Saatanan kivulias kramppi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommih
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aamulla hieman jälkeen kello 7:00 heräsin vitun kovaan kipuun. Noin 15 sekkaa kestävä kramppi vasemmassa pohkeessa tuntui, kuin olisi repinyt lihasta ulos. Tämän ajan hakkasin seinää ja kieriskelin kivun tuskissa huutaen perkelettä ja saatanaa.

Pohje on vieläkin vähän kipeä, eikä kestä venytystä, mutta hierontaa kyllä.

Mikäs nyt avuksi? Onko lihasta venytetty liian vähän vai, mikä on. Minulle ei ole, kuin kerran aikaisemmin käynyt näin.

Ja maanantaina mulla oli ihan kevyt pohje treeni.

Voiko kramppi tilanteessa tehdä mitään vai onko kipu vain kestettävä. Meinaan vaan, että luunmurtuminenkaan ei satu niin paljon kuin ko. tapahtuma.

:curs: :evil: :itku:

Itselläni oli vielä alkukesästä vastaavanlaisia kramppeja pohkeessa parina aamuna viikossa. Pakkiksen neuvoista :worship: viisastuneena aloin magnesiumia syödä ja krampit katosivat!!
Suosittelen!

jotain mineraalitabuja kannattaa syödä. Olikos se nyt kromi vai magnesium minkä puute saatta ilmentyä kramppeina. Ei kramppiin kai auta kuin hieroa sitä lihasta ja yrittää kääntää jalkaterää päivastaiseen suuntaan. Mulla on pari kertaa yöllä krampannut takareisi eli tiedän tunteen. Siihen on kaamea herätä.

Mulla tuli aivan helvetinmoisia kramppeja aina kun oli nauttinut "hieman" alkoholia. Yöllä saatto herätä 3-4:kin kertaa kun tuska viilsi pohkeita ja pohkeet oli seuraavien päivien ajan helvetin kipeät. Nykyään ei ole tullu minkäänlaisia kramppeja kun rupesin napsimaan magnesiumia.

Tiedän tuon tunteen, itse pari kertaa herännyt yöllä kun pohje kramppaa, ja se tuntuu niin prkleesti, sitä vain haukkoo happea ja kiroilee ja hakkaa tyynyä ja seinää - ainoa mikä auttaa on kun venytän sitä lihasta, eli siis pohkeen tapauksessa kun käännän jalkaterää ylöspäin jolloin pohje venyy, näin kramppi hellittää hetkosen päästä ainakin osittain, vaan heti kun jalan rentouttaa niin iskee taas... tätä taistelua se on sitten ollut, täytyy pitää se tarpeeksi kauan venytyksessä. :)

Yleensähän neuvo on aina että suorista raaja mikä kramppaa, pohkeen tapauksessa vähän toisin toki kuten sanoin.

Onneksi noita oli vain yhdessä vaiheessa pari kertaa... muista juoda vettä ja syödä tarpeeksi edellä mainittuja hivenaineita.

jos treenaa säännöllisesti on kyl syytä syödä väh.magnesium ja calsium.ite syön myös vitamiinit,sinkin ja kalanmaksaöljyn.noitten jälkeen ei o krampannu ja ne vaikuttaa palautumiseen ja vastustuskykyyn vitusti.(sano joku fiksu bodari )

Kun alkaa pohjetta tuollai ns. vetämään suonella, eli kramppaamaan, niin se loppuu heti kun painat kantapään jotain kovaa(yleensä lattiaa) vasten. Ainakin mulla on toiminut.

Jep, myös mulla oli vielä vähän aikaa sitten kammottavia kramppeja joihin heräsin keskellä yötäkin tuskasta kiljuen:down: varsinkin niitä oli jalkatreenin ja spinningin jälkeisenä iltana ja yönä.

Mullakin jeesas kun aloin napata magnesiumia ja huolehdin, että varmasti tulee juotua nestettä tarpeeks, mutta ei ne kokonaan silti kadonneet.

Kysäisin lääkäriltä toisen käynnin yhteydessä asiasta ja se suositteli ostamaan apteekista Miral-nimistä kalium-magnesium lisää. Sitä otetaan 2-8 tabua päivässä.

Oon ottanu 2 tabua nyt parin viikon ajan eikä krampin kramppia ole ollut:)

Suosittelen!

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Anssi
Magnesiumilla sun muilla ei ole osoitettu olevan mitään tekemistä kramppien kanssa :)

Jos krampit kuitenkin useasti katoavat/vähentyvät kun magnesiumlisä liitetään ruokavalioon, niin tuskinpa ketään kiinnostaa onko joku spede todennut tutkimuksissaan päinvastaista.

Anssi = 1337

Jospa kyseessä on sitten kunnon placeboefekti, kun setältänikin (on iäisyyksiä pelannut aktiivisesti sählyä ja tennistä) loppuivat kramppailut, kun rupesi magnesiumia syömään.

Toi Anssin linkin otsikko on Skeletal Muscle Cramps During Exercise. Entäpä sitten juuri tällaiset esim. kesken venyttelyn (siis vaikkapa 2 tuntia reenin jälkeen) tai kesken yöunien tulevat krampit? (hmm, on tuolla näköjään mainittu nocturnal calf crampskin) Asiallisen oloinen artikkeli kumminkin. Hoitomenetelmänä akuuttissa krampissa (sillon kun kramppaa siis) ehdotetaan lähinnä passiivista venyttelyä, mikä tietenkin toimii. Mutta mitä muita keinoja kramppien välttämiseen (siis nimenomaan ennaltaehkäisyyn, ei välttämättä sen akuutin tilanteen hoitoon) on kuin riittävä hiilareiden ja nesteen (veden) saanti, mitä tuolla ehdotetaan (ja lienevät toimivia keinoja)? Eikös monet kivennäisaineet kumminkin vaikuta lihaksenkin aineenvaihduntaan ja täten ehkä kramppaamiseenkin?

Jos varsinkin yöllä tulee noita kramppeja just pohkeisiin niin kannattaa nukkua villasukat jalassa, äiti aina tekee niin. Tiedä sit auttaako :D

Originally posted by DoomStar
Jos krampit kuitenkin useasti katoavat/vähentyvät kun magnesiumlisä liitetään ruokavalioon, niin tuskinpa ketään kiinnostaa onko joku spede todennut tutkimuksissaan päinvastaista.

Sikäli kiinnostaa, koska ainakin minä haluan tietää mikä todella on krampin takana. :D

BTW: Plasebovaikutusta ei todellakaan kannata aliarvioida. Eräs vanha lätkähuoltaja sekoitteli omia rohtoja pelaajien vaivoihin. Hyvin toimi, tosin uran jälkeen jannu paljasti salaisuuden: Kalkkijauhoa... :rolleyes:

Originally posted by tommih
1. Tämän ajan hakkasin seinää ja kieriskelin kivun tuskissa huutaen perkelettä ja saatanaa.

2. Meinaan vaan, että luunmurtuminenkaan ei satu niin paljon kuin ko. tapahtuma.

1. Kasvattaa kummasti henkisesti tuo kärsimys vai miten?

2. Paskapuhetta. Sulla ei oo kokemusta kunnon luunmurtumista. Pehmytkudosvauriot on pala kakkua.

Kummallinen yhteensattuma, nimittäin mullakin oli tossa pari viikkoa sitten eka kramppi elämässäni, heräsin aamuyöllä siihen että oikea pohje kramppasi aivan älyttömän tuskallisesti. Ehkä se on aina tuskallista mutta kun ekaa kertaa koki ni ei tuntunu kivalle. Ehkä ilmassa on tänä syksynä jotain kramppibakteeria. En ollut tehny mitää epätavallista ennen tuota kramppia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom