Pakko vastata ku tuntu että oisin omaa postausta lukenu.
Mulla oli siis vuosia ongelmia ruuan kanssa ku söin niin miten luulin että pitää (täysjyväviljoja, valkuaiset vaan kananmunista, kaurapuuroa aamulla, blahblah) enkä siis wittu tajunnu mikä vaivas kun tuntu että en saa energiaa tarpeeks mistään ruuasta. Aina olin ihan väsyny ja tuntu että aina oli jonkinnäkönen energiavaje ja että pitää syödä lisää. Tämä kaikki siis vaan sillon ku treenasin. Noh, sitte menin lääkäriin valittamaan ja ne otti niin paljon verta niihin kaikkiin testeihin että taju lähti. Ei mitään. Ei edes keliakiaa mikä on molemmilla siskoilla. Sitten ne lähetti mut Jorviin samoihin testeihin ja sisätautilääkärin juttusille. Testeistä ei löytyny mitään ja lääkäri-setä sano että "no sulla vaan tulee tommosia oloja"...kiitti.
Sitte kuulin CrossFitistä ja sen kautta Paleosta, ja tajusin että hei, enhän mä kuolekkaan jos jätän kaurapuurot syömättä aamulla (ja sivuhuomautuksena samalla tajusin että ei tarvi viettää puolia elämästä salilla että pääsee hyvään kuntoon..huoh). Tästä siis seuras se että oon kohta kaks vuotta syöny kananmunia+pekonia+ehkä hedelmä aamulla, ja ainoot "hiilarit" mitä syön on peruna ja joskus valkonen riisi. Viljoja kyllä pystyn syömään, mutta jos syön niitä enemmän ku pari päivää ni taas tulee niin surkee olo että pitää kiroilla et miks piti taas syödä pullaa. Nykyään sitte en juuri syö muuta ku "paleo-ruokia", ja jos haluun lisää kaloreita ni litkin täysmaitoo. Ikinä ei oo siis ollu parempi olo ku nykyään, enkä siis juurikaan nää syytä viljojen syömiseen ellei ny oo ihan pakko.
Eniwei, tän turisemisen pointti on se, että niinku joku taiski jo mainita, viljat (gluteiini) yms. ei vaan sovi kaikille ihmisille, vaikka heillä ei oliskaan todettu mitään tauteja. Eli jos et oo jo kokeillu, ni sinuna jättäisin ne viljat täysin pois vähäks aikaa. Syö vaikka perunoita tai joitain muita gluteiinittomia "hiilareita" niitten sijaan.