Ruotsin viranomaiset rajoittaneet vankien kuntosaliharjoittelua..

Status
Viestiketju on suljettu.
MEV sanoi:
Noh, OMASTA mielestäni, murha on paha rikos, mutta kumpiko on pahempi MIELESTÄNI, se on raiskaus.

Fiktiivinen tilanne:

MEVillä on vaimo ja lapset. Joku "hyvä tyyppi sörkästä" painaa ysimillisen piipun vaimon ohimoon, saa tästä graniitinkovan stondiksen ja sanoo:"Nyt muuten panettaa, mutta toisaalta tekisi mieli roiskia aivot seinälle. Miten tehdään MEV? Painanko liipasinta ja painanko kuivana ykköseen?"

Kumman MEV valitsee? Toisaalta ymmärrän kummatkin vaihtoehdot. Itsekin olin täysi-ikäisyyden kynnyksellä paljon kovempi jätkä ja jyrkempi mielipiteissä :D

Edit: strutsia odotellessa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tatuoitu mies sanoi:
MEV on asiallinen mies. Mä en enää viitsi kommentoida kellekkään, mut sen verran et MEV puhuu asiaa, kunnon mies.

Niin just... kannattaa mieluusti vaikka hiljentää "päänaukojat" lopullisesti. Molemmilla teillä on kieroutunut kuva maailmasta ja sitä ei sovi kiistää :jahas:

Antza sanoi:
Niin just... kannattaa mieluusti vaikka hiljentää "päänaukojat" lopullisesti. Molemmilla teillä on kieroutunut kuva maailmasta ja sitä ei sovi kiistää :jahas:
Niinhän meillä on, mutta parempi sekin kun joku nörtti mammanpoika.

Tatuoitu mies sanoi:
Niinhän meillä on, mutta parempi sekin kun joku nörtti mammanpoika.

Taitaa vaan muille ihmisille ja yhteiskunnalle se nörtti mammanpoika olla huomattavasti parempi vaihtoehto.

Koipireisi sanoi:
Toisaalta jokainen vanki joka purkaa pahaa oloaan väkivaltaisesti voitaisiin laittaa tuhteihin mömmöihin valtion puolesta. Näinhän tehdään väkivaltaisesti tai itsetuhoisesti käyttäytyville mielisairaille ja dementikoille, ja he eivät ole edes rikollisia. Mitä pahaa siitä muka seuraisi, ja miten se muuttaisi käytännössä nykytilannetta, paitsi parempaan?
QUOTE]

Se olis muuten ok ajatus, mutta kun Suomessa ei voida ketään pitää vankilassa ikuisuuksia, niin ne ongelmat tulee sitten kun vapaudutaan ja eipä enää valtio takaakaan lääkkeitä.. toisaalta: sairausvakuutuskortilla heroiinia narkille niin paljon kuin sielu sietää niin sillähän niistä päästään? joopa joo...

tää threadi alkaa olla jo aikansa elänyt. Valtaosalla jengistä ei ole aavistustakaan millaista siellä linnassa oikeasti on ja sitten lauotaan aika jyrkkiä argumentteja... tulkaa esittämään näitä sille kaverille joka siellä lusii vilpittömästi silmiin katsoen noita ajatuksia. Vois olla ettei kantti kestäis, tai sitten jengiltä puuttuu empatiakyky kokonaan.

En mä niitä sääli, hyysää tai puolustele, mutta nekin kaverit (moni ainakin) ajattelee asioita ja toivoo ihan tavallista, rikoksetonta elämää. :kakka:juttu, mutta kun ei osaa niin ei pysty... halu on, ei taito riitä. Tietysti kusipäitäkin on aika paljon joukossa, mutta ei niin paljon kuin äkkiä luulisi.

Ja ne nörtit mammanpojatkin on ihan ok. Ihmeen mustavalkoista meininkiä osalla...

Ugga sanoi:
Taitaa vaan muille ihmisille ja yhteiskunnalle se nörtti mammanpoika olla huomattavasti parempi vaihtoehto.
Jos elätte sääntöjen mukaan niin kyllä se niin on. Moni täällä on sellasia urpoja, jotka arvostelee rikollisia ja sitten kun niitä tulee kadulla vastaan niin tulee kakka housuun ja äitiä ikävä. Muutaman ihmisen jutusta olen päätelly, et on tosi pellei jätkiä, koulukiusattuja urpoja. Vetää hormooneja ja repii kännissä paidat rikki ja huutaa et minä olen kaunein... Usko pois niin täällä on monta sellasta. :hyper:

Täytyy todeta että on siellä linnassakin noita nössöjä mammanpoikia. Kattokaa mtv:n 3 teksti tv:n sivuja 894 ja 895 päivän aikana niin siellä tulee viestejä niille nössöille naisiiltaan kun ei niitten pää kestä ilman niitä yhteydenottoja. Ne on tosi nössöjä. Munkin yks sellikaveri meinas vetää ittensä jojoon kun ei saanu yks päivä mujaltaan kirjettä. Se oli ihan hajalla ja sano et vetää ittensä jojoon... Kyllä mulle riitti tapaamiset sillon tällön ja kyllä pää kestää vaikka pää alaspäin..

Tatuoitu mies sanoi:
Täytyy todeta että on siellä linnassakin noita nössöjä mammanpoikia. Kattokaa mtv:n 3 teksti tv:n sivuja 894 ja 895 päivän aikana niin siellä tulee viestejä niille nössöille naisiiltaan kun ei niitten pää kestä ilman niitä yhteydenottoja.

Kestikö sun pää? Olet kuitenkin noita sivuja selaillut.

Neuvostoliitto sanoi:
Kestikö sun pää? Olet kuitenkin noita sivuja selaillut.
Ei sillon ole sellasia sivuja ollut olemassakaan kun mä olin linnassa. Oon löytäny noi sivut kun tutkin teksti tv:tä et mitä siellä on...ja mun pää kestää. En ole mikään nörtti koulukiusattu mammanpoika.

Tatuoitu mies sanoi:
...ja mun pää kestää. En ole mikään nörtti koulukiusattu mammanpoika.

Ainakin sitä täytyy kovasti todistella itselle ja muille.. ettei vaan todellisuudessa olisi itsetuntopuolella jotakin pikku vajetta. Mutta eipä siinä, monella muullakin voi olla... Muita mollaamalla saadaan oma itse tuntumaan pikkusen paremmalta. Mikä kehitystehtävä on jäänyt ratkaisematta? Ja tätä ilmenee sekä puolesta että vastaan kommenteissa. Enkä itseänikään tuosta kategoriasta voi aina täysin rajata ulos, tässähän arvostelen muita vaikka asiaa pitäis kommentoida.

Vaan jospa herättäis ajatuksia... No hard feelings :piis:

deano sanoi:
Ainakin sitä täytyy kovasti todistella itselle ja muille.. ettei vaan todellisuudessa olisi itsetuntopuolella jotakin pikku vajetta. Mutta eipä siinä, monella muullakin voi olla... Muita mollaamalla saadaan oma itse tuntumaan pikkusen paremmalta. Mikä kehitystehtävä on jäänyt ratkaisematta? Ja tätä ilmenee sekä puolesta että vastaan kommenteissa. Enkä itseänikään tuosta kategoriasta voi aina täysin rajata ulos, tässähän arvostelen muita vaikka asiaa pitäis kommentoida.

Vaan jospa herättäis ajatuksia...
Tiedätkö mulla ei ole itsetunnon kanssa mitään ongelmia. Mä en ole sellainen juntti, joka aukoo turpaansa kaikille kadulla. En koskaan ole kellekkään aukonu päätä enkä auo. Mä vaan sitten toimin jos on toimittavaa. Ne on puheukkoja semmose, jotka turpaansa aukoo. Mulla ei ole mitään syytä kellekkään todistella mitään ja en tästälähtienkään kuvittele olevinani mikään kova jätkä ja en auo päätä.

Jazam sanoi:
No Suomen vankiloiden edut ym. vankien olojen helpotukset on pientä siihen verrattuna, mitä kerran näky 4D-dokumentissa n. vuos sitten muistaakseni. Dokumentti kertoi eri maiden vankila systeemeistä, kaiken näkösiä laitoksia oli, ja kun jenkkeihin päästiin, niin löytyipä ihan paikka, missä oli valtava, muureilla ympyröity idyllinen jenkki-lähiö rakennnettu, jossa vangit asuivat omissa kodeissaan ja liikkuivat vapaasti. "Yhteiskuntaan sopeuttamista". Kyseessä oli ihan kaikenlaisia vankeja raiskaajia, murhaajia, pankkirosvoja ym. ja kaikki elelivät paremmin, kuin keskiverto suomalaiset siellä lähiössään...

Mutta joo asiaan: Mun mielestä ois hyvä jos toi punttaaminen vankiloissa kuuluis johonkin "palkintoihin" hyvästä käytöksestä.

Kun jenkkeihin päästiin, niin siellä oli "aito" sheriffi, joka oli vienyt vankilan telttakyläksi autiomaahan, nöyryytti vielä vankeja vaatteilla, joiden ainoa sallittu väri oli muistaakseni pinkki :D Tuomiot ovat pitkiä ja olosuhteet huonoja. Mies oli paikallisten (ei vankilassa olevien) suosikki ja sankari, jolta pyydeltiin nimmareita jne.

Idyllinen lähiö löytyi Kanadasta, jonne päästiin pitkien tuomioiden loppupuolella, mikäli käytös oli ollut hyvää. Idea oli siinä, että vangit tekivät töitä ja maksoivat palkallaan vuokran, sähkön ja ruokatarvikkeet, joista itse valmistivat ruokaa. Työskentely oli maatilamaista, ja ainakin haastateltu vanki totesi kontaktin eläviin eläimiin olevan hyväksi ja sanoi kiintyneensä niihin, eli tunteita oli vielä tallella. Samalla vangit kävivät terapiassa opettelemassa uusia toimintatapoja vanhojen, väkivaltaisten mallien tilalle, eivätkä ilmeisesti olleet mammanpoikia tai nörttejä :jahas: , kun tapoista/ murhista olivat istumassa. Siinä mielestäni ihan hyvä systeemi, jolla valmistetaan pitkään istuneita vankeja vapautumiseen.

Suomesta esiteltiin kaksi paikkaa, avovankila/ jonkinlainen työsiirtola, josta käsin vangit kävivät töissä työmailla vankilan ulkopuolella ja samalla opiskelivat uutta ammattia, yksi mm. nosturinkuljettajaksi. Toinen paikka oli jonkinlainen perhekoti, jossa naisvangilla oli jopa oma pikkuvauva hoidettavanaan, ja haastateltu virolainen naisvanki vertasi paikkaa kylpylään :D

Eli siinä vertausta näihin etuihin jne.

Myös japanilainen vankila esiteltiin, ja siellä kuri oli sitten oikeasti todella kovaa. Ja rikoksenuusijoita varsin vähäinen määrä. Luultavasti enemmän tekemistä yhteisöllisyyttä korostavan yhteiskunnan kuin ankarien olosuhteiden kanssa.

Näin myös joskus dokumentin YLEn puolelta kolumbialaisesta vankilasta, jossa vankila oli jaettu kolmeen osaan: vasemmistolaisten puoli, neutraali alue ja oikeistolaisten puoli. Omien puoliensa pääjehujen henkivartijoilla oli omia aseita, mm. käsikranaatteja ja konepistooleja. Ihme, että pysyvät vielä muurien sisällä.

Viimeksi muokattu:
Tatuoitu mies sanoi:
Jos elätte sääntöjen mukaan niin kyllä se niin on. Moni täällä on sellasia urpoja, jotka arvostelee rikollisia ja sitten kun niitä tulee kadulla vastaan niin tulee kakka housuun ja äitiä ikävä. Muutaman ihmisen jutusta olen päätelly, et on tosi pellei jätkiä, koulukiusattuja urpoja. Vetää hormooneja ja repii kännissä paidat rikki ja huutaa et minä olen kaunein... Usko pois niin täällä on monta sellasta. :hyper:

Onko rikosten ja rikollisten arvosteleminen mielestäsi urpoa? Saunantaa-kommentit nyt kannattaa tietenkin jättää omaan arvoonsa, mutta noin yleisesti. Koulukiusattuna oleminenko tekee ihmisestä urpon myös? Onko kadulla vastaan tulevan mahdollisesti väkivaltaisen rikollisen pelkääminen jotenkin huono piirre ihmisessä?

Edit: Voisitko vastata myös edelliseen kysymykseeni, joka koski raiskaajien ja murhaajien rangaistuksia? En nyt oikein ymmärrä ajatuksenjuoksuasi siitä, että raiskaajiin saisi soveltaa silmä silmästä tyyppisiä rangaistuksia, mutta henkirikoksen tekijöihin ei.

Mikkis sanoi:
Näin myös joskus dokumentin YLEn puolelta kolumbialaisesta vankilasta, jossa vankila oli jaettu kolmeen osaan: vasemmistolaisten puoli, neutraali alue ja oikeistolaisten puoli. Omien puoliensa pääjehujen henkivartijoilla oli omia aseita, mm. käsikranaatteja ja konepistooleja. Ihme, että pysyvät vielä muurien sisällä.

Joo, La Modelo (varsinainen mallivankila tosiaan...). FARC:in vasemmistosissit jatkavat siellä vankilassa sotaansa oikeistolaisia vastaan, siis ihan kunnon asein. Vartijoilla ei ole paljoa tehtävissä, kuten eräs vartija totesi. Hänellä oli käsiase, ja paimenettavaan satoja raskaasti aseistettuja vankeja (!!!)

Hauskinta oli ehkä se, kun vasurit olivat perustaneet omalle puolelleen vankilan. Siis vankilan vankilan sisään.

Ja siellä muuten lusii eräs suomalainen.

Edit: typo.
Edit: toinen typo.
Edit: ja lisää samaa...

bossplaya sanoi:
Jos ei tee rikosta, ei joudu vankilaan ----->saa käydä salilla vaikka 100 kertaa päivässä. SIMPPELIÄ eikö?

Amen to that.

Tatuoitu mies sanoi:
Moni täällä on sellasia urpoja, jotka arvostelee rikollisia ja sitten kun niitä tulee kadulla vastaan niin tulee kakka housuun ja äitiä ikävä.

Ja tossa on vikana mikä?

Tuo vain vahvistaa käsitystäni siitä, että tosiaan niiden rikollisesten ei soisi liikkua irrallaan, kun kerran heitä arvosteleville "urpoille" tulee kakka housuun ja äitiä ikävä jos kadulla kohdataan.

Voisko joku vielä kertoa mulle, että mikä on rassi?

Se alkaa olemaan ainoa asia mikä tässä mua enää kiinnostaa. Muutenhan tämä tämä on jo täydellinen rekonstruktio (Masoille, tämä on vaikea sana) kuvitteellisesta Platonin ja Matti Nykäsen välisestä debatista haasteineen.

Aimotarmo sanoi:
Voisko joku vielä kertoa mulle, että mikä on rassi?

Se alkaa olemaan ainoa asia mikä tässä mua enää kiinnostaa. Muutenhan tämä tämä on jo täydellinen rekonstruktio (Masoille, tämä on vaikea sana) kuvitteellisesta Platonin ja Matti Nykäsen välisestä debatista haasteineen.

Tollasella kato ku pistää kylkeen nii ai perkele, ei tuu enää aukoon päätä kato!
http://www.ovltekniikka.fi/verkkokauppatest/images/Avausrassi.JPG :hyper:

Edit: Salkkarit suattaapi kutsua, tästä threadista ei näytä tosiaan ihan hirveästi enää irtoavan.

Kiitos Antzu!

Aika pelottavan näköinen laite tuo rassi. Ja jos toi paha rassi ei auta, niin sitten voikin skruudata vaik spåralla öögaan ja stikata slerssi strutteriin. Voi imatra...

Tässä oikeasti tulee samankaltainen vaivautunut olo, kuin katsellessa Jerry Springeriä. täydelliseen tyhmyyteen törmääminen lamauttaa omat toiminnot niin pahasti, että ei pysty edes telkkaria sulkemaan. Siinä tosin näytellään. Se tieto helpottaa.

Tatuoitu mies sanoi:
En ole mikään nörtti koulukiusattu mammanpoika.

Piti oikein miettiä missä ja milloin olen kuullut tämän saman perustelun ja oikeutuksen oman tien kulkemiselle. Kerron sen tässä koska se sopii tähän "keskusteluun" kuin rassi pampun kylkeen.

Olin sijaisena eräällä yläasteella kun ruokalan emäntä tulee valittamaan että jotkut pojat veivät keittiöstä omenoita. Sankarit löydettiin roskiksen takaa heittelemässä ompoilla koreja pönttöihin. Saattelin seiskaluokan heerokset rehtorin kansliaan jossa sitten istuttiin päät painuksissa ja oltiin uhmakkaasti hiljaa. Rehtori kysyi että mikä ihme ajoi pojat tekemään tuollaista. Kyyneltippa puristui toisen pojan poskelle, mutta pariskunnan kovanaama mutisi puoliääneen:

"No ei ainakaan olla mitään nörttejä jotka tekee niin kuin käsketään."

Useimmat pojankoltiaiset kasvavat ulos tästä järkeilystä, mutta eivät kaikki.

Nyt on Tatuioidun hyvä aika tulla ulos ja kertoa että koko linnatuomio, tatskat ja itse asiassa lihaksetkin ovat keksittyjä, ja että siellä koneen edessä istuu juuri se koulukiusattu nörtti mammanpoika joka et haluaisi olla. Linnajutut osoittavat luovuutta - yleensä nämä tapaukset kertovat olevansa palkkasotureita, muukalaislegioonalaisia tjsp. Vedätys oli ihan onnistunut ja ketjusta tuli hupaisa.

Jos olet tosissasi, olen pahoillani. Hae apua.

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom