Ruuansulatus ja ulostaminen massalla

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En ihan ehdi nyt lukea koko topiccia läpi, mutta minulla on päinvastainen ongelma! Itselläni ku nyt dieettiä oon pitäny noin 4 kuukautta ni ei paskaa taho tulla kahteen päivään! Tälläkin hetkellä kävin vääntämässä röllit pönttöön viimeks tiistaina eikä puhettakaan että tälläkään hetkellä ois mitään hätää. Sitten jos satun syömään ihan kunnolla niin paskaa kyllä tulee. Taitaa meikäläisellä mennä elimistö VÄLITTÖMÄSTI säästöliekille ku vaan alkaa dieettaamaan :( Kohta jätän tämän leikin kesken ku ei vaa'an lukemat ala tippumaan :( Jotenki alkaa harmittamaan :( Kaveri kyllä sano ku näki mut viimeks lokakuun alkupäivinä ja sit seuraavan kerran helmikuun ensimmäinen, että "ompas jätkä hoikistunu ihan jumalattomasti" mut paino ei oo tippunu rehellisesti sanottuna ku 800 grammaa!!!!!!!!!:curs::curs::curs:

Jos oisit jaksanu lukea koko tredin läpi niin varsinkin tuossa lopussa olisi pari neuvoo allekirjoittaneelta ja monelta muiltakin.

Elikkä kuitupitoista ruokaa dietilläkin naamaan+paljon nesteitä ja kasviksiakaan ei kannata unohtaa. Niitä kun syö sen 500g/vrk niin kyllä pitäis paskan tulla ainakin kerran päivässä.

Laitappa tähän vaikka päivän ruokailusi niin katsotaan missä on vikaa.
Ja eihän se paino tipu kun suolessa on 3 päivän jöötit :D

Edit: Siis oot vetäny diettiä 4kk ja paino ei oo tippunut kuin 800g? Et vissiin sit oo kovin suurilla miinuskaloreilla vetäny? :)

Jos oisit jaksanu lukea koko tredin läpi niin varsinkin tuossa lopussa olisi pari neuvoo allekirjoittaneelta ja monelta muiltakin.

Elikkä kuitupitoista ruokaa dietilläkin naamaan+paljon nesteitä ja kasviksiakaan ei kannata unohtaa. Niitä kun syö sen 500g/vrk niin kyllä pitäis paskan tulla ainakin kerran päivässä.

Laitappa tähän vaikka päivän ruokailusi niin katsotaan missä on vikaa.
Ja eihän se paino tipu kun suolessa on 3 päivän jöötit :D

Edit: Siis oot vetäny diettiä 4kk ja paino ei oo tippunut kuin 800g? Et vissiin sit oo kovin suurilla miinuskaloreilla vetäny? :)

No minä nyt laitan tähän ruokailut. Tuntuu vaan että oon liianki kovilla miinuksilla vetäny ku aina väsytti vaan. Haluisin myös sanoo, että tuon 4kk aikana mulla oli työharjottelu, joka oli seisomatyötä ja kyykkimistä ym. asiakaspalvelutyötä s-marketissa. Työpäivä kesti 6 tuntia.

Ruokailut:

Noin klo 11: Täysjyväleipää tai ihan ruisleipää yksi- tai kaksi viipaletta. Siihen sit päälle jotain rasvaa mut ei voita. Kaks kuppia kahvia kevytmaidon kans tai ilman.

Noin klo 14: Sellasesta reikäsestä orsileivästä yksi viipale ja halkaisin sen. Molemmille siivuille 4 palaa kevyt meetwurstia ja yleensä sinileima emmentalia. Lasillinen tai kaksi rasvatonta maitoa.

Noin klo 17: Lämmintä ruokaa. Jos perunaruokaa niin korkeintaan yksi peruna ja siihen sit höystettä yhen perunan mukaan. Broileria, rypsiöljyssä paistettua lihaa ym. Mutsin pitäis osata tehä ku kokki ammatiltaan. Jos pastaruokaa niin korkeintaan 200 grammaa sellasta. Riisiruuissa sama homma. Nämä nyt on vähän ympäripyöreitä ku ei osaa laittaa ku ravintoarvot on vähän niin ja näin ku ei oo talousvaakaa. Ruuan kans kaks lasia maitoa eikä dieetin aikana ollenkaan leipää.

Klo 19-21: Sellasesta reikäsestä orsileivästä yksi viipale ja halkaisin sen. Molemmille siivuille 4 palaa kevyt meetwurstia ja yleensä sinileima emmentalia. Lasillinen rasvatonta maitoa.

Joskus saattoi töissä olla silleen, että en syönyt ollenkaan. Joskus saattoi olla myös silleen, että söin 19 ja 21 tuon reikäsen orsileipä satsin. Siinäpä nyt tais tulla tärkeimmät. Sanottakoon myös, että joskus jäi leivät syömättä töissä ja söin yhden konvehdin. Siinä on kaikki paska mitä dieetin aikana söin. En syönyt sipsiä enkä karkkia enkä vaaleaa leipää ym. Viinaa kyllä tuli otettua viikonloppuisin mut ne ravintoarvot osasin laskea eikä kertaakaan menty yli peruskulutuksen. Loppuun voisin sanoa, että oon kuitenki katellu noita ravintoarvoja ja laskeskellu suuntaa antavia tuloksia eikä kertaakaan olisi pitänyt mennä yli 2500kcal. Tavoitteena on ollu pitää se 2000kcalorissa. http://ffp.uku.fi/cgi-bin/energynet03/energyintake.pl?session_id=cc5032510d63a56bfde51a014deff001 tuolta sivulta oon vähän katellu erilaisia juttuja miten paljon oon syöny.

Liikunta töitten lisäksi: 4-5 kertaa 10 kilometrin lenkki viikossa. Välillä sillä lenkillä tuli hölkättyä ja välillä reippaasti kävellen ja joskus saattoi mennä ihan vaan reippaasti kävellen. Dieetin loppuajasta (eli noin kuukausi) otin myös puntin mukaan ja uinnin. Tein tunnin kohtalaisen salireenin ja sen jälkeen vielä menin uimaan vähintään 500 metriä. Tämän lisäksi kävin enää 3x viikossa tuon 10 kilsan lenkin. Huomasin, että jos nuo kaikki asetan samalle päivälle ni oon lopussa. Asetin ne yheksi viikoksi samalle päivälle kaikki ja seuraava viikko oli muuten lepoa :D Ai niin ja hyötyliikunnasta mainittakoon, että kävelin aina töihin noin 2km ja takaisin.

Olen kuitenkin itse tyytyväinen tähän, että musta on lähteny laardia (ja toivottavasti lihasta mahdollisimman vähän) poissa, mutta en ole tyytyväinen siihen ku ne lääkärit aina vittuilee tuosta painosta ku kattovat vaakaa :( Tässä nyt oon ehkäpä kaksi viikkoa ottanu ihan kevyesti. Syöny yli kulutuksen ja käyny vaan kerran viikossa lenkillä. Juuri tässä kirjoituksen lomassa mittanauhalla mittasin navan alapuolelta mitä se näyttää ni näytti 111,5cm ja viimeksi ku mittasin viime kesänä ni se näytti 123cm. En tiiä mut vaaka ei änähäkkään. Mittailin sitten ihan reippaasti maha ulkona röllöttäen enkä rutistaen sitä sisään :D Niin kai se pitää tehäkkin.

Tulipas tässä jo postia kerrakseen ja varmasti jäi jotain sanomattakin :D

EDIT: heti jäi kertomatta, että mittani ovat nyt sellainen 177cm ja 96kg

Aika vähältä näyttää tuon kokoiselle kun vielä lisää liikunnan päälle...aamuun kannattaa lisätä jotain mistä saat proteiinia.
EDIT. Viinalla on varmasti osuutta asiaan..

Aika vähältä näyttää tuon kokoiselle kun vielä lisää liikunnan päälle...aamuun kannattaa lisätä jotain mistä saat proteiinia.
EDIT. Viinalla on varmasti osuutta asiaan..

Tuon paskapuheen tiesinkin mut ei sillä voi olla, koska kalorit ovat silti pysyneet miinuksella ;) Ainakaan teoriassa sillä ei voi olla osuutta asiaan :)

Aika helvetin vähän tulee kaloreita tuon kokoiselle miehelle vaikka dietillä oletkin. Keho menee säästöliekille jossain vaiheessa kun se ei saa tarpeeksi energiaa ja silloin se pitää kiinni niistä rasvavarastoista todella kovaa eikä paino silloin tipu juuri minnekään ja tämän ansiosta katabolia iskee eli lihas häviää. Ehkä enemmän proteiinipitoista ruokaa voisit lisätä päivittäiseen ruokailuusi siten, että saisit sitä 2-2.5g/painokilo/vrk

Mitenkäs rasvojen laita? Rasva on elimistölle todella tärkeää ja rasvan osuus pitäisi olla vähintään 25% päivän ravintoainejakaumasta.

Tosin onhan tuo sinun vyötärönympärys pienentynyt jo yli 10cm eli siinä mielessä voisi sanoa, että dietti on purrut hyvin. Aika vähäiseltä tuntuu tuo kuitujen saanti tuossa sun ravinnossa ja miten on kasvisten ja vihannesten laita? Lisää 500g kasviksia ja vihanneksia päivittäin ruokavalioon niin pitäisi sen mahan alkaa toimimaan paremmin.

Toinen hyvä vaihtoehto on pellavasiemenrouhe mitä löytyy ainakin isoista marketeista esim. prismasta. Tätä kun ottaa 2rkl päivässä niin ei pitäisi jöötin lähdön suolesta olla kovin vaikeaa.

Aika helvetin vähän tulee kaloreita tuon kokoiselle miehelle vaikka dietillä oletkin. Keho menee säästöliekille jossain vaiheessa kun se ei saa tarpeeksi energiaa ja silloin se pitää kiinni niistä rasvavarastoista todella kovaa eikä paino silloin tipu juuri minnekään ja tämän ansiosta katabolia iskee eli lihas häviää. Ehkä enemmän proteiinipitoista ruokaa voisit lisätä päivittäiseen ruokailuusi siten, että saisit sitä 2-2.5g/painokilo/vrk

Mitenkäs rasvojen laita? Rasva on elimistölle todella tärkeää ja rasvan osuus pitäisi olla vähintään 25% päivän ravintoainejakaumasta.

Tosin onhan tuo sinun vyötärönympärys pienentynyt jo yli 10cm eli siinä mielessä voisi sanoa, että dietti on purrut hyvin. Aika vähäiseltä tuntuu tuo kuitujen saanti tuossa sun ravinnossa ja miten on kasvisten ja vihannesten laita? Lisää 500g kasviksia ja vihanneksia päivittäin ruokavalioon niin pitäisi sen mahan alkaa toimimaan paremmin.

Toinen hyvä vaihtoehto on pellavasiemenrouhe mitä löytyy ainakin isoista marketeista esim. prismasta. Tätä kun ottaa 2rkl päivässä niin ei pitäisi jöötin lähdön suolesta olla kovin vaikeaa.

Heti alkuun halua kiitellä erittäin valaisevasta ja asiallisesta ja hienosta vastauksesta! :) Kommentoimpas hieman lisää tähän, koska ei sitä kaikkea muista aina postauksiin laittaa :)

Tuota säästöliekkiä olen hieman epäillytkin, koska on ollut aivan armotonta vitutusta ja väsymystä miltei koko dieetin ajan :( Kyrpii ku tiuskinu kaikille aivan älyttömästi. Tuosta lihaksen häviämisestä en oikeen osaa sanoa. Tein ennen dieettiä 60 kilolla (noob olen joo :D) 5x5 ja sit lopussa ku tosiaan aloin käymään puntilla ni tein 3x5 jokaista liikettä samalla painolla. En usko oikeen, että lihaksista olisi aivan älyttömästi lähtenyt, vaikka on varmaan voinut lähteä ihan kivasti.

No tuota tuo rasva on vähän semmosta, että en oikeen osaa sanoa. Kyllähän metukassa ainaki aika paljon rasvaa on :D Vissiin just sitä epäterveellistä rasvaa. Toisaalta tuli joskus eli helvetin harvoin otettua joku ruokalusikallinen rypsiöljyä.

Tosiaan noista kuiduista minä en tiiä mitään muuta ku sen, että ruisleivästä kai niitä kuituja pitäis irrota jonki verran? Vihanneksia enkä kasviksia oo koko työharjottelun aikana oo syöny YHTÄÄN! Nyt kuitenkin ku oon koulussa taas niin tulee otettua vähintään se puoli lautasellista salaattia ruokaan :) Tosin se salaatinkastike voi olla aika petollista vissiinkin vai?

Sitten vähän lisää kymysyksiä. Eli tuota eikö se oo ihan hyvä asia, että paino ei tipu mut kuitenki vyötäröltä häviää? Minusta se kertoo siitä, että kuitenkin kokoajan joko läskiä tai lihasta häviää ja jompaa kumpaa tulee myös tilalle? Minusta nuo lääkärit ei oikeen tiiä ku ne aina vaan kattoo sitä vaa'an lukemaa :(

Puntaria ei pitäisi käyttää ainoana(jos koskaan) kunnon mittaamisena jos harrastaa painojennostoa.Kato peiliin se ei valehtele.ellet ole sokea itsellesi.

Heti alkuun halua kiitellä erittäin valaisevasta ja asiallisesta ja hienosta vastauksesta! :) Kommentoimpas hieman lisää tähän, koska ei sitä kaikkea muista aina postauksiin laittaa :)

Tuota säästöliekkiä olen hieman epäillytkin, koska on ollut aivan armotonta vitutusta ja väsymystä miltei koko dieetin ajan :( Kyrpii ku tiuskinu kaikille aivan älyttömästi. Tuosta lihaksen häviämisestä en oikeen osaa sanoa. Tein ennen dieettiä 60 kilolla (noob olen joo :D) 5x5 ja sit lopussa ku tosiaan aloin käymään puntilla ni tein 3x5 jokaista liikettä samalla painolla. En usko oikeen, että lihaksista olisi aivan älyttömästi lähtenyt, vaikka on varmaan voinut lähteä ihan kivasti.

No tuota tuo rasva on vähän semmosta, että en oikeen osaa sanoa. Kyllähän metukassa ainaki aika paljon rasvaa on :D Vissiin just sitä epäterveellistä rasvaa. Toisaalta tuli joskus eli helvetin harvoin otettua joku ruokalusikallinen rypsiöljyä.

Tosiaan noista kuiduista minä en tiiä mitään muuta ku sen, että ruisleivästä kai niitä kuituja pitäis irrota jonki verran? Vihanneksia enkä kasviksia oo koko työharjottelun aikana oo syöny YHTÄÄN! Nyt kuitenkin ku oon koulussa taas niin tulee otettua vähintään se puoli lautasellista salaattia ruokaan :) Tosin se salaatinkastike voi olla aika petollista vissiinkin vai?

Sitten vähän lisää kymysyksiä. Eli tuota eikö se oo ihan hyvä asia, että paino ei tipu mut kuitenki vyötäröltä häviää? Minusta se kertoo siitä, että kuitenkin kokoajan joko läskiä tai lihasta häviää ja jompaa kumpaa tulee myös tilalle? Minusta nuo lääkärit ei oikeen tiiä ku ne aina vaan kattoo sitä vaa'an lukemaa :(

Jooh metukassa on todellakin juuri sitä "huonoa" eli tyydyttynyttä rasvaa, joka nostaa veren kolesteroli + triglyseridi arvoja jos sitä syö suhteessa enemmän "hyvään" eli tyydyttymättömään rasvaan. Tuota tyydyttymätöntä on eniten rypsiöljyissä,oliiviöljyissä ja kasvikunnan margariineissa.

Kuituja pitäisi saada suosituksen mukaan n. 25g/vrk jos muistan ihan oikein ja noissa ruisleivissä yleensä se kuitupituisuus on jotain 5-10% luokkaa. Se tarkoittaa, että 5-10g/100g on sitä kuitua leivissä. Eli jos syöt 300g leipää päivässä, mikä on aika paljon :) niin saat tuon suositellun määrän ja vähän ylikin.

Se kuitu kannattaisi ottaa monipuolisesti eri ruoka-aineista mitkä sisältää paljon sitä esim. ruisleivät, puurot, leseet ym. Sitten tosiaanki suosittelen syömään niitä kasviksia sen 500g/vrk ne tekee vaan hyvää ja nekin edistää sen suolen toimintaa hyvin.

Jooh todennäköisesti olet ollut säästöliekillä jos fiilikset on ollut tuommoiset dietin aikana, sillon yleensä vituttaa aika ankarasti. Ja ton tilan korjaamiseen menee sitten jonkin aikaa, eikä sitä ihan heti saada 100% korjattua.

Sun kannattaisi, jos aiot jatkaa diettailua niin tehdä ihan kunnon laskelmat noille ravintoaineille päivässä. Tiedän että se vie aluksia aikaa ja vaivaa, mutta kun siihen kerran paneutuu kunnolla niin sit ei tarvii muutakun kattoo paperista mitä seuraavaksi suuhun laittaa ja miten paljon. Vaaka olisi hyvä hankinta, jotta saat mitattua ne ruuat paljon syöt mitäkin.

Yleinen ravintoainejakauma päivälle on toi 30% rasvaa 30% proteiinia ja 40% hiilihydraattia, itse myös käytän tätä massakaudella ja dietillä ja hyvin toimii. Ja vielä tuosta rasvasta sen verran, että sitä keho todellakin tarvii ja oliko se suhteessa 20% tyydyttynyttä ja 80% tyydyttymätöntä.

Sitten vielä kannattaisi ajoittaa ruokailut siten, että hiilihydraatit aamulla ja rasvat illalla. Proteiinia tasaisesti pitkin päivää se 30g joka aterialla. Ja tärkeintähän on syödä usein 5-6 kertaa päivässä vähän kerrallaan. Näin keho saa energiaa dietilläkin tasaisesti ja se estää insuliinipiikkejä ja muutenkin nälän tunnetta.

Minullakin paska lensi sen 3-4 kertaa päivässä:thumbs: ja savupilvet leijaili työpisteen ympärilläni viime viikolla kun alotin uuden ruokavalion, joka sisältää paljon maitotuotteita, enkä ole muutenkaan tottunut syömään niin paljoa.

Nyt on vähän jo hellittänyt. Enää tarvitsee käydä vain sen pari kolme kertaa paskalla per päivä eikä pieretäkään niin jumalattomasti kuin viime viikolla. Kusella joudun myös ramppaamaan melko paljon, varmaan siksi etten ole tottunut juomaan 2-4 litraa vettä päivässä.

Toivottavasti oireet lakkaavat pikkuhiljaa..

Niin ja kärsin myös laktsoovammasta, mutta käytän hyla/laktoosittomia maitotuotteita.

Kyllä se paska lentää komeassa kaaressa meikäläisellä 2-3 kertaa päivässä massalla. Ja perse ruvella mennään...

PS. Vinkkejä lempeistä wcpapruista persukselle? :D

Bulkki menossa, miten nopeesti protskut imeytyy ruoansulatuksessa? Jos esim juon palautus juoman, niin kerkeekö protskut sun muut imeytyy 3h aikana.

Mulla on nopee aineenvaihdunta, tuntuu, että nesteenä pysyy bulkin aika sisällä 3h kiintee 4h ja illasta viimene ruokailu aamuun asti.

Kerkeekö noissa ajoissa elimistö hyödyntää kaiken mitä syö?

paskalentää päivän aikana 5-7 kertaa. Ekat viikot perse vähän hellänä :thumbs:

Lainataanpa ketjua, mitä olette mieltä milloin ruuansulatus on liian nopeaa? Vähän samaa kyselen kuin aikaisemmassa postissa, eli ehtiikö kaikki ravinteet imeytyä jos tavara ei ole suolen mutkassa kuin muutamia tunteja?

Itselläni on kans tuo laktoosi-intoleranssi, joka puhkesi kun join yli litran maitoa päivässä + muut maitotuoteet. Löysästä paskasta päästiin kun aloitin syömään kaiken laktoosittomana..
Edelleen lisäravinteet joissa on laktoosia saavat vatsan sekaisin..

Lainataanpa ketjua, mitä olette mieltä milloin ruuansulatus on liian nopeaa? Vähän samaa kyselen kuin aikaisemmassa postissa, eli ehtiikö kaikki ravinteet imeytyä jos tavara ei ole suolen mutkassa kuin muutamia tunteja?

muistaakseni oon kuullu/lukenu jostain en muista.. mut kuitenkin että edellisen/ jopa toissapäivän ruuat tulee paskana, eikä ne mitä syö samana päivänä..

Itselläni on kans tuo laktoosi-intoleranssi, joka puhkesi kun join yli litran maitoa päivässä + muut maitotuoteet. Löysästä paskasta päästiin kun aloitin syömään kaiken laktoosittomana..
Edelleen lisäravinteet joissa on laktoosia saavat vatsan sekaisin..

Mulla ei jostain syystä lisäravinteet haittaa, ellei puhuta ihan 5/100g- suhteista. Pari grammaa ei haittaa.. Tosin josko tässä pikkuhiljaa päästäs Erkkuakin maistelemaan, tulee muuten aika köyhät päivät opiskelijana (muutenkin, ei pelk. rahkan takia... :D).

Eilen oli tod. pitkästä aikaa taas semmonen päivä et kaikki tuli ulos. Ihan normaalia safkaa, tosin ilmeisesti ainut selitys on tuo uusi rotskujauho, mut oli siitäkin jo useita tunteja aikaa (12h). Eikä muutenkaan mitään ihmeoloa, tavaraa vaan tuli melkeen sitä mukaa ulos kun oli syönyt.

Oikeestaan oon miettinyt tätä aihetta (:D), kun tuli joskus ihan vahingossa vastaan telkkua katsoessa joku helvetin läskien dieetti-ohjelma. Siinä oli ravinto"asiantuntija", joka oli oikeesti erikoistunut paskaan. Esitti muunmuassa tämmösen väitteen (ei mitään hajua itellä koko aiheesta);

- Jos on vaaleaa, niin kroppa ei tykkää rasvasta - mites on?

Ainut vinkki on et totutella suolisto siihen aikaan mihin ite haluaa. Kouluaikana oli nyt yksi ja vitun sama millon kävi paskalla, mut se oli aina vähintään se yks hemmetin kerta aamulla klo 9-10, ja tod.näk. toinen vielä. Siinä ja siinä oliko toinen jo liikaa. Siitä sitten salille 11-12 aikaan tyhjänä ja loppupäivä vapaata - ei mitään linsailtu. ;)

Perkeleen vaikeeta on varmaan alussa. Varsinkin jossain töissä, vuorotöissä. Tai no mulla se vaan toimi noin automaattisesti, kattoo miten intissä käy.
Nyt kun on alkanut vetämään banaaneja ja marjoja ja välillä jopa vihanneksia ni kyl ollaan paljon enempi tukossa ja on hemmetisti epäsäännöllisempää aikasempaan verrattuna. Toki työttömänä rytmit muutenkin päin persettä ja tulee syötyä kaikennäköstä, mut jotenkin ainakin mustikat lyö ihan lukkoon.
Kandee vaan koittaa katella ja oppia mikä sopii itelle ja näin...

Paskani ei haise. - Denny Crane

Inttiajan jälkeen alkoi myös eräs muukin vaiva eli kun käy paskalla niin sen jälkeen kertyy persvakoon paskan ja hien jonkinlaista yhdistelmää ja tämähän rassaa niin perkeleesti että on pakko käydä liippaamassa se märkäpieru pois (vaikka en olisi pieraissutkaan).

Itselläni sama ''ongelma''. Ihmiset ovat erilaisia ja jokaisella on varmaan vähän erilainen persereikä. Sun pitää vaan pyyhkiä se persees paremmin käyttäen erikoistekniikoita. Eli kun käyt paskalla, niin pyyhit aluksi pahimmat pois kun istut siinä pöntöllä. Sen jälkeen nouset seisomaan ja ''tuputat'' paperilla sitä persereikääs, eli et pyyhi paperilla persettäs vaan PAINAT sitä paperia sinne holeen. Toistat tätä niin kauan kunnes paperiin ei tule enään paskaa. Tietenkin otat uuden paperin käteen aina niiden painallusten välissä.

Jos vaan pyyhin perseeni tavallisesti niin sen jälkeen tapahtuu tämä ''märkäpieru'' -ilmiö. Esim. intissä oli kiva kun piti äkkiä juosta mettään paskalle ja ehti pyyhkäsemään persettä vaan pari kertaa. Sitten oli kiva marssia loppupäivä paskat housussa.

Itselläni sama ''ongelma''. Ihmiset ovat erilaisia ja jokaisella on varmaan vähän erilainen persereikä. Sun pitää vaan pyyhkiä se persees paremmin käyttäen erikoistekniikoita. Eli kun käyt paskalla, niin pyyhit aluksi pahimmat pois kun istut siinä pöntöllä. Sen jälkeen nouset seisomaan ja ''tuputat'' paperilla sitä persereikääs, eli et pyyhi paperilla persettäs vaan PAINAT sitä paperia sinne holeen. Toistat tätä niin kauan kunnes paperiin ei tule enään paskaa. Tietenkin otat uuden paperin käteen aina niiden painallusten välissä.

Jos vaan pyyhin perseeni tavallisesti niin sen jälkeen tapahtuu tämä ''märkäpieru'' -ilmiö. Esim. intissä oli kiva kun piti äkkiä juosta mettään paskalle ja ehti pyyhkäsemään persettä vaan pari kertaa. Sitten oli kiva marssia loppupäivä paskat housussa.

Vitun paskaperseet peskää se persreikänne vaikka alapääsuihkulla paskantamisen jälkeen, vähän hygieenisempaakin..

^^Mitä sä nyt selität? Millä tavalla sun persees pyyhkiminen sitten on hygieenisempaa?

En ois uskonu et tulee täälläkin selitettyä omista perseenpyyhkimisistä mut joo, eli pyyhkii ja pesee sen jälkeen, paljon mukavempaa olla sen jälkeen?
Tämä oli nyt niinkun avuks tuohon teidän "märkäpieru ilmiöön"...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom