ilmeisesti aamupalalla ainakin on petrattavaa (miten?) ja kunhan toi unirytmi korjaantuu, voisin mukaan ottaa vielä viidennen aterian iltapalaksi. Siihen sitten ilmeisesti rahkaa?
EDIT: Ja onkohan toi välipalakin vähän turhan kevyt kun en tosiaan sitä tonnikalaa enää siihen sotke hirveän maun takia, vaan olen korvannut sen purkilla ananaspaloja.
Mun mielestä toi sun aamupala on ihan hyvä.
Myös omalla kohdallani aamupalan runko koostuu aina isosta puurolautasellisesta(2dl hiutaleita) sekä purkillisesta ehrmania.
Ja sitten jos mulla sattuu olemaan varaa oikein kunnolla panostaa, niin vedän aamupalalla vielä lasin pari maitoa ja pari palaa täysjyväruisleipää höystettynä jollain kunnon leikkeleellä jossa on kunnon lihapitoisuusprosentit.
Nää kaikki tässä jo esille tulleet vinkit ovat mun mielestä hyviä.
Kannattaa ostaa jääkaappiin pullollinen rypsiöljyä ja siitä voi sitten päivän mittaan vedellä muutaman ruokalusikallisen. Hifiöljyistä saa maksaa itsensä kipeäksi(olen myös opiskelija), mutta esim. Keijun Kultasula maksaa 1,59e/pullo. Se on ihan hyvää tavaraa. Sisältää mukavasti näitä paljon puhuttuja omega-kuutosia ja omega-kolmosia.
Myös jonkinmoiset vitamiinit kannattaa hankkia kaappiin. Budjetti toki sanelee pitkälti myös tän vitamiiniosaston. Mutta esimerkiksi Pirkan multivitamiiniporetabletit maksavat 1,99e/tuubi. Yhdessä tuubissa on 20 tablettia.
Ja kananmunia kannattaa tosiaan ottaa mukaan ruokavalioon, kuten tuossa jo joku totesikin. Itse vedän yleensä illan aikana 3-4 keitettyä kananmunaa muiden sapuskojen yhteydessä. Esim. Rainbow'n kananmunat ovat halpoja, mutta itse en pidä niiden koostumuksesta ja makukin on mun mielestä jotenkin outo. Mutta jotkut ihan perus kotimaiset maalaismunat maksavat tyyliin 1,49e/10kpl. Sitten on tietenkin näitä kaiken maailman hifimunia, jotka maksavat 4 euroa rasia, mutta mun mielestä ihan tollaset puolentoista euron kananmunatkin ajavat asian.
Ja voin kyllä sanoa, että kyllästyt nopeasti koko hommaan jos vedät päivästä toiseen pelkkää jauhelihaa. Kannattaa vakoilla erilaisia tarjouksia ja pyrkiä syömään suht monipuolisesti. Punaista lihaa, valkoista lihaa, kalaa jne.