Rintatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rocco78
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Pistäkäähän hyviä vinkkejä rinta reeniin ja esimerkkejä harjotus ohjelmista... nimerkillä: Sais tissit kasvamaan... Ite teen tällä tällä hetkellä vino penkin smith laitteessa 3 kovaa sarjaa sitten tasa penkki käsipainoilla 3 kovaa ja vuoroviikoin joko ristitalja tai vipunostot tai sitten joku muu 3 kovaa +venytys lopuks. Pitäs kai se tämänkin jollain tavalla toimia.:rock:

-penkki / vinopenkki vapaalla tangolla
-vinopenkki kp / penkki kp
-peckdeck / flyes / taljassa / tai ihan mitä vaan rinnalle vielä haluaa tehä

ps: parempi vaihtoehto treenata se rinta pari kolme kertaa viikossa 1 tai 2 liikkeellä per kerta IMO ( pieni jakoset ohjelmat )

pss: näitä rinta threadeja löytyy haulla varmasti ziljuuna

Koko kroppa kolmesti viikossa ja voit treenata rintaakin kolmesti viikossa. Tollain saa sarjapainot kasvuun ja kun sarjapainot kasvaa, kasvaa pattikin jos ruokaa on riittävästi pelissä mukana.

Joku voimaohjelma penkkipunnerrukseen voisi myös olla paikallaan jos kovin polkee sarjapainot paikallaan. Sittenkun saa lisää voimaa, saa pidemmissäkin sarjoissa enemmän rautaa liikkeelle ja auttaa kovasti bodailussa.

Itsellä on menossa "voimakuuri" rinnalle ja tuntus pelittävän tähän asti hyvin. Voimapuolelta saa tähän vinkkejä.

Käsipainoliikkeet aktivoi rintalihoja huomattavasti tehokkaammin kuin tangolla tehdyt liikeet. Esim. vinopenkki ja levitykset käsipainoilla kannattaa ehdottomasti tehdä rinta treeneissä.

Käsipainoliikkeet aktivoi rintalihoja huomattavasti tehokkaammin kuin tangolla tehdyt liikeet. Esim. vinopenkki ja levitykset käsipainoilla kannattaa ehdottomasti tehdä rinta treeneissä.

tästäkin on täällä väännetty tuhansia jopa satoja kertoja mutta laitan nyt tähän vielä. eli molemmissa on omat hyötynsä käsipainoilla tehtynä saa paremman tuntuman rintalihakseen lähinnä venytyksen ansiosta kun taas tangolla tehtynä saa liikuteltua suurempaa kuormaa. eli itse suosittelen tekemään molemmilla tyyleillä. vaihtelu on kaiken a ja o.

massaa?!

Montakos kertaa max. kannattaa rintaa treenata viikossa jos treenaa massanhakuisesti?
4 krt/vk taitaa olla liikaa, vaiko..?

Tisulit

Penkki tangolla ja vinopenkki. EI RUNKKUPENKKIÄ voin kertoa et tissit ei tuu kasvaan jos munat on katossa. Sarjat 8 ja lyhempää. Penkkiä ja saat alatissit vinopenkkiä ja saat tissit. Ku pyrkii aina vaa isompii rautoihin ja tekee puhtaita nii siellä ne tissit on. Ainaki mulla. ps. Itse reenaan nykyisin vaan vinpenkkiä ku tullu hinkattua liikaa penkkiä ja tissit on alhaalta ku vuoret ja ylhäältä ku pikkutytöllä, VAIKKA joka jumpassa tehny myös vinopenkkiä penkin päälle.

yksi sana: GEENIT

Enpä menisi sanomaan että vain geenit. Tottakai nekin vaikuttaa mutta voi rinnankin eri osia treenata. Itse kun olin tehnyt pelkkää tasapenkkiä tangolla niin huomasin että pelkästään rinnan alaosassa tapahtui kehitystä. Sitten kun lisäsin treeniin vinopenkin (kp) niin on alkanut myös tulla ylärintaan lihaa. Ihan selvästi huomaa sen rajan ylä- ja alarinnan välillä.
Meidän salin yhdellä penkkihemmolla on ihan järkyttävän kokoset rintalihakset, siis alaosa mut ylhäällä ei oo juurikaan mitään. Ja kaveri ei tee muuta ku tasapenkkiä :rolleyes:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Enpä menisi sanomaan että vain geenit. Tottakai nekin vaikuttaa mutta voi rinnankin eri osia treenata. Itse kun olin tehnyt pelkkää tasapenkkiä tangolla niin huomasin että pelkästään rinnan alaosassa tapahtui kehitystä. Sitten kun lisäsin treeniin vinopenkin (kp) niin on alkanut myös tulla ylärintaan lihaa. Ihan selvästi huomaa sen rajan ylä- ja alarinnan välillä.
Meidän salin yhdellä penkkihemmolla on ihan järkyttävän kokoset rintalihakset, siis alaosa mut ylhäällä ei oo juurikaan mitään. Ja kaveri ei tee muuta ku tasapenkkiä :rolleyes:

Eiköhän tämä ole :anssi:
Lihas joko supistuu tai ei supistu. That´s it :) Ei muotoon voi vaikuttaa ilman kirurgin veitseä.

No, itse teen kahdesti viikossa ja hyvin tuntuu toimivan. Ekalla treenikerralla rintatreeni menee suunnilleen näin:

- penkki tangolla, joka sarjaan lisää painoa, sarjoja 5-6, toistot 10 -->4,
- vinopenkki kp, 3-4 x 8-10, vika sarja jää yleensä vajaaksi kun papu loppuu :D

Toinen treeni näin:
- Vinopenkki tangolla, sama systeemi kuin yllä
- tasapenkki kp, samoin kuin yllä
- 2-3 x max dippiä omalla painolla, yleensä tulee jotain 15 -->10 toistoa

Lämmittelyjä ei lasketa, eikä myöskään pumppisarjoja jos niitä tulee tehtyä.

Sitten selkä, olkapäät, ojentajat ja hauis, vatsat ja alaselkä, ja himaan...:rock:

kun katsoo noiden lihasten sijaintia ( mikäli en väärin ymmärrä ) niin semmosia "alhaalla olevia" rintalihaksia ei saa jos tekee normi penkkiä. tuo ylempi lihashan on niin pieni ettei sillä ole kovin suurta merkitystä suurimpaan osaan rintaa.. ?

e: tietenkin saa jos on sellaiset geenit.

Kyllä se ylärinta sillä normipenkilläkin kehittyy, jos sen tekee oikein, elikkä laskee sen tangon rinnan keskiosaa eikä rinnan alas. Tottakai alaosaan laskemalla saa egoiltua enemmän painoilla, mutta eikö tässä olekkin kyse rinnan kasvatuksesta eikä egoilusta. Mutta yleensäkin jos rintalihasten yläosa on heikompi suhteessa alaosaan, on fiksumpaa ainakin aloittaa vinopenkillä tehtävällä liikkeellä. Ja omasta mielestä dippi lisäpainolla on kans tosi hyvä kokonais valtainen liike rinnalle, jos sen tekee reilussa erukumarassa.

Timba sanoo 3 krt, hulkki sanoo 2krt ja mä treenaan kerran. Vaikeita kysymyksiä ;)

Vaikeita kysymyksiä tosiaan, johon ei löydy yhtä oikee vastausta keneltäkään. Itse siis treenaan tosiaan 2-3 kertaa viikossa lihat läpi, nyt kolmesti kun on koko kroppa kerralla ohjelma menossa.

Mulla oli joskus aiemmin rinta todellinen ongelmakohta.
Erilaiset liikkeet käsipainoilla oli treenimuoto millä niitä yritin hinkata, eikä siitä oikein mitään tullu.

Nyt teen penkkiä, miinuspenkkiä, sekä vinopenkin käsipainoilla +peckdeck, pullover tai talja täytteenä.
Toimii ainakin mulle ihan OK.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom