Saatanan flunssa!

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jani_88
  • Aloitettu Aloitettu
Viikon on ollu flunssa/yskä/kuumetta/jotai poskiontelu tulehduksii ja muuta semmosta ja ei oo tehny yhtään mieli syödä tai juoda... oon laihtunu varmaa jotai 3~5 kiloo vaik piti lihoa tän kuun loppuun mennessä 5~8kg, josta jo 3kg oltii toteutettu, selkä on aivan paskana ku pitää koko ajan maata sängyssä, välillä ku on yrittäny liikkuu nii pahenee vaa.. nenä aivan tukossa, oon nyt niistäny 4 isoa jätesäkillistä täyteen... teetäki on tullu juotuu jonkun verran, vaikka yleensä tän jälkeen oksennan ulos räkänä???:urjo:
Ei taida olla flunssa enää, mut silti..
Koht tulee kkai antibiotit tai jotain..
tämä tauti/taudit pilasivat kesäni o/..
ei kai muuta..
vituttaa.
wihii \o/:hyper::dance::dance2::piis::thumbs::hyvä:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tossa meni yhteensä kolme viikkoa reeniaikaa sairasteluun. Ensin ripulointia, ja kaksi tämän loppumisen jälkeen ekan salikerran jälkeen iski flunssa, jota jatkui pari viikkoa. Että tsemmosta. :curs:
 
Jaa'a.. Koko viikko ollut vähän flunssainen olo, mutta pääasiassa nenä ollut tukossa ja toissapäivänä näytti jo paremmalta, että ei tässä pahempaa. Eilen sitten nousi ihan yhtäkkiä kuume, joten kaikki meni ihan vituiksi.. Tänään oli tarkoitus tyttöystävän kanssa käydä elokuvissa ja syömässä, mitä molemmat ollaan odotettu tosi pitkään, niin nyt sitten iskee tämmönen tauti. Kyllä vituttaa..
 
Nyt se myrkyn lykkäsi meikäläisellekin. Tiistaina oli pientä kurkun karheutta ja hyvin pysyin neljän seinän sisällä, ettei se kehittyisi pahemmaksi taudiksi.
Keskiviikkona se olikin jo vanhastaan kurkun pistänyt aivan säppiin, nenä on pahemmin tukossa kuin pakkotoiston sivut ja pää meinaa haljeta.
Onneksi tämä kävi kuitenkin ennen kesää, toistaiseksi ainakaan ole kunnon helteitä ollut. Onneksi lohtuna on se, etten yleensä sairasta kuin maksimissaan 4. päivää ja sekin on ns. varmistuspäivä.
Toisaalta on jo viikko ja yksi päivä aikaa edelliseen treeniin, tunnen kuinka katabolia on syönyt jo noin promillen promillen lihaksistani. :(

Paranemisia muillekkin! :haart:
 
On ollu pientä nuhaa nyt syksystä asti(!) ja taitaa vielä toi siitepöly vain pahentaa asiaa eikä loppua näy. Nyt on vielä ilmaantunu sellain vaiva et vasen sierain alkaa vuotaa verta kovasti jos niistelee turhan räväkästi. Perkele. Antaa valua sitten.
 
hermothan tässä flunssassa menee.. noh tässä just kesäloma alkoi ja 2pv siitä sain kovan flunssan ja olin just edellisenä päivänä hommannu kalliin salikortin =) ja aloittanut kesätyöt.. :dance2:
 
Mulla oli jälleen tosi tukkoinen olo, mutta vedin rauhallisen 2h fillarisetin ja käytin kolme kertaa nenähuuhtelukannua niin elämä helpotti. Keltaista räkää tuli kannun ansiosta varmaan lapiollinen, mutta tuon jälkeen taas helpotti niin p*rkeleesti :D
 
nenähuuhtelukannu? mikäs se on. Mäki oon ollu flunssassa kesäloman alusta. onneksi nyt on kevyt viikko, joka muuttui nyt väliviikoksi pakosta
 
Sarvikuono. Myydään apteekissa maksaa joku ~12e. Aivan päällikkö laite flunssassa ja erityisesti vielä poskiontelontulehduksessa.
 
Joo tuo on paras keksintö sitten viipaloidun leivän. Suosittelen oikeasti kaikille jotka vähänkin on taipuvaisia poskiontelovaivoihin tai ovat allergisia. Pelastaa monta kaunista kesäpäivää ja nopeuttaa paranemista.

Jos tuntuu että pää on tukkoinen, mutta niistäen ei limaa tunnu tulevan niin tuolla kun huuhtelee ja töräyttää, niin tulee monesti ihmeteltyä, että mistä se kaikki tavara oikein tulee :)
 
Minäkin olen "ajellut sarvikuonolla" reilun vuoden.

Helvetin hyvä keksintö. Et pysty oikeastaan muuten saamaan pölyjä & töhkää pois nenästä.

Asiallahan ei ole välttämättä merkitystä, jos ei ole allergikko, kuten minä.
 
Noniin, flunssaa pukkaa keskellä kesää :wall:

Oon muuten huomannut, että viimeisen puolen vuoden aikana lähes joka kerta, kun pidän kevyemmän viikon salilta (lukuunottamatta viimekertaa juhannuksen tienoilla), sairastun flunssaan ja mulla on alilämpöä. Muutamana kertana juuri tällaisella hetkellä on ollut joku flunssaepidemia lähipiirissä, eli se voi myös olla osasyynä. Mutta pysähdyin vaan tänään miettimään, että voiko näillä mun lenssuilla olla joku yhteys tohon treenaamiseen + kevytviikkoon?

Pidän kevyemmän viikon yleensä n. 4 viikon välein. Joskus kevyellä viikolla pidän koko viikon taukoa salilta ja sen sijasta annan kropan levätä kunnolla ja huollan sitä kevyellä liikunnalla + venyttelyllä. Tämä viikko oli tosiaan tarkoitus taas kevennellä; (en ehtinyt vielä maanantaina enkä tiistaina salille) - eilen alkoi sitten järkyttävä kurkkukipu ja illalla alkoi aivastelu ja limaneritys, tää päivä ollut pää täynnä räkää ja alilämpöä.

Tuntuu, kuin kroppa käyttäis tilaisuutta hyväkseen ja "purkautuis" jostain stressitilasta heti kun sille antaa mahdollisuuden levähtää vähän perusteellisemmin. Se ei tee sitä koskaan esim. keskellä kovaa treeniviikkoa, vaan just kevyellä-/väliviikolla. Onko tähän joku selitys olemassa?
 
Tuntuu, kuin kroppa käyttäis tilaisuutta hyväkseen ja "purkautuis" jostain stressitilasta heti kun sille antaa mahdollisuuden levähtää vähän perusteellisemmin. Se ei tee sitä koskaan esim. keskellä kovaa treeniviikkoa, vaan just kevyellä-/väliviikolla. Onko tähän joku selitys olemassa?

Hyvin mahdollista. Ehkä väärä paikka kysellä ja leikkiä terapeuttia, mutta minkälaisia työ aikoja sinulla on ja minkä pituisia päiviä? Minkälainen on saliohjelmasi? Muita mahdollisia murheita/stressin aiheita kannattaa myös miettiä.
 
Hyvin mahdollista. Ehkä väärä paikka kysellä ja leikkiä terapeuttia, mutta minkälaisia työ aikoja sinulla on ja minkä pituisia päiviä? Minkälainen on saliohjelmasi? Muita mahdollisia murheita/stressin aiheita kannattaa myös miettiä.

Oon tän vuoden puolella vaihtanut työpaikkaa, ja nykyinen työ eroaa edellisestä täysin. Edellinen työ oli istumatyötä arkisin klo8-16, henkisesti rankkaa, mutta kroppa ei ainakaan ollut kovilla :D Nykyinen työ hektistä myymälätyöskentelyä vaihtelevilla ajoilla (vuorot:6-14/8-16/14-21.30/16-24). En usko, että tuo työ on syynä tähän. Ravintoasiat on kunnossa; syön säännöllisesti ja monipuolisesti (myös työpäivien aikana) enkä ole lähiaikoina dieettaillut. Saliohjelma on nelijakoinen ja treenaan sillä neljästi viikossa; treenit n.1,5h mittaisia. Muuten liikunnat tulee tällä hetkellä ihan vaan koiran kanssa kävelystä ja yhdestä aerobisesta lenkistä (1h, 120-140 sykkeellä) viikossa. Henkistä stressiä on ollut vähän vuoden kuluessa, mutta ei mitenkään kuormittavan paljon.

En oo ihan aloittelijatasolla treenaamisessa, mutta jos puhutaan oikeasti kovaa treenaamisesta, niin myönnän että olen päässyt siitä jyvälle vasta viimeisen puolen vuoden aikana. Voihan olla, ettei mun kroppa oo vielä "tottunut" kovaan treeniin ja rankempaan kehon rasittamiseen ja se kapinoi vielä sitä vastaan (?) Tai jotain...
 
Outoa, mutta silti jotenkin tutun kuuloista.

Olen huomannut omakohtaisesti vastaavaa, eli kun olen salilta poissa yli 2-3 päivää, niin limaa alkaa irrota huomattavasti reippaammin. Köhiä saa ja nenästäkin irtoaa tavaraa.

Minulla tosin on rasitteena astma ja se tuottaa aina tuota limaa. Olen miettinyt, että johtuuko siitä, että kuntoillessa tuota limaa irtoilee kokoajan, mutta ei-rasitustilassa lähtee harvemmin, mutta suurempia määriä...

Mene ja tiedä mikä on tilanne, mutta häiritsee vähän itseääkin. Tulee kerralla flunssaisen tukkoinen olo.

En kuitenkaan itse ole ollut kunnolla kipeänä reiluun neljään kuukauteen kun sitä ennen oli vuoden aikana 6-7 antibioottikuuria ylähengitystieinfektioiden vuoksi.
 
Minulla tosin on rasitteena astma ja se tuottaa aina tuota limaa. Olen miettinyt, että johtuuko siitä, että kuntoillessa tuota limaa irtoilee kokoajan, mutta ei-rasitustilassa lähtee harvemmin, mutta suurempia määriä...

Mulla oli astma koko lapsuuteni ajan, mutta se on nyt ollut oireettomana jo monta vuotta. Liekö sillä kuitenkin osuutta tähän :rolleyes:
 
Itellänikii oli samantapaisia oireita viime vuonna, aina kevyen viikon jälkeen/aikana. Ei oo onneksi kauaan aikaa enään ollut. Tiedä sitten mistä johtui...
 
Kohta viikko menty, tänään on eka päivä kun voi kunnolla syödä/juoda, JES!! Vissiin pahin jo ohi. :kippis1:

Voiko flunssan paranemista nopeuttaa mitenkään, siis levon lisäksi. Eikös jossain todettu ettei C-vitamiinilla ole oikeastaan minkäänlaista vaikutusta flunssaan, ei suuntaan eikä toiseen. Myöskin nämä finrexinit yms vain "lievittävät flunssan oireita".

Ihmettelin vaan semmosta että miten nämä huippu-urheilijat sitten selviävät flunssistaan? Aina kuulee kuinka joku kärsii pienestä syysflunssasta ja viikkoa myöhemmin ollaan jo juoksemassa kauden kärkiaikoja.

Olenko missannut jonkun tärkeän vasta-aineen? Ja kyllä, ruokapuoli, vitaaminit ja yöunet yms on kunnossa.

nimim. flunssa 4-5x vuodessa
 
Kasikuus: ennalta ehkäisy on avain onneen tossa asiassa. Muista pitää treeneissä kevyet viikot! Näin pääsin ite pois tuosta kierteestä
 

Suositut

Back
Ylös Bottom