Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Saman olen itsekin huomannut, jo unohtuneet kolotukset muistuttelevat taas itsestään jos on kipeänä. Eli eiköhän tuo mahdollista ole, jopa normaalia.

Voiko muuten olla mahdollista että flunssa pahentaa vanhoja vaivoja? Esim. mulla olkapää ja selkä taas vähän kipeytyny ja just samaan aikaan ja flunssan aikana. Ne on siis vanhoja vaivoja mutta nyt alkanu kolottaa taas.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Heräsin aamulla että onpa pirun kylmä. Olin muutenkin ihmetellyt, että kumma kun päätä särkee (särkenyt 4-5 päivää). Mittasin kuumeen, 37.5. Kurkku vähän karhea. Saa nähdä mihin kehittyy, ei varmaan tällä viikolla salille pääse.:jahas:

Noh, vitamiinia nassuun vain:D
 
Maanantain ja tiistain yritti kova flunssa iskee päälle härän raivolla, taistelin vastaan suomalaisen sisulla ja jäljelle jäi vain pieni nuha. Olen ylpeä. Pari päivää ni pääsee taas treenaamaanki!
 
Nyt alkaa kyllä saatana vituttamaan tämä sairastelu. Jonku 2kk sisään oon nyt ollut kerran kunnolla kipeä ja joku 2-3 kertaa ollut joku flunssanpoikanen ja eilen iski taas nuhan, kurkku vähän karhea ja pää täynnä limaa. Mikä siinä on kun kalliit mivitotalit, kalanmaksaöljyt, d vitamiinit ja gelifukset vedän niin tulee salilta viikkon taukoa tyyliin joka kolmas viikko -.- Iskis kerralla vittu sen kunnon taudin eikä tämmöstä pientä paskaa ja silti ei salille oikein uskaltais mennä riehuu.... :curs::curs:
 
Mikä siinä on kun kalliit mivitotalit, kalanmaksaöljyt, d vitamiinit ja gelifukset vedän niin tulee salilta viikkon taukoa
ottaisit gelifuksen sijaan gefilusta ni vaikutus on ihan eri :) (oli pakko)
itellä eka poskiontelon tulehdus siihen sain lääkkeet,sitten viikko terveenä ja nielurisatulehdus ja tärykalvoki puhkes siinä samalla.treenejä on jääny välii pirusti eikä valkku varmaa hurraata huutele
 
Mikähän helvetti siinä on, ku 3 viikkoa joutunu olee salilta nyt pois. Pientä flunssaa kokoajan. Kurkku kipee, yskää, limaa tulee keuhkoista ja nenä ihan tukossa. Viime perjantaista lähtien ollu parempi olo ja eilen olin salilla. Mukavana yllätyksenä huomasin tänään herätessäni kivan kurkkukivun. Tulis ees kerralla kunnolla kipeeks ja sit ohi, mut ei tämmöstä pitkää flunssaa jaksa kattella.
 
Viime perjantaista lähtien ollu parempi olo ja eilen olin salilla. Mukavana yllätyksenä huomasin tänään herätessäni kivan kurkkukivun. Tulis ees kerralla kunnolla kipeeks ja sit ohi, mut ei tämmöstä pitkää flunssaa jaksa kattella.

Vähän samalla tavalla kävi. Terveenä tai ainakin terveenoloisena menin salille, ja seuraavana päivänä taas kurkkukipu. Meni onneksi pian ohi.
 
Vähän samalla tavalla kävi. Terveenä tai ainakin terveenoloisena menin salille, ja seuraavana päivänä taas kurkkukipu. Meni onneksi pian ohi.
Jatkoitko sit salilla käymistä sen kurkkukivun kanssa? Tekis vähän mieli mennä tänäänkin salille, mut sieltä iskee sit mun tuurillani joku kiva tauti päälle oikeen kunnolla
 
hitto itsel ollu kova yskä jo varmaa koht 1kk, kurkkua kuivaa ja kurkku kipeenä vähän väliä.. kyllä treenaamaan jotenki pääsee, mut ei se todellaka hyvä ole :(
 
Jatkoitko sit salilla käymistä sen kurkkukivun kanssa? Tekis vähän mieli mennä tänäänkin salille, mut sieltä iskee sit mun tuurillani joku kiva tauti päälle oikeen kunnolla

Siihen kohtaan sattui just välipäivä ohjelman mukaan, joten kurkkukipu ehti kadota ennen seuraavaa treeniä.
 
Itelläni oli 2,5vko tauko saleilusta, ja nyt kun tällä viikolla päässyt taas jatkamaan, niin meinaa iskeä flunssa uudestaan.. Ei raaski olla pidempään kotona sairastelemassa, mutta ei sitä kyllä saisi kovaa treenatakaan.. Saatanan flunssa!
 
Aijai, miten rajuja ja mielenkiintoisia ajatuksia flunssasta ja vastustuskyvystä:

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hy...skyky_ei_ehka_suojele_flunssalta_2037758.html

Tuo perustuu siis tähän artikkeliin: http://www.nytimes.com/2010/10/05/o...l?_r=3&scp=1&sq=how not to fight colds&st=cse

Nyt jos kuka ei jaksa, viitsi tahi kykene tuota NY Timesin juttua lukemaan niin siinä on pointtina se, että normaali flunssa (tarkemmin puhuvat vain rhinoviruksesta) ei aiheuta käytännössä mitään vahinkoa, kun se esim nenän limakalvoilla majailee. Kurkun kipeytyminen, turpoaminen, nenän vuotaminen jne olisivatkin siis ainoastaan puolustusreaktioiden aiheuttamia. Heikolla vastustuskyvyllä varustettu henkilö sairastaa rhinovirusinfektion ilman oireita tai seuraamuksia.

Ainakin mielenkiintoisia ajatuksia jos ei muuta, jään kyllä mielenkiinnolla odottamaan lisäjuttuja tästä. SIKÄLI tuo käy omaan järkeen, että monestihan ne jotka eniten pitkin talvea niistää, aivastelee ja sairastaa ovat samaan aikaan allergikkoja, jossa siinä(kin) on kyse elimistön ylireagoinnista vierasta ainesta kohtaan.
 
Kyllä tää kuukauden flunssakierre on jostain syvästä reiästä revitty. On levätty ja maltettu olla poissa salilta, mutta kun 1-2vko tauon jälkeen käyt salilla ehkä jopa viikon verran, niin auta armias kun taas puskee flunssaa... :wall:
 
Parin viikon päästä pitäis salikisoissa nostaa,ja pää aivan helvetin tukossa.Naapurit varmaan säikkyy sänkyjen alla ku yskä kuulostaa siltä,kun paiskoisin höyryveturia edestakasin.
Tätä tahtia vetäsen yhteistulokseksi n.46,89 kiloa:dance2:
 
joopajoo,tänää aamulla ku heräsin oli kurkku tosi kipeä,johtuneekohan kuivasta huone ilmasta?Eli ei siis muita oireita kun kipeä kurkku,uskaltaisikohan tässä käydä vetäsee lyhyen ja kevyen lenkin sonnustautuneena kaulahuiviin sekä kommandopipoon?:whip:
 
itellä meni melkein koko viime talvi sillee et olin kipeenä melkei kerran kuussa, ja vähä heikolta näyttää nytki :D
pitääkö vaa pistää vitamiiniks vai käyttää kaulahuivia?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom