Rintaan ei tunnu millään tulevan voimaa!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Weak
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Jos se tanko kymmenisen senttiä nousee niin työntö on jo siirtymässä rintalihaksilta ojentajille... eli apuliikkeitä, erityisesti noita ojentajia... voisi auttaa... mm. kapea penkki

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Olisikohan mahollista pyytää joku kokeneempi treenaaja sieltä salilta vähän kattomaan sitä nostoa ja tekniikkaa? Jos kerran paino on noussut n. kilon kuukaudessa, ei kalorit voi ainakaan miinuksella olle, enkä lähtisi yksin ruokavaliosta vikoja enää hakemaan. Kunhan vaan sitä proteiinia tulee tarpeeksi.

Noh, se on sellanen pieni sali, tässä kunnassa asuu 3000 henkilöä, ja siellä käy suunnilleen alle 20, että ei oikeen ole mitään tosi kokenutta ainakaan. BTW: Toni Hakala on entinen sauvolainen (jos nimen oikeen muistan, 2003 alle 80kg noviisien 1)

Noh, itekseni kun olen proteiinin saantia laskeskellu niin suurinpiirtein ois sellasta 1.5-2g/painokilo...

Noh, aijon koittaa nyt vaikka kuukauden tolla pyramiiditekniikalla. Mielellään voitte ehdotella jottain lisää. Jos ei toimi, niin teen uuden topicin.

Tänään tein tolla pyramiidi tyylilla: Ekaa, 15 toiston sarja, 8, 5, 1, 5, 8. Onko oikein?

Vähän hankala tehdä kunnon pyramiidi, kun sitten tulisi ihan järkyttävä määrää penkkisarjoja.

Onko olkapäät tärkeässä asemassa rintatreenissä? Ojentajissa ainakin on voimaa...

Weak sanoi:
Onko olkapäät tärkeässä asemassa rintatreenissä? Ojentajissa ainakin on voimaa...

On, varsinkin etuolkapäät. Itse en ole olkapäitä juurikaan treenannut (risat olkapäät) ja huomasin että penkkituloksen noustessa alkoi tiukkojen sarjojen viimeisissä nostoissa tanko lähennellä kaulaa. Aloitin varovaisesti pystypunnerrukset ja nyt ei ole mitään ongelmia, penkkituloskin lähti uuteen nousuun :)

Weak sanoi:
Olkapäät on kyllä aina ollut mun huono osa-alue. Ehkä olkapäihin voisi lisätä sarjoja?(nyt: 2 levitystä taakse, 2 eteen, 3 punnerrusta niskantakaa levytangolla)

Itse teen yleensä vain 2 liikettä olkapäille. Yhteensä 6-8 sarjaa. Jos haluat voimaa niin keskity mielummin tekemään ne muutamat sarjat tehokkaasti. Ota pystypunnerrus tangolla mukaan jos et jo sitä tee.

tseif sanoi:
Itse teen yleensä vain 2 liikettä olkapäille. Yhteensä 6-8 sarjaa. Jos haluat voimaa niin keskity mielummin tekemään ne muutamat sarjat tehokkaasti. Ota pystypunnerrus tangolla mukaan jos et jo sitä tee.
No nykyään teen: 2*8-10 vipunostot taakse, 2*8-10 vipunostot eteen, 2/3*8-11 niskantakaapunnerrus ja jos 2 sarjaa niskantakaa, niin 1/2 *8-10 käsipainóilla punnerruksia.

Tervehdys

Olisi kysymys aiheeseen liittyen, olen nyt harrastellut "voimailua" tässä hieman vajaat 2 kk, 3krt/vko... Jalat, yläkroppa, selkä joka viikko ominapäivinään...
ongelmani on myös ettei penkki tulos, tai muutenkaan yläkeho kehity. esimerkkinä penkki, aloittelin tekemällä 50kg 3*8 sarjaa, siihen apuliikkeinä olkapäät ja vinopenkki vapaapainoilla, nyt olen siirtynyt tekemään 55kg 2*8 sarjaa ja 50kg 2*8 sarjaa, eli 4 sarjaa penkkiä, plus smithillä vinopenkki ja olkapäät... olen 3 viikkoa tehnyt tällä tyylillä ja kehitystä ei ole tapahtunut ollenkaan... Kyykky on nyt tasoa 80kg 3*8 sarjaa, ja maastaveto 120kg 3*6 sarjaa ja molemmat kehittyvät viikoittain noin 5kg saa lisätä painoa ja sarjat tulevat hyvin ylös .... onko tämä normaalia, kenelläkään mitään rohkaisevia sanoja, aina "käsi" päivät yhtä masennusta huomata ettei kehitystä tapahdu... :(

Mitenkäs Holalla toi ravintopuoli? Se on monesti syynä kun alkaa ensimmäisen kerran kunnolla tökkimään.

Ravintoa tulee kyllä, 1 tai 2 lämmintä ruokaa päivässä ja välipalat. plus salin jälkeen protsku paukku... ja elopainoa on hieman yli 100kg, että on mistä rakentaa... :D tosin pituuttakin melkein 2m

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Hola: itsellänikin sama ongelma, että kyykky ja mave kehittyy, mutta penkki jumittaa pahasti. Suosittelisin pitkäjänteisyyttä treeniin, sekä runsaasti monipuolista ruokaa.
Ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu ;)

Virtu sanoi:
Hola: itsellänikin sama ongelma, että kyykky ja mave kehittyy, mutta penkki jumittaa pahasti. Suosittelisin pitkäjänteisyyttä treeniin, sekä runsaasti monipuolista ruokaa.
Ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu ;)
Mulla kans ihan sama onkelma. Se ottaa vaan motivaation päälle kun ei kehity...

Mulla on kanssa ongelma tuon penkin kanssa, en oo kehittynyt sen kanssa juuri ollenkaan. Olen siis nainen 31 v, 161cm/53kg, ja salia olen treenannut pari vuotta systemaattisesti 3- ja 4-jakoisilla ohjelmilla. Olen pitkään jumittanut penkkituloksen kanssa niin, että saan tehtyä yhden toiston puhtaasti 35 kilolla. Vaikeuksia ihan rintaan asti tangon viemisessä alkaa kuitenkin tulla jo 30 kilon kohdalla. Koska kehitystä muissa liikkeissä on tullut ihan kiitettävästi, olen miettinyt onko vika tekniikassa... Tuntuu esim. että teen aivan yhtä hyviä/paljon toistoja sotilaspenkissä kuin tavallisessa, eikös kuitenkin sotilaspenkin pitäis olla vaikeampi liike? Lisäksi olen kohdistanut ongelman nimenomaan tangon ala-asentoon... Minulla on yliliikkuvat nivelet, ja tuntuu, että kun vien painavan tangon rintaan asti hartianivelistä katoaa "jännite" jolla pystyisin räjähtävästi pusertamaan tangon ylös. Onko kenelläkään neuvoja, miten pääsisin asian kanssa eteenpäin? Tähän asti olen treenannut tehden 5 sarjaa vaihdellen painoja fiiliksen mukaan 27,5 - 32,5 kiloa, ja toistomäärä on sarjoissa yleensä aluksi luokkaa 8, laskien sitten jokonkin 4-6 toistoon loppusarjoissa, ja silloin tällöin käyttänyt varmistajaa pakkotoistojen apuna. Apuliikkeitä olen sitten tehnyt monipuolisesti (isolateral chest, peck-deck, ristikkäistalja, flies, vinopenkki, erilaiset punnerrukset jne.)

Mulla on kanssa ongelma tuon penkin kanssa, en oo kehittynyt sen kanssa juuri ollenkaan. Olen siis nainen 31 v, 161cm/53kg, ja salia olen treenannut pari vuotta systemaattisesti 3- ja 4-jakoisilla ohjelmilla. Olen pitkään jumittanut penkkituloksen kanssa niin, että saan tehtyä yhden toiston puhtaasti 35 kilolla. Vaikeuksia ihan rintaan asti tangon viemisessä alkaa kuitenkin tulla jo 30 kilon kohdalla. Koska kehitystä muissa liikkeissä on tullut ihan kiitettävästi, olen miettinyt onko vika tekniikassa... Tuntuu esim. että teen aivan yhtä hyviä/paljon toistoja sotilaspenkissä kuin tavallisessa, eikös kuitenkin sotilaspenkin pitäis olla vaikeampi liike? Lisäksi olen kohdistanut ongelman nimenomaan tangon ala-asentoon... Minulla on yliliikkuvat nivelet, ja tuntuu, että kun vien painavan tangon rintaan asti hartianivelistä katoaa "jännite" jolla pystyisin räjähtävästi pusertamaan tangon ylös. Onko kenelläkään neuvoja, miten pääsisin asian kanssa eteenpäin? Tähän asti olen treenannut tehden 5 sarjaa vaihdellen painoja fiiliksen mukaan 27,5 - 32,5 kiloa, ja toistomäärä on sarjoissa yleensä aluksi luokkaa 8, laskien sitten jokonkin 4-6 toistoon loppusarjoissa, ja silloin tällöin käyttänyt varmistajaa pakkotoistojen apuna. Apuliikkeitä olen sitten tehnyt monipuolisesti (isolateral chest, peck-deck, ristikkäistalja, flies, vinopenkki, erilaiset punnerrukset jne.)

Mulla on viimeisen vuoden aikana penkki kehittynyt paremmin kuin koskaan kun olen tehnyt 3x5 ja vastaavaa esim. http://www.pakkotoisto.com/treeni/89273-jim-wendler's-5-3-1-a/

Käytännössä olen treenannut perusvoimaa kyykyillä ja maastavedolla. Lisänä sitten soutu ja penkki. Penkkiin olen keskittynyt vasta muutama kuukausi sitten, mutta huomaan että keho on tasaisemmin vahva ja siten pystyy käsittelemään raskaampia painoja.

Edit: joo tiedän, kuulostaa hullulta!

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom