Ruotsin viranomaiset rajoittaneet vankien kuntosaliharjoittelua..

Status
Viestiketju on suljettu.
Tatuoitu mies sanoi:
Enpä ole niitä käskenyt tulemaan aukomaann päätään.

Tuota, pidätkö sinä itseäsi ihmisenä jolle yhteiskunnan pitäisi tarjota samat edut kuin ihmisille jotka noudattavat tämän yhteiskunnan sääntöjä ja jotka rakentavat tätä yhteiskuntaa?

Oletko sitä mieltä, että yhteiskunnan pitäisi hyväksyä sinun käytöksesi.

Sinä olet tappanut ihmisen, miksi yhteiskunnan ei pitäisi tappaa sinua?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tatuoitu mies sanoi:
Enpä ole niitä käskenyt tulemaan aukomaann päätään. Mulla on ollut se ongelma, että vaikka olisin kuinka vahva tahansa niin silti käytän ennemmin pyssyä...ja ykskään törkeä pitely ei ole tullut msitään nyrkkihommista. On ollu erinlaisia aseita ja en rupea niitä sen tarkemmin erittelemään se ei kuulu tähän asiaan ollenkaan ja te jtt1983 ja muut jotka olette niitä kuulia laittamassa päähän niin suosittelen, että menette vaikka itse sörkkään tapaamaan jotain ja sanotte suoraan niille päin naamaa ton teidän mielipiteen kun olette niin kovia jätkiä.Ihan turhaan te täällä uhoatte. Mulle on ihan sama mikä teidän mielipide on kun te toiset ette ymmärrä näistä asiosta mitään. Onneksi myös täällä Pakkotoistollakin on sentään muutama ihminen jotka ymmärtää asioista. Te jotka suositte naistenhakkajia niin olette varmaan just itse niitä. Voin kertoa yhden esimerkin linnasta. Sinne tuli eräs henkilö, joka ei tienyt vankilan arvomaailmasta mitään ja meni kehumaan, että se istuu raiskauksesta niin ei menny kauaa kun oli rassi kyljessä ja ei miestä enää näkynyt. Eiköhän se sitten ollut liskolla tai rundilla loppuajan.

Ei jumalauta... ja Tatuoitu Mies väittää sinisin silmin, että on nykyään täysin lainkuuliainen kansalainen. Kun luet ton tekstin, jonka kirjoitit uudelleen niin ehkä ymmärrät itsekin. Etpä taida itsekään haluta "mukavuuksia" karsia, kun istut vielä jossain vaiheessa varmasti ja se ei ole tilastotappio...

ps. tän threadin kirjoittelijoiden ei ole velvollisuutta mennä kenellekään puolustelemaan mielipiteitään päin naamaa... tosi juttu on se, että kyllä on vangeille liikaa omat suihkut yms. Mullakaan ei sellaisia ole ja maksan soluasunnosta vuokraa ITSE kuukaudessa yli 250 euroa... Vesi ja leipä sais riittää mainiosti...

Tatuoitu mies sanoi:
Enpä ole niitä käskenyt tulemaan aukomaann päätään. Mulla on ollut se ongelma, että vaikka olisin kuinka vahva tahansa niin silti käytän ennemmin pyssyä...ja ykskään törkeä pitely ei ole tullut msitään nyrkkihommista. On ollu erinlaisia aseita ja en rupea niitä sen tarkemmin erittelemään se ei kuulu tähän asiaan ollenkaan ja te jtt1983 ja muut jotka olette niitä kuulia laittamassa päähän niin suosittelen, että menette vaikka itse sörkkään tapaamaan jotain ja sanotte suoraan niille päin naamaa ton teidän mielipiteen kun olette niin kovia jätkiä.Ihan turhaan te täällä uhoatte. Mulle on ihan sama mikä teidän mielipide on kun te toiset ette ymmärrä näistä asiosta mitään. Onneksi myös täällä Pakkotoistollakin on sentään muutama ihminen jotka ymmärtää asioista. Te jotka suositte naistenhakkajia niin olette varmaan just itse niitä. Voin kertoa yhden esimerkin linnasta. Sinne tuli eräs henkilö, joka ei tienyt vankilan arvomaailmasta mitään ja meni kehumaan, että se istuu raiskauksesta niin ei menny kauaa kun oli rassi kyljessä ja ei miestä enää näkynyt. Eiköhän se sitten ollut liskolla tai rundilla loppuajan.

Jos pelkkä pään aukominen johtaa ampumiseen niin en edes halua tietää mihin vittuilu johtaa. Toivottavasti jo näin vanhemmalla iällä tajuat oikean ja väärän eron. Ehkä jossain Sergio Leonen leffassa tuo voi olla kovan miehen merkki mutta oikeassa elämässä kovat miehet hankkivat meriittejä jollain muulla tavalla. Ne miehet "jotka eivät ole mukana Sergion leffassa" kouluttavat itseään haluamaansa ammattiin, tekevät päivätyötä, harrastavat haluamiaan asioita, seurustelevat, panevat, lisääntyvät ja jättävät tuleville sukupolville muuta kuin päänaukojien ruumiita. Nämä miehet eivät itke kuinka hurjaa vankilassa on ja eivät mieti kumpaa arvostaisi enemmän tappajaa, vai raiskaajaa. Emme arvosta kumpaakaan. Luulisin että vankilan ilmapiirin pääosin luo vankilan asukit. Mikä ilmapiiri mahtaa olla kun tappajat ja raiskaajat viettää aikaa keskenään? Opiskelijasoluissakin on karua, mutta kyllä siellä silti viihdytään. Ei ole varmaan eri kurssilaisilla "rassia" kyljessä.

No tietysti jokainen meistä valitsee tiensä, mutta kyllä ihmisen nyt jumansleissön pitää tajuta mikä on oikein ja mikä on väärin! Tekstistäsi valitettavasti vaan huokuu sellaista kieltä että et vieläkään tajua että ihmisellä pitää olla pientä nöyryyttä, eikä hetken mielijohteesta pistetä koko elämää paskaksi. :)

onion sanoi:
. Luulisin että vankilan ilmapiirin pääosin luo vankilan asukit. Mikä ilmapiiri mahtaa olla kun tappajat ja raiskaajat viettää aikaa keskenään?

en nyt jaksa sun idealismiin enempää puuttua, elele laput silmillä vaan, mutta sen voin sanoa, että tappajat ja raiskaajat eivät todellakaan vietä aikaa keskenään.

jo huhu mahdollisesta raiskauksesta tms. voi saada ihmisen todella pahoihin vaikeuksiin. siis kiven sisällä.

"siviilissä" juuri tuollaiset kunnolliset ihmiset kuin sinä eivät välitä paskaakaan jos joku hakkaa vaikkapa vaimoaan tai pakottaa jonkun sukupuoliyhteyteen, ja SE on surullista.

total13 sanoi:
en nyt jaksa sun idealismiin enempää puuttua, elele laput silmillä vaan, mutta sen voin sanoa, että tappajat ja raiskaajat eivät todellakaan vietä aikaa keskenään.

jo huhu mahdollisesta raiskauksesta tms. voi saada ihmisen todella pahoihin vaikeuksiin. siis kiven sisällä.

"siviilissä" juuri tuollaiset kunnolliset ihmiset kuin sinä eivät välitä paskaakaan jos joku hakkaa vaikkapa vaimoaan tai pakottaa jonkun sukupuoliyhteyteen, ja SE on surullista.

Taisit ymmärtää onionin pointin väärin? En ymmärrä tota vertauskuvaa tosielämästä? Naisten hakkaajat ja raiskaajat ovat säälittäviä paskiaisia, mutta niin ovat myös tappajat ja murhaajat. Onko mielestäsi tappaja parempi ihminen ja kykeneväisempi normi-elämään kuin raiskaaja? Oma mielipiteeni on, että paraneminen ei ole tollaisesta edes mahdollista. Paras vaihtoehto on siis pitää sekä seksuaalirikolliset, että henkirikoksia tehneet poissa katu-kuvasta mahdollisimman pitkään. Samalle osastolle vaan, niin alkaa "luonnollinen" väheneminen "lajien" keskuudessa...

total13 sanoi:
Siis mitä? Elele laput silmillä? Onko elämä oikeasti yhtä Italowesterniä vai?
Tarkoitin lähinnä että vankilassa on varmastikkin hyvää seuraa ympärillä antamassa esimerkkiä mitä oikea elämä on. Tee parannus sitten siinä seurassa.

total13 sanoi:
Siis jos asettaa tapon astetta kovemmaksi teoksi kuin naisen lyömisen tai raiskaamisen, niin se tarkoittaa automaattisesti sitä että hyväksyn jälkimmäiset teot? Oletko nyt ihan tosissasi ja mikähän tässä nyt on surullista? :jahas:

Ilmeisesti total13 tarkoitti sitä, että kiven sisässä on vangeilla ns. rikosarvostusasteikko (saa keksiä paremman nimityksen tälle), eli on tiettyjä tekoja joita heidän keskuudessaan voidaan jopa arvostaa - saattaisin kuvitella, että jopa tapot ja huumekauppa menisivät näihin - ja tietyt sitten joita ei todellakaan arvosteta, vaan pikemminkin näistä lusivat vangit päätyvät silmätikuiksi ja pahoinpitelyiden kohteiksi, kuten esimerkiksi raiskaukset ja naisten hakkaamiset, lapsiin kohdistuneet rikokset ja niin edelleen, otetaan oman käden oikeus mukaan rangaistuksen toteutumiseksi.

Täällä ulkopuolella kieltämättä kyllä näkee tilanteita, jolloin vain miettii, että onkohan kaikki ihan kohdillaan. Tietysti oma etu se on jokaisella, ei sitä ihan vähällä viitsi raivohullun naistenhakkaajan kimppuun lähteä..

Tatuoitu mies sanoi:
Enpä ole niitä käskenyt tulemaan aukomaann päätään. Mulla on ollut se ongelma, että vaikka olisin kuinka vahva tahansa niin silti käytän ennemmin pyssyä...ja ykskään törkeä pitely ei ole tullut msitään nyrkkihommista.

Mulle on ihan sama mikä teidän mielipide on kun te toiset ette ymmärrä näistä asiosta mitään. Onneksi myös täällä Pakkotoistollakin on sentään muutama ihminen jotka ymmärtää asioista. Te jotka suositte naistenhakkajia niin olette varmaan just itse niitä.

Tatuoitu mies tai Totall13; Voisitteko hieman perustella kantaanne siitä miksi tappojat ovat "parempia" kuin naistenhakkaajat? Ja jos voisitte perustella pikkuisen paremmin kuin tuolla teidän vakio kommentilla "Ette te mitään ymmärrä näistä asioista, kun ette oo ollu linnassa".

Naisten hakkaaminen on raukkamainen teko, mutta niin on sekin jos tappaa toisen ASETTA käyttäen(olettaen ettei toisella ole asetta).

EN TODELLAKAAN SUOSI NAISTENHAKKAAJIA. Se on yksi raukkamaisimpia tekoja mitä on, mutta mielestäni tappajilla ei ole hirveästi varaa arvostella!

Mun mielestä on turha edes pyytää perustelemaan rikollista arvomaailmaansa, vankilan normit eivät ole niitä joita pitäisi noudattaa tai ottaa opiksi. Raiskaaja tai murhaaja, ihan sama, normaali ihmisten ei tulisi olla tällaisten kanssa missään tekemisissä. Vankilan hierarkialla ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa, ehkä ne antavat joillekin statusta mutta siviilielämässä nämä samat henkilöt eivät kyllä minulta saa mitään armoa. Aika vammaista sanoa ettei näistä asioista saisi puhua jos ei tiedä mitään tämän asian yhteydessä, mutta eivätpä nämä vankilasankaritkaan näköjään tosielämän arvoista juuri tiedä käytöksensä perusteella. Ei paljoa kiinnosta tuleeko rassia kenenkin kylkeen vankilassa tai mistä syystä; se olkoot teidän murheenne jotka kiven sisään olette itsenne hommanneet. Kyllä rikoksia tekemättäkin pystyy olemaan, jos ei pysty niin on heikko ja säälittävä paska.

Tatuoitu mies sanoi:
Mulle on ihan sama mikä teidän mielipide on kun te toiset ette ymmärrä näistä asiosta mitään. Onneksi myös täällä Pakkotoistollakin on sentään muutama ihminen jotka ymmärtää asioista. Te jotka suositte naistenhakkajia niin olette varmaan just itse niitä.
Toi ei liene mikään joko-tai- homma, että olet joko tappaja tai sitten istut raiskauksesta ja naistenhakkailusta. Samaa paskaa kaikki tyynni. Jos on puukottamassa/ampumassa jokaista päänaukojaa, niin tuskinpa se itsehillintä pelaa muissakaan asioissa.
:david:

keijo s sanoi:
Mun mielestä on turha edes pyytää perustelemaan rikollista arvomaailmaansa, vankilan normit eivät ole niitä joita pitäisi noudattaa tai ottaa opiksi. Raiskaaja tai murhaaja, ihan sama, normaali ihmisten ei tulisi olla tällaisten kanssa missään tekemisissä. Vankilan hierarkialla ei ole mitään tekemistä tosielämän kanssa, ehkä ne antavat joillekin statusta mutta siviilielämässä nämä samat henkilöt eivät kyllä minulta saa mitään armoa. Aika vammaista sanoa ettei näistä asioista saisi puhua jos ei tiedä mitään tämän asian yhteydessä, mutta eivätpä nämä vankilasankaritkaan näköjään tosielämän arvoista juuri tiedä käytöksensä perusteella. Ei paljoa kiinnosta tuleeko rassia kenenkin kylkeen vankilassa tai mistä syystä; se olkoot teidän murheenne jotka kiven sisään olette itsenne hommanneet. Kyllä rikoksia tekemättäkin pystyy olemaan, jos ei pysty niin on heikko ja säälittävä paska.
Mä en sulle viitsi sen enempää kommentoida kun sen, että jokaisen ihmisen joka menee toiselle aukomaan päätään niin silläkin pitäisi olla tieto siitä, että voi joskus aukoa väärälle tyypille päätä ja voi jotain tapahtua....Sinäkin näytät olevan sellainen tyyppi, että tulet vielä joskus aukomaan väärälle henkilölle päätä. Sen verran voin sanoa kanssa omista jutustani, että kaikki jotka mulle on tullut aukomaan päätä niin on ollu ainakin 10 vuotta vanhempia ja silloin paljon isompia.En ole lähtenyt karkuun vaan hoitanut toisella tavalla. Sitten on vielä lukematon määrä sellasia juttuja missä ei ole nostettu syytettä. Miehet on kärsinyt sairaalareissun ja ei ole tehnyt mitään rikosilmoitusta. Näissä on ollut aseina mm. kirves, nyrkkirauta ja rikkinäinen kaljapullonkaula. Sulle en sen enempää viitsi selitellä mitään. Senkun hillut lihaksiesi kanssa kaupungilla ja kohtaat jonkun väärän ihmisen ja se kohtaaminen tarvii vaan tapahtua yhden kerra.... J@rnolle sen verran, että minulle on ihan sama mikä ihminen on. Minä en vaan pidä naistenhakkajista ym. Se on ihan jokaisen oma asia päättää tykkääkö jostain vai ei. Jokaisella on oma mielipide ja sellaisia saa esittää täällä niin paljon kun haluaa!!! Tuskinpa maailmassa paljon on ihmisiä joilla on samanlaiset mielipiteet. Haukkukaa te vaan virtuaalisesti ihmisiä, mutta älkää tehkö sitä luonnossa..... Ei se minulle kuulu!

Tatuoitu mies sanoi:
Uutisista luin, että osa Ruotsin vangeista on mennyt lakkoon, kun viranomaiset ovat alkaneet rajoittamaan vankien kuntosaliharjoittelua. Uutisissa lukee, että vankiloiden tehtävänä ei ole luoda kaapinkokoisia muskelimiehiä. Aika pimeetä tollanen mun mielestä, mut onneks Suomi on vielä järkevä maa, eikä tollasta varmaan tule tänne ikinä.

eikös jossain suomen linnassa ollut se kova kolmikko, ketkä on ollu tossa... olikse bodaus lehdessä vai B&K lehdessä. Ei ainakaan niiden kohdalla ole mitään vaikeuksia kehittyä linnassa, sillä rautaa liikku kyllä sen verran paljon, että että...

Ja mun mielipide tohon ruotsin juttuun, aika paska homma :(

Sen verta tähän asiaan voisin kommentoida, että jos täytyy toisen suunsoittoon reagoida väkivallalla on jo jotain vialla ihmisessä itsessään. Mitenkään tuomitsematta ketään.
On se kumma kun aikuiset ihmiset eivät pärjää ilman nyrkkiä keskusteluissaan.

Tatuoitu mies

Tekstiesi lukemiesi jälkeen minulle herää vain yksi kysymys: Onko ylipäätään järkevää päästää yli 5 vuotta vankilassa lusinutta väkivaltarikollista ulos vankilasta?

itseä ärsyttää tässä keskustelussa se, että kaikki soittavat suutaan ja tuomitsevat, sekä heittävät saunan taakse kommenttejaan ja sitten kun helppo tapaus, eli vaikkapa se naapurin esko hakkaa sitä irmeliä, niin kukaan ei ole valmis menemään väliin.

paitsi luultavasti se kaikkien tuomitsema hörhö.

ja ei, hengen riistämisessä ei mielestäni välttämättä ole mitään vikaa. riippuu ihan siitä, miksi se on tehty.

On taas sen tason keskustelut, että mun herkkä trollitutka alkaa varottelee. Naistenhakkaajat on kyllä halveksuttavia, ei siinä mitään, mutta miten sitten joku "pankin kassan" ampuja voi olla suurikin sankari? Ampuu tavallisen työtään tekevän naisen(naisvaltainen ala) niin onkin kova jätkä ja eri kastia kun jos olis ryöstön yhteydessä lyöny tätä naista?

Meinaisin itsekin vääntää rautalangasta Callen viestin. Jos nimimerkkien takana on oikeita ihmisiä, niin kyseessä on vain kaksi täysin vääristyneestä maailmakuvasta nauttivaa henkilöä. Noin pahasti tutkalla olo on kuitenkin onneksi väistämättä vain väliaikaista.

keijo s sanoi:

Täysin samaa mieltä, paitsi viimeiseen lauseeseen asettaisin joitakin varauksia. Nimittäin sen paljon puhutun kovan lapsuuden, etenkin jos tekijä on nuori. Muuten yhdyn täysin.

Aimotarmo sanoi:
Tekstiesi lukemiesi jälkeen minulle herää vain yksi kysymys: Onko ylipäätään järkevää päästää yli 5 vuotta vankilassa lusinutta väkivaltarikollista ulos vankilasta?

Niinpä. Kerrasta jos ei opi niin halipatsuippa.

Enhän yhtään ollut :evil: ?

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom