Säästöliekki, kreatiini ja muut laihduttajan vitsaukset

Ongelmani on sinänsä yksinkertainen: paino ei tipu vaikka olen dieetillä. Olen 185/80 ollut kohta kaksi viikkoa. Syön noin öbaut 2000 kcal päivään eli, mitä se nyt tekee, 500-700 miinuskaloria.

Käyn noin neljänä aamuna viikossa hölkkäämässä ja neljä kertaa viikossa salilla. Lisäksi käytän kreatiinia ja C4:sta. Proteiinia syön reilun 2g/kg/vrk.

Olen sinänsä ihan jo hoikassa kunnossa, mutta nyt pitäisi kiristyä. Näen kyllä, että kiloja olisi vielä tiputettavaksi, ei tota muskelia niin paljoa vielä ole kertynyt, vaikken kukkakeppi olekaan. Mikä neuvoksi? Onko 250-280g hiilaria päivässä liikaa? Auttaako kreatiinin käytössä lähestyvä neljännen kuukauden tauko? Onko C4 fuulaa?

Hjelp me, tak.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ongelmani on sinänsä yksinkertainen: paino ei tipu vaikka olen dieetillä. Olen 185/80 ollut kohta kaksi viikkoa. Syön noin öbaut 2000 kcal päivään eli, mitä se nyt tekee, 500-700 miinuskaloria.
Miten lasket kalorit? Kuinka pitkältä ajalta olet laskenut joka suupalan ja seurannut painoasi? Syötkö tarpeeksi kuituja? Aamupainokin heittelee muutaman kilon riippuen ruokailuista jne. joten onko mahdollista että lähtötilanne on ollut alakanttiin mitattu?

Power_Ranger sanoi:
Käyn noin neljänä aamuna viikossa hölkkäämässä ja neljä kertaa viikossa salilla.
Melko iso liikuntamäärä 185/80 mitoilla 2.000 kcal päiväannokselle.

Mitäköhän tässä

on tullut dietoitua, muutaman kuukauden. Lähdin noin 85 kilosta joskus helmikuussa. Tulosta on tullut kyllä silminnähtävästi, mutta nyt jumittaa pahasti. Olen pitkin kevättä vetänyt kyllä sen verran villejä cheattipäiviä, että senkin takia on ollut kehitys hidasta.

Nyt kuitenkin 2-3 viikkoa olen vetänyt cheattaamatta. Punnitsen kaiken syömäni talousvaa'assa ja lasken sen mukaan kaloreita. Syön aika lailla samat puurot ja risotot joka päivä, jotta voin olla varma energiansaannistani.

Kuituja syön 25-30g päivään. Onko määrä riittävä? En ole perehtynyt tohon kuitujuttuun juurikaan.

lisää kuituja vaan ihan reilusti, ja vettä. toi 25-35g on kuitenkin vaan minimimäärä. kokeilepa vaik pitää 2 erittäin matalahiilarista päivää ( n.75-100g) ja sit palata takas normaaliin hiilarimäärään.

on tullut dietoitua, muutaman kuukauden. Lähdin noin 85 kilosta joskus helmikuussa. Tulosta on tullut kyllä silminnähtävästi, mutta nyt jumittaa pahasti. Olen pitkin kevättä vetänyt kyllä sen verran villejä cheattipäiviä, että senkin takia on ollut kehitys hidasta.

Nyt kuitenkin 2-3 viikkoa olen vetänyt cheattaamatta. Punnitsen kaiken syömäni talousvaa'assa ja lasken sen mukaan kaloreita. Syön aika lailla samat puurot ja risotot joka päivä, jotta voin olla varma energiansaannistani.

Kuituja syön 25-30g päivään. Onko määrä riittävä? En ole perehtynyt tohon kuitujuttuun juurikaan.
Dieetin vauhti on ollut sopiva, pari kiloa kuukaudessa. Jatkat vaan samaan malliin ja odottelet maltilla, dieetillä vaan tulee joskus tasannevaiheita. Yksi runsaskalorisempi päivä voisi antaa tarvittavan sysäyksen painon putoamiseen. Kuitua suositellaan vähintään 25g päivässä, joten saat ruokavaliostasi riittävän määrän.

Viimeksi muokattu:
4 punttia on hyvä, mutta 4 aerobista mun mielestä vielä ole liikaa. Yli 8 voikin jo olla. Olethan aerobisen tehoa lisännyt vaiheittain ja pituutta? Määrääkin mun mielestä voi lisätä. Esim. punttien jälkeen se kevyt palauttava 15min aerobista, sitten välipäivinä sitä aerobista vaikka 2 osassa, aamulla kevyempää, illemmalla kovempaa, tai toistepäin...

Sanoisin että olet enemmän miinuksilla kuin tuon 500-700. Taitaa olla säästöliekki päällä.

Mitä teet työksesi? Jos makailet päivät pitkät niin silloin sinun kulutus on 2000-2200 kcal/pv. Jos teet fyysistä työtä sinun kulutus on 3000kcal paikkeilla. Siihen kun ynnätään sali /aerobinen treeni niin kulutus kasvaa 3500kcal-4500kcal /pv. Pidä syke kelloa päivän ajan kiinni ja katso minkä kalori kulutuksen sen antaa sinulle, tulet yllättymään.

Itseltä on lähtenyt melkein 3kg 2vk n.3000 kcal syömisillä. Luulen että olet tehnyt dieetistä liian vaikean itsellesi. Vedät vain tyyliin aamupala, lounas, illalinen ja treenien jälkeinen palkkari. Lounas ja illalinen voivat olla ihan kunnon annoksia koska treenaat noin paljon.

Mutta vedän ensin vaikka yksi viikko kunnon + niin saat aineen vaihdunnan uudestaan käyntiin. Olen muutenkin sitä mieltä että porukka hifistelee aivan liikaa safkojen kanssa, jopa niin paljon että se itse asiassa hidastaa kehitystä. Emme elä missään laboratorio olosuhteissa missä homman saisi laskettua tarkkaan. Mutta olen aivan varma että olet liikaa miinuksilla ja junnaus johtuu siitä.

Aerobista

Olethan aerobisen tehoa lisännyt vaiheittain ja pituutta?

Yleensä en syö enää kello 19 jälkeen hiilaria, joten seuraavana aamuna on energiat kyllä todella vähissä ennen aamiaista kun käyn juoksemassa. Olen vetänyt aamuisin puolen tunnin lenkkiä, sen verran mitä nyt kroppa jaksaa. Ei ole vielä löytynyt voimia (lue: kiukkua) lisäämiseen.

Esim. punttien jälkeen se kevyt palauttava 15min aerobista

Salin yhteydessä en vedä aerobista. Pitäisikö aloittaa?

Huolettaa, että liika aerobinen rupeaa syömään lihasmassaa. Onko 2g proteiinia per painokilo riittävästi kantamaan lisätyn aerobisen yli?

Kreatiinissa ei ole energiaa, joten sillä ei ole diettaamisen kannalta merkitystä.

Lähinnä ajattelinkin, että kreatiini kerää nestettä kroppaan, joka pitäisi painoa ylhäällä.

Yleensä en syö enää kello 19 jälkeen hiilaria, joten seuraavana aamuna on energiat kyllä todella vähissä ennen aamiaista kun käyn juoksemassa. Olen vetänyt aamuisin puolen tunnin lenkkiä, sen verran mitä nyt kroppa jaksaa. Ei ole vielä löytynyt voimia (lue: kiukkua) lisäämiseen.

Salin yhteydessä en vedä aerobista. Pitäisikö aloittaa?

Huolettaa, että liika aerobinen rupeaa syömään lihasmassaa. Onko 2g proteiinia per painokilo riittävästi kantamaan lisätyn aerobisen yli?

Lähinnä ajattelinkin, että kreatiini kerää nestettä kroppaan, joka pitäisi painoa ylhäällä.

Mulla ainakin stoppasi painon putoaminen kreatiinin käyttöönoton jälkeen kuin seinään. Itse asiassa aamupaino nousi 75,6->76,8kg:hon parissa viikossa eikä ole siitä mihinkään laskenut. Välillä enempi ja välillä tuo 76,8kg tasan. En tiedä mistä johtuu vaikka mielestäni myös syön vähemmän kuin kulutan... en silti peräänkuuluta että kreatiini estäisi sitä, vaan lähinnä, että se nesteen keräytyminen lihakseen voi olla hidaskin prosessi ... ehkä.

Tätä on nyt siis kestänyt tuon reilun viikon noususuhteesta tähän 2-3vko tasapainoon.

Vedäs koko viikon tekemiset tänne ja ruvetaan ynnäilemään kulutusta. 30 min juoksu 400-600kcal. eli 2200 + 500 = 2700 + sali treeni =3XXX

3xxx + hyötyliikunta + työliiikunta + paikasta a paikkaan b liikkuminen = 3/4XXX ja olet vetäny kalorit 2000 = Takuu varma säästöliekki

Täällä kanssa kreatiini käytössä ja paino silti putoaa, ei haeta sitä "virhettä" sieltä hifistely puolelta vaan kokonaisuudesta.

Mitä teet työksesi? Jos makailet päivät pitkät niin silloin sinun kulutus on 2000-2200 kcal/pv.

Ihan tällaista laiskaa seisomamyyntityötä eli tuskin juuri kuluttaa, vaikka yhden nimeltä mainitsemattoman feel good -nettisivuston mukaan 6h tätä vastaisikin 14 olutta! :hyper:

Pidä syke kelloa päivän ajan kiinni ja katso minkä kalori kulutuksen sen antaa sinulle, tulet yllättymään.

Sykekello? En ole kuullutkaan. Kertovatko ne suoraan, paljon kaloria palanut? Mistä sellaisen saa??

Kyllä näin on. Kreatiinin kans voi paino tosiaankin heilahdella, vaikka olisi dietillä. Mutta kyllä rasva palaa siitä huolimatta. Paino vaan johtuu juurikin tuosta nesteestä lihaksissa.

Miten muuten sykemittarin kalorilaskurit toimivat? Jos käyn lenkillä, niin ilmoittaako mittari sen kalorimäärän, jonka olen onnistunut peruskulutuksen lisäksi liikunnan avulla polttamaan vai kokonaiskulutuksen lenkin ajalta eli peruskulutus + liikunnan kulutus?

Eli jos pidän sykemittaria koko päivän päällä, antaako se minun päivän kokonaiskulutuksen vai kulutuksen, jonka olen liikkumisella peruskulutuksen lisäksi hommannut? Toimiiko tällainen keino ylipäänsä eli onko kovinkaan tarkka?

Onko kukaan kokeillut?

Miten muuten sykemittarin kalorilaskurit toimivat? Jos käyn lenkillä, niin ilmoittaako mittari sen kalorimäärän, jonka olen onnistunut peruskulutuksen lisäksi liikunnan avulla polttamaan vai kokonaiskulutuksen lenkin ajalta eli peruskulutus + liikunnan kulutus?

Arvio tulee kokonaiskulutuksesta. Omassa kellossa kello vielä laskee syke alueiden mukaan paljonko kulutuksesta on ollut rasvaa/hiilaria.

Eli jos pidän sykemittaria koko päivän päällä, antaako se minun päivän kokonaiskulutuksen vai kulutuksen, jonka olen liikkumisella peruskulutuksen lisäksi hommannut? Toimiiko tällainen keino ylipäänsä eli onko kovinkaan tarkka?

Onko kukaan kokeillut?

Itse olen kokeillut ko. menetelmää. Itse teen raskasta fyysistä työtä missä kävellään ja liikutaan koko ajan. Kulutus on päivässä heittämällä yli 3000kcal. Se että onko tarkka niin epäilen että ei, mutta suuntaa antava kylläkin.

Kertokaa nyt tietämättömälle (minulle), että onko älyttömän kohtalokasta lihaksien kannalta jos onkin välillä hieman enemmän miinuksella kuin se 500kcl~, jos samalla proteiinin saanti on kuitenkin siinä 2,5g/painokilo?? Ja onko käytännössä edes mahdollista dieetatessa, että lihasmassa voisi aluksi jopa kasvaa treenin (ja proteiinin riittävän määrän) ansiosta samalla kun rasvaprosentti putoaa eli fläsä hajoaa.

Kertokaa nyt tietämättömälle (minulle), että onko älyttömän kohtalokasta lihaksien kannalta jos onkin välillä hieman enemmän miinuksella kuin se 500kcl~, jos samalla proteiinin saanti on kuitenkin siinä 2,5g/painokilo?? Ja onko käytännössä edes mahdollista dieetatessa, että lihasmassa voisi aluksi jopa kasvaa treenin (ja proteiinin riittävän määrän) ansiosta samalla kun rasvaprosentti putoaa eli fläsä hajoaa.

Ei ole kohtalokasta jos on miinuksilla yli 500kcal. Se on vain sellainen suositus. Käytännössä dietillä lihaskasvu on vain mahdollista vasta-alkajilla. Ja siis yleensäkin, vaikka sitä fläsää olisi ja alkaa käymään salilla niin se kroppa siitä kiinteytyy, ilman diettejä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom