Roikkumalla kadonnut pituus takaisin

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Status
Viestiketju on suljettu.
Luin Pysyvästi kuntoon kirjasta, kuinka ns. kasvamattomat sentit voidaan vielä aikuis iälläkin saada takaisin. Tällä tarkoitetaan samaa ilmiöö, kuin minullekkin on käynyt, eli olen jääny 7 senttiä oikeasta pituusarviostani koska
aloitin kasvuiässä kovan treenin. Roikkumisen on todettu vaikuttavan tähän.
Vaihtoehtoina on käsistä roikkuminen, tai vielä parempi jaloista roikkuminen esimerkiksi niin , että laitetaan nilkkoihin sellaset härvelit kii.

Lisäksi nuoruus iässä roikkuminen käsistä leveällä otteella venyttää harioihin leveyttä, mutta ei kuitenkaan siis lisää lihasta.

Onko joku muu tietoinen asiasta, ja onko koko juttu jokun mielestä bullshittiä?

No entäs jos on kasvanut 15 senttiä yli kasvuennusteen vaikka on nuoruusiässä reenit aloittanut? Pitäskö mennä pajalle prässäileen ittiä?

Ihan oikeesti. Miksi pitää olla pitempi tai lyhempi mitä on?? Lyhyempänä sulla ei tartte kerätä niin paljon massaa näyttääksesi hyvältä kuin pitkän täytyy.

Kime, ehkä jotkut haluavat kasvaa pitemmiksi?
kuten minä, Onkohan tuo nyt totta? kyllähän siinä levyt paukkuu mutta..

Kyllähän roikkumalla voisi saada vähän pituutta lisää. Kun ne välilevyt venyisivät ja saisit pitkät ja kauniit lihakset ;)

Powermaster sanoi:
Luin Pysyvästi kuntoon kirjasta, kuinka ns. kasvamattomat sentit voidaan vielä aikuis iälläkin saada takaisin. Tällä tarkoitetaan samaa ilmiöö, kuin minullekkin on käynyt, eli olen jääny 7 senttiä oikeasta pituusarviostani koska
aloitin kasvuiässä kovan treenin. Roikkumisen on todettu vaikuttavan tähän.
Vaihtoehtoina on käsistä roikkuminen, tai vielä parempi jaloista roikkuminen esimerkiksi niin , että laitetaan nilkkoihin sellaset härvelit kii.

Lisäksi nuoruus iässä roikkuminen käsistä leveällä otteella venyttää harioihin leveyttä, mutta ei kuitenkaan siis lisää lihasta.

Kun luiden päissä olevat epifyysilevyt sulkeutuvat ei pituuskasvu ole enää mahdollista, ei edes roikkumalla.

Roikkumalla saavutettu "pituuskasvu" on vain väliaikaista, maanvetovoima kyllä huolehtii että sitä painuu takaisin alkuperäiseen pituuteensa.

Muuten, aamulla ihminen on hieman pidempi kuin illalla, maanvetovoima kun vaikuttaa makuuasennossa vähemmän kokoon puristavasti. :)

Kerran tuli ohjelma missä kerrottiin kuinka kirurgian avulla erittäin lyhytkasvuisille saatiin pituutta venyttämällä reisiluita. Hommahan menee siten että reisiluihin ankkuroidaan puikot molempiin päihin ja väliin tulee "ruuvi" jonka pituutta voidaan kasvattaa, sitten vaan reisiluut keskeltä poikki ja pieni väli katkoskohtien väliin (saattaa olla "hieman" kivuliasta). Laitteen "ruuvia" kiertämällä reisiluut pidetään erossa kun luut pyrkivät kasvamaan yhteen, kun haluttu pituus on saavutettu lopetetaan "ruuvin" pidentäminen ja annetaan luiden päiden kasvaa yhteen.

Itselläkin on komplekseja pituudesta, kun olen perheeni lyhyin, vaikka olen suht keskipituinen.. Tuosta hartioidenleventämisestä oli joku aika sitten täälläkin juttua, en valitettavasti löytänyt linkkiä.
:offtopic:
Tuohon JohnnyB:n juttuun liittyen..
Jostain muistan lukeneeni myös samantapaisesta nilkan yläpuolelle tehtävästä operaatiosta.. Ja oli kans jotain jalkapohjan korotusleikkauksia.. Ihan "normaali"pituisille ihmisille, jotka nyt halusivat olla sen 5 cm pidempiä.. Joku juttu oli miehestä, joka halusi olla yhtä pitkä kuin vaimonsa.

Kyllä meillä naisilla on helpompaa, kun on korkkarit.. Paitsi, että ne hajoittaa jalat. :(

Tuosta pituuden kasvusta roikkumalla en kyllä oikein tiedä, mutta ainakaan roikkuminen leveällä otteella ei ole omia hartioitani kasvattanut, vaikka sitä harrastettiin nuorempana hyvinkin paljon. Ei yleensä pelkkää roikkumista, mutta leuanvetoa tai kiipeilyä. Kaipa tuonkin pitäisi hartioita leventää, mutta kitukasvuiseksi olen silti jäänyt. Pelottaa edes ajatella, kuinka kapeat hartiani olisivatkaan, jos tuo leveneminen roikkumalla on kohdallani toiminut. Hartiani ovat varmaan yhteensä n. 20 cm leveät. :(

Kime76 sanoi:
Ihan oikeesti. Miksi pitää olla pitempi tai lyhempi mitä on?? Lyhyempänä sulla ei tartte kerätä niin paljon massaa näyttääksesi hyvältä kuin pitkän täytyy.

Juu, näyttäähän lyhyt paremmalta vähemmillä lihaksilla kuin pitkä. Ikävä kyllä tässä elämässä on muitakin asioita kuin kehonrakennus. Itsekin antaisin melkein mitä vain jos saisin olla edes 10 cm pitempi. Vaikka kyllä tähänkin alkaa jo vähitellen tottumaan... :)

Powerhousu sanoi:
Juu, näyttäähän lyhyt paremmalta vähemmillä lihaksilla kuin pitkä. Ikävä kyllä tässä elämässä on muitakin asioita kuin kehonrakennus. Itsekin antaisin melkein mitä vain jos saisin olla edes 10 cm pitempi. Vaikka kyllä tähänkin alkaa jo vähitellen tottumaan... :)

Aika samankokoisia ollaan, ja kyllä tuollainen 10 cm lisää pituutta olisi jossain tapauksissa ihan mukavaa, esim. Vastakkaisen sukupuolen edustajat usein kamalia hujoppeja. Ainakin yli 170 cm pitkiä. :( Ja tuohon lisätään korkokengät niin näyttää vieressä seistessä ihan pelleltä. Hmm, taitaa olla minullakin jonkinlaisia komplekseja pituudesta.

Helie sanoi:
Kyllä meillä naisilla on helpompaa, kun on korkkarit.. Paitsi, että ne hajoittaa jalat. :(

Mikä estää miestä käyttämästä korkokenkiä? :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kysymys on siitä että jos on joskus nuorena ollut esim. 185 cm pitkä ja sitten siinä 60-70v on vain 183 cm pitkä niin on mahdollista saada ne menetetyt sentit takaisin roikkumalla.

Hano sanoi:
Kysymys on siitä että jos on joskus nuorena ollut esim. 185 cm pitkä ja sitten siinä 60-70v on vain 183 cm pitkä niin on mahdollista saada ne menetetyt sentit takaisin roikkumalla.

Pitääpä testata ensin omalla mummolla ja kattoo toimiiko....

KäveleväRuumis sanoi:
Mikä estää miestä käyttämästä korkokenkiä? :D

Nyt tiedän kuka oli se transseksuaali, jonka näin kerran Stadissa...

niin siis kyllähän tolla roikkumisella voi ryhtiin olla suoristavaa vaikutusta mutta ei se niitä luita venytä

JohnnyB sanoi:
Kerran tuli ohjelma missä kerrottiin kuinka kirurgian avulla erittäin lyhytkasvuisille saatiin pituutta venyttämällä reisiluita. Hommahan menee siten että reisiluihin ankkuroidaan puikot molempiin päihin ja väliin tulee "ruuvi" jonka pituutta voidaan kasvattaa, sitten vaan reisiluut keskeltä poikki ja pieni väli katkoskohtien väliin (saattaa olla "hieman" kivuliasta). Laitteen "ruuvia" kiertämällä reisiluut pidetään erossa kun luut pyrkivät kasvamaan yhteen, kun haluttu pituus on saavutettu lopetetaan "ruuvin" pidentäminen ja annetaan luiden päiden kasvaa yhteen.

:urjo: Mä näin ton samasen ohjelman ja vieläkin muistan sen vaikka siitä on vuosia, järkyttävää touhua se oli. Se "hoito" kesti kuukausia ja varmasti oli säkryä koko ajalle, sitä en muista että oliko ne hoidettavat jossakin lääketokkurassa koko sen ajan, jos ei niin aika masokiseteja olivat.

Powermaster sanoi:

Bullshittiä. Kuten Johnny tuossa jo selittikin niin päivän aikana ihmisen nivelet ja nikamat painuvat kasaan jatkuvan painon alla ja illalla voi hyvinkin olla sentin-kaksi lyhyempi kuin aamulla.

Tuon määrän voi hyvinkin saada hetkeksi takaisin riippumalla jossain apinakiikussa, mutta sama vaikutus tulee esim. nukkumalla yönsä makuuasennossa, mitä varmaankin suurin osa harrastaa jo muutenkin.

Eli älä turhaan kiusaa itseäsi moisella pelleilyllä, vaan ala pikku hiljaa opetella hyväksymään itsesi sen pituisena kuin olet ja löytämään siitä niitä positiivisia puolia kuten nyt vaikka juuri se helpompi massan kasailu ja vahvan lookin hankkiminen.

Powerhousu sanoi:

Tule hakemaan minulta se puuttuva 10cm... mulla on mistä antaa :hyper:
Mielestäni sitkein/vahvempi kaveri on luonnostaan aina se 160-175cm kaveri, tämmöset melkein kaksmetriset honkkelit on mitä on. :evil:

Offtopicia: Itellä on kans vähän komplekseja ton pituuden suhteen, vaikka en mikään hirveen lyhyt ookaan. Oisin mä silti paljo mielummin 190cm ku 180cm. On tullut paljonki mietittyä, oisinko pitempi jos oisin nuorempana tajunnu syödä paremmin. Aina tuli vedettyä vaan joku kaks paahtoleipää päivässä, osaks omaa tyhmyyttä, osaks äidin vika ku ei juuri koskaan ruoka tee ja sillon ku tekee se on jotain uskomattoman ykspuolista paskaa. Kai se vähän on pituuteen vaikuttanu ku molemmat enot on jotain 190-senttisiä ja mä tämmönen tappi.

nfy sanoi:
Offtopicia: Itellä on kans vähän komplekseja ton pituuden suhteen, vaikka en mikään hirveen lyhyt ookaan. Oisin mä silti paljo mielummin 190cm ku 180cm. On tullut paljonki mietittyä, oisinko pitempi jos oisin nuorempana tajunnu syödä paremmin. Aina tuli vedettyä vaan joku kaks paahtoleipää päivässä, osaks omaa tyhmyyttä, osaks äidin vika ku ei juuri koskaan ruoka tee ja sillon ku tekee se on jotain uskomattoman ykspuolista paskaa. Kai se vähän on pituuteen vaikuttanu ku molemmat enot on jotain 190-senttisiä ja mä tämmönen tappi.

On sitä ihmisillä murheet.

Rin Tin Tin sanoi:
On sitä ihmisillä murheet.

Jepp..

mulla ei oo pituuden kanssa mitään ongelmia. sitä on jotain >175 joskus saatetaan jopa mitata 180cm. Enemmän mieltäni painaa tuo lantion leveys. Saisiko lantiota mitenkään kapeammaksi.. vaikkapa roikkumalla jaloista? Myös päähän voisi saada vähän lisää kokoa. Nyt vain 59cm ympärysmitta.. tai siis pää on tämmöinen kapean muotoinen niin se näyttää vähän pieneltä kun sitä suoraan edestä katsoo. Tähän olen toisaalta keksinyt ratkaisun: kasvattaa vähän pidemmät hiukset. :kippis1:

Status
Viestiketju on suljettu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom