Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Sama homma täällä. Itsekkin töiden puolesta saan kaikki maailman altistukset, muttei sieltä koskaan mitään. Ootappa kun omilla tenavilla alkaa räkä valumaan nenästä niin sen tietää että 1-2pv viiveellä on itellä nuha päällä. Kaikki alkoi meillä 7kk sitten kun meni lapset tarhaan. On sieltä tarhasta toki napakka vatsatautikin saatu kiertämään perhe läpi. Silloin meni kyllä treenit vituiksi vähän pitemmäksi aikaa kun elimistö kuivatteli ittensä aika mukavasti.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vitun vittu, taas iskeny flunssa päälle. Normaalisti en oo sairastellu lähes ollenkaan, mutta nyt noin päälle vuos sitten kun alkanu ottaa punttihommat "tosissaan" niin sairastellu enemmän. Helvetin ärsyttävää. Diettiki päällä, safkailut kusee kun ei uppoo mikää, sitkun syö tuntuu et kerääntyy ihraa vaa ympärille ja lihat katoo. Veikkaisin syyksi kun tyttöystävän äiti on perhepäivähoitaja ja sieltä sitten iskee skideiltä kaikkia tauteja eteenpäi...

Jos huomenna pääsis treenaa:wall:
 
Vitun vittu, taas iskeny flunssa päälle. Normaalisti en oo sairastellu lähes ollenkaan, mutta nyt noin päälle vuos sitten kun alkanu ottaa punttihommat "tosissaan" niin sairastellu enemmän. Helvetin ärsyttävää. Diettiki päällä, safkailut kusee kun ei uppoo mikää, sitkun syö tuntuu et kerääntyy ihraa vaa ympärille ja lihat katoo. Veikkaisin syyksi kun tyttöystävän äiti on perhepäivähoitaja ja sieltä sitten iskee skideiltä kaikkia tauteja eteenpäi...

Jos huomenna pääsis treenaa:wall:

Ei pikkuflunssista kannata vielä suuremmin stressaantua, jos pystyy ihan ookoo syömään nii kyllä reilu kolme viikkoa saa sairastaa että alkaa kropassa näkyä pientä muutosta. Itsellä nyt 6 vkoa tulossa täyteen ilman punttia eikä vieläkään ole varmaa mitä sairastan, pientä masennusta meinaa puskea tän epätietoisuuden takia. Kunnallisen puolen arvailijat eivät meinaa oikein vakuuttaa joten eiköhän ensiviikolla ole aika kokeilla yksityistä (parempaa) puolta.
 
Toista kertaa flunssassa noin kuukauden sisään ja niitten välissä olin vielä jossain virustaudissa kuumeessa. Yleensä ollut ehkä muutama koko vuoden aikana.
 
Ei pikkuflunssista kannata vielä suuremmin stressaantua, jos pystyy ihan ookoo syömään nii kyllä reilu kolme viikkoa saa sairastaa että alkaa kropassa näkyä pientä muutosta. Itsellä nyt 6 vkoa tulossa täyteen ilman punttia eikä vieläkään ole varmaa mitä sairastan, pientä masennusta meinaa puskea tän epätietoisuuden takia. Kunnallisen puolen arvailijat eivät meinaa oikein vakuuttaa joten eiköhän ensiviikolla ole aika kokeilla yksityistä (parempaa) puolta.

Ootko ihan kunnolla sairas, mitkä oireet? Itsellä oli syksyllä 7 viikon tauko, olo oli ihan paska, verikokeet otettiin, kaikki kunnossa. Silti vain väsytti, paleli, olo oli ihan vetämätön, ihan kuin flunssa, ilman räkäisyyttä jne. Epäilin itse mykoplasmaa, kilpirauhasta, kämpän homeongelmaa, anemiaa ja vaikka mitä. Kaikki tämä siis flunssan jälkeen, jossain vaiheessa näin jälkeenpäin ajatellen itse flunssa loppui, jäljelle jäi vain edellä mainitut olot ja oireet.
No, kun kaikki verikoetulokset olivat kunnossa, aloitin treenit uudelleen. No, silläpä tuo kaikki ratkesi oikestaan jo parissa päivässä.. Eli paikat oli menny täysin jumiin, ja sen huomasi kyllä olosta kun ne lopulta aukesivat.
Olin taas pari viikkoa sitten flunssassa, heti kun räkäisyys loppui, ja leposyke palautui normaaliksi, aloitin treenit. Itseasiassa flunssan loppumetreillä alkoi nuo samat tuntemukset tekemään paluun, mutta tästä eteenpäin tietää aina kun on oikeasti sairas :D
 
Ootko ihan kunnolla sairas, mitkä oireet? Itsellä oli syksyllä 7 viikon tauko, olo oli ihan paska, verikokeet otettiin, kaikki kunnossa. Silti vain väsytti, paleli, olo oli ihan vetämätön, ihan kuin flunssa, ilman räkäisyyttä jne. Epäilin itse mykoplasmaa, kilpirauhasta, kämpän homeongelmaa, anemiaa ja vaikka mitä. Kaikki tämä siis flunssan jälkeen, jossain vaiheessa näin jälkeenpäin ajatellen itse flunssa loppui, jäljelle jäi vain edellä mainitut olot ja oireet.
No, kun kaikki verikoetulokset olivat kunnossa, aloitin treenit uudelleen. No, silläpä tuo kaikki ratkesi oikestaan jo parissa päivässä.. Eli paikat oli menny täysin jumiin, ja sen huomasi kyllä olosta kun ne lopulta aukesivat.
Olin taas pari viikkoa sitten flunssassa, heti kun räkäisyys loppui, ja leposyke palautui normaaliksi, aloitin treenit. Itseasiassa flunssan loppumetreillä alkoi nuo samat tuntemukset tekemään paluun, mutta tästä eteenpäin tietää aina kun on oikeasti sairas :D

Mulla suurin oire on kuumeilu, eli nostaa lämpöä 0.5 - 1 asteen verran normaalia korkeammaksi. Lämmön nousun tuntee hikoiluna sekä väsymyksenä ja tätä tapahtuu pääasiassa illalla. Tämän takia ei juuri kehtaa lähteä puntille, olen aika tarkka kipeänä treenaamisesta.

Verikokeet, tulehdusarvot jne täysin normaalit, TSH eli toinen kilpirauhasarvoista 6,70 (viite 0,4-4) koholla. TSH voi nousta myös infektioiden ja virusten seurauksena ja ensi viikolla otetaankin vielä kilpirauhaskokeet uusiksi vasta-aineineen sekä muita varmistavia kokeita.

Kun kohta tästä selvitään, ei paljoa tarvitse jatkossa valittaa jostain viikon flunssajaksoista, näytän vieläkin ihan hyvälle reilun kk tauon jälkeen ja kun hermotukset pysyy niin helppo aloitella pikkuhiljaa tekemään taas uutta ja komeampaa temppeliä! ;)
 
Ollut oikein sairastelun hittiputki viimeaikoina. 7kk ja 7flunssaa ja viimeisimpänä boonuksena vielä georgetauti. Ompahan nuo penskatkin just siinä iässä että kaikki taudit hommaavat itselleen mutta pikku yllätys ollut että joka saakelin tauti hyppää myös itelle. Kun en aiemmin juurikaan sairastellut kuin ehkä kerran kaks vuodessa. Ei tunnu auttavan mikään tähän hommaan, tällä hetkellä menee purkista vitamiineja sekalainen satsi + lisäksi marjoja. Kalaöljyäkin oon irvistelly iltaisin kurkusta alas. Nyt otin kokeiluun lisäksi gefilus tabut jos niillä olis jotaki virkaa. Ihan seitinohuesti vituttaa tämä sairastelu kun kaikki hommat kusee jatkuvien tautien kans painiessa

Nonii, menihän tässä reilu kuukausi terveenä ja nyt on flunssa nro.8 päällä. Saa nähä kuinka monta tautia vielä kerkeen tempasta vuoden sisään kun tuo laskeminen alkoi viime syyskuusta. Kummallisia nämä taudit tuntuu olevan, aina alkaa kurkkukivulla ja siitä saa viikon ällistellä puolikuntoisena köhää ja räkätautia mutta kuume ei nouse millään. Oiskohan kitarisaleikkauksesta hyötyä..?
 
Noniin.Eilen tuli lekurissa käytyä,kun flunssaa ollu jo pariviikkoa,nuha ja yskä lähti veks alkuviikosta,mutta keuhkoissa alko ihme polte,jota ei oo mulla koskaan ollu. Lääkäri kuunteli keuhkot yms. eikä löytänyt mitään erikoista,luultavasti keuhkoputken tulehdus ja siihen määräs astmalääkettä,että alkais paranemaan nopeammin. Mites onko täällä keuhkoputken tulehduksen sairastaneita,joka voisi kertoa omasta kokemuksesta,että koska on uskaltanut oireiden kadottua lähteä pikkuhiljaa salille.Nyt kun on ollu 2 viikkoo jo kipeenä niin ei huvittais lähtee liian aikasin,ettei paukauta mitään sydänlihastulehdusta:(.
 
Noniin.Eilen tuli lekurissa käytyä,kun flunssaa ollu jo pariviikkoa,nuha ja yskä lähti veks alkuviikosta,mutta keuhkoissa alko ihme polte,jota ei oo mulla koskaan ollu. Lääkäri kuunteli keuhkot yms. eikä löytänyt mitään erikoista,luultavasti keuhkoputken tulehdus ja siihen määräs astmalääkettä,että alkais paranemaan nopeammin. Mites onko täällä keuhkoputken tulehduksen sairastaneita,joka voisi kertoa omasta kokemuksesta,että koska on uskaltanut oireiden kadottua lähteä pikkuhiljaa salille.Nyt kun on ollu 2 viikkoo jo kipeenä niin ei huvittais lähtee liian aikasin,ettei paukauta mitään sydänlihastulehdusta:(.

X - Määrä keuhkoputkien tulehduksia takana: Muunmuassa kroonistunutkin sellainen. Astma todettu, joten lääkitys siihen on ja tulehdukset hallinnassa.

Jälkitautina yleisemmin keuhkokuume. Joten kun "polte ja hengenahdistus" loppuu ja tunnet itsesi terveeksi( ja toki olet myös kuumeeton). Odota ainakin viikko: Sitten se TÄRKEIN: Aloitat KEVYESTI treenaamisen. Nyrkkisääntönä urheilulekurilta: Treenaa kevyesti yhtä kauan, kuin sairaus on kestänyt. Seuraa sykettäsi , se on hyvä merkki toipumisestasi ja huomaisit nopeasti jos jotakin häikkää olisi liittyen esimerkiksi sydänlihastulehdukseen.
 
X - Määrä keuhkoputkien tulehduksia takana: Muunmuassa kroonistunutkin sellainen. Astma todettu, joten lääkitys siihen on ja tulehdukset hallinnassa.

Jälkitautina yleisemmin keuhkokuume. Joten kun "polte ja hengenahdistus" loppuu ja tunnet itsesi terveeksi( ja toki olet myös kuumeeton). Odota ainakin viikko: Sitten se TÄRKEIN: Aloitat KEVYESTI treenaamisen. Nyrkkisääntönä urheilulekurilta: Treenaa kevyesti yhtä kauan, kuin sairaus on kestänyt. Seuraa sykettäsi , se on hyvä merkki toipumisestasi ja huomaisit nopeasti jos jotakin häikkää olisi liittyen esimerkiksi sydänlihastulehdukseen.

Kiitos kattavasta vastauksesta. Jännä juttu vaan kun mulla ei oo kuumetta ollut ollenkaan eikä hengenahdistusta. Nytkin olo on vallan mainio,mutta pieni polte keuhkoissa,ei mitenkään vaivaava ellei erityisemmin kiinnitä huomiota. Tääkin olis vältetty ellei olis keskiviikkona tarvinnu intissä juosta puolikuntosena coopperia....
 
Reilu viikko sitten lauantaina alkoi lievällä kurkkukivulla flunssa, joka meni nopeasti ohi, ja lähinnä on räkää valunut jonkin verran nenästä. Kelasin, ettei ton vuoksi nyt mökkireissua kannata, perua, mutta sauna ja viina eivät näemmä auta flunssaan. Sunnuntaiyöstä lähtien ollut lievää painon tunnetta rinnassa ja kaulalla, eikä ole huvittanut sitäkään vähää tehdä kuin viime viikolla. Pitää vaan sit levätä edelleen tää viikko, vaikka lomalla kyllä olisi kaikkea muutakin tekemistä. Talvisin nää ei nyt niin vituta, kun muutenkaan ei ihan hirveästi huvita pyöriä ylimääräisiä ulkona kelien ja pimeyden vuoksi, mutta kesällä :mad:
 
Nyt ollu 2 viikkoa flunssaa, nuhaa ja yskää. Viikko sitten kävin läärissä ei ollut poskiontelontulehdusta... mikähän tämä on... ärsyttää kun yli 2 viikkoa olen ollut salilta pois alkaa jo ahdistaa... :( pitäskö käydä uudelleen lääkärissä vai..? Kuumetta ei ole ollut.
 
Enemmän tulee stalkkailtua täällä, mutta nyt kyrsii sen verran, että pakko avautua. Flunssa alkoi tarkalleen kuukausi sitten. Matalaa lämpöilyä ~+0,5-astetta. Kurkku oli kipeä pari viikkoa. Olo parani jo tuosa välissä, mutta pari treeniä vei takaisin levolle, kun lämpö alkoi taas nousta ja kurkku turvota. Nyt viime viikon oli ihan ok olo, mutta en tehnyt muuta kuin lepäilin ja kävin luennoilla. Tänään olikin tarkoitus taas jatkaa ja aamulla pitkästä aikaa fillarilla liikenteeseen ja kaikki meni ihan hyvin... iltaan asti. Väsyttää aivan tajuttomasti, kuumottaa ja hikoiluttaa ja taas sellanen +0,4-astetta normaalia lämpimämpänä. Periaatteessa voisi yrittää treenata tässäkin olossa, mutta toisaalta ei viitsisi pahentaa. Toisaalta en jaksa toista kuukautta enää odotella. Eihän tätä pää kestä?
 
Enemmän tulee stalkkailtua täällä, mutta nyt kyrsii sen verran, että pakko avautua. Flunssa alkoi tarkalleen kuukausi sitten. Matalaa lämpöilyä ~+0,5-astetta. Kurkku oli kipeä pari viikkoa. Olo parani jo tuosa välissä, mutta pari treeniä vei takaisin levolle, kun lämpö alkoi taas nousta ja kurkku turvota. Nyt viime viikon oli ihan ok olo, mutta en tehnyt muuta kuin lepäilin ja kävin luennoilla. Tänään olikin tarkoitus taas jatkaa ja aamulla pitkästä aikaa fillarilla liikenteeseen ja kaikki meni ihan hyvin... iltaan asti. Väsyttää aivan tajuttomasti, kuumottaa ja hikoiluttaa ja taas sellanen +0,4-astetta normaalia lämpimämpänä. Periaatteessa voisi yrittää treenata tässäkin olossa, mutta toisaalta ei viitsisi pahentaa. Toisaalta en jaksa toista kuukautta enää odotella. Eihän tätä pää kestä?

Heti ensimmäiseksi vaihdahan ajatustapaa, turha miettiä taudin pitkittymistä. Tässä parit vastoinkäymiset kokeneena voin kertoa arvostavani omaa terveyttä vähän aikaisempaa enemmän. Älä lähde pienessäkään kuumeilussa kokeilemaan onneasi, jos nyt joudut pari kuukautta huilimaan niin mitä sitten? Pari kuukautta equals kärpäsenpaskan verran sun elämäsi kuukausia! Ja jos ravintopuolen pidät kokoajan kunnossa ja huollat itseäsi muilla keinoilla, ei ne ansaitut lihat lähde kahdessakaan kuukaudessa hirveissä määrin kävelemään, lihaspaineet sulta vain katoaa.

Itse asiaan, tuo alkaa olemaan jo luokkaa pitkittynyt flunssa jota voisit lekurilla käydä avaamassa.
 
Kyllähän tämä flunssa kismittää ihan urakalla. Keväällä innostuin saliharrastuksesta ja muutenkin liikunnasta. Ja vaihoin samalla ruokavaliota jne. Kevät ja kesä meni hyvin. Mutta nyt syksyllä kun tuli tämä flunssa niin ei meinaa lähteä pois millään :( Välillä helpottaa muutamaks päiväks mutta tulee takasi samointein. Kova polte ois taas mennä salille.
 
Poltteesta huolimatta täällä ollaan pysytty ihan rauhallisena. Itsehän olen vasta ns. alussa siinä mielessä, että lopputalvella aloin pudottamaan painoa ja kyllähän tota fläsää ja painoa lähti enemmän kuin ajattelin. Nyt oli tarkoitus vasta aloittaa salitreeni ja alkaa nostamaan painoa lihasten muodossa, mutta sitä tuli jo viivästytettyä kuukaudella, kun dieettaus oli henkisesti aika kova setti, että oli pakko "ottaa lomaa". Lomalla tietty vain ylläpitokalorit. Nyt tämä flunssa pitänyt homman telakalla sen toisen kuukauden, eikä loppua oikeen näy... Verikokeissa kävin, mutta ei mitään erikoista näkynyt siellä. Tänään ei vielä päässyt varaamaan lääkäriaikaakaan, kun Vantaan terveyspalveluiden puhelinvaihde oli kai sitten koko päivän riivattu tjms. Sinäänsä ei minulla siis mitään hätää ole lihasten katoamisesta, koska dieetillä ne vähäiset hyvin tehokkaasti lähti jo kävelemään fläsän kanssa, mutta aloittamisen intoa löytyisi.

Mulla aivan sama homma. Kaksi kertaa tämä on jo "parantunut" muutamaksi päiväksi, mutta sitä iloa ei ole pitkään kestänyt. Päätin aloittaa D-vitamiinin syönnin pidemmän taun jälkeen ja päälle vielä sinkkiä. En tiedä onko tästä hyötyä, varsinkaan nyt tähän tautiin, mutta jos tulevaisuutta varten...
 
Päivitetään sen verran, että reilu viikko sitten tuli käytyä uudestaan verikoikeissa ja tulehdusarvot olivat palanneet täysin normaalille tasolle. Samalla tuli mietittyä josko tämä pitkittynyt pieni kuumeilu saattoi johtua sitten stressistä, mikä iski flunssien jälkeen päälle. Erityisesti viime viikon tenttiviikon viimeisen kokeen jälkeen iskenyt päänsärky, mitä minulla erittäin harvoin on, ja sitä seuranneet univaikeudet tuntuivat aika osuvalta. Olenkin nyt tässä tunnustellut omaa oloani ja se on ihan hyvä, ei väsytä, ruoka maistuu, eikä muutenkaan kipeä olo. Iltaisin edelleen saattaa alkaa kuumottaa, mut nyt en tiedä onko tämä mennyt jo liialliseksi itsensä tarkkailuksi. Muistelin, että minulla on ollut tapana talvisinkin pitää iltaisin ikkunaa auki sen takia, että on ollut lämmin, niin ehkä tämä on sittenkin vain normaalia minulle, mitä stressi on nyt boostannut.

Tänään kävin pienellä kävelylenkillä ja päälle pienet kotilihaskuntotreenit ja nyt olo on mitä mainioin. Snadina hysteerikkona mittailin kuumetta treenin aikanakin, mutta täysin normaalit lämpötilat oli treenin aikana ja jälkeen. Sykkeet olivat juuri mitä odotinkin parin kuukauden tekemättömyyden jälkeen, leposykekin minulla on ollut normaali.

Kaikille muille voinen kertoa, että eräs opiskelijakaveri on myös valitellut kuukauden kestänyttä flunssajaksoa, eli klassisesti voidaan todeta, että "sitä on liikkeellä". Tsemppiä toipilaille!
 
Perkeleen perkele. Iski se syysflunssa tännekin, vaikka kovasti huutelin kaupungilla etten aio moiseen sairastua. Se on kyllä ihan sairasta mitä wannabe bodarin päässä liikkuu kun makaa kotona viltin alla.
"ei saatana, mä kuolen".
"en varmaan nosta enää edes 20 kiloa penkissä."
"tänne meni vuosien työ. lopetetaan tähän ja pistetään ovet kiinni."

jne.
 
Taisi hyökätä tännekin ensimmäisen kerran tänä talvena flunssa. Eilen herätessä oli kurkku aivan törkeän kipeä ja sitä jatkui koko päivän. Buranaa, Strepsilsiä ja teetä ihan huolella pitkin päivää ja työvuoron ajan. Tänään ei ole kurkku aivan yhtä karsea ollut, mutta muuten on kyllä kovin tukkoinen olo. Ainahan nämä ärsyttää, mutta pitää koettaa olla mättämättä lohturuokaa ja katsoa vain syömiset tarkasti salitauon aikana. Sattui sentään kevyelle viikolle niin vedetään tällä kertaa sitten muutaman päivän totaalilepona josko sillä menisi ohi.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom