Ristitaljavedoista...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja AoD
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL

AoD

Eli onko ns. "oikea tyyli" ristitaljassa tehdä se liike selkä suorana kädet lähes rintalihasten korkeudella, vai enemmän "vipunostotyylisesti", eli alaspäin. Oli kaverin kanssa hieman riitaa, että kummin se tehdään. Itse olin sillä kannalla, että tuo ensinmainittu olisi se "oikea" tyyli. Kaveri taas ei suostunut kuuntelemaan ja yritti jankata omaansa.. :s

Eli kertokaas. Eteen vai alaspäin?

Sitä voi tosiaan tehdä vähän minne suuntaan tahansa. Hiukan asennon vaihtaminen saattaa kohdistaa rasitusta rinnan eri osiin.

itselläni oli alussa ainakin ongelmia kohdistaa se tuntuma rinnalle. Tuppasi menemään kovemmin olkapäille kuin tavoite kohteeseen.

Itse kuntosaliohjaajan kanssa tuo tekniikka kateltiin muutama päivä sitten. Jos tekee ristikkäistaljassa rintalihaksen kohdalla, se ottaa enemmän ylärintaan, vähän alemmas kun tekee niin keskelle ja "viparityyliin" jos tekee niin alarintaan.

Mulla tuo liike ottaa olkapäihin jos olen aivan taljan välissä, kun menee eteenpäin niin ottaa kyllä hyvin rintaan. Innostuin ja tein muutaman ylimääräisen sarjan kun tuntui ettei liike tunnu missään. Seuraavana päivänä kyllä tuntui sitäkin enemmän :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom