Ruuat joista et tykkää

HÄPEÄ!!!:D

omaan listaan pitää lisätä vielä maksa ja varmasti muutkin sisäelimet. Sain jokunen vuosi sitten sellaisen 40-luvulta olevan reseptikirjan ja siellä oli kaikenmaailman vasikanaivomuhennos ohjeita sun muuta. Jäisi kyllä varmasti lautaselle :D

Mitä helvettiä :D Varmaan mitä tahansa sisäelintä voisin pakon edessä syödä tai ainakin maistaa mutta aivojen syönti kuulostaa aivan liian vastenmieliseltä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä helvettiä :D Varmaan mitä tahansa sisäelintä voisin pakon edessä syödä tai ainakin maistaa mutta aivojen syönti kuulostaa aivan liian vastenmieliseltä.

Kirja on nyt porukoiden luona, mutta voin jouluna ottaa sieltä sua varten muutaman herkkureseptin ylös :D

Raaka kala ei oikeen vieläkään uppoo, vaikka sitä välillä puoliväkisin yrittää. Veriletuista tuli öklö olo joskus lapsena. Nykyään niitä ei edes oo kauheesti tarjolla, mikä on hyvä. Kuriositeettina, popsin kuitenkin mykyrokkaa mummon luona joka syksy suu messingillä. Oliivit, pinaatti, vahvat juustot, keitetyt vihannekset, kaalikäärylet, maksamakkara, sienet, useimmiten NAM. Ja faija vielä kehtaa haukkua ronkeliks..saatana

Kaikki normaalit somalaiset ja ulkomaiset ruuat menee, ankansikiöt yms. muut ei.
Toisaalta nykyisin jää kermakakut, pulla, sipsit, makeiset tms. syömättä, mutta ei sen vuoksi ettei maistuisi.

Just vedin muijan tekemää maksa-porkkana stroganoffia, ai et oli hyvää ja patti kasvaa silmissä.

Minuun kyllä uppoaa kaikki ruoka, mikäli a: raaka-aineet ovat hyviä b: kokki osaa hommansa.
Luulin vuosia etten tykkää kesäkeitosta tai kanaviillokista (tai kuten koulussa oli, broilerpyörykät viillokkisoosissa). Vika olikin koulun suurtalouskeittiössä.
Oikein suututtaa kun joku kehtaa sanoa maidossa lilluvia pakastevihanneksia kesäkeitoksi.

ps. Monen inhokit on mun herkkuja, monesti napsin telkkaria katsellessa oliiveja, hillosipuleita, juustoja ym. lautaselta suurena herkkuna.

*edit: on yksi ruoka-aine mikä ei uppoa: Sikanauta jauheliha!

Kaikki terveellinen on pahaa, ja epäterveellinen hyvää.Näin yleistäen, ja jos uskoo ravintosuosituksia.Kaikki missä on etuliitteenä kevyt, on pahaa. Kasvikset...hyi s...tana. On se niin väärin. Terveisin entinen, nykyinen, ja tuleva läski.

HÄPEÄ!!!:D

omaan listaan pitää lisätä vielä maksa ja varmasti muutkin sisäelimet. Sain jokunen vuosi sitten sellaisen 40-luvulta olevan reseptikirjan ja siellä oli kaikenmaailman vasikanaivomuhennos ohjeita sun muuta. Jäisi kyllä varmasti lautaselle :D
Tossa mitää hävettävää, vaikka onki hyvä välipala ni saa ne protskut muualtaki ku raejuustosta. Sit saa hävetä jos ei saa.

Raejuustohan on siiz true bodari safkaa niinQ. Mutta joo, itellä menee raejuusto hyvin ruoan lisukkeena tai esim leivän päällä mutta pelkiltään ei uppoa hyvin.

Join tänään aamulla perus 3,3 desin tölkin Teho-energiajuomaa. Ensinnäkin mulla meni tunti saada se kura alas, sen jälkeen pidättelin oksennusta neljä tuntia. Hyi helvetti.

Energiajuomat ovat yleensä kyllä ihan kuraa, mutta kyllä se battery viinan kanssa menee.

Tässä ku on nyt tullu niitä paskaruokia laiteltua niin sanotaan vielä, että maitoa en ole juonut 2 ikävuoden jälkeen... Ei vaan pysty juomaan sitä pelkiltään.

Silli, maksapihvit, lipeäkala nyt ainakin on sellasia, joita välttelen parhaani mukaan. Etanoita, simpukoita ja ostereita en ole maistanut, voisin ehkä joskus maistaa, vaikka olenkin noiden suhteen ennakkoluuloinen. Ainii, joskus maistoin jotain surimitikkuja, rapua kaiketi, ja pakastealtaasta friteerattuja mustekalarenkaita, hyi yrjö. Muuten uppoo kaikki ja kaikkea uutta pyrin maistamaan.

Raejuustohan on siiz true bodari safkaa niinQ. Mutta joo, itellä menee raejuusto hyvin ruoan lisukkeena tai esim leivän päällä mutta pelkiltään ei uppoa hyvin.

Raejuustossa ei oo mun mielestä mitään vikaa. Sellasenaan se on vaan turhan tylsää ruokaa. Sen sijaan perinteisistä bodariruoista mä en tykkää kananmunista ollenkaan. Raakana juomalla niitten alas saaminen on helpointa, mut paistettuna tai varsinkaan keitettynä ei maistu sitten pätkääkään. Eipä tämä minua kauheesti haittaa.

Kaikesta pidän(kalat, maksat, sushi, etanat, osterit esim) raejuustot ja maitorahkat ilman mitään sen kummempia lisukkeita, sama juttu öljyn kanssa eli ruokalusikkaan ja naamarista alas ja samoten kanamunatkin(tosin paistan tai keitän ne yleisesti ottaen). Uskon silti että maailmalla on semmosta sapuskaa että ei ihan leppoisin ilmein kurkusta alas mene :D

Lipeäkala on kyllä todella pahaa. Mutta eipä sitä tai mitään muutakaan pahaa tartte aikuisena ihmisenä pitkin hampain syödä :dance2:

Raejuustossa ei oo mun mielestä mitään vikaa. Sellasenaan se on vaan turhan tylsää ruokaa. Sen sijaan perinteisistä bodariruoista mä en tykkää kananmunista ollenkaan. Raakana juomalla niitten alas saaminen on helpointa, mut paistettuna tai varsinkaan keitettynä ei maistu sitten pätkääkään. Eipä tämä minua kauheesti haittaa.

Käsittääkseni en raejuustoa moittinut? Muutakun että sellaisenaan ei kovin hääviä mun mielestä ole, toisinsanoen juuri tylsää. Rahka kun menee vaikka raakanakin ja silmät kiinni. Kananmunia nyt raakana ei kannata edes juoda, täälläkin niitä tutkimuksia on pyörinyt että menee suurin osa protskuista hukkaan. En itekkää munista maun takia kauheesti diggaa mut tulee päivittäin munakasta syötyä, onhan se niin ravintorikas härpäke.

Käsittääkseni en raejuustoa moittinut? Muutakun että sellaisenaan ei kovin hääviä mun mielestä ole, toisinsanoen juuri tylsää. Rahka kun menee vaikka raakanakin ja silmät kiinni. Kananmunia nyt raakana ei kannata edes juoda, täälläkin niitä tutkimuksia on pyörinyt että menee suurin osa protskuista hukkaan. En itekkää munista maun takia kauheesti diggaa mut tulee päivittäin munakasta syötyä, onhan se niin ravintorikas härpäke.

Joo et moittinutkaan, mut kunhan nyt sanoin.

Btw, onko muka niin, että raa'an kananmunan proteiineja ei keho pystyis hyödyntämään täysin? Kirjassa nimeltä Liikuntaravitsemus lukee taas näin "Kypsentäminen heikentää hieman proteiinien imeytymistä ja hyväksikäyttöä. Siksi urheilijoille voi olla hyötyä myös kypsentämättömien proteiininlähteiden käytöstä. Esimerkiksi raa'assa kananmunanvalkuaisessa proteiini on huippulaadukasta.".

Joo et moittinutkaan, mut kunhan nyt sanoin.

Btw, onko muka niin, että raa'an kananmunan proteiineja ei keho pystyis hyödyntämään täysin? Kirjassa nimeltä Liikuntaravitsemus lukee taas näin "Kypsentäminen heikentää hieman proteiinien imeytymistä ja hyväksikäyttöä. Siksi urheilijoille voi olla hyötyä myös kypsentämättömien proteiininlähteiden käytöstä. Esimerkiksi raa'assa kananmunanvalkuaisessa proteiini on huippulaadukasta.".

Kyllä taitaa olla, ei oo kauaakaan kun jollekkin toisessa ketjussa sanoin tosta ja joku tuli ja linkkas tutkimuksen. Mutta taas joku muu kuin minä joka asiasta kunnolla tietää niin voi tähänkin tutkimuksen heittää jos viitsii ja jos ketään kiinnostaa.

Mutta palataas takas aiheeseen: mitkään sienet ei uppoa, hillosipuleista kanssa peruskouluajoilta ikäviä muistoja ja kalasta en kauheesti tykkää mutta lohi menee jotenkuten.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom