Rumpujen soitto ja massanlisäys

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Eli kuinka paljon rumpujen soitto (3-4kertaa viikossa) haittaa massanlisäystä?
Pitääkö sitä vaan syödä ruokaa vastaavasti enemmän??

jackass82 sanoi:
Eli kuinka paljon rumpujen soitto (3-4kertaa viikossa) haittaa massanlisäystä?
Pitääkö sitä vaan syödä ruokaa vastaavasti enemmän??

Ei haittaa, se on ainoastaan hyväksi! :D

EDIT: Jos soitat rankkaa musiikkia, niin jos tarkkoja ollaan, voithan sä ottaa sykemittarin ja kattoa paljon kulutat kaloreita rumpureeneissä.

Rumpujen soitto ei haittaa massanlisäystä, kato vaikka HIMin Kaasua. Eh.

teemal sanoi:
Rumpujen soitto ei haittaa massanlisäystä, kato vaikka HIMin Kaasua. Eh.

Mistä tiedät kuinka iso se olisi ilman rumpsuttelua? :jahas:

Aina ennen jalkatreeniä lämmittelen polkemalla tuplabasareitani n.1 h:n ajan. :D

voi tota rumpujen soittoa pitää meleko kuntopyöränä! Hiki tulee aina ku vedetään joku 2h reenit/keikka. huh huh.. mutta eipä taija mitää massanlisäystä haitata :D

uskomaton kysymys..

Pforce sanoi:
voi tota rumpujen soittoa pitää meleko kuntopyöränä! Hiki tulee aina ku vedetään joku 2h reenit/keikka. huh huh.. mutta eipä taija mitää massanlisäystä haitata :D

uskomaton kysymys..

Jees. Kyllä sen kans huomaa, kun mekin vedetään omalla bändillä, vaikka vaan tunninkin keikka, niin kyllä se rumpali aika hikinen/väsynyt on.

Tästä päästäänkin seuraavaan kysymykseen. Onko kukaan huomannu että jaloista lähtee "tätzi" kun tekee kovia jalkatreenejä? Eli jos vetää jalat jalkatreenillä jumiin niin ei enää lähde tuplapedaaleilla tarpeeksi nopeasti kuudestoistaosat. Ite oon huomannu tällaista ilmiötä.

Narukäsi sanoi:
Tästä päästäänkin seuraavaan kysymykseen. Onko kukaan huomannu että jaloista lähtee "tätzi" kun tekee kovia jalkatreenejä? Eli jos vetää jalat jalkatreenillä jumiin niin ei enää lähde tuplapedaaleilla tarpeeksi nopeasti kuudestoistaosat. Ite oon huomannu tällaista ilmiötä.

Vaikka itse en ole varsinaisesti rumpali(vaan kitaristi), niin olen huomannut saman ilmiön, että salin jälkeen lähtee tatsi pois kun soittaa rumpuja. Sama ilmiö koskee myös kitaransoittoa, jos on treenannut justiin kädet.

itse olen soittanut rumpuja 4-5 vuotta ja kyllä on massaa tullut. rumpujen soitto siinä tökkii kun tekee kovia sarjoja vaikka kyynärvarsille ja jaloille nii meinaa kangistua koko mies.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eipä tuo luulisi haittaavan. Toi tublabasarin hallinta vaikeutuu ainakin minulla muutamaksi päiväksi aina jalkatreenin jälkeen, mutta muuta negatiivista rumpuja soittava salilla kävijä ei mielestäni kohtaa.

Narukäsi sanoi:

Kyllähän se kuulostais siltä että voimatreeneissä tehdään lyhyempiä toistoja ja rumpujen soitto taas on pitkäkestoista kestävyysurheilua. Rumpujen soittohan olis hyvä sijotella aerobisille päiville.

Porkkanaraastin sanoi:
itse olen soittanut rumpuja 4-5 vuotta ja kyllä on massaa tullut. rumpujen soitto siinä tökkii kun tekee kovia sarjoja vaikka kyynärvarsille ja jaloille nii meinaa kangistua koko mies.

Itse olen soittanut n. 10 vuotta - välillä enemmän tosissaan ulkomaiden kiertämistä myöten, välillä lähinnä "kännijameja" kaiffareiden kera. Samalla on tullut rautaa kiskottua ihan irvistäenkin. Soittaminen on raudan kolistelun jälkeen sitä helpompaa, mitä parempi tekniikka on. Sormet mukaan, rennoin rantein ja jätetään se "halonhakkuu" pois, niin homma toimii. Jos lähdetään iskemään koko käden lyöntejä, luonnollisesti treenissä kovasti rasittuneet lihakset joutuvat hommiin. Kantsii ihan testimielessä koittaa keskittyä sormilla soittamiseen salitreenin jälkeen, helpotus on melkoinen ;)

Tottakai rumpujensoitto haittaa massan kasvamista. Varmaan aika marginaalisesti, mutta kuitenkin. Marko Savolaisen kirjassa Savolainen itse sanoo välttävänsa kaikkea turhaa liikuntaa. Rumpujensoitto on turhaa jos omistautuu asialle täysillä.

teri sanoi:
Tottakai rumpujensoitto haittaa massan kasvamista. Varmaan aika marginaalisesti, mutta kuitenkin. Marko Savolaisen kirjassa Savolainen itse sanoo välttävänsa kaikkea turhaa liikuntaa. Rumpujensoitto on turhaa jos omistautuu asialle täysillä.

Samalla voisi sanoa, että tämän viestin kirjoittaminen ja hiiren liikuttaminen haittaa massan kasvamista. Rumpujen soitto on puhtaasti tekniikkalaji, joka parhaimmillaan työllistää hyvin pieniä lihaksia ilman hengästymistä. Omalla kohdallani voin todeta, että pohkeet ja kyynärvarret ovat vahvistuneet soiton mukana. Varsinkin pohkeille joutuu melkoiset romut kasaamaan salilla suhteutettuna muuhun käyttämääni rautaan. Mututuntumana on, että käytettäessä neljää raajaa yhtä aikaa koordinaatio ja lihasten hermotus paranee, joka taasen auttaa salitreeniä. Jos mennään näin pilkun nusauttamiseen ;)

turjake sanoi:
Samalla voisi sanoa, että tämän viestin kirjoittaminen ja hiiren liikuttaminen haittaa massan kasvamista. Rumpujen soitto on puhtaasti tekniikkalaji, joka parhaimmillaan työllistää hyvin pieniä lihaksia ilman hengästymistä. Omalla kohdallani voin todeta, että pohkeet ja kyynärvarret ovat vahvistuneet soiton mukana. Varsinkin pohkeille joutuu melkoiset romut kasaamaan salilla suhteutettuna muuhun käyttämääni rautaan. Mututuntumana on, että käytettäessä neljää raajaa yhtä aikaa koordinaatio ja lihasten hermotus paranee, joka taasen auttaa salitreeniä. Jos mennään näin pilkun nusauttamiseen ;)

Tässä touhussa vaan ei tuu hiki. Ja energiaa kuluu saman verrran kuin sohvalla löhöilyyn ja kanavasurfaukseen. Rumpujen soitto voi sen sijaan olla melkoisen rankkaakin puuhaa.

No mielestäni rumpujen soitto käy enemmänkin aerobisesta, mikä on mielestäni hyväksi näin ei-ammatilaiselle, Savolainen sanoo mitä sanoo mutta ihmekös toi kun on ammattimies ja dieettaus ei ookkaan ihan laillisilla aineilla toteutettu.

CPvamma sanoi:
No mielestäni rumpujen soitto käy enemmänkin aerobisesta, mikä on mielestäni hyväksi näin ei-ammatilaiselle, Savolainen sanoo mitä sanoo mutta ihmekös toi kun on ammattimies ja dieettaus ei ookkaan ihan laillisilla aineilla toteutettu.

Väitellään nyt kun vauhtiin päästiin.
Alkuperäinen kysymys oli, että haittaako rumpujensoitto massanlisäystä. Mielestäni siihen on vain yksi oikea vastaus; haittaa.
Se on taas eri juttu mikä on hyväksi meille ei ammattilaisille. Ja kyse ei ollu diettauksesta vaaan massanlisäyksestä.
Huhuh, helpottipa. ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom