Saab 9-3 kokemuksia?

Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Nostetaas vähä. Alle parin kympin farkkua ostamassa, kävin ajamassa VW Golf 1.4t -08 ja Audi A4 2.0td quatro. Golfis ajettu 59tkm ja Audi 119tkm. Äsken sattumalta katoin liikkeen pihassa Audin vieressä oli Saab 9-3 1.8i, ajettu 43tkm ja hinta sama ku Audissa. Ikinä en oo Saabbia ajanut mutta pakko käydä testaamassa, nätin näköinen päällepäin. Mites huollot ja varaosat, onko hintavia Golfiin verrattuna?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Tulee ihan toisen käden tietoa, mutta yhdellä tutulla oli vaikeuksia saada esim. korin osia omaan Saabiinsa, kun joutui kolariin. En tiedä sitten mikä noiden tilanne on nyt ja miten kauan osia ja muuta saa, mutta tuo kannattaa selvittää ennen ostoa. Nythän noita on saanut uutenakin vallan sopivasti..

Oletko varma, ettei ollut 1.8t? Kilometrit viittaisi uudempaan autoon ja noita turbottomia (1.8i) Saabeja ei ole valmistettu pitkään aikaan. Kyllä Saab pitää turbolla ottaa.

Oletko varma, ettei ollut 1.8t? Kilometrit viittaisi uudempaan autoon ja noita turbottomia (1.8i) Saabeja ei ole valmistettu pitkään aikaan. Kyllä Saab pitää turbolla ottaa.

Kyllä niitä turbottomia, oikeasti 1800 cc, Saabeja tuohon hintaluokkaan mahtuu. Nettiautossakin muutama 9-3 122 hv koneella näkyy olevan 16 000 € paikkeilla. Tottahan toki ne on jo vähän vanhempia, jotain 05-06 luokkaa. Itse kyllä valkkaisin noista turbollisista jonkun 80-luvun lopun ysisatasen, varsinkin jos ulkonäkökin merkkaa jotain auton hankinnassa.

Tulee ihan toisen käden tietoa, mutta yhdellä tutulla oli vaikeuksia saada esim. korin osia omaan Saabiinsa, kun joutui kolariin. En tiedä sitten mikä noiden tilanne on nyt ja miten kauan osia ja muuta saa, mutta tuo kannattaa selvittää ennen ostoa. Nythän noita on saanut uutenakin vallan sopivasti..

saab parts sweden jatkaa toimintaansa normisti..ja aika harva osa konepellin alla tai alustassa on saabin ihkaomia..vain pellit siis..kyllä ne on boschim,lemförderin tms. ihan normivalmistajien osia...
ihme luulo ihmisillä ertä nyt huomenna ei enää mistään saa bensapumppua siihen saabiin
jos saabparts sweden ois menny konkkaan samalla kuin emoyhtiö niin kai joku valmistaja ois ottanu varaosavalmisruksen..siinä kuitenkin raha pyörii...

pellit ja tukivarret saattaa tosiaan olla vähän nihkeesti saatavilla ihan uudempiin siis,mutta ehkäpä paranee,sitäpaitsi aina on purkaamot ja peltisepät.

Nostetaas vähä. Alle parin kympin farkkua ostamassa, kävin ajamassa VW Golf 1.4t -08 ja Audi A4 2.0td quatro. Golfis ajettu 59tkm ja Audi 119tkm. Äsken sattumalta katoin liikkeen pihassa Audin vieressä oli Saab 9-3 1.8i, ajettu 43tkm ja hinta sama ku Audissa. Ikinä en oo Saabbia ajanut mutta pakko käydä testaamassa, nätin näköinen päällepäin. Mites huollot ja varaosat, onko hintavia Golfiin verrattuna?

täältä ääni saab 9-5 : lle...hemmetin tilava ja suorituskykyinen auto..jos paukut riittää niin aeroversio niin johan on varustetta ja tehoa...kato ihmeessä ruotsin puoli esim. blocket.se...
mutta jos 9-3 tila riittää niin hyvä valinta sekin..aerona tietty:hyper:

Kyllä se Andy i-malli on, 122 heppaa. Taitaa olla Opelin kone, jakopää hihnalla. Kuulemma laiska ku mikä, ei pysty käydä edes koeajaas. Noita saabbeja ny kattellu ja hyvän näköisiähän ne on, varsin hyvä ajoasento ja muutenkin sisustus mun makuun. 2.0 turboa yritin päästä koeajamaan mutta oli niin vitun syvällä liikkeessä etten jaksanut jäädä venaileen että saavat pihalle sieltä. Kyllähän nuo laadukkailta tuohon hintaluokkaan vaikuttavat eikä pahemmin ole kuullut moitteen sanaa. Kuulemma suht helppo lastuttaa nuo turbot muutamalla huntilla.

Mustana tuo pitäisi saada ja komeilla vanteilla, kävin jotain sinistä rutkua kattomas ja vittu kun oli ruma. Pitää ny kerätä rohkeutta vielä ja miettiä kannattaako ostaa autoa jota ei enää edes tehdä. Vaihdossahan siitä ei saa parin vuoden päästä mitään, paitsi jos löytää vannoutuneen saabistin.

Takuu varaosille on 10 vuotta siitä ku viimeinen auto on linjalta pukattu ulos.

Takuu varaosille on 10 vuotta siitä ku viimeinen auto on linjalta pukattu ulos.

Mistä tällainen takuu on saabin osalta varmennettavissa? Mitä tulee varaosien saatavuuteen, on monilla teollisuuden aloilla tuo 10 vuotta siitä kun tuotteen valmistus on lopetettu muodostunut eräänlaiseksi vakioksi. Tuotteen valmistaja ei kuitenkaan ole tähän velvoitettu millään tapaa, ellei erillistä sopimusta asiasta ole tehty. Saabiin tulee varmasti olemaan saatavilla varaosia niin pitkään kun joku tienaa rahaa niitä valmistamalla, toivottavasti kauemmin kuin 10-vuotta. Nimim. 9-3 TiD

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllähän nuo laadukkailta tuohon hintaluokkaan vaikuttavat eikä pahemmin ole kuullut moitteen sanaa. Kuulemma suht helppo lastuttaa nuo turbot muutamalla huntilla.
Mustana tuo pitäisi saada ja komeilla vanteilla, kävin jotain sinistä rutkua kattomas ja vittu kun oli ruma. Pitää ny kerätä rohkeutta vielä ja miettiä kannattaako ostaa autoa jota ei enää edes tehdä. Vaihdossahan siitä ei saa parin vuoden päästä mitään, paitsi jos löytää vannoutuneen saabistin.

Autoa ei pidä ostaa järjellä vaan tunteella. Kyllä siitä aina eroon pääsee ja varaosia saa varmasti vielä pitkään, varaosillekkin löytyy jo niin monta eri valmistajaa ja toimittajaa. Saabissa saa paljon varusteita ja ajomukavuutta kohtuu rahalla.
Oman 9-3 kävin lastuttamassa yksityisellä henkilöllä Shellin pihassa, toimenpide kesti n. 30min sis. koeajon. Paukkua tuli n.220hv ja +300Nm. Kiva kiusata Volvo kuskeja ;)

Meinasin omaan Sapattimeen softauttaa Etanoli kartan että vois tankata halpaa Etanolia. Vaatii vain tulppien ja bensansuodattimen vaihdon. (koskee ainakin näitä 2000 luvun alkupään malleja) Oma 9-3 on vm. 2002

Saabistien oma foorumi on myös täynnä lukemisen arvoista materiaalia http://foorumi.saabclub.fi/

Tämän päivän oli ajossa saabbi, 9-3 -08 2.0t farkku ja olihan se hyvä ajaa. Ei päästy ihan sopuun hinnasta mutta kai se pitää sieltä hakee pois. 83 tkm oli mittarissa. Vittu kai musta saabimies tulee.

Tämän päivän oli ajossa saabbi, 9-3 -08 2.0t farkku ja olihan se hyvä ajaa. Ei päästy ihan sopuun hinnasta mutta kai se pitää sieltä hakee pois. 83 tkm oli mittarissa. Vittu kai musta saabimies tulee.

hae pois vaan:hyvä:

ja yks ainakin itselle TODELLA iso juttu on tuo saab-foorumi...asiallista,asiantuntevaa ja avuliasta porukkaa pilvin pimein ja jos jotain kysyt niin 2h ja viimestään vastaus on tullut..ei oo yks eikä kaks kertaa että ukko on ollu tienpäällä pulassa ja naputellut kyssärin ja siinä on sitten ratkasu löydetty...
osa on valmiina tulemaan kotiin asti näyttämään miten joku korjataa/lainaamaan ehjää osaa testiksi yms.

ite kun 6v sitten tutustuin saabiin niin lähtötilanne oli, että osasin täyttää pissapojan nesteen...nyt foorumin yms. opeilla vaihtuu jos minkälainen osa ja tietoa on kertynyt mm. mikä osa prakaa milläkin oireilla yms...

kaukana "tojota landioista" missä lähinnä vaan vittuillaan...sori kaikki tojota-ukot :)

Zone-sarja -42%
ja yks ainakin itselle TODELLA iso juttu on tuo saab-foorumi...asiallista,asiantuntevaa ja avuliasta porukkaa pilvin pimein ja jos jotain kysyt niin 2h ja viimestään vastaus on tullut..ei oo yks eikä kaks kertaa että ukko on ollu tienpäällä pulassa ja naputellut kyssärin ja siinä on sitten ratkasu löydetty...
osa on valmiina tulemaan kotiin asti näyttämään miten joku korjataa/lainaamaan ehjää osaa testiksi yms.

kaukana "tojota landioista" missä lähinnä vaan vittuillaan...sori kaikki tojota-ukot :)

Toi on kyllä ihan totta. Siellä on melkosia tee-se-itse-miehiä, ja ne auttavat mielellään.

Meinasin omaan Sapattimeen softauttaa Etanoli kartan että vois tankata halpaa Etanolia. Vaatii vain tulppien ja bensansuodattimen vaihdon. (koskee ainakin näitä 2000 luvun alkupään malleja) Oma 9-3 on vm. 2002

Mä oon kans miettiny tota...siinähän samalla saa vähän lisää ruuvattua tehoja koneesta ilmeisesti...etanoli-hommassa ite jättäny toistaseks väliin ku noita tankkauspisteitä ei niin hirveesti vielä oo ja jos reissuun lähtee ni pitäis aika pitkälti suunnitella siten ettei pääse menovesi loppumaan...kulutus ilmeisesti etanolilla nousee jonkun verran, mut alle euron litrahinta kyl houkuttais.

Mä oon kans miettiny tota...siinähän samalla saa vähän lisää ruuvattua tehoja koneesta ilmeisesti...etanoli-hommassa ite jättäny toistaseks väliin ku noita tankkauspisteitä ei niin hirveesti vielä oo ja jos reissuun lähtee ni pitäis aika pitkälti suunnitella siten ettei pääse menovesi loppumaan...kulutus ilmeisesti etanolilla nousee jonkun verran, mut alle euron litrahinta kyl houkuttais.

Etanolisoftaa vaan kehiin, koska se on flexifuel eli voi tankata sekä etanolia että bensaa ja vaikka kumpaakin yhtäaikaa. Itse olin just 1000km reissulla ja alkuun ajelin etanolilla, mutta siirryin kesken reissun bensaan, koska viinaa ei ollut saatavilla.

Etanolisoftaa vaan kehiin, koska se on flexifuel eli voi tankata sekä etanolia että bensaa ja vaikka kumpaakin yhtäaikaa. Itse olin just 1000km reissulla ja alkuun ajelin etanolilla, mutta siirryin kesken reissun bensaan, koska viinaa ei ollut saatavilla.

ai, tota mä en tiennykään/jaksanu ottaa selvillekää...sit täytyy varmaa käydä päivittämässä! onks heittää mestoja missä noita tehdään?

ai, tota mä en tiennykään/jaksanu ottaa selvillekää...sit täytyy varmaa käydä päivittämässä! onks heittää mestoja missä noita tehdään?

Riippuu vähän missäpäin vaikutat.. Saabfoorumille vaan ostoilmoitus softasta ja veikkaan, että saat nopeasti yhteydenottoa yksityisiltä softaguruilta, jotka laittaa sulle softan ainakin puolet halvemmalla kuin erinäiset viripajat.

taidan siis lähteä kalastelemaan saabifoorumille :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom