Rintaan ei tunnu millään tulevan voimaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
37
Olen jo aikasemmin kysässy treenin pysähtymisestä. Kaikki muut lihasryhmät ovat alkaneet pieneen nousuun jo, mutta rintaan ei tapahdu mitään.
Nyt sarjoja: Jalat:9 ainakin, selkä:9, olkapäät:7 hauis:8 ojentajat:8 Rinta:8.
Rintaan ei tule millään voimaa, on toi 8 sarjaa ollu käytössä jo sen 3kk varmaan, mutta kehitys loppui reilu 1kk sitten... Penkkitulos ei nouse millään ton saman yli, millä olen tehnyt jo 5viikkoa, eikä pahemmin muutkaan rintaliikkeet. Pitäisikö lisätä vaan sarjoja 10 vai mitä? Pitäisikö painottaa enemmän venyttäviin liikkeisiin(nyt 4 penkkiä, 2+2 venyttäviä)(viimeviikolla tein kyllä 3 normaalia penaa, 2 vinopenaa käsipainoilla ja 2 ristitaljaa ja 2 levitystä)? Onse kumma, kun ojentajiin on tullut voimaa, mutta silti penkistä ei tule paremmin...

Jos kokeilisin lisätä sarjojen määrää, niin mistä tietää että tekee liikaa, kärsiikö keho tai jotain? Voiko tulla haittavaikutuksia...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
vaihtelua, se on se avainsana. kokeile vaihdella toistomääriä/sarjamääriä eli ei välttämättä tavitse lisätä niitä sarjoja mutta kokeile toki. kokeile vaihtaa liikkeitä yms.

ymh... Ite teen 7 sarjaa rinnalle ja hyvin toimii. Teen 2 sarjaa penkkiä, 3 sarjaa vinopenkkiä käsipainoilla ja 2 sarjaa joko ristikkäistaljaa tai vipunostoja.
IMO nuo 8 sarjaa kyllä riittää. Muista myös levätä ja syödä tarpeeksi, jotta kehityt :)

yks vaihtoehto ois 2x6 systeemi se vissiin toimii monella ja rupeen itekin ens viikon alusta tekemään sitä jos toi mun kyynärpää sen sallii

Itellä on kaikista parhaiten auttanut kun on keskittynyt oikein kunnolla tekniikkaan. Pienempää vastusta aluksi ja tekniikka 100% kuntoon.

Kiinnostais ensinnäkin tietää millaisella treeniajaolla treenailet? Toiseksi penkki tulos on riippuvainen isosta kasasta lihaksia: rinta, olkapäät, ojentajat ja tukilihakset. Olen Pehvanssin kanssa samaa mieltä, tekniikka on se tärkein juttu. Jos et ole tehnyt liikkeitä puhtaasti niin opettele tekemään. Hidas alaslasku ja pysäytys ja sitten kaikki peliin ja nosto ylös. Käsipainoilla tehdessä kannattaa ottaa maksimaalinen venytys rinnalle, eli käsipainot laskee niin alas että rinnassa tuntuu kunnon venytys. Luulis tuon sarjamäärän riittävän. Vähän pisti silmään noiden ojentajien ja hauiksien treenaaminen, yhtä paljon sarjoja kuin isoillakin lihasryhmillä.

toolate sanoi:
Kiinnostais ensinnäkin tietää millaisella treeniajaolla treenailet? Toiseksi penkki tulos on riippuvainen isosta kasasta lihaksia: rinta, olkapäät, ojentajat ja tukilihakset. Olen Pehvanssin kanssa samaa mieltä, tekniikka on se tärkein juttu. Jos et ole tehnyt liikkeitä puhtaasti niin opettele tekemään. Hidas alaslasku ja pysäytys ja sitten kaikki peliin ja nosto ylös. Käsipainoilla tehdessä kannattaa ottaa maksimaalinen venytys rinnalle, eli käsipainot laskee niin alas että rinnassa tuntuu kunnon venytys. Luulis tuon sarjamäärän riittävän. Vähän pisti silmään noiden ojentajien ja hauiksien treenaaminen, yhtä paljon sarjoja kuin isoillakin lihasryhmillä.
Joo totta, eilen tein vaan kevyesti rinnan(no tosin koitin yhen sarjan kovaa, 2 sarjaa kevyesti noin 10 toistoo noin 20% pienemmillä painoilla, sitte 2 sarjaa levityksii kevyesti ja 1 ristitaljaa), niin nyt on hiukan kipeä :rolleyes: . Usein käy noin, että kevyen treenin jälkeen kipeytyy(siis kyllä normaalissakin). Oiskohan, että kun tekee keskittyneesti, eikä revi niin paljon, niin tulee hyvä tuntuma? Ajattelin kanssa, että voisi siirtyä pyramiidi teknikkaan, eli vaikka 1 sarja aika kevyesti 15 toistoa, sitte 12 toistoa loppuun asti, sitte vaikka 8 toistoa loppuun asti, sitte 3 toistoa, 7 ja 12, eli siis 1*15, 1*12, 1*3, 1*7, ja viel yks *12. Mahtaisko toimia, en ole koskaan tehnyt pyramiidi tyylillä?

Zone-sarja -42%
Weak sanoi:
Joo totta, eilen tein vaan kevyesti rinnan(no tosin koitin yhen sarjan kovaa, 2 sarjaa kevyesti noin 10 toistoo noin 20% pienemmillä painoilla, sitte 2 sarjaa levityksii kevyesti ja 1 ristitaljaa), niin nyt on hiukan kipeä :rolleyes: . Usein käy noin, että kevyen treenin jälkeen kipeytyy(siis kyllä normaalissakin). Oiskohan, että kun tekee keskittyneesti, eikä revi niin paljon, niin tulee hyvä tuntuma? Ajattelin kanssa, että voisi siirtyä pyramiidi teknikkaan, eli vaikka 1 sarja aika kevyesti 15 toistoa, sitte 12 toistoa loppuun asti, sitte vaikka 8 toistoa loppuun asti, sitte 3 toistoa, 7 ja 12, eli siis 1*15, 1*12, 1*3, 1*7, ja viel yks *12. Mahtaisko toimia, en ole koskaan tehnyt pyramiidi tyylillä?

Ei ole tarkoitus tehdä kevyillä painoilla, vaan maksimi raskailla mutta puhtaalla tekniikalla. Eli jos on ennen tehnyt osittaisia toistoja tai muulla tavalla huijannut, niin sitten ne painot joita pystyy käsittelemään ovat pienemmät. Mutta tosiaankaan ei ole tarkoitus kevyesti tehdä. Itse en suosittele pyramidi sarjoja... 1-2 tiukkaa, loppuun tehtyä sarjaa ja se riittää.

1-2 tiukkaa, loppuun tehtyä sarjaa ja se riittää

Aivan! Olen samaa mieltä. Lopetat sen kikkailun ja teet esim. Miken 2x6 systeemin mukaan:

tasapenkki tangolla/käsipainoilla 2x6

vinopenkki tangolla/käsipainoilla 2x8

Aina kun saat esim. 2x6 penkistä niin lisäät 2,5g tankoon.
Ainakin mulla on toiminut hyvin, eikä kehitys ole jämähtänyt :rock:

Weak sanoi:
Olen jo aikasemmin kysässy treenin pysähtymisestä. Kaikki muut lihasryhmät ovat alkaneet pieneen nousuun jo, mutta rintaan ei tapahdu mitään.
Nyt sarjoja: Jalat:9 ainakin, selkä:9, olkapäät:7 hauis:8 ojentajat:8 Rinta:8.
Rintaan ei tule millään voimaa, on toi 8 sarjaa ollu käytössä jo sen 3kk varmaan, mutta kehitys loppui reilu 1kk sitten... Penkkitulos ei nouse millään ton saman yli, millä olen tehnyt jo 5viikkoa, eikä pahemmin muutkaan rintaliikkeet. Pitäisikö lisätä vaan sarjoja 10 vai mitä? Pitäisikö painottaa enemmän venyttäviin liikkeisiin(nyt 4 penkkiä, 2+2 venyttäviä)(viimeviikolla tein kyllä 3 normaalia penaa, 2 vinopenaa käsipainoilla ja 2 ristitaljaa ja 2 levitystä)? Onse kumma, kun ojentajiin on tullut voimaa, mutta silti penkistä ei tule paremmin...

Jos kokeilisin lisätä sarjojen määrää, niin mistä tietää että tekee liikaa, kärsiikö keho tai jotain? Voiko tulla haittavaikutuksia...

Teetkö miten usein penkkiä? Voi olla että alkaa ylikuntoa olla jos et pidä tarpeeksi montaa välipäivää. Ite teen rinta, olkapää, ojentajat joka 4 päivä. Tiukkoja sarjoja lämmittelyn lisäksi 2-4. Ite en millään jaksas 8 tai jopa 10 sarjaa vääntää. 3,5kk treenillä pena ykkönen nous 35kg :rock:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Niin.. Paljonko sitten itse lisäisit?
Onko "teidän" salilla 1,25kg pienempiä levyjä? :rolleyes:

Vai peräti 5 kiloako lisäisit? Se on meinaa aika paljon ;)

hanttu sanoi:
Niin.. Paljonko sitten itse lisäisit?
Onko "teidän" salilla 1,25kg pienempiä levyjä? :rolleyes:

Vai peräti 5 kiloako lisäisit? Se on meinaa aika paljon ;)
No ainakin enemmän kuin 2,5 grammaa :D Lueppa se tekstis, jos et huomannu sitä kirotusvihreetä.

Entäs ruokavalio? Jos se ei ole kunnossa, niin tulosta ei tule vaikka miten viilaisit treeniohjelmaa? Ja entäs kevyemmät jaksot tai parit ylimääräset lepopäivät, onko sellaisia ollut käytössä?

Timballa on pointti... jos kaloreita tulee päivässä vähän ei penkkitulos tietenkään nouse... pitää syödä että tulee kehitysta --> voimaa/massaa...

Syö, syö niin, että pienempiä heikottaa :D Kyllä se sieltä taas nousuun lähtee, älä lannistu!!!

Missä vaiheessa nostoa penkki jumittaa? Itellä nousee penkki tulos nyt suht nopeasti, kun olkapäihin on ruvennut tulemaan voimaa. Saman huomasin treenikaverilla.

Olen joskus viime keväänä koittanut tota 2*6 tekniikkaa, kun sillonki jumitti treeni. Ei tehonnut, tein sitä noin kuukauden ajan. (itseasiassa ei ole penkkitulos noussut paljoakaan viime joulusta, silloin tuli paras tulos, sitten se taas pysähtyi, ollu samassa kesään asti. Ennen kesälomaa lopetin penkin teon, ja siirryin penkkiin käsipainoilla. Käsipainoilla tuli voimaa lisää, muttakun kesäloman päätteeksi(loma 2.5kk) aloin taas tekemään normaalia, ei ollut tullut voimaa lisää ollenkaan, sama tulos kun jouluna, mutta kuitenkin nousi tulos sellaista 1-2 toistoa per kerta paremmin. Mutta tuo tahti kuitenkin loppui taas 5viikon päästä.)

Joka 4 viikko pidän kevyen viikon. Treenaan joka lihasryhmän kerran viikossa, tosin jotkut lihasryhmät voi tulla kevyesti toisissa treeneissä(jako: Ma jalat, Ke rinta, To selkä olkapää, Su hauis ojentat)

Ruokaa tulee kyllä, se osa-alue on kyllä kunnossa(olen tässä nyt päässyt lihomaan kesäloman jälkeen noin 3 tai 4kg, eli sellanen 1kg per kk)ja varsinkin viimeisen kuukauden aikana olen todella panostanut oikeaoppiseen syömiseen.

No jos tangon laskee niin alas että melkeen hipaisee rintoja, niin siitä jaksaa nostaa joku kymmenisen senttiä ja siihen jää. Olkapäät on kyllä aina ollut mun huono osa-alue. Ehkä olkapäihin voisi lisätä sarjoja?(nyt: 2 levitystä taakse, 2 eteen, 3 punnerrusta niskantakaa levytangolla)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom