Ruoka ja väsymys

Päätin tänne sitten purkaa ku alkanu pikku hiljaa vituttaa kun ei keltään/miltään saa vastauksia mihinkään. Ja lääkäreiltä.. ne ei osaa vastata kyl näis ravintoasioissa mihinkään. (anteeksi avautumiseni)

kärsiny tän ongelman kans jo vuosia. Tosiaa no "ongelmat" alko varmaa siitä ku rupesin 5v sitte reenaan salilla. No.. ruokahalu kasvo iha homona. Aikasemmi en syöny sellasii määrii.

No.. melkee tuntuu et iha sama mitä syö niin iskee aina se väsymys sen jälkeen eikä pysty keskittymään mihinkään. Kyllä ny ravinnosta oon sen verra vuosien varrel oppinu mitkä on niitä väsyttävämpiä ruokia.Mutta kun tuntuu ettei hiilareitakaa pysty missää muodos nauttimaan ku aina iskee se ramasu. VITTU. -anteeks-

voi olla tietty että mulla on jotain vikaakin. Noh.. pvässä pyrin 3000kcal määrään koska painoa yritän saada. Eli se tarkoittaa 4-6 ateriaa pvässä.

Väsymystäni saanut hillittyä sillä kun rupesin syömään "palautumisjuomaa" eli massanlisääjää. Ei tarvii siis syödä niin järkyttävää määrää sitä ruokaa nälän lamauttaakseen. Vedän pväss 2-3 törppöä massanlisääjää. Sekoitan erikseen Malton ja proteiinin. Yhdessä törpössä 100g hiilaria / 30g protskua = 500kcal.

Ja tuon massanlisääjä annoksen jälkeenki iskee aina se Tukkonen olo. En ainakaan piristy siitä. johtuu varmaan hiilareiden määrästä.
En ymmärrä miks asia aina johdetaan niin että jos haluaa lihaksia niin pitää saada riittävä määrä hiilareita? no ite ainakin Kärsin siitä hiilareiden määrästä. Mutta on myös helvetin vaikea elää ilman niitä.. (tai ainakin kallista jos 3000kaloriin meinaa päästä).

Onko hiilareiden kohalla muka niin että hitaiden hiilareiden kohalla ei muka pitäis rupee väsyttään? kyllä mulla väsyttää oli sit nopeita tai hitaita.

Joo ja koittanu nyt tovin olla syömät punast lihaa lainkaan (jauheliha/kebab). auttanu oloon paljon. Syönyt vain kalaa,kanaa, kalkkunaa.

Vituttaa vaa ku suur osa ihmisist ketä tunnen ni ei kärsi näi paljoo jostain Syömisestä.
Tästä vaa kärsii koko mun elämänlaatu.

Toivottavasti saitte tästä mitään tolkkua. aamen.

PS. elkää kauheesti vittuilko tämän luettuanne.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jotkut ihmiset on hiilareille herkempiä kun taas toiset sietää niitä erittäin hyvin. Sulle ne ei taida sopia sitten kovinkaan hyvin kirjoituksestasi päätellen. Syötkö kasviksia? Jos et niin ala syömään, ja paljon. Joka aterialla jotain rehua, parilla aterialla marjoja, treenin jälkeen hedelmää. Kokeile jättää viljat, malto yms. pois vaikka viikon ajaksi ja kokeile miten se vaikuttaa oloon. Jos se olo ei ala paranemaan, seuraavaksi kokeilisin jättää maitotutteet pois. Ja seuraavaksi sekä maito- että viljatuotteet. Onhan sulla monivitamiini, magnesium, omega3 käytössä?

Jos en ihan väärin muista niin myös ruoka-aineyliherkkyydet aiheuttavat joillakin järjetöntä väsymystä, eräällä tutulla mm. kananmuna. Sitä kandeis testauttaa jo kokeeksi välttää niitä muutaman viikon mille olet yliherkkä.

Kun olin aloittanut treenaamisen ja sitä ennen, kun ruoka/lisäravinne puoli oli aivan perseellään sain usein syömisen jälkeen erittäin väsyneen ja laiskan olon. Kun aloitin monivitamiinien ja omega kapselien vetämisen niin toi tuntui katoavan kokonaan. Lisäsin vielä aterioihin vihanneksia, tai salaatteja ja vedän hedelmiä pitkin päivää. Tuolla tavoin sain myös duunin jälkeisen väsymyksenkin kokonaan pois, tuntuu että olisi koko ajan energiaa tehdä mitä vain ja kauhee ADHD päällä, joka on treenaamisen kannalta hyvä. Näin syksyn alkaessa olen lisännyt vielä 500mg c-vitamiiniä aamulla erikseen otettavaksi, joka on tuonut huomattavasti buustia virkeyteen. Syön itekkin ihan törkeesti mättöä ja tuntuu olevan nälkä koko ajan, mutta en anna nälän kasvaa missään vaiheessa kauheen suureksi ja en pidä pitkiä taukoja syömisestä. Jos olen ollut nälissään pitkään ja pääsen syömään ison aterian niin se aiheuttaa aika hyvin pienen väsymyksen. Myös aterioiden koot saattaa vaikuttaa tuohon, jos tykkäät mättää ittes aivan täyteen jokaisella aterialla.

Sama ongelma oli aiemmin täälläkin. Töissä ei meinannut silmät pysyä auki kun aamun oli syömättä ja lounaalla veti seisovasta pöydästä niin paljon kuin napa vetää. Johtuisko sokeritasojen heittelystä tai jostain, joku viisaampi pystyy ehkä valaisemaan. Mutta eniveis, D-vitamiini"villitykseen" tuli itsekin kokeilumielessä haksahdettua ja aamuisin tullut nyt päälle vuoden ajan napattua 50ug annoksia D:tä. Sattumaa tai ei, niin nykyään ei lounaan jälkeen väsytä tippaakaan. Elikkä kannattaa kokeilla vaikka kuukauden tai pari vetää vaikka 50ug D:tä päivittäin. Jos ei tepsi niin ei ole suuri menetys ainakaan rahallisesti.

Kasviksia ja rehuja oon AINA syönyt paljon. Ja kalaa syön 3x vkossa. Yleensä vielpä lohta. Joten ei pitäs omegasta olla puute.

Monivitamiineja en oo vähään aikaan käyttänyt mutta laitan vkon päästä nekin tilaukseen. Testataan sitten.

Maidon oon jättänyt lähes kokonaan koska mulla nolla toleranssin laktoosi intoleranssi. Eli 100% laktoositonta heraproteiiniakin joudun käyttämään. Suomesta löytyy sihenkin vain yksi vaihtoehto, Dymatize ISO-100.

Vähenikö reilusti aerobinen liikunta sen jälkeen kun aloitit salilla käymään? Mulla kävi näin ja otin aerobisen taas mukaan, niin eipä enää väsytä.
Isot määrät hiilaria myös väsytti, joten puotin nekin minimiin.
Ja mitä se minimi on, niin katso Ketoosidieetti threadin loppu keskusteluja.

Oisko se lekurissa käynti kuitenkin jotain? Ravintojutuissa ne ei välttämättä osaa auttaa mutta osaisivat ehkä rajata muut aiheuttajat pois.

Miksi epäilet että syy on nimenomaan ravinnossa? Krooninen väsymys voi johtua monesta muustakin jutusta. Veriarvoista vois helposti tsekata esim. hemoglobiinin (ettei ole mitään anemiaa päällä tms), tulehdus-, maksa-, kilpirauhas- ja munuaisarvot jne.

Nukutko yösi hyvin? Onko mitään lääkitystä päällä?

Väheni aerobinen merkittävästi, myönnän sen. Olen nyt vasta kk sitten ruvennut lisäämään reilusti aerobista liikuntaa mukaan. Katsotaan jos tilanne senkin myötä muuttuisi.

Hiilareista.. edelleen lihasmassan haaliminen tulisi itellä ainakin hyvin vaikeaksi jos hiilareita vähentää. Tai 3000 kaloriin pääseminen siis. Kun itellä muutenkin HELVETIN vaikea saada painoa. Ainoastaan massanlisääjällä saanut kiloja. Normiruualla EI mahdollista. on testattu vuosia. Ellei sit syö mahalaukkuaan halki kokoajan.

Lekurissa oon rampannu jatkuvasti. Ei ne osaa auttaa. Sanovat vaa että nuku enemmän. Mä nukun enemmän ku muut, ehkä liikaakin.

Kyllä mä koen että se ramasu tulee tästä ravinnosta. Uskon sen.

Hiilariton ravinto kyllä kiinnostaa mutta mites massan saaminen sen jälkeen.. sitä pelkään.

"Sanovat vaa että nuku enemmän. Mä nukun enemmän ku muut, ehkä liikaakin. " Itsellä liiasta nukkumisesta seuraa väsymystä, joten olisko tuossa ongelman lähde/osa sitä?

No oikeestaa turhahan melkeen näistä asioista on jauhaa kun tollane voi johtuu miljoonast asiasta.

Mutta siltikin syömisen jälkeen koen sen suurimman väsymyksen Aina. Vaikka herätessä aamulla oiskin ollut virkeä.

Väheni aerobinen merkittävästi, myönnän sen. Olen nyt vasta kk sitten ruvennut lisäämään reilusti aerobista liikuntaa mukaan. Katsotaan jos tilanne senkin myötä muuttuisi.

Hiilareista.. edelleen lihasmassan haaliminen tulisi itellä ainakin hyvin vaikeaksi jos hiilareita vähentää. Tai 3000 kaloriin pääseminen siis. Kun itellä muutenkin HELVETIN vaikea saada painoa. Ainoastaan massanlisääjällä saanut kiloja. Normiruualla EI mahdollista. on testattu vuosia. Ellei sit syö mahalaukkuaan halki kokoajan.

Lekurissa oon rampannu jatkuvasti. Ei ne osaa auttaa. Sanovat vaa että nuku enemmän. Mä nukun enemmän ku muut, ehkä liikaakin.

Kyllä mä koen että se ramasu tulee tästä ravinnosta. Uskon sen.

Hiilariton ravinto kyllä kiinnostaa mutta mites massan saaminen sen jälkeen.. sitä pelkään.

Oliiviöljyä desi ja pähkinöitä 100g, tossa kaloreita sulle 1600.

No pähkinöitä on tullu ruvettuuki syömää kesän alusta lähtien. Mutta tosia asia on että joka pvä ei pysty niitä syömää. Rupee tökkimää pahasti.

Mutta silti 3000:een kaloriin on vielä matkaa. Jos jää sen alle tolla mun massareenillä niin kyllä jaksaminen vähenee jo sitäki kautta.

Saat sä sitä rasvaa just vaikka kalasta, muusta rasvaisesta lihasta, eri öljyistä, avokadosta, siemenistäkin, jos pähkinät ei aina maistu. Pähkinöitäkin on niin paljon erilaisia.. Tsemppiä!

kuulostaa mun korvaan aika pahalta noi massanlisääjävälipalat. Siis herranjumala 100g maltoa, joka on erittäin nopea hiilari, voi sulla verensokeri hiukan tehä piikkiä.. Jos haluat kaloreita juotavaan muotoon, niin tee herasta ja jostain rasvasta joku sotku.

Mutta silti 3000:een kaloriin on vielä matkaa.

En tiedä minkä kokoinen olet, mutta jos pienikokoinen niin välttämättä ei tarvitse 3000kcal. Mistä olet laskenut tuon luvun muuten? Kuulostaa siltä, että joudut mättämään väkisin ruokaa, vaikka ei maistukaan. Ei siinä ole hirveästi pointtia. Enemmänkin kannattaa vaan pitää huoli siitä proteiinista ja unohtaa joku netistä hatusta repäisty kokonaiskalorimäärä. Ja heivaa tosiaan tuo malto hittoon, sitä ei tarvitse kukaan mihinkään.

Monivitamiineja en oo vähään aikaan käyttänyt mutta laitan vkon päästä nekin tilaukseen. Testataan sitten.

Mites D-vitamiinin laita? Joku 20-25 mikrogrammaa/10kg kehomassaa voisi olla sopiva annos tunnustella, mitä se tekee. Vidan 25-mikrogrammaisilla ei tartte edes laskeskella. Jokunen viikko menee, jos jotain on tapahtuakseen.

Foorumilla on kyllä olemassa laajat keskustelut D-vitamiinista, joten ei muuta kuin haku laulamaan ja kokemuksia lukemaan. Taisi olla yksi aika laajalti koettu vaikutus juurikin aterianjälkeisen väsymyksen katoaminen

Kokoa mulla 85kg / 175cm.

Tavotepaino on jotain 95 kintaal. Elkää kysykö miksi. Haluan vaan saada sitä vitun massaa. Tulokset vaan kasvaa aina painonnousun myötä (no liekkö toi yllätys.)

Krice.. ei pidä paikkansa ettei maistuisi :D mulla on hillitön ruokahalu aina. voisin syödä vaikka kokoajan jos se ois mahollista.

Tuosta kalorimäärästä.. niin kun oikeasti haluan sitä painoa -ja omal kohal sen saaminen tekee töitä vitusti-, niin jos mulla jää alle 3000 ni mun paino ei nouse kiloakaan kuukaudessa voin vannoa. Ja testattu jo vuosia. Massanlisääjällä oon ne kilot saanut.

Kasviksia ja rehuja oon AINA syönyt paljon. Ja kalaa syön 3x vkossa. Yleensä vielpä lohta. Joten ei pitäs omegasta olla puute.

Maidon oon jättänyt lähes kokonaan koska mulla nolla toleranssin laktoosi intoleranssi. Eli 100% laktoositonta heraproteiiniakin joudun käyttämään. Suomesta löytyy sihenkin vain yksi vaihtoehto, Dymatize ISO-100.

Itse käytän kylläkin ION-92 heraa, jossa lukee 0g hilihydraattia, 0g laktoosia. Eli siis on toinenkin vaihtoehto.

Mitä tuohon ravintoosi tulee, niin ehdottomasti malto pois. Varmasti väsyttää tuolla nopean hiilarin määrällä ja paljon. Jos kerran on koko ajan nälkä, niin syöt vaan sitä kiinteää ruokaa lisää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom