Se on lähes päätetty 9-3 farkku bensakoneella 07 tai uudempi tulee seuraavaksi autoksi. Ylivoimaisesti yleisin tuppaa olemaan tuo 1.8t linear. Mielellään ostaisi "edes" Vector varustelulla olevan ellei sitten Aeroa. Penkitkin ilmeisesti paremmat noissa Vector ja Aeroissa?
Koneissa on vakiona iso ero tuon 1.8t 150 hv/ 240 Nm vs 2.0T:n 209 hv/ 300 Nm, mutta esim maptun softamuutoksella E85:lle + isommilla suuttimilla 1.8t 240 hv / 345 Nm ja samoilla muutoksilla 2.0T 260 hv/ 365 Nm. Ei enää isokaan ero ja käyrien mukaan alakierroksilla 1500 rpm, 1.8t samoissa 2.0T:n kanssa. Mitenköhän lienee kestävyyden laita jos laitetaan vakioon +90 hv ja 105 Nm lisää? Voimantunne on varmasti totaalisen eri kun 60% lisää huipputehoa ja >40% lisää vääntöä, sillä tuolla 150 hepan koneella mitä itse kävin testaamassa, auto kiihtyy aika laiskasti.
XWD olisi myös hauska, mutta törkeän huonosti myynnissä ja hinnat hemmetisti korkeampia kuin etuvedoissa. Painoa yli 200 kg enemmän? Ja sitä myötä kulutusta kaupunkiajossa.