Rullaluistelu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja tommy77
  • Aloitettu Aloitettu
Kyllä se on vain mukavaa touhua paahtaa rulliksilla menemään.. Monasti tulee lenkillä kurvattua torille syömään pehmis, mutta paremminhan sitä vain jaksaa sitten loppulenkin mennä. Ihmetellä täytyy, miten vähillä suojilla toiset uskaltaa heilua menemään. Shortsheilla ja hihattomalla paidalla ilman suojia saa kyllä mahtavat ruvet, kun lentää vauhdista nenilleen. Olen penskana kärsinyt niin paljon asfalttiihottumasta, että kyllä nykypäivänä laittaa ennemmin liikaa kuin liian vähän suojia. Pitäisi ostaa vielä parempi kypärä.

Uudet rullat voisi investoida. Missähän lienee paras hinta/laatusuhde?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Rullasukset. Skiket on kuin hiihtäisit lumihankeen uppoavilla suksilla. Itellä ei ainakaan kestänyt hermo niillä "hiihtää" raskauden ja huonojen rullaus ominaisuuksien takia.

Tällästä vähän kuullutkin, ne siis pois vaihtoehdoista. Aloin miettimään menisikö rulliksetkin kunnon nostamiseen hiihtoluistelutyylillä. Tekniikka ei ole järin hyvä normaaleilla suksillakaan talvella, en osaa päättää rullaluistimet vai rullasukset. Rullasukset kiinnostaa enemmän, mutta jos rulliksilla voi ajaa saman asian amatöörinä?

Onhan tekniikka rullaluistelussa erilainen kuin suksilla mutta ainakin itse aikoinaan käytin ihan hyvin kunnon kohottamiseen hiihtoa varten. Lyhimmillään tein saman viikon aikana molempia ja siirto vaikutukset ladulle oli ihan jees. Toki sitten kovilla tavoitteilla treenaaminen erikseen jossa voi myös tekniikkaa ylläpitää rullasuksilla.

Itse valitsisin rullaluistimet ihan niiden käytännöllisyyden takia. Voi lähteä kotoa lenkille ja kaikenlaiset kelvit menee kivasti. Sukset koen sen verran haasteellisemmiksi että mieluummin ajaa autolla sopivalle pätkälle. Tai sitten en vain osaa...

Millaisia vuosimääriä luistelette? Itsellä tälle kesälle takana jo 1250km tavoite olisi saada 2500km tälle vuodelle, juoksu tosin alkaa nyt syömään vähän kilometrejä alemmas. Onko missään Etelä-Suomessa enää tälle vuodelle marathon-luisteluja sauvoilla?

libelinha

VIP
Nostellaanpas hieman vanhaa ketjua.

Päätinpä hankkia luistimet sellaisen 20 vuoden tauon jälkeen ja olenkin tässä katsellut ja vertaillut noita K2:n ja Rollerbladen luistimia. Kysymykseni kuuluukin, että tietääkö joku meneekö noiden luistimien koot miten yksiin keskenään? Onko kenties toisen luistimet leveämpi lesteisempiä tai kapeisempia? Intersportista tilasin kokeiluun K2 Alexis 90 Boa-luistimet koolla 39 (25cm), mutta kengän päälle nousevan silikoninen reuna painaa isovarpaan kynttä inhottavasti. Luulin, että puolen sentin varvasvara olisi ollut sopiva kuten mulla on normikengissä, mutta ei se sitten ollutkaan niin.

En ole ilmeisesti ainoa, joka on innostunut rullaluistimista, koska monissa nettikaupoissa tuotteet ovat joko lopussa tai kokoja on enää hajanaisesti jäljlellä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom