Rintatreeni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rocco78
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Tasapenkkiä, alaviistopenkkiä kässäreillä, dippiä, ristikkäistaljaa. Vinopenkki ottaa mulla aina tosi paljon etuolkiin, niin oon sit tiputtanu sen pois kokonaan.

Tyhmä kyssäri mutta miten saatte ton kiekon pysymään lisäpainodipissä paikallaan? Menee sarja pilalle kun viimeks heilu siihen dippitelineen osaan.

Semmoista kyselisin, että miten alarintaa pystyy treenaamaan? Itse teen penkkipunnerrusta ja pecdeciä, mutta vaikutus kohdistuu rinnan yläosaan, ehkä vähän keskiosaankin. Nytkin eilisen penkkitreenin jäljiltä on vain rinnan yläosa "kipeänä". Olisiko alavinopenkki ainoa vaihtoehto? Sitä vaan ei meidän salilta löydy.

Semmoista kyselisin, että miten alarintaa pystyy treenaamaan? Itse teen penkkipunnerrusta ja pecdeciä, mutta vaikutus kohdistuu rinnan yläosaan, ehkä vähän keskiosaankin. Nytkin eilisen penkkitreenin jäljiltä on vain rinnan yläosa "kipeänä". Olisiko alavinopenkki ainoa vaihtoehto? Sitä vaan ei meidän salilta löydy.

Dippiä voi kans tehdä niin että ottaa alarintaan. On siinä Enemmän / asennossa :kippis1:

alavinopenkin saa tehty itekkin kun korottaa vaan penkin jalkapäätyä esim. toisilla kiekoilla:hyper: :david:

:offtopic: muuten onko mitä merkitys jos esim. rinta/kädet päivänä tekee lihasryhmät vähän sekaisin, eikä vaan tapaan: ekana rintaliikkeet sit ojentaja ja haukka? Jos jakais ne vuorotellen esim. rinta, haukka, rinta, ojentaja jne, no kuitenkin näätte pointin :D

Ei mitenkään, koska ei ole olemassa "alarintaa". Treenaat vaan normaalisti rintaa niin kyllä ne erot siitä tasoittuu.

:offtopic: muuten onko mitä merkitys jos esim. rinta/kädet päivänä tekee lihasryhmät vähän sekaisin, eikä vaan tapaan: ekana rintaliikkeet sit ojentaja ja haukka? Jos jakais ne vuorotellen esim. rinta, haukka, rinta, ojentaja jne, no kuitenkin näätte pointin :D

Ei kai sillä mitään merkitystä ole missä järjestyksessä lihasryhmät tekee kunhan vaan tekee.

Onko Dippi ja normaali penkki rintatreeniin hyvä vai kannattaako siihen vielä lisätä jotakin?

Riippuu aikalailla ohjelmasta, mutta pääpiirteittäin tuo on hyvä. Juuri tuollaisia perusliikkeitä rinnalle, ja kyllä tissit kasvaa.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen tein ristikkäistaljaa ja rintoja tälläisessa koneessa. :kuola: Ja kyllä ottaa. Tarkoitus seuraavalla kerralla pistää vaihtelun vuoksi penkki ja vinopenkki. Kyllä se siitä, kyllä se siitä.

mites oks kenelläkää kokemusta rinnan treenamisesta 2 kertaa viikossa silleen että esim ma tehää voimapainotteisesti ja vaikka la tehää pumppia hakien?

Jeeps, perus 2-jakoisen idea yleensä. Ekassa treenissä tulee 4x6 penkkipunnerrusta tangolla ja seuraavassa 4x 10-15 vinopenkkiä kässäreillä. Mahdollisesti vaihdan tuon perinteisen penkin pois kokonaan ja teen jonkin aikaa pelkkää vinopenkkiä, tarkoituksena saada massaa enemmän ylärintaan.

Kyllä sen alaviistopenkin pystyy aika hyvin tekeen 70-luvun konstein. Eiku jalat penkille, sitte perse ja selkä ilmaan. Vain ylä-hartia+pää ja jalat on penkillä. Ei ihan samassa asennossa tietenkään hartia (kuin alaviistoon laitetussa penkissä), mutta kyllä luulisin rintaan ottavan lähes samoin kuin normaalisti tehdyssä alaviistossa. Tässä kuva jossa sama tehtynä lattialla: http://www.straighttothebar.com/images/posts/080709_nordquest388.jpg Eipähän tarvi aina olla porukoiden haukottelemassa, että miten sen penkin pönkkää vinoon. Ihan varma en oo, että onko tuossa jotain huonoa(kun en ole kenekään nähnyt tekevän). Ite oon työnnelly monta vuotta normi-penkin ym. rinta-liikkeiden kans ja hyvältä on tuntunu (menee rautaaki paljon enemmän kuin normi-penkissä).

Oisko kellään sit neuvoo et mitä liikkeit kantsis ottaa voimapainotteiselle ja mitä massa painotteiselle? vai oks oman valinan mukaa??:confused:

Omasta kokemuksesta voin sanoa, että 2 peräkkäistä punnerrus käsipainoilla liikettä rinnalle vie kyllä mehut toinen toiseltaan. Siksi suosittelen tekemään vaikka tasapenkin tangolla ja vinopenkin käsipainoilla tai vice versa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom