Ruuansulatus ja ulostaminen massalla

Ikä
38
Elämäni noloin viesti pakkikselle. Here we go..
Nyt kun syön hieman yli kulutuksen, täytyy vessassa rampata kakkosella n. 3-4 kertaa päivässä. Tämä haittaa jo työntekoakin, varsinkin urakkahommissa.
Myös se jatkuva liippaaminen saa perseen ruvelle ku töissä on niin huonoa paperia.
Joinakin päivinä paska on löysää ja joinakin päivinä tasalaatuista vaikka mitään muutosta ei ole ruokavaliossa. Kuitujen lisääminen ei auta.
Inttiajan jälkeen alkoi myös eräs muukin vaiva eli kun käy paskalla niin sen jälkeen kertyy persvakoon paskan ja hien jonkinlaista yhdistelmää ja tämähän rassaa niin perkeleesti että on pakko käydä liippaamassa se märkäpieru pois (vaikka en olisi pieraissutkaan).

Eli onko normaalia tyhjentää suoli jopa 4xpäivässä?
Milläs konsteilla paskanlaadun saa paremmaksi, jotain gefilusjogurttia?
Olenko ns. märkäpierujen ikuinen orja?

Tämä on kyllä täyttä :anssi: mutta olen silti tosissani!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vähennä hiilareita ja lisää rasvaa vastaavasti.. mitä pidemmälle menet rasva/hiilari suhteessa sitä vähemmän turhaa jätettä syntyy.

Vähennä hiilareita ja lisää rasvaa vastaavasti.. mitä pidemmälle menet rasva/hiilari suhteessa sitä vähemmän turhaa jätettä syntyy.

kiitos vastauksesta, mutta hiilareita ei hirveästi tule syötyä. Koitan kuitenkin lisätä enempi rasvaa kehiin.

Repesin:lol2: Voin vain kuvitella miten koville otti laittaa toi posti:D Ei vaan, kuhan vitsailen:)
Yhtään jos auttaa, niin jotkut juustot tekevät paskan kovemmaksi, ainakin itselläni. Tai itseasiassa mulla sen tekee kaikki juustot.

Eilisen ruokavalio:

klo 5.25
400g raejuustoa

klo 7.00
omena + banaani

klo 9.00
Danone manisska jogurtti 200g

klo 11.00
250g tummaa proteiini pastaa + 200g fileesuikaleita + 0,5l maitoa

klo 15.00
Uncle ben´s pitkäjyv. riisi 160g + 1kpl broilerin koipireisi

klo 18.00
american massa blast 2dl

klo 20.00
5kpl kananmunia

klo 22.00
250g maitorahka + 25g rypsiöljyä

Paljonko muut saa kaloreita?

Ei tossa paljoa voi hiilareita voi poistaa...

:lol2:

Sulla on melkoisesti maitotuotteita tuossa ruokavaliossa. Voisikohan siinä olla syy?

Mutta eikös maitotuotteet koveta vatsaa? Minulla meinaa olla löysällä joskus.. Eikös se niinpäin mennyt?

Ja kyllähän täälä monikin syö päivässä raejuustoa ja maitorahkaa eikä minun määrät mitään päätä huimaavia ole.
Milläs perseellä nuo maitotuotteet korvaisi jos kokeilisin maidotonta kuuria?

No ei kyllä oo järettömästi hiilareita.. oisin luullu toisin :) no jotain muutosta jostain ruoka aineista varmaan kannatta kokeilla.. protsku aavistuksen vähemmälle, eli jonnekin 180-200g paikkeille, hiilarit..hmm.. kai nuo nyt on keitettynä mitattu?? (250g pastaa jne. ) ja loput rasvaa.

Jollet yksinkertaisesti mene paskalle se ulostusrefleksi heikkenee aika nopeasti ja tulee sitten taas myöhemmin takasin esim ruokailun tai savukkeen ja kahvin jälkeen. Kyllä sinne suoleen tavaraa mahtuu voi sitä pidättääkkin.

Kantsii kokeilla Visiblin-kuituvalmistetta (annospusseissa, sekoitetaan veteen tai ruokaan ja juodaan paljon, apteekista). Visiblin normalisoi suolen sisältöä, auttaa siis kumpaan tahansa vaivaan. Itse oon käyttäny matkoilla, kun ruokavalio muuttuu, saattaa ruuansulatus järkyttyä.

En sano, että olis syytä huolestua tuosta, mut jos edelleen mietityttää, ei liene turhaa käydä lääkärillä poissulkemassa vakavammat syyt pois. Ei mulla oo siis aavistustakaan, et mikä rytmi on viel normaalin rajoissa..

Eilisen ruokavalio:

klo 5.25
400g raejuustoa

klo 7.00
omena + banaani

klo 9.00
Danone manisska jogurtti 200g

klo 11.00
250g tummaa proteiini pastaa + 200g fileesuikaleita + 0,5l maitoa

klo 15.00
Uncle ben´s pitkäjyv. riisi 160g + 1kpl broilerin koipireisi

klo 18.00
american massa blast 2dl

klo 20.00
5kpl kananmunia

klo 22.00
250g maitorahka + 25g rypsiöljyä

Paljonko muut saa kaloreita?

Ei tossa paljoa voi hiilareita voi poistaa...
Oletko varma, että laktoosi ei aiheuta noita ongelmia? Monilla vatsa kestää pieniä määriä, mutta isommat alkavat jo aiheuttaa ongelmia.

Mutta eikös maitotuotteet koveta vatsaa? Minulla meinaa olla löysällä joskus.. Eikös se niinpäin mennyt? Ja kyllähän täälä monikin syö päivässä raejuustoa ja maitorahkaa eikä minun määrät mitään päätä huimaavia ole.
Milläs perseellä nuo maitotuotteet korvaisi jos kokeilisin maidotonta kuuria?

Pointti olikin juuri siinä, että vaikka varsinaista laktoosi-intoleranssia ei olisi, niin kaikkien vatsa ei reagoi hyvin suureen maitotuotemäärään ja tulos on löysä vatsa. Se että moni muu syö paljon maitotuoteita ei tarkoita, että se sopii sulle pidemmän päälle. Itse vältän suuria maitotuotemääriä tuosta syystä vaikka en olekaan intolerantikko - muuten vatsa kipeytyy.

En mä niitä sen erityisemmin korvaile. Syön vain vastaavasti enemmän lihaa, kalaa, kananmunia ja esim. pähkinöitä siten että päivään tulee proteiinia.

Onko kananmunan hiilari laktoosi?
Onkos noissa lisäravinteissa laktoosia?
Jospa vaikka puolittaisin laktoosi määrät eli aamupalaksi 200g raejuustoa ja illalla 125g maitorahkaa jne. Huomenna otan kyllä omat vessapaperit töihin joukkoon :)

No ei kyllä oo järettömästi hiilareita.. oisin luullu toisin :) no jotain muutosta jostain ruoka aineista varmaan kannatta kokeilla.. protsku aavistuksen vähemmälle, eli jonnekin 180-200g paikkeille, hiilarit..hmm.. kai nuo nyt on keitettynä mitattu?? (250g pastaa jne. ) ja loput rasvaa.

250g pastaa on mitattu kuivana :D 850kcal paukku pelkästä pastasta + 200g kanaa ja se kumoutuu n. 10min aikana :dance:

Sitäkin mietein että syönkö liikaa? Ihmekään että vatsa sekaisin jos ahtaa liikaa safkaa.
Tavoite olisi treenipäivänä syödä n. 3700kcal ja tuo kirjoittamani ruokavalio on juuri sille päivälle suunniteltu.

Mulla intissä puhkesi laktoosi-intoleranssi, ku yhtäkkiä aloin juomaan reilusti aiempaa enemmän maitoa. Ilmeni just löysänä vatsana, eli jos et oo ihan 100% varma laktoosi-intoleranssista, niin kannattaa ehkä käydä lekurilla varmistamassa.

Ja jos tosiaan toi pasta ja riisi on kuivana mitattuja, niin kokeilepas sitä alkuketjun vinkkiä, et vähentelet pikkuisen noita riisejä ja pastoja ja lisäät rasvaa. Itse oon ylisyönnillä syöny jotain 4000-4200 kcal, ja riisi-/pasta-annosten kuivapaino on ollu jossain 100 g nurkilla.

Ja mitä siihen vessareissujen määrään tulee, niin kyllähän se niin menee, että mitä enemmän tavaraa menee sisään sitä enemmän tulee ulos. :anssi:

250g pastaa on mitattu kuivana :D 850kcal paukku pelkästä pastasta + 200g kanaa ja se kumoutuu n. 10min aikana :dance:

Sitäkin mietein että syönkö liikaa? Ihmekään että vatsa sekaisin jos ahtaa liikaa safkaa.
Tavoite olisi treenipäivänä syödä n. 3700kcal ja tuo kirjoittamani ruokavalio on juuri sille päivälle suunniteltu.

Noniin, alkaahan niitä hiilareita jo pikkasen löytymään ;) En usko että liikaa syöt, itellä meni joitakin vuosia jopa 5000kcal päivässä kun ei muuten paino tahtonut nousta. ( jälkiviisaana on nyt hyvä puntaroida että olikohan viisasta sittenkään... :) )
Mutta joo, 3700 on hyvä jos koet sen sopivaksi, nyt vaan säätämään eväkset että haitat minimoituu.

Noniin, alkaahan niitä hiilareita jo pikkasen löytymään ;) En usko että liikaa syöt, itellä meni joitakin vuosia jopa 5000kcal päivässä kun ei muuten paino tahtonut nousta. ( jälkiviisaana on nyt hyvä puntaroida että olikohan viisasta sittenkään... :) )
Mutta joo, 3700 on hyvä jos koet sen sopivaksi, nyt vaan säätämään eväkset että haitat minimoituu.

Tosin kyseessä on proteiinipasta: prot. 23g, hiil. 53g rasvaa 3,7g/100g eli ei nyt ihan mielettömästi.

No ei tässä mitään muumeja olla. Jos syö paljon niin paskoo paljon.

Tollaset gefilusjuomat
heti aamusta ennen aamukahvia auttaa vähän. Työntää vähän jäykempää.

Tohon kertymisasiaan: vaikuttanee kaksi pointtia eli persvaon syvyyden kasvaminen lihasten kasvettua ja etenkin perskarvat! Niihinhän se varmaan tarttuu ja siitä kyseinen "oire"..? En tiedä voiko niitä kuumavahata.. heh.

Tohon kertymisasiaan: vaikuttanee kaksi pointtia eli persvaon syvyyden kasvaminen lihasten kasvettua ja etenkin perskarvat! Niihinhän se varmaan tarttuu ja siitä kyseinen "oire"..? En tiedä voiko niitä kuumavahata.. heh.
Kuumavahasta en tiedä, mutta kylmävaha liuskoja ei ainakaan saa käyttää perseeseen:D Sen verran olen noihin tuotteisiin tutustunut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom