Lehdet vai siemenet? Lehtiä käytetään esim. salsassa ja antaa sitä "meksikolaista makua" ja siemeniä taas käytetään intialaisessa keittiössä etenkin mausteseoksissa, kuten curryssa.
Mulle ketsuppi on sellainen, etten vihaa sitä ja pystyn ihan helposti syömään, mutta tulee aika vähän käytettyä. Mieluummin nautin niistä ruoan omista mauista enkä peitä sitä ketsupilla. Mun mielestä sen maku on sellainen, että se ei paranna ruoan makua vaan peittää sen.
Herkkukurkut on mielenkiintoinen asia, kun hyviä purkkikurkkuja en ole vielä nähnyt. Kaikki on jotenkin makeita. No, kyllä nekin helposti alas menee, mutta kun vertaa vaikka kaupasta pöntöstä ongittaviin Herkkumaan kurkkuihin, niin jälkeen mainitut on todella hyviä ja ihan eri maata purkkikurkkuihin verrattuna. Ja sit taas Herkkumaan purkkikurkut on sitä perus purkkikurkkumoskaa. Miksi oi miksi? Miksi ne ei voi olla samanlaisia kuin ämpärikurkut? Miksi ne kaikki purkkikurkut maistuu samalta?
Sit taas noi makkarat, niin olen melkein sitä mieltä, että suomalainen ruokateollisuus on tuhonnut makkaran. Mitä tekemistä jollain 100% lihaa sisältävällä pötköllä on makkaran kanssa? No ei yhtään mitään. Onhan nekin ihan hyviä, mutta hyvin kauas on tultu siitä mitä makkara alunperin on ollut. Ja se taas on synnyttänyt näitä ihme tissiposkia ;) jotka ei voi jauhomakkaraan koskea kun se on tollasta hyi hyi halpamallimakkaraa. Liha lihana ja makkara makkarana.
Sinihomejuusto on sit kans sellainen asia, että niitä on hyviä ja huonoja. Aura® on ehdottomasti paras. Siis se perusmalli. Kaikki muut mitä olen maistanut, mukaan lukien Aura® Gold, on jotenkin pistävän makuisia. Castellokin on olevinaan jotain hyvääkin juustoa, mutta ei ei, se on samaa kitkerää tavaraa kuin muutkin. Anoppi tosin juuri tänään mainitsi, että oli päässyt maistamaan jotain irlantilaista sinihomejuustoa ja kehui että siinä on Auran voittaja. Itsekin piti Auraa parhaana ja näitä muita pahana, mutta toi oli kuulemma tosi yllätys. Älyttömän pehmeän makuista ja aromikasta väitti sen olevan. Lupasi laittaa joulupakettiin, niin saan minäkin maistaa. Saas nähdä millaista on.