Rinta, olkapäät ja ojentajat kaikki eri päivinä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kalle2
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Yritin joskus, mutta huonolla menestyksellä. Jouduin toteamaan muutaman viikon jälkeen sen, mistä muut varoittelivat; olkapäät eivät palautuneet.

Juu, kuten muut jo edellä totesivatkin - ei toimi! Ei kerkeä palautua millään! On koitettu...voihan se viikon kaksi toimia mutta ei pidempään.

Timppa sanoi:
Juu, kuten muut jo edellä totesivatkin - ei toimi! Ei kerkeä palautua millään! On koitettu...voihan se viikon kaksi toimia mutta ei pidempään.

Toimii, jos on sama aikataulu ku mulla. Huilia tulee hieman enemmän ku normaalisti, niin ehtii palautua...

Net Virgin sanoi:
Toimii, jos on sama aikataulu ku mulla. Huilia tulee hieman enemmän ku normaalisti, niin ehtii palautua...

No joo, ehkä jollain 10 päivän kierrolla...mut ei viikon kierrolla.

No vähän kai se riippuu myös kierron nopeudesta ja kuinka monta päivää yksi kierto sisältää. Jos on esim. neljä päivää ja sen vetää viikossa ni ei varmsti olkapäät palaudu. Ite vedän viiden päivän kierrolla ja kierto kestää yleensä 8-9 päivää, ja joskus tulee vedettyä kaikki eri päivinä, joskus ojentaja rinnan tai olkapään kanssa. Kun on miettinyt vähän etukäteen miten tekee niin ei ole tuottanut ongelmia (vielä).

Tomi sanoi:
Yritin joskus, mutta huonolla menestyksellä. Jouduin toteamaan muutaman viikon jälkeen sen, mistä muut varoittelivat; olkapäät eivät palautuneet.

Samat havainnot. Ja IMO aika turhaa ees kikkailla niiden olkapäiden kanssa. Kahdella eri päivällä on ihan jees. Miksi ne ees pitäisi jakaa kolmelle eri päivälle?

Itse olen myös tehny melkein aina tähän asti siten, että olkapäät,ojentajat ja rinta kaikki eripäivinä. Esim näin: ti:rinta pe:ojentajat su: olkapäät. Ainoa ogelma on ollu just se kun pitää suunnitella kaikki tarkkaa et tulee pari päivää välii noiden lihasryhmien välille. Toinen ongelma? on ollut se, että olkapäätreenin jälkeen seuraavana päivänä ei tunnu lihaskipua tai mitään merkkiä, että ne olisi treenatti edellisenä päivänä. Pitää varmaan myös siirtyä tekemään rinta ja olkapäät samana päivänä, vituttaa vaa kun rinnan jälkeen ei jaksa enää isoilla painoilla tehdä olkapäitä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä olen taas pitkästä aikaa palannut 6-jakoiseen ohjelmaan, jossa rinta, olkapäät ja ojentajat omilla päivillään. Turhauduin yksinkertaisesti siihen, että mitkään kaksi noista eivät oikein istu samana päivänä tehtäväksi, vituttaa kun ei ole tehoja enää tehdä sitä "kakkoslihasryhmää". Kierto mulla 8-10 päivää, selän, etu- ja takajalat teen "vähän milloin sattuu" noiden rinta-ojentaja-olkapäätreenien väliin. Kokeilin pidemmän aikaa mahduttaa treenit 7 päivään, mutta siitä minä taas en tunnu palautuvan ainakaan nyt kun on miinuskaloreilla.

Hyvä keino suunnitella noita monimutkaisempia ohjelmia on kirjoittaa paperilapuille kaikki lihasryhmät ja jättää muutama tyhjä lappu (=lepopäivä) ja sitten vaan pyörittelee niitä ja kokeilee eri järjestyksiä.

(Hehehe PMLatsin niksipirkka :D Toi on mukavaa ajanvietettä esim. työn ohessa)

ehm, en tiedä olenko sitten super duper nopea palautumaan :jahas: mutta mä teen kaikki omina päivinä ja kierto kestää 7 päivää, palaudun ihan hyvin (tai siis pystyn tekemään samat liikkeet samoilla painoilla yhtämonta sarjaa ja yhtämonta toistoa) <---- eikös se tarkoita että on palautunut ??? voimaa en hae joten lisää rautaa nousee vain noin kerran kuukaudes iha vähä lisää.

Monenlaiset ohjelmat ja jaottelut toimivat, toiset paremmin ja toiset huonommin. Mitä enemmän itse olen perehtynyt fysiologiaan ja valmennustieteeseen, sitä enemmän olen tullut kokovartalotreenien tai enintään kaksijakoisten ohjelmien suosijaksi. Teoriat lihasten kehittymissyistä ja palautumisajoista puoltavat niitä ja vertailututkimuksissa kokovartalotreenaajien voimat ovat nousseet paremmin kuin jaottelijoilla. Painonnoston tiedeperäiset opit siirtyivät jo taannoin yleisurheiluun ja viime aikoina vallitseviksi myös voimanostossa. Kehonrakennus v***n isoine portsareineen ja lisäravinnekatalogeina toimivine Muscle & Fiction -lehtineen tulee aina jälkijunassa, mutta pikku hiljaa viitteitä paremmasta on alkanut pilkottaa kaiken maailman hst:eiden ja doggcrappien muodossa.

Tällä hetkellä ovat osittain eripäivinä elikkä, ojentajat rinta ja etuolat eripäivinä. Rintareenistä minulla ei pahemmin olkapäät ole tukossa, pystyy ihan hyvin piakoin vetämään reenin. Kierto siis nyt ma, jalat ke rinta&sivu-takaolka vatsa to/pe selkä+etuolka pohkeet su kädet+vatsa.

Itse kuulun Top-5 jumiolkapää ryhmään joten kolmen punnerrus treenin sisällyttäminen harjoittelu kiertoon olisi järkyttävä virhe.
Jos on ongelmia olkapäiden palautumisen kanssa, voi silti tehdä rinnan,olkapäät ja ojentajat omina päivinään jos vuoroviikoin tekee punnerrusliikkeitä vain yhdelle mainituista lihasryhmistä. Jos teet rinnalle punnerrukset niin silloin olkapäille vain vipareita ja pystysoutua ja ojentajille taljaliikkeitä ja ranskalaista jne.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom