ruotsinkieli Suomessa

Originally posted by Phat
Haluatko sinä opetella ruotsia?

Mutta jos maassa on äidinkielenä noin 90% väestöstä suomi, eikö silloin voisi odottaa, että ihmiset jotka ovat täällä asuneet koko ikänsä sitä myös puhuisivat/opettelisivat?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itseäni henkilökohtaisesti kyllä kyrpii ettei tullut ruåtsia aikanaan opeteltua, vaikka siihen oli oikein koululaitoksen järjestämä mahdollisuus. (Pakko) Nytkin on edessä viikon työmatka länsinaapuriin ja olis kiva kun jotain osais.
Mistään muusta kouluaineesta ei ole elämänivarrella ollut suurempaa hyötyä kuin fysiikasta ja englanninkielestä. Ruotsista olis ollut jos olisi tunneilla viihtynyt. Samoin kuin äidinkielestä.

Omat kersat aion ainakin lykätä kouluun jossa painotetaan kielten opetusta. Opetelkoot ulkoa jotain matikan kaavoja sitten myöhemmin.

Originally posted by N.O.Kummonen
Kyllä ruotsinkieliset opiskelevat suomea pakosta kolmannesta luokasta eteenpäin. Suomenkielisillä on usein vaihtoehto (ainakin mulla oli) aloittaako tuolloin englannin vai ruotsin opiskelun jolloin toinen kieli alkaa muistaakseni seiskalla. Itse aloitin englannilla.

Venäjää! Ei perkele! Ennemmin opiskelen ruotsia tai menen vaikka ruotsinkielisten kouluun kuin opin sanaakaan tuota rysslandiaa! :urjo:

Tunnustan, venäläiset ovat ainoa ryhmä, joita kohtaan minulla on rasistisia tunteita.

Samma här. Ryssät saisi painua takaisin itärajansa taakse täältä Suomesta.

juu siis kyllähän se on niin että tuo veturi on täysin katteeton sillä ministeriö päätti että osavaltiosihteereillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, joka johti siihen että ulkomailla ei enää voi hiihtää ilman generaattoria.

Originally posted by tobe
juu siis kyllähän se on niin että tuo veturi on täysin katteeton sillä ministeriö päätti että osavaltiosihteereillä ei ole mitään tekemistä asian kanssa, joka johti siihen että ulkomailla ei enää voi hiihtää ilman generaattoria.

Jaah, vaivaudut rekisteröitymään ja ensimmäinen(ja ainoa) viestisi on näin suurta älykkyytä osoittava:rolleyes:

Originally posted by Calle
Jaah, vaivaudut rekisteröitymään ja ensimmäinen(ja ainoa) viestisi on näin suurta älykkyytä osoittava:rolleyes:

heei, läpällähän minä! en kai nyt rekisteröityisi tänne kirjoittaakseni kaikenlaista soopaa...sori vaan

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom