Saab 9-3 kokemuksia?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
En ole vielä käynyt penkittämässä autoa, mutta syksyllä ajattelin käydä. Etanolisoftalla saa joko ekologisen tehokkaan pirssin TAI suuttimien vaihdolla (suuremmat) vähän vähemmän taloudellisen ja todella tehokkaan auton. Mä valitsin ton jälkimmäisen.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Kävin myös laittamassa pari kk. sitten etanolisoftan sisään. Nyt auto tuntuu jonkin verran pirteemmältä vaikka heppoja on 240 normi 250 sijaan mutta vääntöä tuli niin paljon lisää että hyvältä tuntuu! :) Tosin jos bensalla ajelisin niin heppoja olis 260 ja vääntöä aikalailla samanverran mitä etanolissa. Kulutus laskee myös mukavasti bensalla verrattuna vanhaan bensalla ajoon... Itellä tosin 9-5.
 
Ensimmäinen saappi tuli tähänki talouteen. Aiempaa kokemusta saabeista ei ollu, mutta eipä ole tarvinnu katua hetkeäkään tätä hankintaa. Erittäin miellyttävä pirssi varsinki pitemmässä ajossa. Autona 93SS 1.8t ja vuosimallia -06, kilometrejä mittarissa karvan alle kuuskymmentätuhatta. Saabclubin foorumia olen selaillu jonkin verran, mutta kysytäänpä pakkiksen saabilaisilta myös kokemuksia. Maltillinen piristys mielessä eli virisofta sisään. Miten kytkin pysyy mukana, jos päivittäis softan stage 1. Paljonko tuo 1.8:n kytkin kestää? Luistaako vakiokytkin vielä noilla väännöillä?
 
Ensimmäinen saappi tuli tähänki talouteen. Aiempaa kokemusta saabeista ei ollu, mutta eipä ole tarvinnu katua hetkeäkään tätä hankintaa. Erittäin miellyttävä pirssi varsinki pitemmässä ajossa. Autona 93SS 1.8t ja vuosimallia -06, kilometrejä mittarissa karvan alle kuuskymmentätuhatta. Saabclubin foorumia olen selaillu jonkin verran, mutta kysytäänpä pakkiksen saabilaisilta myös kokemuksia. Maltillinen piristys mielessä eli virisofta sisään. Miten kytkin pysyy mukana, jos päivittäis softan stage 1. Paljonko tuo 1.8:n kytkin kestää? Luistaako vakiokytkin vielä noilla väännöillä?

Onnea valitsemallasi tiellä!
nyt hopihopi rekisteröitymään saabfoorumille!siellä se tieto on!
itellä 9-5 mut jos oikeen muistan kestää tuo orkkiskytkin ihan hyvin tonne 300hv hujakoille..viggen kytkin on sitten kunnon virejä varten...ei tuo stage1 mikään kummonen ole,eron tietty huomaa!

äläkä nyt ees suunnittele ottavas softaa jostain puljusta,saat maksaa ittes kipeeks...
foorumilla mm. nimim. jcarlson on aika velho ja osaa tehä softan ku softan ja neuvoo muutenkin...samalla ehottomasti tuo etanoli sisälle...
 
Onnea valitsemallasi tiellä!
nyt hopihopi rekisteröitymään saabfoorumille!siellä se tieto on!
itellä 9-5 mut jos oikeen muistan kestää tuo orkkiskytkin ihan hyvin tonne 300hv hujakoille..viggen kytkin on sitten kunnon virejä varten...ei tuo stage1 mikään kummonen ole,eron tietty huomaa!

äläkä nyt ees suunnittele ottavas softaa jostain puljusta,saat maksaa ittes kipeeks...
foorumilla mm. nimim. jcarlson on aika velho ja osaa tehä softan ku softan ja neuvoo muutenkin...samalla ehottomasti tuo etanoli sisälle...

Miten tuo 300hv:n teho vaikuttaa kytkimen kestoon suoraan? Vääntö sen kytkimen pistää luistamaan/paskaksi. Varsinkin jos on ohjelmoitu/lastu, jolla kovat väännöt ihan alhaalta asti. 9-5:sen vakio ahdin ei anna yli 300hv:n tehoja. Noin 280hv:n ja reilun 400nm pintaan mennään, jolla vakio kytkin kestää ja vakio ahdin pystyy tuottamaan. Jonkun verran noita ohjelmoinaneeni ja penkissä käyttäneeni.

Ja itse asiaan tämän 1.8t Saabin kytkin kestää juurikin sen karvan alle 400nm:n rajan, mutta rajoittaa pitää alakierroksien vääntöä.
 
Miten tuo 300hv:n teho vaikuttaa kytkimen kestoon suoraan? Vääntö sen kytkimen pistää luistamaan/paskaksi. Varsinkin jos on ohjelmoitu/lastu, jolla kovat väännöt ihan alhaalta asti. 9-5:sen vakio ahdin ei anna yli 300hv:n tehoja. Noin 280hv:n ja reilun 400nm pintaan mennään, jolla vakio kytkin kestää ja vakio ahdin pystyy tuottamaan. Jonkun verran noita ohjelmoinaneeni ja penkissä käyttäneeni.

Ja itse asiaan tämän 1.8t Saabin kytkin kestää juurikin sen karvan alle 400nm:n rajan, mutta rajoittaa pitää alakierroksien vääntöä.
Väitätkö ettei teholla ja väännöllä ole mitään yhteyttä keskenään?
 
Väitätkö ettei teholla ja väännöllä ole mitään yhteyttä keskenään?

Kytkimen (vakio) kestävyyden kannalta väitän, että vakiota (kytkintä) pitää rajoittaa jos tubolle laitetaan tarpeeksi painetta ja pumppu pystyy sen työntämään.
 
Kytkimen (vakio) kestävyyden kannalta väitän, että vakiota (kytkintä) pitää rajoittaa jos tubolle laitetaan tarpeeksi painetta ja pumppu pystyy sen työntämään.

9-5:ssa vakio kytkimiä on kahta eri mallia..garret ja mitsu,joista tuo garret ei kyllä kestä ihan hirveitä...
 
Ei niissä mainittavia eroja ole, Enkä ole edes tavannut livenä kuin yhtä mallia ja toisesta on vaan mutu eli mustatuntuu, mitä olen palstoja selannut tuntuma (eikä sekään turbo sen ihmeellisempi ole). Tai käyttäjien omia kokemuksia kuunnellen, mutta Saabismihan onkin kuulemma sairaus:). Entisenä omistajan voin kyllä todeta, että nykyiset tuplaturbo bemut tai vast. Ovat vuosia edellä turbotekniikassa. Eikä millään pahalla.
 
Joo no täällä omakohtaista kokemusta. Moni sanoi, että 1.8t:n vakiokytkin kestää hyvähkösti. No ei kestänyt minulla. BSR 215hv / 330nm ja alkoi 70tkm kohdalla luistamaan. Ja en todella kiihdytellyt isoimmalla vaihteella alhaalta asti vääntäen, vaan nätisti aina pienemmillä vaihteilla. Mahtava peli tuo Baas muuten oli. En mä sille ikinä mitään tehnyt, ajelin 40tkm luistatellen. Ei ongelma ollut yksin ajaessa, mutta heti jos vähän kuormaa, niin alkoi luistamaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Sori vähän offtopic. Mulla on tollanen ng900 turbosaabbi talviautona , jossa ohjaus "woblaa" kun jarruttaa ja päästää vaikkapa ratista irti. Mistä tämä johtuu? Joku autodiileri joskus sano, että tää on aika yleistä vanhemmissa saabeissa, mutta en saa päähän mikä se osa oli. Ois aikaa korjata nyt, mikäli ite pystyy korjaamaan. Hyvä vinkki hyvitykseksi offarista: kiillottelin tuossa jo kuumailmapuhaltimella haalistuneet muoviosat, hyvin toimi.
 
Tiedustellanpa täällä, kun Saabi-foorumilla on vähän liiankin runsaasti tietoa.

Harkitsen vm. 2003 9-3:n ostoa 140 000 ajettuna. Mihin pitäisi alustan lisäksi kiinnittää eritoten huomiota koeajolla? Varaosia saa varmaan vielä normaalisti ja kohtuuhintaan? Onko järkee vai ei? 2-litrainen turbo manuaalilla olisi. Kestääkö nää yhtään (koneen lisäksi)?
 
Nyt tulee tyhmä kysymys, mutta onko tossa -08 9-3 Xenonit vai ei ? Sellaset kupit näyttää olevan, mutta onko vaan ulkonäön vuoksi ?

E: Oisko ollu 1.8T joku busines tms ?
 
Tiedustellanpa täällä, kun Saabi-foorumilla on vähän liiankin runsaasti tietoa.

Harkitsen vm. 2003 9-3:n ostoa 140 000 ajettuna. Mihin pitäisi alustan lisäksi kiinnittää eritoten huomiota koeajolla? Varaosia saa varmaan vielä normaalisti ja kohtuuhintaan? Onko järkee vai ei? 2-litrainen turbo manuaalilla olisi. Kestääkö nää yhtään (koneen lisäksi)?

Eikös tää oo sama vehje tuon opelin vectra c'n kanssa, eli alustan kolinat kannattaa kuunnella. vectrasta ainakin menee koiranluita ja raidepäitä, sekä etuiskareiden yläpään laakerointeja, eli rutiseeko kääntäessä paikallaan. Takaa sitten ne "bumerangit" eli ylemmät tukivarret.
Itsellä vectrassa sama pannu, eli 2.0T manuaalilla myös, tänään tuli 225 tkm täyteen, vuosimallia -05, hyvin pelittää. Normi huoltoja, toinen takaiskari oli kesällä märkä niin laitoin uuden alustasarjan kokonaan, muuten ei oo mitään tarvinut aavistuksen alle 2 vuoden omistus suhteen aikana tehdä. Pientä ravistamista on kyllä siinä 3000 kierroksen paikkeilla kiihdyttäessä, luulen että tulee renkaista, tai vetareista.
 
Eikös tää oo sama vehje tuon opelin vectra c'n kanssa, eli alustan kolinat kannattaa kuunnella. vectrasta ainakin menee koiranluita ja raidepäitä, sekä etuiskareiden yläpään laakerointeja, eli rutiseeko kääntäessä paikallaan. Takaa sitten ne "bumerangit" eli ylemmät tukivarret.
Itsellä vectrassa sama pannu, eli 2.0T manuaalilla myös, tänään tuli 225 tkm täyteen, vuosimallia -05, hyvin pelittää. Normi huoltoja, toinen takaiskari oli kesällä märkä niin laitoin uuden alustasarjan kokonaan, muuten ei oo mitään tarvinut aavistuksen alle 2 vuoden omistus suhteen aikana tehdä. Pientä ravistamista on kyllä siinä 3000 kierroksen paikkeilla kiihdyttäessä, luulen että tulee renkaista, tai vetareista.

Ostin sitten 2.2 TiD:n. Muuten hyvä auto, mutta laiska käynnistymään. Hemmetisti saa kulutusosia vaihtaa tähän alkuun, mutta saa nährä, pääseekö niiden vaihdon jälkeen vaivatta eteenpäin. Joka tapauksessa hyvä auto ajaa ja varusteita enemmän kuin tarttee.
 
Ostin sitten 2.2 TiD:n. Muuten hyvä auto, mutta laiska käynnistymään.

Naftan paluuletkut vaihtoon suuttimilta. Vuotavat vähän ilmaa linjaa auton ollessa sammuneena ja polttoainelinja tyhjenee -> joutuu sahaamaan.
Itsellä oli sama pannu Opelissa softattuna, oikein mainio mylly (autossa oli juurikin tuo yllämainitsemani vika..).
 
Viikko sitten ostettu Saab 9-3 1.8t. Mahtava ajettava ja vakaa vielä kovemmissakin vauhdeissa. Toki äkkiä alustan äänet tuntuu kovilta kun ei ole tottunu ja tällä hetkellä probleemana takajarrusatulat. Mutta eipä toi nyt monen satasen juttu ole, ja muuten kyllä olen autosta kovin tykännyt.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom