Sähköautot ja lataushybridit

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Simpsa
  • Aloitettu Aloitettu
Nyt käytössä ollut Volvon katumaasturi 11 kW akulla, eli pääsee 30-40 km kaupunkiajoa yhdellä n. 6-8 tunnin latauksella. Omat ajot hoituu pääosin nyt pelkällä sähköllä, kun tässä pääkaupunkiseudulla ajelee lyhkäsiä matkoja. Päädyin tähän kun taloyhtiö investoi latauspaikkoihin ja toistaiseksi ei ole kaduttanut. Täyssähkön saatan hommata jossain vaiheessa kun vähän näkee minne toi akkuteknologia menee, toistaiseksi ei vielä houkuttele..
Paljonko tulee taloyhtiön latauksella "polttoaine"kuluja per kilometri?
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Autokauppias sanoi, että jonkun EU-säädöksen myötä enää ei saa olla puhdasta charge-modea, joka pukkaisi kunnolla virtaa akkuun. Se on kierretty sport-modella, joka pukkaa hyvin hitaasti virtaa akkuun. Tämä siis uudessa Mersussa ratkaisuna. Edellisessä Mersussa akun sai tosi nopeaan täyteen charge-modella. Nyt pitää ajaa monta sataa kilsaa että varaus nousee edes vähän

Pakko kysyä. Ajaako joku autoa comfort modella jos vaihtoehtona on sport? Ite en ei ainekaa. Ihan helvetisti parempi alusta ja jäykempi ohjaus tekee paljon ajettavamman
 
Pakko kysyä. Ajaako joku autoa comfort modella jos vaihtoehtona on sport? Ite en ei ainekaa. Ihan helvetisti parempi alusta ja jäykempi ohjaus tekee paljon ajettavamman
Tuossa S-Mesessä on vain kaksi moodia, joita käytän. Sport tai sitten battery-hold, joka ajaa sähköllä esim. alamäessä ja hitailla nopeuksilla, kaupunkialueella ym. Muuten menee bensalla. Battery-hold ei kuitenkaan lataa muuten kuin jarrutusenergiasta. Sport on ainoa joka lataa polttomoottorilla, kun charge-mode on poistettu.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom