Ruokailujani kytätään - ärsyttää

Suomalainen kateus ja ihmiset pelkää sitä mitä eivät tunne.
Jos joku kommentoi ruokianne, haistattakaa sille vitut tai sanokaa hankalasti..siinä on ilmettä:)

Mua ei jaksa kiinnostaa mitä muut ajattelee. Mutta saan suurta mielihyvää, kun kommentoin jolle tavikselle takaisin...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Meah sanoi:
etkö säkään syö riisiä? vai minkä takia et ota?

No dieetillä tulee riisiä välteltyä... Eikä muutenkaan kuulu suosikkiainesosiini.

Eilen tuli taas lausahdus: "Hyi v***u eikö sulla jo ala tulemaan yli tuo kaalimättö" :david:

Vastasin "Tämähän on jumalaista herkkua ja sitäpaitsi mua itseäni taitaa jurppia kaikista vähiten nämä ruokani mitä syön"

puhuin totta selvällä savonkielellä :haart:

pomo: mitäs sulla siinä oikein on, jotain voimajuomaa? (sheikkeriäni katsoen)
minä: välipalaprotskujuomaa tässä juon
pomo: jaajaa... mulla oli muuten aikoinaan koulukaveri, joka reenasi ja söi vaan raejuustoa, tonnikalaa, kaurahiutaleita ja sen semmoista. mutta oli se sitten sen näkönenkin!
minä: niin no... katsos tuonne kaappiin ja jääkaappiin...
pomo: (aukaisee kyseiset kaapit duunin kahvihuoneessamme ja vaihtaa väriä sekunnissa punaiseen :nolo: )
minä: :D

Joskus ihan alkuaikoina eräs toinen pomo kommentoi, kuinka syön paljon. Samoin raejuuston lisääminen puuroon on joskus saanut ihmetystä aikaan. Toisaalta rahkavälipalat sai kerran erään naisen toimesta ihastelua, tosin en viitsinyt mainita, että mun rahkani ei sisällä sitä perinteistä 2dl kermaa... Mutta kaiken kaikkiaan nykyisessä työympäristössä on kai sitten vaan sen verran joviaalia ja suvaitsevaa sakkia, ettei syömiset kirvoita mielipiteitä oikein suuntaan eikä toiseen. :thumbs:

Ainut kommentti mitä on tullut sapuskoista, oli eka päivä kun oli "lähesjuotavaa" rahkamössöä läpinäkyvässä pullossa... Se kun näyttää melko.. jännältä... Vielä kun ananasmurskaa makuna seassa niin on hiukan "kokkareista"...
Pomo: Kato tyttö vetää rahkaa! hyvähyvä!
työkaveri: ethän syö tota asiakkaiden nähden.. vois firman maine nousta...
Eräs epäonninen asiakas joka näki: Mithääähhhmmh...ihmm? *silmien pyöritystä ja poistuminen takavasemmalle* :lol2:
Pomon kommentista tuli hyvi fiilis, työkaverin kommentti nauratti ja asiakkaan ilme oli ...no... sanotaanko, että vieläkin aiheuttaa hihitystä ja hirnuntaa jos sitä tilannetta demnstroi :rock:

Se on huvittavaa, että näitä terveellisiä ruokia on hyväksyttävää ja jopa SUOTAVAA kommentoida, mutta auta armias jos joku erehtyisi huomauttamaan jollekin läskiperseelle siitä suklaapatukasta tai hampurilaisesta!

Toisaalta olen kyllä sitä mieltä, että jos syö bodisafkaa työpaikallaan/koulussa jne. täytyy olla valmis kestämään pienet kuittailut. Vähän sama tilanne Parkourin (urbaania kaupungissa kiipeilyä ja hyppimistä) harrastajilla, kun he saavat katseita osakseen kaupungilla heiluessaan. MUTTA: Osa katseista on varmasti ihailevia ja hyppelijät tekevät sitä, mistä pitävät.

Vähän munaa se vaatii. (henkistä)

Ei ärsytä, lähinnä huvittaa.

Näitä juttuja on aina mukava lukea. Itseäni kommentoinnit työpaikalla eivät haittaa. Olen itseasiassa odottanut milloin joku alkaa niistä jotain kuittaamaan. Alkuaikoina ihmeteltiin, että miten sä voit aina syödä tuota maitorahkaa. Aikani kun laahasin sitä työpaikan jääkaappiin niin yksi työkavereistani innostui kanssa ja osti sitä itsellensä. Makua parantamaan osti vielä banaania. Banaania sekaisin ja ensimmäinen lusikallinen kohti ruokatorvea.... voitte ehkä kuvitella mitä sitten kuului :) "Hyi v*ttu, miten sä voit syödä tätä? Tämähän maistuu aivan kauhealta." ym. ym. Itseäni hymyilytti kovasti.

Tästä vähän aikaa eteenpäin aloin sitten käyttämään rypsäriä tuon maitorahkan kanssa. Niitä siinä sekoitellessa sai taas kuulla melko äänekästä kommentointia. Itse vain totesin äimistelijöille, että ei teidän ole pakko tätä syödä. Voin toki tehdä tätä teillekin, rahkaa ja rypsäriä kyllä riittää kaapissa. Pitäähän sitä sen verran rahaa köyhälläkin olla, että saa välipalan tarjottua työkavereille. Eipä ole tarvinnut tarjota :)

Juu kommentteihin on joutunut tottumaan vuosien mittaan. Tuntuu kyllä että ne on vuosien saatossa vähentyneet? Aika rankaakin vittuilua on saanut kuulla. Nuorempana sitä ujosteli noita syömisiään paljon, mutta siihen on tottunut. Aika monesti näistä kommenteista on selkeästi aistittavissa kateus jopa vihamielisyyteen asti. Kun en itse jaksa panostaa ruokavalioon niin et sitten saa sinäkään. No onhan noi kommentit yhtä usein ihan hyvällä heitettyä herjaakin. Kyllä ne sitten tulee nöyrästi sulta kysymään, kun pitäis itte pudottaa muutama kilo tai päästä rantakondikseen.

Jos joku ihmettelee syömisiäni, katson sanojaa hetken ja vastaan: " Sinä voit elää pyhällä hengellä, mutta minä elän ruualla". Usein hiljentää turhan urputtamisen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom