Ruuansulatus ja ulostaminen massalla

Aika hauska avauspostaus :D. Repesin kyllä, vaikka itselläni oli samainen ongelma vuosi takaperin. Ongelma katosi viikon tiheän paskantamisen jälkeen, jonka jälkeen perse tosin oli kipeä seuraavat 3 viikkoa. Edellisten vinkkien lisäksi sanoisin vain, että käy siellä paskalla sinnikkäästi. Sekin saattaa auttaa, :)

Edit: Banaanit kovettavat vatsaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kannattas varmaan napata enemmän kuituja aamullakin, jotain puuroa tai mysliä ton raejuuston lisäks. Ei varmana tee hyvää heittää aamulla pelkkää raejuustoa tyhjään vatsaan...

Vähemmän munaa suoleen, 5 päivässä on liikaa kyllä. Kuituja myös ruokavalioon! ne tekee sen paskamassan sinne ja siitä kiinteää, maitotuotteet myös vähemmäksi.

Kuumavahasta en tiedä, mutta kylmävaha liuskoja ei ainakaan saa käyttää perseeseen:D Sen verran olen noihin tuotteisiin tutustunut.

omfg. Miksei? En mä ainakaan ole tollasta huomannut :wtf:

heee, mun on pakko kirjottaa ku lueskelen galenosta kevään pääsykokeisiin niin pakko kaikki vähääkään siihen liittyvät asiat näköjään miettiä :D

Mitä sieltä nyt äsken luin (selvää vastausta kysymykseesi ei siellä lue :D) niin tämä olisi tähän sovellettavissa. Suoliston bakteerilajit ja niiden aineenvaihduntaominaisuudet on erilaiset erilaista ravintoa syövillä. Kasvispitoinen ruokavalio muuttaa tätä bakteerikasvustoa ja aineenvaihduntaa merkittävimmin. Haitallisten aineiden pitoisuus suolistossa vähenee. Sappihapon ja kolesterolin tulo suoleen vähenee myös, joten niiden aineenvaihdunta haitallisiksi aineenvaihduntatuotteiksi vähenee myös. Kasvisruokavalio nopeuttaa suolen toimintaa - haitallisille aineille sekä ravintoaineille jää vähemmän imeytymisaikaa.

Eli kasvipitosta ruokaa enempi lisäks?

heee, mun on pakko kirjottaa ku lueskelen galenosta kevään pääsykokeisiin niin pakko kaikki vähääkään siihen liittyvät asiat näköjään miettiä :D

Mitä sieltä nyt äsken luin (selvää vastausta kysymykseesi ei siellä lue :D) niin tämä olisi tähän sovellettavissa. Suoliston bakteerilajit ja niiden aineenvaihduntaominaisuudet on erilaiset erilaista ravintoa syövillä. Kasvispitoinen ruokavalio muuttaa tätä bakteerikasvustoa ja aineenvaihduntaa merkittävimmin. Haitallisten aineiden pitoisuus suolistossa vähenee. Sappihapon ja kolesterolin tulo suoleen vähenee myös, joten niiden aineenvaihdunta haitallisiksi aineenvaihduntatuotteiksi vähenee myös. Kasvisruokavalio nopeuttaa suolen toimintaa - haitallisille aineille sekä ravintoaineille jää vähemmän imeytymisaikaa.

Eli kasvipitosta ruokaa enempi lisäks?

Tulkitset tota ehkä nyt hieman väärin. Jos tohon neljään ulostuskertaan päivässä lisäisi vielä runsaasti kasviksia, niin sitä hyvin nopeasti käytäisiin kuusi kertaa päivässä vessassa. Tavoite taisi olla päinvastainen :) Kaikenlisäksi kun ravintoaineille jää kuidun takia vähemmän imeytymisaikaa niin ulosteen mukana tulee enemmän nestettä.

Jos se ulosteen koostumus on kummallista niin ehkä sitä kannattaisi harkita maitohappobakteerien syömistä, jos se nyt johtuu vaikka siitä että on normaalifloora sekaisin. Et tainnut sanoa kauan tota on kestänyt? Tilanteen tulisi tasoittua suhteellisen nopeastikkin jos tämä on vain reaktio uuteen ruokavalioon.

edittiä: Ei toi tulkinta nyt väärin ollut, enkä tarkoita sitä etteikö monesti tuon tapaisella ruokavaliomuutoksella saisi monen ihmisen vatsavaivat parannettua. Kuitenkin tässä tapauksessa toi vaiva kuulostaa enemmänkin mun mielestä siltä että olisi bakteerikanta sekaisin

Kyllä meikäläinenkin joutuu näin bulkatessa käymään paskalla parhaimmillaan noin 5-6 kertaa päivässä. Ei vain oikein sovi elimistölle tommonen ylensyöminen kun on niin nopea aineenvaihdunta

Koeta korvata maitotuotteet laktoosittomilla vastineillaan. Kallistahan se varmasti on, mutta näkee äkkiä onko siellä se syy.

En viitsi aloittaa uutta aihetta joten jos täältä joku vastailee.

Eli kun thredin aloittajalla on ongelmana se että joutuu tekemään päivässä useita vessakäyntejä (nopea aineenvaihdunta?).

Meitsin ongelma on päinvastainen, käyn ulostamisreissulla ehkä 2-3 kertaa viikossa. Joskus saatan käydä vain kerran viikossa. WTF niiku?

Taitaa olla minulla hitaammanpuoleinen aineenvaihdunta vai onko suolistossani jtn vikaa?

Apuja siis miten saisi (vai saako edes) aineenvaihduntaa nopeennettua?

Kannattaa kuitenkin kuitujen lisäämisessä muistaa myös juoda riittävästi, ettei mee suoli ihan tukkoon.

Eli kun thredin aloittajalla on ongelmana se että joutuu tekemään päivässä useita vessakäyntejä (nopea aineenvaihdunta?).

Meitsin ongelma on päinvastainen, käyn ulostamisreissulla ehkä 2-3 kertaa viikossa. Joskus saatan käydä vain kerran viikossa. WTF niiku?

Taitaa olla minulla hitaammanpuoleinen aineenvaihdunta vai onko suolistossani jtn vikaa?

mitä hittoa... jos syöt päivässä n.600-800g kiinteää pöperöö niin onko se sit lauantaina kun käyt saissella niin neli kiloinen jööti...!?!?!? täh :eek:

ja siitä tulikin mieleeni eräs South Park - jakso, jossa olikose nyt Stanin isukki väänti aivan järjettömän pökäleen.. :evil:

Voisin melkeen sanoa, että sulla on ummetusta ja sen takia paska ei lähde. Ummetusdiagnoosin saapi jos käy paskalla 3päivän välein tai harvemmin. Lisää ruokaan kunnolla kuituja ja muista juoda vettä paljon. Ite olen huomannut pellavasiemen rouheen olevan hyvä sillä saa kyllä tavaran liikkeelle suolessa kun 2rkl ottaa päivässä.
Kasviksia ja vihanneksia ei kannata myöskään unohtaa, sääntönä 500g vähintään päivässä.

Näillä luulis jo irtoovan useemmin kuin viikon välein :)

En ihan ehdi nyt lukea koko topiccia läpi, mutta minulla on päinvastainen ongelma! Itselläni ku nyt dieettiä oon pitäny noin 4 kuukautta ni ei paskaa taho tulla kahteen päivään! Tälläkin hetkellä kävin vääntämässä röllit pönttöön viimeks tiistaina eikä puhettakaan että tälläkään hetkellä ois mitään hätää. Sitten jos satun syömään ihan kunnolla niin paskaa kyllä tulee. Taitaa meikäläisellä mennä elimistö VÄLITTÖMÄSTI säästöliekille ku vaan alkaa dieettaamaan :( Kohta jätän tämän leikin kesken ku ei vaa'an lukemat ala tippumaan :( Jotenki alkaa harmittamaan :( Kaveri kyllä sano ku näki mut viimeks lokakuun alkupäivinä ja sit seuraavan kerran helmikuun ensimmäinen, että "ompas jätkä hoikistunu ihan jumalattomasti" mut paino ei oo tippunu rehellisesti sanottuna ku 800 grammaa!!!!!!!!!:curs::curs::curs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom