Ruotsin viranomaiset rajoittaneet vankien kuntosaliharjoittelua..

Status
Viestiketju on suljettu.
Tatuoitu mies sanoi:
Sanonpa sen verran sinulle, että asiassa ei ole kyse mistään naistenhakkaajista. Kaikista pahempia ovat pedofiilit ja raiskaajat!! Sä et tiedäkkään kuinka vaarallisia pedofiilejä ja raiskaajia on rundeissa istumassa.Yksi kaveri leikkas yheltä pedofiililtä partakoneen terällä pallit irti ja sano mitä sanot niin minä sanon, että se on ihan oikein!!!! Mä tunnen 2 hemmoa NBK:sta ja niitten rikokset ei liity mitenkään kuntoiluun. Kumpikin äijä kävi kyllä salilla, mutta muuttu siviilissä aika kurjaan kuntoon.Samassa paikassa ja samassa duunissa olin niitten kanssa pari vuotta. Toinen on vielä vapaana ja toinen on linnassa ja on mukavia jätkiä, vaikka ei ehkä sinusta ole.Se on pakko todeta, että raiskaajat ja pedofiilit ovat pahimpia!!! Ei lehdissä lue kaikkea mitä pedofiilejä sun muita siellä on, mutta niitä ei edes päästetä muitten vankien luo ja ehkä tiedät syyn.

AAAAHHH!!!! PALLIT POIS!!!! sattu varmaan...

Mut anyway, siviilissä täytyy tehdä jotain leipänsä eteen, että ei aina oo aikaa treenaa säännöllisesti. Vankilassa taas on, että...

Ja sit linnakundille vaikeampaa, koska sille ei varmaankaan "TARJOTA" työtä heti kakun jälkeen

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
roope sanoi:
Tuota vankila-aihetta sivutakseni:Suomen vankeinhoitojärjestelmä maksaa aivan tolkuttomasti veronmaksajille.Kuningasajatukseni on,että ostetaan vankilapalvelut Venäjältä,näin Venäjä voisi näppärästi maksaa velkaansa Suomelle takaisin.Ensikertalaiset voisi päästä vielä Suomeen vankilaan, mutta rikoksenuusijat,pedofiilit,murhamiehet jne.lähetettäisiin Venäjälle paikalliseen vankilaan kärsimään rangaistustaan.Rajalla olisi luovutus Venäläisille tyyliin,"tässä herra X,hänet on tuomittu lapsenraiskauksesta ja taposta 12 vuodeksi vankeuteen.Pitäkää hyvänänne ja palauttakaa 12 vuoden päästä jos on vielä hengissä". Ei olisi välttämättä punttisalia,saunaa,omaa dvd-soitinta,hyvää ruokaa jne.,mutta voi voi...
Saattaisi tulla jossain vaiheessa mieleen ettei olisi ehkä pitänyt kuitenkaan tehdä sitä tekosta.Viimeistään siinä vaiheessa, kun karvainen Gruusialainen pedofiliasta tuomittu rekkakuski yhtyisi pesäpallomailan kokoisella melallaan suomalaista murhamiestä peräaukkoon.

Pakko sitä vissiin on avautua tässäkin keskustelussa. Oletko tosissasi tässä postauksessasi? Mitenköhän mahtaisi rikollisuus muuttua jos tällainen toimintatapa tulisi käyttöön? Veikkaan että otteet kovenisivat isommissa rikoksissa moninkertaiseksi. Ei siinä paljon viitsisi jättää todistajia henkiin jos venäjänkeikka olisi tiedossa. Eli en usko että tällainen mitenkään ainakaan rikollisuutta vähentäisi.

Tatuoitu mies sanoi:
- - Toinen on vielä vapaana ja toinen on linnassa ja on mukavia jätkiä, vaikka ei ehkä sinusta ole.

En mä sitä mukavuutta kiistä mutta mukavuuden takiako sitä linnaan joutuu näinä päivinä?

Timba 79,hjuumorillahan tuon heitin.Totuus kai se, ettei rangaistusten koventaminen loppujen lopuksi rikollisuutta poista.Vaikka olisi kuolemantuomio rangaistuksena niin kyllä joku sen huumeköntin maahan tuo.

Tiedatko mita,tatuoitu mies?jos joku tulee vittuilemaan sinulle,niin voisit vaikka vittuilla takasin :D

Ymmarran kylla etta on monia ihmisia jotka luulevat voivansa vittuilla kuinka torkeasti tahansa ilman seuraamuksia :curs: he luulevat voivansa olla kovia jatkia kun vittuilevat isommilleen.Paras kosto olisi nolata heidat kunnolla fyysisesti monen ihmisen nahden. ;)

Saanko kysya,mita toi tapon uhri teki tarkalleen?Siis kaikki yksityiskohdat kiinnostaa.

roope sanoi:
Timba 79,hjuumorillahan tuon heitin.Totuus kai se, ettei rangaistusten koventaminen loppujen lopuksi rikollisuutta poista.Vaikka olisi kuolemantuomio rangaistuksena niin kyllä joku sen huumeköntin maahan tuo.

Näin se menee, aina tulee rikollisuutta olemaan. Mutta miten sen saisi vähentymään onkin jo mielenkiintoisempi juttu. Joku täällä esitti, että se kuolemantuomio ja kukkahattutädin päänsilityksen välimaastosta pitäisi ne tuomiot löytyä.

Ja sanotaan nyt tämäkin, eli samaa mieltä monen monen muun kanssa siitä, että nämä puntit ja pleikkarit tulisi hyvällä käytöksellä ansaita.

Tatuoitu mies sanoi:
Sanonpa sen verran sinulle, että asiassa ei ole kyse mistään naistenhakkaajista. Kaikista pahempia ovat pedofiilit ja raiskaajat!! Sä et tiedäkkään kuinka vaarallisia pedofiilejä ja raiskaajia on rundeissa istumassa.Yksi kaveri leikkas yheltä pedofiililtä partakoneen terällä pallit irti ja sano mitä sanot niin minä sanon, että se on ihan oikein!!!! Mä tunnen 2 hemmoa NBK:sta ja niitten rikokset ei liity mitenkään kuntoiluun. Kumpikin äijä kävi kyllä salilla, mutta muuttu siviilissä aika kurjaan kuntoon.Samassa paikassa ja samassa duunissa olin niitten kanssa pari vuotta. Toinen on vielä vapaana ja toinen on linnassa ja on mukavia jätkiä, vaikka ei ehkä sinusta ole.Se on pakko todeta, että raiskaajat ja pedofiilit ovat pahimpia!!! Ei lehdissä lue kaikkea mitä pedofiilejä sun muita siellä on, mutta niitä ei edes päästetä muitten vankien luo ja ehkä tiedät syyn.

Nythän alat itsekin puhumaan koston puolesta. Raiskaus ja lasten seksuaalinen hyväksikäyttö ovat hirveitä rikoksia, mutta jos näiden rikollisten kohdalla aletaan soveltaa terveyteen ja seksuaaliseen itsemääräämisoikeuteen soveltuvia silmä silmästä rangaistuksia, eikö myös sinun pahoinpitelysi ja tappamisesi olisi ollut oikein?
Vankilan ja vankien sisäinen hierarkia on täysin kieroutunut, ja tietääkseni henkirikoksiin syyllistyneet ovat tässä asteikossa korkealla. Mikään rikos ei kuitenkaan ole pahempi kuin toisen hengen riistäminen.

Suomessa rikollisten "hoito" on hyvällä mallilla, en näe mitään syytä koventaa otteita. Jos oma rauha, kunnioittava kohtelu ja mahdollisuus treenata saa edes yhden nuorena erehtyneen sällin kuriin ja palautetuksi yhteiskuntaan, on muutaman miljoonan vessaremontit ja halpistelkkarit maksettu moninkertaisina.

Mutta sitten ovat nämä vanhat linnaruunat joilla ei ole mitään motiivia luopua ainoasta osaamastaan elinkeinosta, eikä mitään katumuksen merkkiäkään. Joku saattaa esim rehennellä että jos vittuillaan niin takuulla pahoinpitelen tai tapan uudestaan, mulle kato kun ei vittuilla. Nämä parantumattomat sosiopaatit voidaan luokitella menetetyiksi. Roinaa, painoja, huumeita ja viihde-elektroniikkaa ja vaikka ostettuja seksipalveluita valtion piikkiin niin paljon kuin herroille maittaa, kunhan pysyvät sisätiloissa vaippaikäisiksi asti. Vietäköön vaikka risteilylle, kunhan eivät tule enää koskaan kadulla vastaan. Pieni hinta siitä että ovat pois kadulta.

Linnakundien sisäisestä hierarkiasta ja alakulttuurin omasta nokkimisjärjestyksestä: ei vittu kiinnosta. Pahoinpitelijä voi olla omasta mielestään moraalisesti korkeammalla kuin raiskaaja, mutta minulle molemmat ovat pohjasakkaa. Tunkekoot rassia toisilleen ihan minne huvittaa.

Tatuoitu voi pitää kuvitelmansa mukavista murhaajista ja leppoisista linnakundeista, kunhan muistaa että katsoo asiaa itsekin väkivaltarikollisen nahoista. Varmasti moni pedofiilikin tuntee monia todella mukavia miehiä jotka vain sattuvat raiskaamaan pikkupoikia peräaukkoon.

Ja siitä aikaisemmasta kysymyksestäni hra Miehelle: paranitko vankilassa? Sopeuduitko yhteiskuntaan? Auttoiko punttailu? Ei ainakaan vaikuta siltä.

edit: huomasin kyllä kun sanoit ettei rikoksia ole enää tullut tehtyä, mutta eipä tuo asenne kovin yhteiskuntakelpoiselta vaikuta...

Koipireisi sanoi:
Mutta sitten ovat nämä vanhat linnaruunat joilla ei ole mitään motiivia luopua ainoasta osaamastaan elinkeinosta, eikä mitään katumuksen merkkiäkään. Joku saattaa esim rehennellä että jos vittuillaan niin takuulla pahoinpitelen tai tapan uudestaan, mulle kato kun ei vittuilla. Nämä parantumattomat sosiopaatit voidaan luokitella menetetyiksi. Roinaa, painoja, huumeita ja viihde-elektroniikkaa ja vaikka ostettuja seksipalveluita valtion piikkiin niin paljon kuin herroille maittaa, kunhan pysyvät sisätiloissa vaippaikäisiksi asti. Vietäköön vaikka risteilylle, kunhan eivät tule enää koskaan kadulla vastaan. Pieni hinta siitä että ovat pois kadulta.

Mulla on vielä parempi idea: pdetään ne sisätiloissa vaippaikäisiksi asti ilman noita mainitsemiasi ylellisyyksiä.

Siis jos niitä ei voida yksinkertaisesti lopettaa.

Willie sanoi:
Mikään rikos ei kuitenkaan ole pahempi kuin toisen hengen riistäminen.

Olen eri mieltä.

Olen eri mieltä sen takia, koska kun joku on tapettu, se tapettu on kuollut, se ei enää kärsi eikä sitä enää kiinnosta joku oikeudenkäynti taikka ihmisoikeus, koska se on kuollut.

Sen sijaan raiskaus ja lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on paljon pahempi rikos, koska siinä uhri jää henkiin ja joutuu elämään henkisten vaurioiden kanssa koko loppu elämän, raiskauksista ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä uhri ei toivu "nips naps" vaan kuule.

Ainut syy, miksi kuoleman riistämistä pidetään pahempana rikoksena on se, koska joka ikinen kuolema lisää kustannuksia valtiolle, ja sen takia valtio haluaa pistää sen kannalta olevat riskitekijät linnaan paljon pidemmäksi aikaa kuin jonkun raiskaajan tai lapsen seksuaalisen hyväksikäyttäjän.

MEV sanoi:
Olen eri mieltä.

Olen eri mieltä sen takia, koska kun joku on tapettu, se tapettu on kuollut, se ei enää kärsi eikä sitä enää kiinnosta joku oikeudenkäynti taikka ihmisoikeus, koska se on kuollut.

Sen sijaan raiskaus ja lapsen seksuaalinen hyväksikäyttö on paljon pahempi rikos, koska siinä uhri jää henkiin ja joutuu elämään henkisten vaurioiden kanssa koko loppu elämän, raiskauksista ja lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä uhri ei toivu "nips naps" vaan kuule.

Ainut syy, miksi kuoleman riistämistä pidetään pahempana rikoksena on se, koska joka ikinen kuolema lisää kustannuksia valtiolle, ja sen takia valtio haluaa pistää sen kannalta olevat riskitekijät linnaan paljon pidemmäksi aikaa kuin jonkun raiskaajan tai lapsen seksuaalisen hyväksikäyttäjän.

Eli esim. lapsiraiskaaja osoittaa empaattisuutensa tappamalla uhrinsa, ettei hänen tarvitse jäädä kärsimään lopuksi ikäänsä? :david:

EDIT: Olisiko tämä henkilö syyllistynyt isompaan rikokseen jättämällä uhrinsa henkiin?i http://www.iltalehti.fi/2005/04/11/200504112952236_uu.shtml

MEV sanoi:
Olen eri mieltä.

Eli sinä mieluummin haluaisit kuolla, kuin tulla raiskatuksi ja mahdollisesti päästä yli sen aiheuttamista traumoista? selvä.

MEV sanoi:

Uskoisin kyllä että noiden raiskauksien yms. jälkiselvittelyt (kriisiapu, terapia, mahdolliset valtiokonttorin korvaukset jne.) kalliimmaksi tulevat valtiolle kuin yhden murhan/tapon tutkimus ja sen jälkipuinti.
Se että hengen riistämisestä saa kovemman tuomion johtuu siitä että sitä pidetään noita muita mainitsemiasi pahempana rikoksena (paitsi ehkä sinun ja näiden satunnaisten linnakundien mielestä). :david:

mr.perfect sanoi:
Eli sinä mieluummin haluaisit kuolla, kuin tulla raiskatuksi ja mahdollisesti päästä yli sen aiheuttamista traumoista? selvä.

Ai, että pitääko minun nyt valita jompi kumpi, joko kuolema tai raiskaus.... kyllä mä mielummin otan kuoleman.

mr.perfect sanoi:
(paitsi ehkä sinun ja näiden satunnaisten linnakundien mielestä).

Uskottele vaan itsellesi, että olen ainut kuka olen tätä mieltä. Puhu vaan muiden puolesta, kumpi on pahempi rikos, tappaminen vaiko raiskaus, mutta minä sanonkin vain oman mielipiteen, sinä luulet voivasi puhua kaikkien puolesta. Selvästikin olet väärässä.

Makri sanoi:
Eli esim. lapsiraiskaaja osoittaa empaattisuutensa tappamalla uhrinsa, ettei hänen tarvitse jäädä kärsimään lopuksi ikäänsä?

Kyllä, mutta tappaminen on edelleen rikos, mitä ei saisi tehdä. Sitä raiskaustakaan ei olisi saanut alunperin tehdä. En halua fantasioida näistä rikosten tapahtumista ikään kuin jostain jäätelöstä, se on aivan psykopaattista, mutta voin tosin antaa mielipiteeni kumpi on pahempi rikos, raiskaus vai tappo.

Sitten näistä david naamoista----> :david: . Perustelette mielipiteitänne kysmyksillä, ettekä perustele asioita kuten pitääkin. Turhaatte vastakkaista keskustelijaa, luotte ilmaan pientä ärsyyntyneisyyden tunnetta.
Teidän on opittava keskustelemaan, eikä sanoa; "Mutta minä olen tätä mieltä, kato linkki, haloo MEV :david: "

Että tässä teidän naamat --- :david: & :david: = :love:

MEV sanoi:
Ai, että pitääko minun nyt valita jompi kumpi, joko kuolema tai raiskaus.... kyllä mä mielummin otan kuoleman.
mä olen lähes 100% varma, että sä et pysty tuota päätöstä tässä tilanteessa tekemään. Et ennen kuin sut on oikeasti raiskattu. Näitä mä kualen mialummi mielipiteitä on helppo heittää, mutta todellisuudessa taitaa asiat olla hieman monimutkaisempia.

Mä en nyt oikein ymmärrä,että miten sä voit ajatella raiskaus + tappo yhdistelmän olevan vähemmän tuomittava kuin pelkkä raiskaus. Sun varmaan pitäisi kysyä joltain raiskatulta haluaako se olla elossa? Veikkaan, että suurin osa kyllä haluaa.

Suosittelen että luette Riihimäen vankilan johtajan Anna-Katrina Grönholmin haastattelun tammikuun Alibista. Itse olen lähiaikoina muutamankin jutun lukenut vankeinhoidosta ja voin sanoa ettei käy kateeksi vankeinhoito- ja kriminaalihuoltotyön parissa työskenteleviä, semmoinen taakka niillä nyt on harteilla. Vankiloiden täyttöaste paikoin reilusti yli 100 %, väkivalta- ja huumerikoksista tuomittujen vankien osuus kovassa nousussa, budjettivarat eivät riitä tilojen saneeraamiseen tai rakentamiseen jne...

MEV sanoi:
Kyllä, mutta tappaminen on edelleen rikos, mitä ei saisi tehdä. Sitä raiskaustakaan ei olisi saanut alunperin tehdä. En halua fantasioida näistä rikosten tapahtumista ikään kuin jostain jäätelöstä, se on aivan psykopaattista, mutta voin tosin antaa mielipiteeni kumpi on pahempi rikos, raiskaus vai tappo.

Nyt kannattaa miettiä hetken. Raiskaaja ei tunne empatiaa. Empaattinen ihminen ei raiskaa. Empaattinen ihminen ei myöskään tapa raiskauksen jälkeen.

Aika moni raiskattu ihminen selviää elämässä eteenpäin. Mulla oli jokunen vuosi sitten kirjekaveri, joka oli lapsena veljensä hyväksikäyttämä. Hän oli selvinnyt asiasta yllättävän hyvin.

Voisin kuvitella, että väkivallan kohteeksi joutunut ihminen pelkää kuolevansa enemmän kuin sitä tekoa, mitä hänelle tehdään (raiskaus, pahoinpitely). Siinä on ihmiselle kauheista kauhein kohtalo, kun raiskataan ja tapetaan.

MEV sanoi:
Uskottele vaan itsellesi, että olen ainut kuka olen tätä mieltä.

Toistaiseksi taidat olla.

Sun varmaan pitäisi kysyä joltain raiskatulta haluaako se olla elossa? Veikkaan, että suurin osa kyllä haluaa.

Satun henkilökohtaisesti tuntemaan erittäin hyvin erään henkilön, joka tuli raiskatuksi pari vuotta sitten. Hän on kuitenkin hyvin selvinnyt kokemuksestaan ja tuskin olen väärässä jos väitän hänen olevan onnellinen elämässään. Jos taas raiskaaja olisi päättänyt "osoittaa empaattisuutensa" tappamalla hänet, niin uskoisin olevan yhden jos toisenkin onneton.

Spelimies sanoi:
Suosittelen että luette Riihimäen vankilan johtajan Anna-Katrina Grönholmin haastattelun tammikuun Alibista. Itse olen lähiaikoina muutamankin jutun lukenut vankeinhoidosta ja voin sanoa ettei käy kateeksi vankeinhoito- ja kriminaalihuoltotyön parissa työskenteleviä, semmoinen taakka niillä nyt on harteilla. Vankiloiden täyttöaste paikoin reilusti yli 100 %, väkivalta- ja huumerikoksista tuomittujen vankien osuus kovassa nousussa, budjettivarat eivät riitä tilojen saneeraamiseen tai rakentamiseen jne...

Niin ja silti ehditään rakentaa vankiloita, joissa jokaiselle vangille tulee oma suihku, wc ja telkku :curs:

Tiedän, että raiskauksesta toipuminen on vuosia tai jopa loppuiän kestävä prosessi. Eri asteisia mielenterveysongelmia seuraa melko varmasti; ahdistuneisuus, masennus ja syyllisyydentunne saattavat vaivata. Tunnen kuitenkin neljä raiskattua naista, joista nuorin raiskattiin 12-vuotiaana. Kolme heistä on iloisia, onnellisia ja elämänmyönteisiä, eikä neljännenkään ahdistuneisuus taida olla alunperin lähtöisin rikoksesta. Yhtäkään iloista, onnellista tai elämänmyönteistä henkirikoksen uhria en kuitenkaan tunne, heille ei anneta mahdollisuutta.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom