rintalihakset...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja antti88
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
36
Terve! Hauaisin kehittää rintalihaksistani litteät ja laajat kuten esim. tässä kuvassa http://cuteguys.8k.com/Cute50.jpg olen käynyt salilla jonkin verran ja treenannut pitkälti penkkiä, habaa ja vatsoja(penkistä nousee noin 90kg). Rintalihakseni ovat kyllä kasvaneet mutta eivät tuollaisiksi litteiksi. Olen aika nuori ja rasvaa minussa ei juurikaan ole. Mittani 182cm/70kg.

antti88 sanoi:
Terve! Hauaisin kehittää rintalihaksistani litteät ja laajat kuten esim. tässä kuvassa http://cuteguys.8k.com/Cute50.jpg olen käynyt salilla jonkin verran ja treenannut pitkälti penkkiä, habaa ja vatsoja(penkistä nousee noin 90kg). Rintalihakseni ovat kyllä kasvaneet mutta eivät tuollaisiksi litteiksi. Olen aika nuori ja rasvaa minussa ei juurikaan ole. Mittani 182cm/70kg.

Et sinä erikseen pysty vaikuttamaan lihasten muotoihin, niistä kasvaa sellaiset kuin on kasvaakseen. Mutta ei ne ainakaan penkki-hauis-treenillä sellaisiksi kasva!!

En jaksa alkaa mitään detaljiohjeita kirjoittelemaan, mutta parhaan näköisen kropan saat, kun jätät penkkihauis-spedeilyn sikseen ja treenaat kunnolla koko kroppaa. Esim. selkälihaksilla on aika huomattava vaikutus koko yläkropan muotoon, niiden treenaamisesta et maininnut mitään?

Itse olen siinä käsityksessä, että lihasten muoto riippuu aika paljon genetiikasta eli juuri tietyn mallisia lihaksia et välttämättä saa mitenkään. Usein tosin väitetään, että lihaksesta voi myös aktivoida/kehittää vain tiettyä aluetta tai tietyillä liikkeillä saada tietyn muotoiset lihakset. Itse olen siinä käsityksessä, että tällainen on bullshittiä, mutta joku minua paremmin tietävä sanokoon lopullisen sanan.

No milläs sitten? Kyllä niihin lihasten muotoon jonkin verran pystyy ainakin mun tietääkseni vaikuttamaan.. ainakin jos hauikseen haluu sellasen patin niin pitää jättää liikesarija vajaaks kun muuten tulis sellanen tasanen hauis.

teen mä myös selkälihaksia yleensä vatsojen jälkeen ja sitä soutulaitteen tapasta laitetta jossa treenataan selkälihaksia niin teen pari kertaa viikossa

Vittu tää on trolli 100% varmaan. Jos ei niin david vähintään. Ei todellakaan hauiksesta tule tasainen vaikka teet koko liikeradan. Ja rintalihaksien pallomaiseen muotoon voi auttaa venyttävät liikkeet eli flies+ristitalja+penkki venytyksillä.

antti88 sanoi:
No milläs sitten? Kyllä niihin lihasten muotoon jonkin verran pystyy ainakin mun tietääkseni vaikuttamaan.. ainakin jos hauikseen haluu sellasen patin niin pitää jättää liikesarija vajaaks kun muuten tulis sellanen tasanen hauis.

Mihin nämä "tiedot" perustuu? Veikkaan erittäin vahvasti, että eivät mihinkään :david: .

Katso nyt täältä palstalta hyvä ohjelma itelles ja treenaa muutama vuosi niin katso josko sitten olis jotain tapahtunut!

antti88 sanoi:
:kakka:

Koitas nyt vaan ihan oikeesti aluksi opetella vaikka treenaamaan kunnolla ja jätä nuo syvällisemmät pohdinnat!

huoh... en jaksais ruveta tappeleen täällä, tiedän kyllä et kaikilla on omat näkemyksensä näistä asioista, mutta pyysin vaan muutamaa vinkkiä, jos joku ois sattunu tietämään että millasella treenillä tollaset rintalihakset sais loihdittua. mitä meinaat venytyksillä nepheg? sori ku en oikein osaa näitä termejä ku oon aika uus täällä

antti88 sanoi:
huoh... en jaksais ruveta tappeleen täällä, tiedän kyllä et kaikilla on omat näkemyksensä näistä asioista, mutta pyysin vaan muutamaa vinkkiä, jos joku ois sattunu tietämään että millasella treenillä tollaset rintalihakset sais loihdittua.

Ei täällä tapella vaan keskustellaan :) , mutta täällä ollaan näköjään varsin yksimielisiä siitä, että mahdollisuudet lihasten muotoiluun ovat vähintäänkin erittäin rajoitetut. Aiheesta liikkuu toki monenlaista "tietoa", mutta hevosmiesten tietotoimistosta peräisin olevilla legendoilla ei ole tunnetusti ole paljoa informaatioarvoa.

Jos pystyt jotenkin perustelemaan näkemyksesi, niihin olisi myös helpompi vastata. Jos taas olet sitä mieltä, että jo valmiiksi tiedät enemmän kuin kukaan täällä, niin ehkä ei ole kenenkään kannalta hirveästi hyötyä kysyä ohjeita tai näkemyksiä täältä?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Rinnan litteyttä saadaan aikaan sillä kun otetaan rasvat rintalihaksen päältä pois :) Ei nyt sillä että threadin aloittaja mitenkään kauheissa läskeissä voisi noilla mitoilla olla, mutta ainahan siinä vähän löysää lihaa saattaa olla.

MItäs palsta on mieltä, saattaako (tasa)penkkaamalla saada suhteessa liikaa massaa rintalihaksen alaosaan vai onko se sanonta että lihas vaan supistuu tässäkin totta? Exrx.net näytti erottelevan rintalihakseen kaksi eri päätä, mutta voiko vinopenalla mielestänne yrittää saada lisää massaa ylärintaan eli lisää tasaisuutta kun koko rintaa katsotaan?

perehdys nyt tääl vähän näihin juttuihin niin et ittees ihan täysin nolaa...ja tosiaan selkä ja olkapäät vaikuttaa paljon yläkropan muotoon..

no en sitten tiedä, mutta on mulle ihan kunnon bodaajat kertonu että esim alaviistolla penkillä saa rintalihaksiin enemmän kokoa ja että vinopenkillä treeni kohdistuu rintalihaksen yläosaan... en sitten tiedä että onko se totta vai tarua, mut en viittis väitellä vaan haluisin tänne vaan vinkkejä sellasilta jotka esim. omaavat tollaset rintalihakset niinkun tossa kuvassa on ja vois kenties kertoa miten ovat omansa hankkineet

kiitoksia vinkistä jsmith, mulla on kyllä tossa nännin kohalla ihan pikkusen rasvaa ja ajattelin että se varmaan lähtee kun pari kuukautta käy aamusin lenkillä ennen aamiaista, tai näin oon ainakin kuullu

Tämä nyt on toistoa, mutta geenit määrää rintalihasten muodon. Kova treeni saa ne kasvamaan ja rasvat pois päältä saa ne jopa näkymään.

Mutta kuten sanottu, jätä se rinta-hauis-pelleily pois ajoissa ja rupea treenaamaan koko kroppaa tasaisesti. Kasvaa ne tissilihakset siinä samalla ihan mukavasti ja et vuoden parin päästä näytä ihan täydeltä pelleltä.

jahas.... mikäköhän nyt meni vikaan ku ei muuta saa kun paskaa niskaan.... mulla on ihan hyvännäkönen kroppa muidenkin ku itteni mielestä, enkä haluu esim. treenata jalkoja kun oon monta vuotta pelannu lätkää ja reidet on muuhun kroppaan nähden muutenkin aika isot. . haluisin nyt vaan keskittyä niihin paikkoihin mitkä omasta mielestä tarvii parannusta.

Jeps! Nyt ota antti search-toiminto käsittelyysi ja selaile pakkiksen osastoja, etenkin aloittelijat -osastoa. Löydät varmasti itsellesi sopivan ja simppelin ohjelman tereeniin ja ruokailuun (tauotusta unohtamatta).

Niin ja tietenkin sä voit treenata pelkkää yläkroppaa tai vain rintalihasten alaosaa jos haluat. Ei kukaan siitä halua sua syyttää. Harva täällä on vaan niin :david: , että haluaa sua neuvoa niin tekemään. Kaikenkaikkiaan foorumin vastaukset ovat vähintään yhtä asiallisia kuin kysymyksetkin. Ymmärrät varmaan, etteivät kaikki kysymykset tällaisella julkisella ole foorumilla esitetty vakavalla naamalla. Pientä vinoilua tulee huumorintajuisen miehen kestää, eikä siitä tarvitse ottaa nokkiinsa.

Ps. Tsemppiä vaan siihen rinta treeniin. Kannattaa nukkua korsetissa mahallaan, rinta tyynyn alla ja syödä vaikka ternimaitokapseleita niin kyllä ne tissit litistyy. ;)

huoh... en tiedä mikä siin on niin vaikeeta... oon tähän mennessä saanu 11 postista yhden hyödyllisen vinkin... kaikki muu väittelyä tai jotakin asiaan ihan kuulumatonta....

antti88 sanoi:
huoh... en tiedä mikä siin on niin vaikeeta... oon tähän mennessä saanu 11 postista yhden hyödyllisen vinkin... kaikki muu väittelyä tai jotakin asiaan ihan kuulumatonta....

No mistäköhän se johtuu?

Mitenkäs tämä rintakehän laajennus liike,jossa maataan poikittain penkin päällä niin et yläselkä koskettaa penkkiä ja sitten lasketaan käsipainoja lattiaa kohden ja sit ylös.En kyllä tiedä miten paljoa pystyy lihasten muotoa muokkaamaan...mutta vaikuttaako tämä liike niin kuin olis kysyjällä tarkoitus?

Samaa mieltä olen kuin muutkin että koko kehoa kannattaa treenata jalkoja unohtamatta.

Suositut

Back
Ylös Bottom