Säästöliekki, kreatiini ja muut laihduttajan vitsaukset

Mulla on kans junannu kuukauden verran aamupaino +-95kilossa ja olen ketolla. Kalorilaskuriin olen iskenyt grammalleen syömäni ja on päiviä, jolloin kalorivaje jää jopa -1500kcal. Useimmiten se kuitenkin on tuo -500-700kcal. Epäilisin, että olen säästöliekillä, mutta onko kyseinen tila ketolla edes mahdollista? Rasvanhan pitäisi palaa koko ajan ja tämän olen tarkistanut lähes päivittäin ketostixien avulla, jotka ovat ketoositilaa näyttäneet.

Eli miten on? Osa energiasta tulee "kropan ulkopuolelta" ja osa elimistön omista varastoista. Eli energiaa on kyllä tarjottavana. Voiko tuossa painon jäätymisessä olla kyse säästöliekistä vai jostain muusta? Vastauksia kaivataan..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
no kyl kaike se on mahollista millasella ruokavaliolla tahansa. Ota ihmeessä johonki välii pikkanen plussa jakso hiilarien merkeissä ni eiköhä aineenvaihduntaki tykkää

Säästöliekeistä puheenollen, mitä mieltä tästä T-Nationista repäistystä pätkästä:

Bryner RW, Ullrich IH, Sauers J, Donley D, Hornsby G, Kolar M, Yeater R.

Effects of resistance vs. aerobic training combined with an 800 calorie liquid diet on lean body mass and resting metabolic rate.
J Am Coll Nutr. 1999 Apr;18(2):115-21.

The aerobic group performed four hours of aerobics per week. The resistance training group performed 2-4 sets of 8-15 reps, 10 exercises, three times per week.

V02 max increased equally in both groups. Both groups lost weight. The resistance training group lost significantly more fat and didn't lose any LBM, even at only 800 calories per day. (The reason the calories were so low was to really take any dietary variables completely out of the equation and compare the effects of the exercise regime on LBM and metabolism.)

The resistance training group actually increased metabolism compared to the aerobic group, which decreased metabolism. It seems that resistance training is a more significant stress to the body than a starvation diet.

Arvio tulee kokonaiskulutuksesta. Omassa kellossa kello vielä laskee syke alueiden mukaan paljonko kulutuksesta on ollut rasvaa/hiilaria.

Itse olen kokeillut ko. menetelmää. Itse teen raskasta fyysistä työtä missä kävellään ja liikutaan koko ajan. Kulutus on päivässä heittämällä yli 3000kcal. Se että onko tarkka niin epäilen että ei, mutta suuntaa antava kylläkin.

Itse pidin F6:a vuorokauden ja sain kyllä melko huvittavia lukemia. Kulutukseksi tuli himpun vajaat 4000kcal, mikä on melko hyvin kun vietin kyseisen vuorokauden neljän seinän sisällä vauvan kanssa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom