Ruuansulatus ja ulostaminen massalla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mulla ei jostain syystä lisäravinteet haittaa, ellei puhuta ihan 5/100g- suhteista. Pari grammaa ei haittaa.. Tosin josko tässä pikkuhiljaa päästäs Erkkuakin maistelemaan, tulee muuten aika köyhät päivät opiskelijana (muutenkin, ei pelk. rahkan takia... :D).

Eilen oli tod. pitkästä aikaa taas semmonen päivä et kaikki tuli ulos. Ihan normaalia safkaa, tosin ilmeisesti ainut selitys on tuo uusi rotskujauho, mut oli siitäkin jo useita tunteja aikaa (12h). Eikä muutenkaan mitään ihmeoloa, tavaraa vaan tuli melkeen sitä mukaa ulos kun oli syönyt.

Oikeestaan oon miettinyt tätä aihetta (:D), kun tuli joskus ihan vahingossa vastaan telkkua katsoessa joku helvetin läskien dieetti-ohjelma. Siinä oli ravinto"asiantuntija", joka oli oikeesti erikoistunut paskaan. Esitti muunmuassa tämmösen väitteen (ei mitään hajua itellä koko aiheesta);

- Jos on vaaleaa, niin kroppa ei tykkää rasvasta - mites on?

Ainut vinkki on et totutella suolisto siihen aikaan mihin ite haluaa. Kouluaikana oli nyt yksi ja vitun sama millon kävi paskalla, mut se oli aina vähintään se yks hemmetin kerta aamulla klo 9-10, ja tod.näk. toinen vielä. Siinä ja siinä oliko toinen jo liikaa. Siitä sitten salille 11-12 aikaan tyhjänä ja loppupäivä vapaata - ei mitään linsailtu. ;)

Perkeleen vaikeeta on varmaan alussa. Varsinkin jossain töissä, vuorotöissä. Tai no mulla se vaan toimi noin automaattisesti, kattoo miten intissä käy.
Nyt kun on alkanut vetämään banaaneja ja marjoja ja välillä jopa vihanneksia ni kyl ollaan paljon enempi tukossa ja on hemmetisti epäsäännöllisempää aikasempaan verrattuna. Toki työttömänä rytmit muutenkin päin persettä ja tulee syötyä kaikennäköstä, mut jotenkin ainakin mustikat lyö ihan lukkoon.
Kandee vaan koittaa katella ja oppia mikä sopii itelle ja näin...

Paskani ei haise. - Denny Crane
Köyhää on kanssa täälläpäässä... ehrmann ei sovi, maito ei sovi, myöskään raejuusto eikä palkkari jossa on tuo 5/100g laktoosia :S

PS. Vinkkejä lempeistä wcpapruista persukselle? :D
Lambi tai sitten suihkuttaminen. Itse suosin, mikäli vain mahdollista, jälkimmäistä ;)

Ja niin... itellä ei paska erityisemmin lennä massalla. Aamukahvin aikana tulee 1-2 kertaa täräytettyä, mutta siihen se jääkin. Pikemminkin tuntuu, että perse laulaa ilmavaivojen muodossa. Varsinkin jos on erehtynyt syömään liiaksi kananmunia.

Ei kai varsinaisesti lisäravinteita mutta esim vehnäleseet illalla rahkan joukossa tekee terää ;)

Osallistutaampa kakkakeskusteluun. :) Lähinnä ihmettely koskee yleistä ruuansulatus/aineenvaihdunta-asiaa. Elikkäs 5kk kisadieettiä takana, alimmillaan kalorit oli 1300 (offilla 2500-3300 suurinpiirtein), kisapaino hiukan nafti 54 ja off-paino 67-68 jos sillä jotain merkitystä. No, dieetin ajan ylläri pylläri oli koko ajan nälkä, ja nyt sitten kun se rumba ja aamulenkit loppui niin ajattelin että nälkäkin voisi hellittää kun saa taas ruokaa. Kisat oli siis viime lauantaina, mitään överimättöjä en oo vetänyt. Normiruokaa syönyt, jonkun verran tietysti sillon la-su suklaata, jäätelöä, piirakkaa ja näin. Mutta ihan kohtuu järkevissä mittasuhteissa. Nyt en oo kaloreita laskenut, mutta perstuntumalla heittäisin että jossain 2000 pintaan olis tää viikko menty. Olen ajatellut että nostan ne kalorit ja ruokamäärät pikku hiljaa sinne normaalitasolle että paino nousisi maltillisesti eikä heti +30kg. Treenannut en vielä ole, kevyitä kävelylenkkejä koiran kanssa muutama ja duuniin oon mennyt fillarilla kuten aina. Eli liikuntaakin aika vähän vielä normiin verrattuna. Ja nälkä on jumankauta koko ajan vaikka söis ihan hyvänkokoisia annoksiakin. Ja se kakka-osuus, eli 4-6 kertaa pävässä saa käydä isolla asialla, mitään ripulia tai mahakipua ei ole kumminkaan ollut.

Eli pöriseekö se aineenvaihdunta / ruuansulatus siellä nyt niin lujaa että huoletta sais syödä nälkänsä pois? Onko muilla vastaavaa dieetinjälkeistä elämää? Nuupiona ei aikaisempaa kokemusta tämmöisistä kiristelyistä, nuorena kyllä näännytin itseäni nälkään anoreksian muodossa mutta ne vuodet on jo onneksi olleet hyvän aikaa takanapäin.

Osallistutaampa kakkakeskusteluun. :) Lähinnä ihmettely koskee yleistä ruuansulatus/aineenvaihdunta-asiaa. Elikkäs 5kk kisadieettiä takana, alimmillaan kalorit oli 1300 (offilla 2500-3300 suurinpiirtein), kisapaino hiukan nafti 54 ja off-paino 67-68 jos sillä jotain merkitystä. No, dieetin ajan ylläri pylläri oli koko ajan nälkä, ja nyt sitten kun se rumba ja aamulenkit loppui niin ajattelin että nälkäkin voisi hellittää kun saa taas ruokaa. Kisat oli siis viime lauantaina, mitään överimättöjä en oo vetänyt. Normiruokaa syönyt, jonkun verran tietysti sillon la-su suklaata, jäätelöä, piirakkaa ja näin. Mutta ihan kohtuu järkevissä mittasuhteissa. Nyt en oo kaloreita laskenut, mutta perstuntumalla heittäisin että jossain 2000 pintaan olis tää viikko menty. Olen ajatellut että nostan ne kalorit ja ruokamäärät pikku hiljaa sinne normaalitasolle että paino nousisi maltillisesti eikä heti +30kg. Treenannut en vielä ole, kevyitä kävelylenkkejä koiran kanssa muutama ja duuniin oon mennyt fillarilla kuten aina. Eli liikuntaakin aika vähän vielä normiin verrattuna. Ja nälkä on jumankauta koko ajan vaikka söis ihan hyvänkokoisia annoksiakin. Ja se kakka-osuus, eli 4-6 kertaa pävässä saa käydä isolla asialla, mitään ripulia tai mahakipua ei ole kumminkaan ollut.

Eli pöriseekö se aineenvaihdunta / ruuansulatus siellä nyt niin lujaa että huoletta sais syödä nälkänsä pois? Onko muilla vastaavaa dieetinjälkeistä elämää? Nuupiona ei aikaisempaa kokemusta tämmöisistä kiristelyistä, nuorena kyllä näännytin itseäni nälkään anoreksian muodossa mutta ne vuodet on jo onneksi olleet hyvän aikaa takanapäin.

Kaipa se elimistö vaan imee nyt kaloreita hyvin, kun ollut niin kauan miinuksilla. Ruokaa vaan koneeseen :D

Meinaan ku massalla vetää yli 5000kcal, niin auttaako noi leseet että tää ruokamäärä imeytyy paremmin? :)
Ei auta ei :) Samarinia ja Renniee palaa kyllä kuten yllä jo kirjattiinkin.

offtopic: Vieläkö jengi vetää hulluja bulkkeja? Mulla "massakausi" näillä kilometreillä (aineenvaihdunta on hidastunut melkoisesti) tarkoittaa lisäystä 500-1000 kcal - toisaalta pyrin olemaan ympärivuoden edes siedettävässä uimahallikunnossa :D

Ei auta ei :) Samarinia ja Renniee palaa kyllä kuten yllä jo kirjattiinkin.

offtopic: Vieläkö jengi vetää hulluja bulkkeja? Mulla "massakausi" näillä kilometreillä (aineenvaihdunta on hidastunut melkoisesti) tarkoittaa lisäystä 500-1000 kcal - toisaalta pyrin olemaan ympärivuoden edes siedettävässä uimahallikunnossa :D

pakko vetä yli +1000 muute ei paino nouse. ja uimahallis en käy :D

Uiminen hallissa on turvallista myös bulkilla, ei oo Greenpeace hinaamassa takas avomerelle :D (ja myös ihan helvetin hyvää aerobista)

Hmm. Itsellä on kans todella herkkä maha joten pakottaa elämään terveellisesti. Huomasin että aamulla voi syödä sen pari paistettua kananmunaa, ei mielellään enempää laktoosia/maitotuotteita siihen ruokaan. Mut sitte esim. lounas voi olla jo tyyliin litra maitoo ja raejuustoakin.

Ja todellakin kasviksia mukkaan. Salaatti, porkkana, tomaatti jne => hirmu hyviä ja ovat todella fiksuja välipaloja sekä antavat mahan toimintaan balanssia :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom