Rullaluistelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommy77
  • Aloitettu Aloitettu
Suojat on homoille :D

Ite en kyllä luistele enää ilman sauvoja...on kyllä kaks ihan eri lajia kanssa ja ilman.
Sauvoilla vastaa hyvin pitkälle luisteluhiihtoa, ja on mahtavaa treeniä, saan sykkeen nousemaan melkein helpommin kuin juostessa.
Pääkaupunkiseudulla asusteleville vinkkinä toi leppävaaran invarata mormonikirkon vieressä pellolla, kilsan lenkki jossa vähän mutkaa, ylä- sekä alamäkeä, ja sileetä asvalttia. Kävin justiin vetämässä 11 rundia 33 minuuttiin, parhaillaan sain loivan ylämäkiosuuden jälkeen nousemaan yli 170 sykkeen. Hyvä paikka harjotellakin luistelutouhuja ilman muuta liikennettä.

Itellä on sauvoissa metallikärjet, olis kiva tietää onko kumisista mihinkään, joten jos joku on kokeillut molempia niin kerro mielipiteesi. Noi metalliset joskus lipsuu vittumaisesti.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tiedän rullaluistimista hyvin vähän mutta omakohtanen kokemus kertoo sen että halvalla ei saa hyvää. Itellä on n. satasen luistimet. Kyllä niillä eteenpäin pääsee mutta aikamoista sekundaa ne on. Yksi kiristyshihna lähti irti kun kiristin luistinta. :rolleyes:

Oma kysymys: Luistimet hiertää jalan sisäsyrjää todella paljon niin tietääkö täällä kukaan mitään hyvää tapaa millä sen sais loppumaan? Kokeilin teipata sitä mutta se ei oo auttanu..

Oma kysymys: Luistimet hiertää jalan sisäsyrjää todella paljon niin tietääkö täällä kukaan mitään hyvää tapaa millä sen sais loppumaan? Kokeilin teipata sitä mutta se ei oo auttanu..

Täysin sama ongelma ja olisi myös kiva tietää miten saada loppumaan. Pidemmillä lenkeillä käyvät todella kipeiksi ja laastareilla olenkin kokeillut ehkäistä rakkuloiden kasvamista ilman hyviä tuloksia.

Paras ratkaisu on ostaa jalkaan sopivat luistimet alusta lähtien.. Näin se vaan on. Yleensä noi kalliimmat luistimet on paljon fiksummin muotoiltu, eikä hinkkaa mistään.

Tänään kävin ostaa uuet luistimet, K2 Moto 84. Ei päässy tänää vielä luistelee ku sato perkule :curs: Kattoo mitä tosta tulee ku lähtee, reitillä on heti ensimmäiseks hillitön alamäki niin pitää ottaa toinen jarrupala mukaan, että voi alhaalla vaihtaa :hyper: läppäläppä

Olen nyt uskaltautunut viitisen kertaa luistelemaan tänä vuonna. Olen ylpeä itsestäni kun en ole vielä kaatunut kertaakaan. Pääsen jopa eteenpäin. Paraimmillani olen tainnut mennä 12km kolmeen varttiin. Osa matkasta kyllä vastatuuleen. Mutta koska pelkään kaatumista kuollakseni enkä osaa luistella tavallisillakaan yhtään metriä, niin tämä on mielestäni jo huippusuoritus. Rullistelu on kivaa puuhaa. Mistään suojista en kyllä voi luopua, koska se on takuu varmasti sairaalareissu. Kovin mäkisiin maastoihin en ole mennyt, joten opettelen rauhassa tätä harrastusta.

Tiedän rullaluistimista hyvin vähän mutta omakohtanen kokemus kertoo sen että halvalla ei saa hyvää. Itellä on n. satasen luistimet. Kyllä niillä eteenpäin pääsee mutta aikamoista sekundaa ne on. Yksi kiristyshihna lähti irti kun kiristin luistinta. :rolleyes:

apteekista saa sellaista voidetta jota maratoonarit käyttää se on hyvä ja sitten kunnon sukat
mielellään juoksu sukat

apteekista saa sellaista voidetta jota maratoonarit käyttää se on hyvä ja sitten kunnon sukat
mielellään juoksu sukat

sama mulla ihan vereslihalla sissyrjät, liekö luistin liian löysällä vai löröt sukat,ei tullu sillon kun alottelin luistelua. ei auta pehmokkeet ne lusitaa jalan alle

Oisko kellään vinkata paikkaa, mistä sais lustimiin (Salomon) ruuveja tai kokonaisia ruuvisatseja? Putos yksi ruuvi matkalle eikä tunnu mistään löytyvään korviketta.

mikä ruuvi? jarrusatulan? vai normi rullan ja mikä luistin? Mulla vois olla ylimääräisiä niin voisin laittaa sulle jos ei löydy urheiluliikkeistä. Toinen vaihtoehto on, että soita suoraan Amerille (maahantuoja) jos sieltä löytyisi vielä.

Rullan akseliruuvi ja aika normitavaraa noi kaiketi ovat. Urheiluliikkeistä ei löydy kuin kokonaisia luistimia, laakereita ja rullia. Otti riittävästi pattiin kävellä takas himaan kun en tuota ruuvia sen pudottua löytänyt, mutta en kuvitellut, että toista olisi näin hankala löytää. Onneksi tippui ylämäessä. Ruuvin kanta on sen verran leveä (ja pitääkin olla), ettei rautakaupatkaan oikein auta, ellei sitten osta sopivan kokoista prikkaa väliin.

Eilen sai uudet lapsukaiset hyvän kodin Framboisen luota!

http://kauppa.supersports.fi/WebRoo...B/BA69/311C/0A49/583C/0A28/1016/A60D/Maze.jpg

Ensimmäinen reilun kahden tunnin lenkki tehty sauvojen kanssa ja olen taivaissa!

Aika 2.12.07
Kalorit 918, joista rasvat 31%
Max hr 171
keskisyke 135

On se vaan niin hienoa. Kenkä aivan loistava ja hyvin istuva. Matala varsi ja rullaavat pyörät.

Dopey: Ylimääräisiä ei ollut, kun katsoin varaosani läpi. Mulla on vielä yhdet salomonit tuolla maalla säilössä, että jos et mistään saa niin voin vielä tsekata sen :) Soita vaan sinne Amerille niin jos niiltä löytyy niin uskon, ettei ole mikään ongelma kirjekuoressa sitä lähettää. Turhaa nyt uusia luistimia on ostaa jos kerran vanhat on ok.

Siitä puheenollen tälle tytylle jäi nyt sitten ylimääräiseksi yhdet Salomonin naisten luistimet. Kokoa 38, 24cm. 90mm rullilla, Ilq9 laakereilla, samanlaisella matalalla varrella, kun noissa radicaleissa ja kauppaan kuuluu ylimääräinen uusi jarrupala. :D Voisin kyllä itseasiassa lahjoittaa ne siskon tytölle. Hyvässä kunnossa ovat, kun viime kesänä vaihdoin niihin uudet rullat.

Laastari ja päälle jesaria, itsellä pysynyt joka kerta ja lähtee helposti hikoamisen takia repäsemällä irtikin.

Minkä tyyppisiä sukkia noiden luistinten alla kannattaa käyttää?
Tennissukka....juu ei kiitos.
Juoksusukka.....jättää nilkan paljaaksi. Ei sovi rullisteluun

Toinen ongelma mulla liittyy vielä tähän jalan kokoon (48). "Normaalisukat" kun on suunniteltu lapsille (esim 40-45), ja noita kun on vähän huono käyttää sen takia että niissä on reiät varpaissa ensimmäisen käyttökerran jälkeen

Oijee, nythän siel on mahtavat rullakelit! Pakko tulla kommentoimaan tohon sukka/hiertämisongelmaan että mä ratkaisin vahingossa monia vuosia jatkuneen hiertämisongelmani, kun muiden sukkien puutteessa laitoin jalkaan n. 20 denierin nilkkasukat (sukkahousukangasta siis). Nyt käytänkin aina niitä eikä hierrä luistimet enää mistään! Harmi vaan että keksin tuon vasta monen vuoden jälkeen, aikasemmin pystyi luistelemaan kerralla max. 10 km jollei halunnut parannella seuraavaa viikkoa kolikon kokoisia rakkoja kantapäiden sisäpuolella. Kokeilin kyllä jo kaikki muut keinot laastareista, pehmeistä toppasukista ja jeesusteipillä kantapään ympärille teipatusta vanusta lähtien;) Sitä mä en sitten tiedä kuinka hyödyllinen tää vinkki on miehille, löytyneekö kokoja... kai sitä polvisukista sais?

Tulosko täällä vastauksia; Millaisia luistimia suosittelette, kun olen luistellut elämäni aikana aika paljon ja mitään paskoja en enää halua. Vanhat on nyt loppu ja uusia pitäs katella. Merkki, malli, jne. renkaat ei sais olla mitkään kovat, koska Suomessa kuitenkin tiet huonoja. Mut joku sellanen kompromissi ois jees.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom