Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ensimmäinen saappi tuli tähänki talouteen. Aiempaa kokemusta saabeista ei ollu, mutta eipä ole tarvinnu katua hetkeäkään tätä hankintaa. Erittäin miellyttävä pirssi varsinki pitemmässä ajossa. Autona 93SS 1.8t ja vuosimallia -06, kilometrejä mittarissa karvan alle kuuskymmentätuhatta. Saabclubin foorumia olen selaillu jonkin verran, mutta kysytäänpä pakkiksen saabilaisilta myös kokemuksia. Maltillinen piristys mielessä eli virisofta sisään. Miten kytkin pysyy mukana, jos päivittäis softan stage 1. Paljonko tuo 1.8:n kytkin kestää? Luistaako vakiokytkin vielä noilla väännöillä?
Onnea valitsemallasi tiellä!
nyt hopihopi rekisteröitymään saabfoorumille!siellä se tieto on!
itellä 9-5 mut jos oikeen muistan kestää tuo orkkiskytkin ihan hyvin tonne 300hv hujakoille..viggen kytkin on sitten kunnon virejä varten...ei tuo stage1 mikään kummonen ole,eron tietty huomaa!
äläkä nyt ees suunnittele ottavas softaa jostain puljusta,saat maksaa ittes kipeeks...
foorumilla mm. nimim. jcarlson on aika velho ja osaa tehä softan ku softan ja neuvoo muutenkin...samalla ehottomasti tuo etanoli sisälle...
Väitätkö ettei teholla ja väännöllä ole mitään yhteyttä keskenään?Miten tuo 300hv:n teho vaikuttaa kytkimen kestoon suoraan? Vääntö sen kytkimen pistää luistamaan/paskaksi. Varsinkin jos on ohjelmoitu/lastu, jolla kovat väännöt ihan alhaalta asti. 9-5:sen vakio ahdin ei anna yli 300hv:n tehoja. Noin 280hv:n ja reilun 400nm pintaan mennään, jolla vakio kytkin kestää ja vakio ahdin pystyy tuottamaan. Jonkun verran noita ohjelmoinaneeni ja penkissä käyttäneeni.
Ja itse asiaan tämän 1.8t Saabin kytkin kestää juurikin sen karvan alle 400nm:n rajan, mutta rajoittaa pitää alakierroksien vääntöä.
Väitätkö ettei teholla ja väännöllä ole mitään yhteyttä keskenään?
Kytkimen (vakio) kestävyyden kannalta väitän, että vakiota (kytkintä) pitää rajoittaa jos tubolle laitetaan tarpeeksi painetta ja pumppu pystyy sen työntämään.
Et ilmeisesti edes ymmärtänyt kysymystäni?Kytkimen (vakio) kestävyyden kannalta väitän, että vakiota (kytkintä) pitää rajoittaa jos tubolle laitetaan tarpeeksi painetta ja pumppu pystyy sen työntämään.
Tiedustellanpa täällä, kun Saabi-foorumilla on vähän liiankin runsaasti tietoa.
Harkitsen vm. 2003 9-3:n ostoa 140 000 ajettuna. Mihin pitäisi alustan lisäksi kiinnittää eritoten huomiota koeajolla? Varaosia saa varmaan vielä normaalisti ja kohtuuhintaan? Onko järkee vai ei? 2-litrainen turbo manuaalilla olisi. Kestääkö nää yhtään (koneen lisäksi)?
Eikös tää oo sama vehje tuon opelin vectra c'n kanssa, eli alustan kolinat kannattaa kuunnella. vectrasta ainakin menee koiranluita ja raidepäitä, sekä etuiskareiden yläpään laakerointeja, eli rutiseeko kääntäessä paikallaan. Takaa sitten ne "bumerangit" eli ylemmät tukivarret.
Itsellä vectrassa sama pannu, eli 2.0T manuaalilla myös, tänään tuli 225 tkm täyteen, vuosimallia -05, hyvin pelittää. Normi huoltoja, toinen takaiskari oli kesällä märkä niin laitoin uuden alustasarjan kokonaan, muuten ei oo mitään tarvinut aavistuksen alle 2 vuoden omistus suhteen aikana tehdä. Pientä ravistamista on kyllä siinä 3000 kierroksen paikkeilla kiihdyttäessä, luulen että tulee renkaista, tai vetareista.
Ostin sitten 2.2 TiD:n. Muuten hyvä auto, mutta laiska käynnistymään.