Ruokavalion puutteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja erty
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Oon tässä viime viikolla aloittanut saliharrastuksen ja olen myös koittanut syödä kunnolla. Pientä ruokapäiväkirjaa kirjoittelin ja haluaisinkin kuulla siitä teidän mielipiteitä.

Torstai 13.8.2009

aamupala 11:00
1dl kaurahiutaleita
250g ehrman maitorahkaa
loraus mehukeittoa
1 ruispala, molemmat puoliskot
pari leikkelettä

1. lämmin ruoka 14:00
2,5dl tummaa makaronia
200g jauhelihaa
1 ruispala, molemmat puoliskot
pari leikkelettä
3dl maitoa

välipala 17:30
1 purkki raejuustoa
1 purkki tonnikalaa

2. lämmin ruoka 21:00
2,5dl tummaa makaronia
200g jauhelihaa
3dl maitoa

Suunilleen tollanen satsi on tullu syötyä joka päivä. Yksi ateriahan siinä on liian vähän, mutta en oikein tiedä mihin kohtaan jotain pitäisi lisätä. Lämmintä ruokaa en juurikaan tuon enempää pysty syömään.

Lisäksi tonnikalaan en aio enää koskea. Sitä ei saa alas ellei kisko samalla reilua litraa vettä. Eli tonnikalan tilalle tarvis jotain muuta.

Läskittömiä painokiloja on varmaan 70-73 ja pituutta on 188cm.

Mahdollisimman halvalla pitäisi myöskin päästä, koska opiskelijabudjetilla ollaan liikenteessä.

Treenipäivinä vedän tietysti palautusjuoman (fastin 1dl malto, fastin 1dl hera).

Kasvikset näyttäis puuttuvan kokonaan, niitä reilusti ruokavalioon. Suositus on 400 g päivässä kasviksia, marjoja ja hedelmiä (perunaa ei lasketa tuohon) ja ylärajaa ei ole, eikä tuota suositusta ole ihan tuulesta temmattu vaan kasviksilla/marjoilla/hedelmillä on oikeasti terveysvaikutuksia. Ja niiden syömättömyyttä ei sitten korvaa se että ottaa vitamiinit purkista.

Ootkos koittanu raejuustoa? Ite laitan aina 200g raejuustoa ja ½rkl vadelmahilloa ja hyvää tulee. Niin, ja maitoa voisit koittaa juoda vähän enemmän jos vaan pystyt. :thumbs:

Ootkos koittanu raejuustoa? Ite laitan aina 200g raejuustoa ja ½rkl vadelmahilloa ja hyvää tulee. Niin, ja maitoa voisit koittaa juoda vähän enemmän jos vaan pystyt. :thumbs:
Raejuustoa olen koittanut. Se on tuossa päivän toisena välipalana. Olen sen kanssa vetänyt purkin tonnikalaa, mutta siihen en enää lähde. Eilen söin purkin raejuustoa ja siihen sekaan purkki ananasta, ja se oli ihan hyvää. Tosin ei ilmeisesti läheskään yhtä ravitsevaa kuin raejuusto+tonnikala.

Maitoa kyllä pystyy juomaan enemmän. Olisiko riittävästi, jos tuplaan määrän. Eli 6dl/lämmin ruoka. Nyt tulee juotua ruuan kanssa iso lasillinen maitoa, jonka kooksi arvioin 3dl.

6dl maitoo ja pitäs vähentää?? :wtf:

Itellä menee lähelle 1,5litraa päivässä maitoa. :evil:

Mihin tuossa maitoa tarvitaan? :) Ei se ole mikään välttämätön elintarvike muille kuin imeväisille. Proteiinilähteenä ei kovin kummoinen, saati nälän viejänä...

Mark Rippletoe (starting strengthin laatija) on vähän eri mieltä:
"Milk is quite literally better than steroids for a novice lifter to grow on, and no supplement produces the same effect."

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mihin tuossa maitoa tarvitaan? :) Ei se ole mikään välttämätön elintarvike muille kuin imeväisille. Proteiinilähteenä ei kovin kummoinen, saati nälän viejänä...
No ainakin siitä saa suht helposti kaloreita ja kyllä siitä saa iha hyvän proteiinilisänkin muun ruuan ohessa. IMO :)

Ei kovin kummonen?
33 g vai oliko se 36 grammaa proteiiniä litrassa, ja joku 2 litraa tulee melkein juotua pelkästään ruuan kanssa. Yhteensä päivässä joku 3 litraa, että laskeppa siitä proteiinit ;)

Ei kovin kummonen?
33 g vai oliko se 36 grammaa proteiiniä litrassa, ja joku 2 litraa tulee melkein juotua pelkästään ruuan kanssa. Yhteensä päivässä joku 3 litraa, että laskeppa siitä proteiinit ;)

Ok, itse otan sekä proteiinit että kalorit mieluummin jostain mistä oikeesti lähtee nälkä :)
Mutta kukin tyylillään!

Tosi myöhään syöt aamupalaa. Vihanneksia paljon messiin. Sellanen perus lehtisalaatti ja erilaiset pakastevihannespussit eivät paljoa maksa. Muista lipittää vettä useampi litra päivässä. Aika tiukan hiilaripläjäyksen vedät vielä yhdeksältä illalla...tosin en tiedä että mihin aikaan yleensä treenailet. Tästä nyt ollaan montaa mieltä, mutta itse vähentelen hiilareita koko ajan iltaa kohden mentäessä. Treenailen yleensä heti aamusta tai aamupäivällä.

Toi makarooni on melkoista mössöä vaikka olisikin tummaa. Kannattaa pääasiassa vedellä ihan kunnollista täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä.

Oot pitkä ja laiha miäs, joten saat kyllä mättää niitä kaloreita aika kovalla kädellä. Mä oon kans 188cm ja perusruumiinrakenteeltani varsin hoikka. Näillä nykyisillä treenimäärilläni mä kuolisin nälkään tolla sun paletillasi. Eli jos painoa haluat lisää, niin siinä tapauksessa on pakko kaivaa kuvetta ja ostaa enemmän ruokaa.

Ok, itse otan sekä proteiinit että kalorit mieluummin jostain mistä oikeesti lähtee nälkä :)
Mutta kukin tyylillään!
No ei saatana, onko joku sanonu että sitä maitoo pitäis juoda NÄLKÄÄN? :hyvä:
Ite ainakin juon ruuan kanssa ja aina kun janottaa niin maitopurkki hupenee...
Onhan se maidon juonti muutenkin hyvästä, saa vitamiinejä ja kalsiumia.

No ei saatana, onko joku sanonu että sitä maitoo pitäis juoda NÄLKÄÄN? :hyvä:
Ite ainakin juon ruuan kanssa ja aina kun janottaa niin maitopurkki hupenee...
Onhan se maidon juonti muutenkin hyvästä, saa vitamiinejä ja kalsiumia.

Mulla koostuu yöpala litrasta kevytmaitoa:kippis1:

Sillehän ei kannata hirveästi laittaa painoarvoa, että hankkiiko ne protskut maidosta vai lihasta kunhan ne pari getsiä per. painokilo tulee täyteen. Täysmaito on massan kasvatuksessa aivan loistava kirittäjä. Kaksi litraa menee itselläkin minimissä naamaan ja saan yli 60 g proteiineja alle kahdella eurolla, kilokaloritkin tulee helposti, halpa ja hyvä :)

En toki vähättele ruokaa missään nimessä, mutta älkää kukaan jättäkö maitoa pois siksi että "saanhan mä ne rotskut muualtaki".

Tosi myöhään syöt aamupalaa. Vihanneksia paljon messiin. Sellanen perus lehtisalaatti ja erilaiset pakastevihannespussit eivät paljoa maksa. Muista lipittää vettä useampi litra päivässä. Aika tiukan hiilaripläjäyksen vedät vielä yhdeksältä illalla...tosin en tiedä että mihin aikaan yleensä treenailet. Tästä nyt ollaan montaa mieltä, mutta itse vähentelen hiilareita koko ajan iltaa kohden mentäessä. Treenailen yleensä heti aamusta tai aamupäivällä.

Toi makarooni on melkoista mössöä vaikka olisikin tummaa. Kannattaa pääasiassa vedellä ihan kunnollista täysjyväpastaa ja täysjyväriisiä.

Oot pitkä ja laiha miäs, joten saat kyllä mättää niitä kaloreita aika kovalla kädellä. Mä oon kans 188cm ja perusruumiinrakenteeltani varsin hoikka. Näillä nykyisillä treenimäärilläni mä kuolisin nälkään tolla sun paletillasi. Eli jos painoa haluat lisää, niin siinä tapauksessa on pakko kaivaa kuvetta ja ostaa enemmän ruokaa.
Arvelinkin jotain tän suuntasta. Toi lämmin ruoka nyt vaan yleensä on makaronia+jauhelihaa ja sitä syön kaksi satsia päivässä. Unirytmi on nyt vähän sellanen, kun ei ole vielä koulua tai mitään että toi toinen lämmin ruoka venähtää tonne yömyöhään. Treenaan yleensä 11-14. Siis en 3h vaan tolla välillä sen tunnin pätkän.

Enemmän siis pitäisi syödä. Lämmintä ruokaa ei tosiaan juurikaan tuota enempää naamaan pysty vetämään laattaamatta, mutta ilmeisesti aamupalalla ainakin on petrattavaa (miten?) ja kunhan toi unirytmi korjaantuu, voisin mukaan ottaa vielä viidennen aterian iltapalaksi. Siihen sitten ilmeisesti rahkaa?

EDIT: Ja onkohan toi välipalakin vähän turhan kevyt kun en tosiaan sitä tonnikalaa enää siihen sotke hirveän maun takia, vaan olen korvannut sen purkilla ananaspaloja.

Arvelinkin jotain tän suuntasta. Toi lämmin ruoka nyt vaan yleensä on makaronia+jauhelihaa ja sitä syön kaksi satsia päivässä. Unirytmi on nyt vähän sellanen, kun ei ole vielä koulua tai mitään että toi toinen lämmin ruoka venähtää tonne yömyöhään. Treenaan yleensä 11-14. Siis en 3h vaan tolla välillä sen tunnin pätkän.

Enemmän siis pitäisi syödä. Lämmintä ruokaa ei tosiaan juurikaan tuota enempää naamaan pysty vetämään laattaamatta, mutta ilmeisesti aamupalalla ainakin on petrattavaa (miten?) ja kunhan toi unirytmi korjaantuu, voisin mukaan ottaa vielä viidennen aterian iltapalaksi. Siihen sitten ilmeisesti rahkaa?

EDIT: Ja onkohan toi välipalakin vähän turhan kevyt kun en tosiaan sitä tonnikalaa enää siihen sotke hirveän maun takia, vaan olen korvannut sen purkilla ananaspaloja.

Kananmunaa joka väliin; hyvää, proteiinipitoista ja halpaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom