Rintalihakset symmetriseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rade73
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Saisko vinkkejä (kunnon vinkkejä)miten sais ainakin suurinpiirtein samankokoiseksi noi rintalihakset.(Oikea pienempi)
Oon käynny salilla nyt 3kk ja treenaan koko kroppaa tasapuolisesti isoilla painoilla 6-8 toistoa. Rintaa teen penkissä tangolla ja vinopenkissä käsipainoilla.
Oon yrittänyt tehdä kotona liikkeitä käsipainoilla vaan oikealla sekä etunojapunnerrusia, mutta ei tunnu auttavan.

Ärsyttääääääää!!!
:curs: :wall:

Lihakset saattavat olla myös luonnostaan hieman eri malliset ja sille ei voi mitään. Kyllä ne erot kuitenkin tasoittuu pikkuhiljaa kun lihakset kasvavat

Mulla oikea rintalihas on pienempi, muttei häviä voimassa, käsipainopenkissä saan molemmilla käsillä samat toistot.

Voipi olla että ei tule koskaan symmetrisiä lihaksia muuten kuin leikkelemällä.Itsellänikin vasen rintalihas on muhkeampi kuin oikean joka johtuu siintä että oikea solisluuni kiinnittyy ylemmäs kuin vasen ja näin ollen oikea rintalihakseni on ylärinnan kohdalta "pidempi" ja näin ollen vasen on pulleampi.No olipas taas selvästi kirjoitettu.

Onkohan sydämelle jotain osaa tai arpaa siihen, että vasen rintalihas on suurempi? Jos se siellä alapuolella jotenkin nostaisi sitä lihasta ylöspäin... tai saisi sen näyttämään pulleammalta... :o

Triv sanoi:
Onkohan sydämelle jotain osaa tai arpaa siihen, että vasen rintalihas on suurempi? Jos se siellä alapuolella jotenkin nostaisi sitä lihasta ylöspäin... tai saisi sen näyttämään pulleammalta... :o

ei, tiedätkö edes tarkkaan missä sydän oikeasti sijaitsee?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Treenaa vain rauhassa ja tasaisesti molempia puolia. Aikaa myöden erot kuitekin tasottuvat ja jos eivä tasoitu, niin sillekään ei voi oikein mitään. Jokailsella on jotain epäsymmetrisyyttä kehossaan, ei noihin enää vuosien päästä paljon jaksa huomiota kiinnittää.

Musta taas tuntuu, että mun koko kroppa on epäsymmetriassa... Oikea puoli on vahvempi, oikea käsi, oikea jalka, kylki... Oikeassa kädessä on (naiseksi) selkeästi erottuva hauis, vasemmassa se ei kunnolla edes erotu... Aina salilla ollessa huomaa, miten paljon paremmin melkein kaikki liikkeet (esim. askelkyykyt) jaksaa tehdä oikealla puolella. Olen yrittänyt tehdä enemmän sarjoja ja vasemmalla puolella, mutta mitään tasoitusta ei vaikuta tapahtuvan. Miksikähän? :(

Mulla taas hauikset aivan eriparia, mutta samankokoiset.
Oikea ei jännitettäessä "nouse" vaan jää jotenkin puolimatkaan tohon sivulle, Ympärysmitta on sama molemmissa handuissa. Olen oikeakätinen mutta vasen on kuitenkin vahvempi.

Pakko nostaa tää tredi kyllä ylös nyt.

Täällä monet sanoo, että treenaile rauhassa ja symmetria voi vähän tasottua, kun treenaa tasapuolisesti molempia.

Mulla nyt kuitenkaan ei oo kyllä käynyt niin. Vasen rintalihas on hyvän muotoinen ja jopa aika hyvän kokoinen. Oikea taas on huomattavasti pienempi, ja myös jotenkin oudon muotoinen. Ei ainakaan lähellekkään samanmuotoinen kuin vasen.

Joissain valoissa tämä näkyy niin selvästi, että oikein kunnolla rupee vituttamaan.

Jatkanko vaan edelleen tasapuolista treenaamista, ja katselen sitten vuoden päästä uudemman kerran vai?

Apua! :( :(

Saisko vinkkejä (kunnon vinkkejä)miten sais ainakin suurinpiirtein samankokoiseksi noi rintalihakset.(Oikea pienempi)
Oon käynny salilla nyt 3kk ja treenaan koko kroppaa tasapuolisesti isoilla painoilla 6-8 toistoa. Rintaa teen penkissä tangolla ja vinopenkissä käsipainoilla.
Oon yrittänyt tehdä kotona liikkeitä käsipainoilla vaan oikealla sekä etunojapunnerrusia, mutta ei tunnu auttavan.

Ärsyttääääääää!!!
:curs: :wall:

tiedä nyt sitten onko tästä midn apua, mutta kerron kuitenkin, miten itse yritän paikata kokoeron.. esim. penkissä on tärkeää muutenkin oppia asettamaan lavat oikeihin asentoihin ennen nostoa, jotta liike menee hyvin tisseille. mutta nyt vasen tissi isompana, kiinnitän lapojen asentoon vielä enemmän huomiota... ja se onkin sitten viddumainen juttu, koska mun lavat on jotenkin vähän eripariset tai jotain.. mutta uskoisin tän lapojen asennon kuitenkin jeesavan edes jotain.. näin toivon ma. mut aikaahan toi korjaaminen vie ihan hitosti... et ihan rauhassa vaan. ja tiedätkö, mä luulen, että meidän kenenkään eriparisuutta ei edes huomaa kukaan muu kuin me ääliöt itse, jotka olemme niin kriittisiä oman kroppamme suhteen, että lääkityksellä ois kyllä sijaa näissä perheissä... ;) ja jos joku se huomaakin, niin ei se niitä ainakaan haittaa tai häiritse. ellei sitten ole kisatasolla kyttäyttämässä lihaksiaan...

vitun itsekeskeisyys menkööt niille, joilla sitä ei vielä ole.

ja ihmettelenpä ääneen vielä sitäkin, kun kerran tosi monella on juuri tuo vasen tisuli isompi, että mistä helvetistä se johtuu?? mitä häh täh? itelle pystyn sanomaan, että mulla ainakin osittain vaikuttaa asiaan se, että rintakehäni EI ole symmetrinen. sen näkee helposti, kun olen sen verran kireässä kunnossa.. mutta onko sitten kaikilla sama ongelma?? taitaapi olla, ainakin osittain..:zzzz:

ja ihmettelenpä ääneen vielä sitäkin, kun kerran tosi monella on juuri tuo vasen tisuli isompi, että mistä helvetistä se johtuu?? mitä häh täh? itelle pystyn sanomaan, että mulla ainakin osittain vaikuttaa asiaan se, että rintakehäni EI ole symmetrinen. sen näkee helposti, kun olen sen verran kireässä kunnossa.. mutta onko sitten kaikilla sama ongelma?? taitaapi olla, ainakin osittain..:zzzz:
Eiköhän tuo johdu siitä, että rintakehä ei ole ihan symmetrinen. Sydän on kuitenkin hiukan siellä vasemmalla puolella. Eli se itse lihas ei välttämättä ole sen isompi. Itselläni aivan sama homma, vasen rintalihas näyttää isommalta ja on hiukan eri muotoinenkin kuin oikea.

Itsellänikin on vasen rintalihas "suuremman" näköinen. Totuutta en voi tietää, koska päällä on kuitenkin aina ollut joinkin verran rasvaa. Ehkä toi rasvakudoskin voi aiheuttaa sellaisen illuusion, että toinen puoli on isompi, vaikka lihakset olisivat todellisuudessa yhtä suuret...

Sama homma täälläkin... Vasen rintalihas on isompi/näyttää isommalta. Vaikea sanoa kumpi pitää enemmän paikkaansa, koska kiinnityskohdat ovat ihan erilaiset. Hivenen on ero tasottunu vuosien aikana, mutta aina tulee pysymään jonkinlaisena. Voimatasoissa on kyllä puolet ollu aina tasavahvat.

Back
Ylös Bottom