- Ikä
- 35
Jos se tanko kymmenisen senttiä nousee niin työntö on jo siirtymässä rintalihaksilta ojentajille... eli apuliikkeitä, erityisesti noita ojentajia... voisi auttaa... mm. kapea penkki
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Weak sanoi:Onko olkapäät tärkeässä asemassa rintatreenissä? Ojentajissa ainakin on voimaa...
Weak sanoi:Olkapäät on kyllä aina ollut mun huono osa-alue. Ehkä olkapäihin voisi lisätä sarjoja?(nyt: 2 levitystä taakse, 2 eteen, 3 punnerrusta niskantakaa levytangolla)
No nykyään teen: 2*8-10 vipunostot taakse, 2*8-10 vipunostot eteen, 2/3*8-11 niskantakaapunnerrus ja jos 2 sarjaa niskantakaa, niin 1/2 *8-10 käsipainóilla punnerruksia.tseif sanoi:Itse teen yleensä vain 2 liikettä olkapäille. Yhteensä 6-8 sarjaa. Jos haluat voimaa niin keskity mielummin tekemään ne muutamat sarjat tehokkaasti. Ota pystypunnerrus tangolla mukaan jos et jo sitä tee.
Mulla kans ihan sama onkelma. Se ottaa vaan motivaation päälle kun ei kehity...Virtu sanoi:Hola: itsellänikin sama ongelma, että kyykky ja mave kehittyy, mutta penkki jumittaa pahasti. Suosittelisin pitkäjänteisyyttä treeniin, sekä runsaasti monipuolista ruokaa.
Ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu ;)
Onko nyt tullut tisseihin lisaa voimaa?
Mulla on kanssa ongelma tuon penkin kanssa, en oo kehittynyt sen kanssa juuri ollenkaan. Olen siis nainen 31 v, 161cm/53kg, ja salia olen treenannut pari vuotta systemaattisesti 3- ja 4-jakoisilla ohjelmilla. Olen pitkään jumittanut penkkituloksen kanssa niin, että saan tehtyä yhden toiston puhtaasti 35 kilolla. Vaikeuksia ihan rintaan asti tangon viemisessä alkaa kuitenkin tulla jo 30 kilon kohdalla. Koska kehitystä muissa liikkeissä on tullut ihan kiitettävästi, olen miettinyt onko vika tekniikassa... Tuntuu esim. että teen aivan yhtä hyviä/paljon toistoja sotilaspenkissä kuin tavallisessa, eikös kuitenkin sotilaspenkin pitäis olla vaikeampi liike? Lisäksi olen kohdistanut ongelman nimenomaan tangon ala-asentoon... Minulla on yliliikkuvat nivelet, ja tuntuu, että kun vien painavan tangon rintaan asti hartianivelistä katoaa "jännite" jolla pystyisin räjähtävästi pusertamaan tangon ylös. Onko kenelläkään neuvoja, miten pääsisin asian kanssa eteenpäin? Tähän asti olen treenannut tehden 5 sarjaa vaihdellen painoja fiiliksen mukaan 27,5 - 32,5 kiloa, ja toistomäärä on sarjoissa yleensä aluksi luokkaa 8, laskien sitten jokonkin 4-6 toistoon loppusarjoissa, ja silloin tällöin käyttänyt varmistajaa pakkotoistojen apuna. Apuliikkeitä olen sitten tehnyt monipuolisesti (isolateral chest, peck-deck, ristikkäistalja, flies, vinopenkki, erilaiset punnerrukset jne.)