Rintalihakset symmetriseksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rade73
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
mulla on sellanen ongelma, että penkkiä tehdessä ei saa tuntumaa kun oikeaan rintalihakseen. tekniikan pitäis olla suht koht kunnossa ja oon koittanut tehä liikettä tasapainoisesti ja pienemmilläkin painoilla saada tuntumaa, mutta mikään ei tunnu auttavan. Tuntuu jopa siltä, että toinen käsi on pitempi kun toinen. Löytyykö teiltä ratkaisua ongelmaani?

Eripari tissit mullakin. Vasen puoli "muhkeampi" . Sivulta katsottuna huomaa selvästi.
Oikean tissin alaosa ei ole ottanut osumaa ollenkaa siis, ja nyt yritän saada alaviisto penkeillä ja muilla jtn muutosta tähän. Ei välttämättä auta mikään, mutta kokeillaan nyt.

Minulla on sama juttu kuin näkyy usealla muullakin olevan eli oikea rintalihas on pienempi kuin vasen. Vastaavasti taas oikea etuolkapää on selkeästi kehittyneempi kuin vasen.. :( Ja nyt varmaan jatkossakin esim penkissä kehittyneempi oikea etuolkapää tekee oikean rintalihaksen 'edestä' työtä kun taas vasemmalla puolella rintalihas tekee enemmän työtä koska etuolkapää ei vähemmän kehittyneenä pysty samaan kuin vasen etuolkapää...

Eli summa summarum, epäsymmetria sen kuin vaan lisääntyy! :eek:

Vai olisko liian kaukaa haettua....

Minulla on sama juttu kuin näkyy usealla muullakin olevan eli oikea rintalihas on pienempi kuin vasen. Vastaavasti taas oikea etuolkapää on selkeästi kehittyneempi kuin vasen.. :( Ja nyt varmaan jatkossakin esim penkissä kehittyneempi oikea etuolkapää tekee oikean rintalihaksen 'edestä' työtä kun taas vasemmalla puolella rintalihas tekee enemmän työtä koska etuolkapää ei vähemmän kehittyneenä pysty samaan kuin vasen etuolkapää...

Ai niin, en kyl oo vasta-alkaja, salia takana parikymmentä vuotta...

Sama juttu mullakin. Parhaiten on toiminu ristikkäistalja ja peck deck. Pitää vain tehdä pienillä painoilla ja keskittyä puristamaan pelkästää rintalihaksilla. Jostain syystä penkki/vinopenkki käsipainoilla ei toimi mulla ollenkaan. Tangolla saan huomattavasti paremman tuntuman.

Ai niin, en kyl oo vasta-alkaja, salia takana parikymmentä vuotta...

Itellä on ollu kans sama ongelma jo useamman vuoden. Nyt oon venytelly pidemmän aikaa latseja ja olkapäitä(kalvosinkiertäjä venytyksiä) ihan pirusti ja on kyllä auttanu todella paljon tohon ogelmaan. Oikeassa olkapäässä liikerata oli puolet pienempi mitä vasemmassa ja se veti jotenki oikeeta olkapäätä irti penkistä ja etuolkapää rasittu taas rasittu enemmän. Rinta treenistä tuli aina vasen rinta ja oikea etuolkapää kipeeks. Nyt saa molemmat rintalihakset samanlailla kipeiksi ja ero koossa on ainaki omasta mielestä tasottunu paljon.

Itellä just päin vastoin, kun muilla. Vasen rintalihas on pienempi, kuin oikea ja myös vasen käsi on pienempi kuin oikea. Käsien koko ero varmaan johtuu siitä, et oon onnistunu murtamaan vasemman käteni 3 kertaa =D Ja se on sit lojunut kipsissä useamman kuukauden ja sitä kautta lihakset päässy vähä surkastumaan . En sit tiedä onko tolla käsi kipsissä jutulla ollu vaikutusta tohon rintalihakseenki, kun kipsi on ollut aina olkapäähän asti. Mut enpä oo vasta kun 4 kuukautta treenannu mut silti tulokset on jo iha hyvin näkyviä :)

Sama juttu mullakin. Parhaiten on toiminu ristikkäistalja ja peck deck. Pitää vain tehdä pienillä painoilla ja keskittyä puristamaan pelkästää rintalihaksilla. Jostain syystä penkki/vinopenkki käsipainoilla ei toimi mulla ollenkaan. Tangolla saan huomattavasti paremman tuntuman.

No tuskin se vasen rinta jää paitsi tuntumasta käsien pituuksien takia...koita "yhdenkädenpenkkiä" tai anna vaan vasurin painaa selvästi roinaa ylös. Muista aina tarkistaa se käsien asento tangolla.. se oli mulla ainaki suurin ongelma että pitemmissä sarjoissa kädet vähän luisu eri kohtiin, mutta mangnesium korjasi asian..:)

Itellä on ollu kans sama ongelma jo useamman vuoden. Nyt oon venytelly pidemmän aikaa latseja ja olkapäitä(kalvosinkiertäjä venytyksiä) ihan pirusti ja on kyllä auttanu todella paljon tohon ogelmaan. Oikeassa olkapäässä liikerata oli puolet pienempi mitä vasemmassa ja se veti jotenki oikeeta olkapäätä irti penkistä ja etuolkapää rasittu taas rasittu enemmän. Rinta treenistä tuli aina vasen rinta ja oikea etuolkapää kipeeks. Nyt saa molemmat rintalihakset samanlailla kipeiksi ja ero koossa on ainaki omasta mielestä tasottunu paljon.

Itsellä on juuri tuo sama ongelma. Voiko tuo venyttely oikeasti auttaa tuohon, vai riippuuko se jostakin muusta? Olen nyt lähinnä tämän viestin takia tehnyt noita venytyksiä jonkun verran mutta ainakaan muutamien viikkojen venyttelyllä en ole huomannut että liikkuvuus paranisi yhtään. Kuinka usein kannattaa venytellä jos nyt haluaa oikein kokeilla onnistuuko vastaava oikean olkapään liikeradan suurentaminen?Esimerkiksi yksi kiertäjäkalvosinvenytys ja pari latsi venytystä molemmille puolille ? Kuinka pitkää venytystä ja montako kertaa päivässä?

Jos kerta venyttelyllä on mahdollista saada oikea hartia vihdoin yhtä leveäksi kuin vasen, teen sitä kyllä ahkerasti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo, itellä oikee rintalihas snadisti pienempi ja oikee latsi vastaavasti paljon isompi ku vasen, eipä tolle mitään voi, on kyllä selkäkin vähän vinossa. ei tota edes huomaa ellei ala isommin tarkastelemaan

Joo, itellä oikee rintalihas snadisti pienempi ja oikee latsi vastaavasti paljon isompi ku vasen, eipä tolle mitään voi, on kyllä selkäkin vähän vinossa. ei tota edes huomaa ellei ala isommin tarkastelemaan

Mutta katsos kun joillakin ongelma voi olla isompi ja sen Huomaa ilman isompaa tarkastelua. Tosiaan hyviä neuvoja otetaan vastaan..

Ei hitto vieköön... Mun päkki näyttää kohtuu kornilta kun vasemmanpuoleiset vatsalihakset on paljon isommat ja leveemmät kuin oikeenpuoleiset. Oon yrittäny fiksailla tekemällä vinoja vatsoja pikkusen enemmän toiselle puolelle. Toistaseks ei oo juuri vaikuttanu, mutta voiko joku viisaampi kertoo miten saan vatsani kondikseen, vai kasvatanko vaan pienen rasvakerroksen mahani päälle epäsymmetriaa peittämään?? :wtf:

Ei hitto vieköön... Mun päkki näyttää kohtuu kornilta kun vasemmanpuoleiset vatsalihakset on paljon isommat ja leveemmät kuin oikeenpuoleiset. Oon yrittäny fiksailla tekemällä vinoja vatsoja pikkusen enemmän toiselle puolelle. Toistaseks ei oo juuri vaikuttanu, mutta voiko joku viisaampi kertoo miten saan vatsani kondikseen, vai kasvatanko vaan pienen rasvakerroksen mahani päälle epäsymmetriaa peittämään?? :wtf:

Näkemättä voi vaan todeta että vatsalihasten malli on sellainen kuin sen on sattuneet geenit määräämään. Suoran vatsalihaksen eri puoliskoihin ei voi erikseen vaikuttaa, kuten ei myöskään palikoiden muotoon.

Olkapäät samassa ryhdissä?

Itelläni on vasen olkapää/rinta vähän jäykempi ollu jolloin esim ylätaljassa ei saanu liikettä kohdistettua oikein vasempaan latsiin.

Hermotuskin saattaa auttaa.

Ei hitto vieköön... Mun päkki näyttää kohtuu kornilta kun vasemmanpuoleiset vatsalihakset on paljon isommat ja leveemmät kuin oikeenpuoleiset. Oon yrittäny fiksailla tekemällä vinoja vatsoja pikkusen enemmän toiselle puolelle. Toistaseks ei oo juuri vaikuttanu, mutta voiko joku viisaampi kertoo miten saan vatsani kondikseen, vai kasvatanko vaan pienen rasvakerroksen mahani päälle epäsymmetriaa peittämään??
Näkemättä voi vaan todeta että vatsalihasten malli on sellainen kuin sen on sattuneet geenit määräämään. Suoran vatsalihaksen eri puoliskoihin ei voi erikseen vaikuttaa, kuten ei myöskään palikoiden muotoon.

Siis suoravatsalihas (päkki) on vaan YKSI lihas... siinä ei ole kuutta erillistä vaan tosiaan vain yksi. "Viivat" jotka vatsalihaksen jakaa on vaan sidekudosta. Lisäks 6päkki on oikeesti 8päkki ja sellaisiakin ihmisiä löytyy, joilla se on 4päkki/10päkki. Sen kummempi "muotoilu" siis fyysinen mahdottomuus.

Siis suoravatsalihas (päkki) on vaan YKSI lihas... siinä ei ole kuutta erillistä vaan tosiaan vain yksi. "Viivat" jotka vatsalihaksen jakaa on vaan sidekudosta. Lisäks 6päkki on oikeesti 8päkki ja sellaisiakin ihmisiä löytyy, joilla se on 4päkki/10päkki. Sen kummempi "muotoilu" siis fyysinen mahdottomuus.

Noh näillä tai siis tällä mennään... Kiitos kuitenkin

joo vasen rintalihas on isompi sitä pystyy pomputella paremmin ja jne. mut en jaksa enää kiinittää huomioo voi olla et tol rintalastalla on jotai asian kanssa tekimistä mut.....
kyl se siit

Back
Ylös Bottom