Kolmesta työkaverista yksi jaksaa aina valittaa tai vähintään hymähdellä halveksuvasti eväilleni. Olen friikki kun syön aamukahvilla rahkaa funlightilla. Muut syö leipää kahden kurkkusiivun kanssa.
Yleensä lounaaksi teen reilun salaatin jollakin proteiinilähteellä höystettynä (tonnikala, feta, leipäjuusto tms.) tai sitten on kasviksia ja pihviä. Työkaverini ihmetteli kovaan ääneen että kumma kun en ole laiha vaikka joka päivä muka syön salaattia. Syön kuulemma kotona salaa. Oikea vaihtoehto olisi syödä saarioisten mikrokeittoa leipäkuutioilla joka päivä?
Iltapäivän kahvilla en yleensä syö mitään. Jos illaksi on menoa, niin syön leipäjuustoa, hedelmän tms. ja koitan olla häiritsemättä. Tonnikalaa ei voi kahvitauolla syödä kun se haisee kuulemma niin pahalle että toisille ei kahvi ja pulla maistu. Ja moitteita olen saanut siitä kun en koskaan tuo pullaa. Edeltäjäni toi. Itse moittija taas ei koskaan tuo pullaa, mutta muiden pitäisi tuoda hänelle... Lisäksi pilaan kuulemma tunnelman kun toiset eivät viitsi syödä pullaa sen vuoksi kun minä en syö.
Työkaverini vuoksi en syö arkena mitään ruokia missä on valkosipulia. Harmillista sikäli että tykkään valkosipulista. Asiakkaiden kanssa olen vähän naamatusten ja työkaveritkin ovat monen metrin päässä, niin ei se ihan sietämätöntä pitäis olla, mutta on se. Kukaan toimistosta ei uskalla syödä valkosipulia arkena.
Että näin.