Ruokailujani kytätään - ärsyttää

Hei,

Onko teistä joku/ kukaan kokenut samaa, eli ruokailujen kyttäämistä? Olen työssä toimistossa, jossa on kahvitauot ja ruokatauot niin, että tiettyyn kellonaikaan saa käydä tauoilla. Mua on ruvennut ärsyttämään, kun olen lisännyt ruoan määrää ruokavaliossani ja syön sitten aivan muuta, kuin työpaikan kahvilla jne. on tarjolla ja mun syömisistä tehdään hirveä numero.

Aamuisin teen hetki-puuron ja lisäksi syön rahkaa ja jotain pilttisosetta tms. päivällä syön työssä normaalin ruoan (mikä on kouluruokaa) ja sit iltapäivällä syön puolikkaan rahkapurkin lopun piltin tms. kanssa.

Työkaverit katselee mulkoillen syömisiä ja kuulen herjanheittoa jne. Ei ole mukavaa käyttäytyä, niin että minut leimataan tms. Inhottaa. Normaalistikkin, kasvissyöjänä saan aina erilaista ruokaa ja sekin heidän mielenkiinnon saa heräämään. :hyper:. Toisaalta oon yrittänyt olla ja vaan syödä ja sanonu, et jos on nälkä, niin silloin pitää syödä jne.

Miten te olette asian hoitaneet vai onko kellään ollut ed. mainittua ongelmaa?

Pipari:(

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pipari28 sanoi:
vai onko kellään ollut ed. mainittua ongelmaa?

No sen verran voin lohduttaa että et varmasti ole ainoa. Eipä noista kannata välittää, kyllä ne sen ihmettelyn ennen pitkää lopettaa.

Pipari28 sanoi:
Hei,

Onko teistä joku/ kukaan kokenut samaa, eli ruokailujen kyttäämistä? Olen työssä toimistossa, jossa on kahvitauot ja ruokatauot niin, että tiettyyn kellonaikaan saa käydä tauoilla. Mua on ruvennut ärsyttämään, kun olen lisännyt ruoan määrää ruokavaliossani ja syön sitten aivan muuta, kuin työpaikan kahvilla jne. on tarjolla ja mun syömisistä tehdään hirveä numero.

No tuohon on kaksi vaihtoehtoa. Ensimmäinen on jatkaa syömistä ja odottaa, että ihmetys loppuu, eikä ketään enää kiinnosta. Toinen on se, että tekee "tavallista" ruokaa evääksi. Mä oon jälkimmäisen havainnut hyväksi, esim. ruisleipä reippaalla kinkulla + salaatti, kurkku kombolla ei herätä minkäänlaista huomiota ja sisältää ihan bodysafkan ravintoarvot.

Sama juttu, offilla ihmetellään miten helevetissä syön niin paaaaaaljon että onko mulla bulimia:D ja nyt dieetillä aina on porukka nokka kiinni koirankupissani ihmettelemässä kaali-tonnikala-öljycomboani h0h0:D

Aika vaivautunut olo toisinaan, ja joka ikinen päivä sitä syömistä jaksetaan päivitellä. Koskaan, koskaan ei ole ollut ruokahetkeä ilman kuittia ja kommenttia. Ei ihmiset yleensä pahalla sitä herjaa heitä mutta on tullut ilkeilyäkin. Mutta kyllä aikuisena ihmisenä osaan ja saan jo mielestäni itse päättää milloin syön, mitä syön ja kuinka paljon! :evil:

Tavisten ravintotietämys on niin huonoa, ettei heidän kummastelut hätkäytä. Voi jopa saada pientä mielihyvää siitä, että syö paremmin. Ja jos eivät järkipuhetta usko ravitsemuksesta, niin ei sellaisten ihmisten leimaushaluja voi tosissaan ottaa.

Pipari28 sanoi:

Päivittäinen kuittailu väheni lähes puoleen, kun rupesin syömään iltapäivän rahka-mansikkacombon omassa cubiclessani. Loput kuittailut sain kitkettyä siirryttyäni kotiin syömään lounaani. Kahvihuoneen ruokapöydässä ei voi suuhunsa pistää yhtään mitään ilman, että kommenttia tulee.

darvinisti sanoi:
Ja jos eivät järkipuhetta usko ravitsemuksesta, niin ei sellaisten ihmisten leimaushaluja voi tosissaan ottaa.

Järkipuhetta on aivan turha koittaa. Jos perunaa on syöty koko elämä niin sitä sitten syödään ja se on maajilman paras ja terveellisin ruoka. Mitä vähemmän rasvaa sitä parempi. Useamman kerran on joku kysynyt neuvoa ja sitä kun sitten on innostunut neuvomaan niin, sitten lopussa seisoo kiitos: "NOjoo kyl tää peruna on kuitenkin kaiken perusta".

En ole enää aikoihin jaksanut turinoida noista asioista "maallikkojen" kanssa, ei siinä mene kun hermot. Tuo on iso syy, miksi käytän mielummin ruisleipää, kun epämääräisiä roteiinihormoooneita shakerista hörpittynä.

Asenteita ja uskomuksia on aivan uskomattoman vaikea muuttaa.

Mutsi kysyi muutama vuosi sitten herapussista, että sisältääkö tuo nyt niitä hormoneita:D. Sanoin vaan, että joo ja katoin ku se meni ihan hiljaiseksi eikä oikein tiennyt mitä olis pitänyt tehdä.:wall:

Oma kokemus: turha selittää terveellistä ruokavalioon, koska keskivertoihmisen kyky keskittyä asiaan on olematon.

Vain naistenlehtien 10x5cm laatikkon ahdettu ruokaohjelma alittaa tuolla porukalla keskittymiskynnyksen.

Pitää vain oppia sietämään näitä 50kg ylipainoisia hippoja, jotka ahtavat sokeria ja rasvaa suuhunsa ja selittävät samalla, kuinka "heidän paino on sama, syövät kuinka terveellisesti tahansa".

Äitipuoli kyttää syömisiä aina, kun sinne suunnalle eksyn oleilemaan. Saa jälkeenpäin kuulla sisarien kautta, että kuulemma proteiinin vuoksi mulla on sit keski-ikäsenä munuaiset ihan loppu. Vielä lääkäri-ihminen... on se hyvä ettei täti turhaan kouluja käynyt :)

Mä saan ainaki ihan kotona kuulla faijalta joka päivä jotain kuittia syömisestä. Se on aina keittiössä tuhisemassa vihasesti kun menee hakee ruokaa 2,5h päivän "pääateriasta" jolla siis pitäisi selvitä ainakin 5h. Ikävää ku se ei voi tajuta että jotkut haluu ihan terveysmielessä syödä säännöllisesti eikä kolmea kertaa päivässä. Sitte kutsuu tota syömistä sairaaksi, mutta kun jos on nälkä niin on nälkä:curs: (ja nälkä tunnetusti kasvaa syödessä). Ei oo kovin mukavaa ku joka päivä saa käydä ikäänkuin "varkain" jääkaapilla, ettei "herra keittiötyranni"pääse yllättämään:lol2: .

Kyllä katsovat, mutta mulle on oikeasti 1 p*skan hailee mitä miettivät. :zzzz: Söisivät itsekin terveellisesti niin ei tarvitsisi ihmetellä muiden ruokia. :rolleyes:
:piis:

Kyllä tää on aika suuri ongelma kaikilla. Kaverit alussa ihmettelivät, mutta nykyään ne on jo tottuneet siihen ja kysyvät koko ajan millos dietti alkaa, millo massakausi alkaa jne.

Mystistä, miten paljon joillakin työpaikoilla kytätään ja kommentoidaan. :confused: Mun syömisistä on tullut todella harvalta erittäin vähän sanottavaa tässä noin viiden työvuoden aikana, kuudessa eri työpaikassa. Kaksi noista duuneista on ollut saman kaltaisissa tiloissa ja samanlaista työtäkin (eli myös ihmiset taustoiltaan samankaltaisia tietyllä lailla), muut kovin erilaisia. Ehkä mä sitten olen niin luotaantyöntävän ja uhkaavan näköinen, ettei uskalleta kommentoida. :D

Ja mitään piruiluja ei tod. ole kuulunut ikinä. Jos olisi kuulunut, olisin osannut tölväistä yhtä pahasti tai pahemmin takaisin, mutta onneksi on voinut pitää asiallista ja kohteliasta linjaa.

Enkä ole peitellyt protujauhoja. Yleensä mussutan kyl ruisleipää täytteineen, mutta kyytipoikana toimii monesti protujuoma. Tässä joku viikko sitten joku siitä kysyi (ihan asiallisesti, ei piruilua), totesin "Juu, tässon puoliksi heraproteiinijauhoa, maidosta tehtyä, sekä soijaproteiinijauhoa. Nää on tiivistettyä ruokaa, niinku esim. Multitabs tai seevitamiininappi, kätevöittävät ruokavalion makroravinnejakauman järkkäämistä paremmalle tolalle.". Siinä vaiheessa tuli :confused: ilme, joten selostin lyhyesti, mitä ovat makroravinteet. Eikä siinä mitään enää, asia ymmärretty.

Vissiin olen sitten vain ollut todella onnekas tämän asian suhteen. Äidillekin selostin nää asiat jo kauan sitten, eikä ole sen jälkeen tullut mitään ihmettelyjä, ymmärsi laakista. Isä ja emännän vanhemmat ovat vielä työn alla, kaipaavat ilmiselvästi lisäselostuksia. :D

Pipari28 sanoi:
Hei,

Työkaverit katselee mulkoillen syömisiä ja kuulen herjanheittoa jne

Kyllähä tota kuulee ja näkee..
mäkin kuulen melkein jokapäivä töissä. Taasko sä syöt
(yleensä n.2h välein).. onko massakausi menossa ja jne jne.
Mä heitän et, nyt ollaan dieetillä, et ei voi syödä niin paljon ku haluis...:D
tai jotain vastaavaa.. kyllä se loppuu sit aika nopeesti..
Eniten kuulee siitä kun ei syö pullaa/wiinereitä/kääretorttuja mitä on joka päivä pöydässä..

edit. saati protskupullo joka on aina mukana töissä.. se vasta ihmettä herättää..:)

Joskus mä jaksoin vastailla noihin ystävälisesti mutta nykyään olen vaihtanut siihen, että riippuen kyseisen kommentaattorin ruumiinrakenteesta joko lällättelen hänen vatsamakkaroita ja valinnaisesti otan peukalo-etusormi -otteella hauiksen kohdalta ympäri kiinni ja kysyn, että "...jaa mitä sanoit?" :)

Kyllähän sitä joka päivä kuittia tulee. Ei tosin harmita yhtään, kun vittuilen itekin muiden safkoista. Sanon vaan aina, että naureskellaan yhdessä sitten kesällä biitsillä, kun oon kireessä kunnossa ja työkaverit pelkkiä pallomahoja. ;)

Koulussa porukka katto alussa pitkään kun otin sheikkerin repusta jne. "mitä toi on" - prodee. Nyt sit kun oon työssäoppimisessa, niin porukka ihmettee kun joka kahvitauolla painun vähin äänin sheikkeri kädessä vessaa vetään drinkkiä. Mutta ei siinä mitään. Ei ole multa pois jos joku ei ymmärrä mun elämäntapoja.

Ihan normaaliahan toi on täälläkin päin, jengi kattoo vähän pitkillä aina jos en meekään sinne ruokalaan syömään(ihan hyvää safkaa sinänsä, mutta ei sovi ruokavaliooni kaikki siellä), vaan vetelen Ehramia ja tunaa. Ei, ei se ole hyvää, mutta proteiinipitoista. Siinäpähän katteleevat pitkillä, ei se mua niinkään haittaa.
Se vituttaa kun aina on joku kaveri joka diettaamisen/punttaamisen/makroravinteiden/"asian X josta ei tiedä juuri mitään"- asiantuntijana tulee selvittämään että ei sun mitään kaloreita kannata laskee, ei semmonen oo tervettä, kyllä sä laihdut kun liikut. Tai mihin sä muka noita proteiineja tarviit, söisit kunnon kotiruokaa niin ihan hyvin pärjäisit. :david: Tossa kannattaa yleensä pitää suunsa kiinni, tappeluks menee muuten.

Meillä töissä kaikki muut tajuaa mun ruokajutut, paitti vissiin pomo. Tai kyllä senki luulis tajuavan, ku on muka niin kova entinen bodailija (just joo, kaikkihan on ollu joskus ENNEN isoja ja riskejä... nyt sitte totaalisia vinkuheiniä..). Mutta pikkuhiljaa on alkanu ottaan aivosta se jokikinen päivä tuleva kommentti mun eväistä.. että taasko tuota samaa evästä syöt?? No piru vie. Kukin syö mitä syö. Ei ne senkää pullamössöeväät paljoo eroa päivittäin. Muuten kyllä kaikki työkaverit nykyisessä työpaikassa on aivan ihania ja ymmärtää mun "hullutukset" :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom