Ruotsin viranomaiset rajoittaneet vankien kuntosaliharjoittelua..

Status
Viestiketju on suljettu.
Vankila-aiheeseen liittyen, tänään telkussa:

22:35 Silminnäkijä: Kalterin varjosta pois

Miten eri vankiloissa vuosien ajan pahasti laitostunut ja normaalin elämän taidot täysin kadottanut moninkertainen rikollinen sadaan sopeutumaan takaisin yhteiskuntaan? Onnistuuko vapautuneille vangeille tarkoitettu hoitokoti ja itsenäistymiskeskus opettamaan kuinka laskut maksetaan, koti siivotaan ja virastoissa asioidaan? Toimittaja Pentti Väliahdet. Teksti-tv s. 334. www.yle.fi/silminnakija.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
D.Yates sanoi:
Kyllä tästä taas sellainen keskustelu syntyi, että tuntuu olevan aika monellakin pakkislaisella oma lehmä ojassa.

7 vuotta linnassa? Eli tuomio pitäisi olla ainakin 14v. Saanee aika törkeä murha olla kontolla jos tuollaisen kakun saa, eli ihan vitun oikein sille paskiaiselle. Mitäs se yksi jamppa sai joka hakkasi ja hukutti ojaan vastaankävelleen koulukaverinsa? 7 vuotta. Martikainen vapautunee tänä kesänä.
Törkeetä murhaa ei ole olemassakaan. On vain murha ja siitä saa yleensä elinkautisen. Poikkeukset murhassa on jos on alle 18 v. niin ei tuomita elinkautiseen ja täyttä ymmärrystä vaille ei tumita elinkautiseen. On porukkaa kellä on kakku yli 20 vuotta ja se ei ole vain yhdestä rikoksesta. Sunkin pitäis ymmärtää, että jos on vaikka 6 rikosta samaan aikaan kun mulla niin luuletko, että siinä istutaan vaan yhdestä? Kyllä ne kaikki pannaan yhteen. Oishan se varmaan mukavaa kun ei tarvis istuu kun yhestä tumio, mutta kun se ei ole niin. Yksi hyvä kaveri alotti lusimisen vuonna 91 ruotsissa ja kun sieltä vapautui niin joutui heti lentokoneesta suoraan suomeen lusimaan ja lusii vieläkin samaa kakkua. On karannu tossa välissä pari kertaa ja ampu kerran pankin kassankin siinä pakomatkalla. Se on nyt ollu jo 14. v putkeen ja vapaudesta ei tietoa. Ei kannata puhua asioista joista ei tiedä!! :wall:

Tatuoitu mies sanoi:
Yksi hyvä kaveri alotti lusimisen vuonna 91 ruotsissa ja kun sieltä vapautui niin joutui heti lentokoneesta suoraan suomeen lusimaan ja lusii vieläkin samaa kakkua. On karannu tossa välissä pari kertaa ja ampu kerran pankin kassankin siinä pakomatkalla. Se on nyt ollu jo 14. v putkeen ja vapaudesta ei tietoa. Ei kannata puhua asioista joista ei tiedä!! :wall:

No on sulla sitte tosiaan "kaverit"... Mä olen aika humaanin vankeinhoidon kannattaja, mutta jos "kaveri" vetää tuota linjaa niin aika epätodennäköistä sen yhteiskuntakelpoisuus kyllä on. Voitaneen puhua taparikollisesta tai jostakin... Ei oikein vapautta ansaitsekaan, nämä kuuluu linnaan ja sielläkin jonnekin erityissuljettuun. Toinen vaihtoehto tälle on pakkohoito jossakin valtion mielisairaalassa.

Tatuoitu mies sanoi:
Mä olen sitä mieltä, että kaikille muille vangeille paitsi ei raiskaajille, pedofiileille ja naistenhakkaajille kuuluu punttioikeus.

Tatuoitu mies sanoi:
Yksi hyvä kaveri alotti lusimisen vuonna 91 ruotsissa ja kun sieltä vapautui niin joutui heti lentokoneesta suoraan suomeen lusimaan ja lusii vieläkin samaa kakkua. On karannu tossa välissä pari kertaa ja ampu kerran pankin kassankin siinä pakomatkalla. Se on nyt ollu jo 14. v putkeen ja vapaudesta ei tietoa. Ei kannata puhua asioista joista ei tiedä!! :wall:

Olet valmis kieltämään naistenhakkaajilta puntin, mutta et murhaajilta. Ilmeisesti vankiloissa mm.naistenhakkaajat kuuluvat halveksituimpiin vankeihin. Voisitko kertoa mikä tekee naisen hakkaamisesta halveksitumpaa, kuin joku raukkamainen tappo(ks tekstisi yllä). En kyllä arvosta yhtään miestä joka hakkaa vaimoaan(tai yleensäkkin naisia), mutta en myöskään tuota sinun hyvää kaveria(tuon perusteella mitä kirjoitit). Itse pidän pahempana tekona murhaa/tappoa, kuin naisen hakkaamista.

Aika jännä on jos vangit nykyään sanelee elinolonsa. Oma näkemykseni on että tappoon tai murhaan syyllistyneet saisivat palaa helvetin tulessa, mutta koska se ei varmaan onnistu niin mahdollisimman poissa näkyvistä pienellä rahalla. Yhteiskuntakelpoisia ei niistä näytä tulevan kuitenkaan niin miksi edes vaivautua. Muistaakseni luin jostain että ainoastaan uskoon tuleminen lopettaisi monen kierteen niin kornilta kuin se kuulostaakin, joten ehdotan että palkatan vitusti pappeja niille saarnaamaan, se lienee halvin tapa saada jätesakille jotain rotia.

deano sanoi:
No on sulla sitte tosiaan "kaverit"... Mä olen aika humaanin vankeinhoidon kannattaja, mutta jos "kaveri" vetää tuota linjaa niin aika epätodennäköistä sen yhteiskuntakelpoisuus kyllä on. Voitaneen puhua taparikollisesta tai jostakin... Ei oikein vapautta ansaitsekaan, nämä kuuluu linnaan ja sielläkin jonnekin erityissuljettuun. Toinen vaihtoehto tälle on pakkohoito jossakin valtion mielisairaalassa.
Kolmas vaihtoehto kuula päähän.

keijo s sanoi:
Muistaakseni luin jostain että ainoastaan uskoon tuleminen lopettaisi monen kierteen niin kornilta kuin se kuulostaakin, joten ehdotan että palkatan vitusti pappeja niille saarnaamaan, se lienee halvin tapa saada jätesakille jotain rotia.

Joskus riippuvuudesta voi parantua ottamalla tilalle vielä pahemman riippuvuuden. Siispä uskoontulo.

Ei tarvitse edes palkata pappeja. Useimmiten parhaat saarnamiehet näille Kakolan ruunille löytyvät oman porukan sisältä, eli aiemmin uskoon tulleet kiertävät julistamassa hyvää sanomaa. Ja hyvä niin. Niin kauan kuin laki ei anna tehdä aborttia vielä 2000 viikon kuluttua hedelmöityksestä.

Tanskan vankeinhoidossa taisi aikanaan olla myös samanlainen tilanne. Mm. vartijoita alkoi pelottaa kun useimmat väkivaltarikoksista tuomitut vangit nostelivat 50kilon käsipainoja. Nyt on painot siirtynyt 5 kiloon,joten:D

Vankilan pitäisi katsoa, mitä miehiä päästää salille.

Älytöntä nykyään, että vangeilla on sellissä telkkari, suihku ja vessa..Onko esim. solussa asuvilla semmoisia?

Sportman81 sanoi:
Älytöntä nykyään, että vangeilla on sellissä telkkari, suihku ja vessa..Onko esim. solussa asuvilla semmoisia?
Ei puutu enää ku oma sauna sellistä. Kaippa jossain sellastakin jo suunnitellaan. :jahas:

Tatuoitu Mies:
Ihmetyttää tuolla sinun aikaisemmissa teksteissä missä olet kirjoittanut, että olet saanut törkeitä pahoinpitelyitä ja sitten piste I:n päälle viimesenä tullut tappo.
Herää kysymys kun sanoit että kaikki tapahtumat ovat johtuneet siitä kun joku känninen on tullut aukomaan päätä...
Miten se oikeuttaa tekemään törkeän pahoinpitelyn johon käsittääkseni tarvitsee jotain muutakin kuin nyrkkiä tai saatika tappo sitten?
Millä oikeuksilla sinä saisit käydä punttisalilla muiden tappajien kanssa jotka ei varmasti ole yhtään parempia ihmisiä kuin ne jotka ovat kännispäissään huitassut vaimoaan.

Sportman81 sanoi:

Telkkari piti itse tuoda mutta kyllä mun solussa yhteinen vessa ja suihku löytyy. Millaisessa solussa sä olet asunut? :D

Tän päivän iltalehdessä oli,että Riihimäen vankilassa isot painot on poistettu.
Vankilanjohtaja(nainen)sanoi,jotta kuntoilumielessä vaan punteilla saa treenata.
Nyt jos joku vankilakundi väittää nostavansa 200kg penkistä niin valehtelee;
ainakin jos on Riihimäellä treenannut. :D

kimmo2543 sanoi:
Tän päivän iltalehdessä oli,että Riihimäen vankilassa isot painot on poistettu.
Vankilanjohtaja(nainen)sanoi,jotta kuntoilumielessä vaan punteilla saa treenata.
Nyt jos joku vankilakundi väittää nostavansa 200kg penkistä niin valehtelee;
ainakin jos on Riihimäellä treenannut. :D

Mikä on iso paino? Tuon äkkiä voisi ymmärtää, että jotkut 50+ kilon käsipainot olisi poistettu, mutta jonkun kukkahattutädin mielestä kaikki paitsi vaaleanpunaiset 2kg muovipainot ovat isoja :D

Riihimäen vankilanjohtajaa tulkiten iso-paino=voimaa ja lihaksia,pieni-paino=kunto kasvaa,voimat ei.

keijo s sanoi:
Aika jännä on jos vangit nykyään sanelee elinolonsa..

Se on tosiaan jännä homma, varsinkin rehellisille veronmaksajille:
---------------------------------------------------------------

Vangeille tv ja oma kylppäri

Kahden vuoden kuluttua Turun Saramäkeen valmistuvan Lounais-Suomen vankilan vankisellit on varustettu kaikilla nykyajan mukavuuksilla. Kymmenen neliömetrin sellien vakiovarustuksiin kuuluvat mm. televisio, erillinen wc ja suihku.

Sellien suunnittelussa olivat mukana myös vangit.

- Vankien toiveista keskusteltiin aluksi keskusteluryhmissä ja lopuksi he saivat kirjata toiveensa kyselylomakkeille, rikosseuraamusviraston aluejohtaja Jari Lohi kertoo.

Vankien toiveista toteutui Lohen mukaan lähes seitsemänkymmentä prosenttia.

- Oma wc ja televisio olivat ykköstoiveet. Myös toive saada asua yksin oli listan kärkipäässä. Paljon toivottiin myös toiminta- ja työtiloja, Lohi summaa.

Lohi puolustaa television tuloa selleihin vankien tasa-arvolla.

- Tällä hetkellä televisio on vangeilla, joilla on siihen varaa. Uudessa vankilassa raha ei enää ratkaise, Lohi sanoo.

(iltasanomat.fi 5.4.2005)

http://www.iltasanomat.fi/arkisto/uutinen.asp?folder=/Uutiset/Kotimaa&pvm=5.4.2005&id=965526

Ja taaskaan en jaksanut ihan koko thredia kahlata...mutta...mun mielestä kohta 1. miksi puntteja ei pidä kieltää: Jos ei pääse salille purkaa paineita, ni moni pamppu menettää terveytensä. Kohta 2. Aseet.(eli noi pojat jotka siellä painoja nostaa, osaa/uskaltaa varmasti käyttää asetta, lue: puukko, mutka, aspi, pesismaila).Ei ne sitä koko tarvi minkään turpaan vedon vuoksi. Kohta 3. Siellä lusii ihan mukaviakin hemmoja. :)

Dragon sanoi:
Telkkari piti itse tuoda mutta kyllä mun solussa yhteinen vessa ja suihku löytyy. Millaisessa solussa sä olet asunut? :D

Asuin sellaisessa luksus 10 neliön solussa, johon aurinko sopivasti herätti aina kesällä. Yhteiset tilat tuollakin oli ja hauskinta siinä oli se, että olin samaan aikaan yhen muijan kanssa siellä. Varmaankin joku virhe tapahtui tai jotain:D

Fortuna sanoi:
Tatuoitu Mies:
Ihmetyttää tuolla sinun aikaisemmissa teksteissä missä olet kirjoittanut, että olet saanut törkeitä pahoinpitelyitä ja sitten piste I:n päälle viimesenä tullut tappo.
Herää kysymys kun sanoit että kaikki tapahtumat ovat johtuneet siitä kun joku känninen on tullut aukomaan päätä...
Miten se oikeuttaa tekemään törkeän pahoinpitelyn johon käsittääkseni tarvitsee jotain muutakin kuin nyrkkiä tai saatika tappo sitten?
Millä oikeuksilla sinä saisit käydä punttisalilla muiden tappajien kanssa jotka ei varmasti ole yhtään parempia ihmisiä kuin ne jotka ovat kännispäissään huitassut vaimoaan.
Enpä ole niitä käskenyt tulemaan aukomaann päätään. Mulla on ollut se ongelma, että vaikka olisin kuinka vahva tahansa niin silti käytän ennemmin pyssyä...ja ykskään törkeä pitely ei ole tullut msitään nyrkkihommista. On ollu erinlaisia aseita ja en rupea niitä sen tarkemmin erittelemään se ei kuulu tähän asiaan ollenkaan ja te jtt1983 ja muut jotka olette niitä kuulia laittamassa päähän niin suosittelen, että menette vaikka itse sörkkään tapaamaan jotain ja sanotte suoraan niille päin naamaa ton teidän mielipiteen kun olette niin kovia jätkiä.Ihan turhaan te täällä uhoatte. Mulle on ihan sama mikä teidän mielipide on kun te toiset ette ymmärrä näistä asiosta mitään. Onneksi myös täällä Pakkotoistollakin on sentään muutama ihminen jotka ymmärtää asioista. Te jotka suositte naistenhakkajia niin olette varmaan just itse niitä. Voin kertoa yhden esimerkin linnasta. Sinne tuli eräs henkilö, joka ei tienyt vankilan arvomaailmasta mitään ja meni kehumaan, että se istuu raiskauksesta niin ei menny kauaa kun oli rassi kyljessä ja ei miestä enää näkynyt. Eiköhän se sitten ollut liskolla tai rundilla loppuajan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom