Rinta/Ojentaja

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
43
Tein aikanaan useamman vuoden viisijakoisessa treeniohjelmassani Hauikset ja Ojentajat samana päivänä. Ongelmana oli se, että ojentajiin oli vaikea saada tuntumaa ja kunnon poltetta aikaan. Nyt kolmijakoisella treenatessani olen alkanut tehdä Rinnan ja Ojentajat samana päivänä. Olen huomannut, että näin olen alkanut saada ojentajiin kunnon tuntuman.
Esimerkki nykysestä Rinta/Ojentaja päivästä:

Rinta
Vinopenkki 4
Penkki käsipainoilla 3
Vinopenkkifly(taljassa) 3

Ojentaja (aloitan treenin ensimmäisen ojentajaliikkeen superina heti kun ojentajiin ottavat liikkeet rinnalle on tehty)
Pushdown(talja)köydellä 3
Ojentajapunnerrus käsipainolla 3
Dippi 3

Mitä mieltä ootte näiden kahden lihasryhmän treenamisesta samana päivänä?
Onko positiivisia vai negatiivisia kokemuksia, ja näyttääkö treeniohjelma toimivalta?
:david:

Megamaster sanoi:
Tein aikanaan useamman vuoden viisijakoisessa treeniohjelmassani Hauikset ja Ojentajat samana päivänä. Ongelmana oli se, että ojentajiin oli vaikea saada tuntumaa ja kunnon poltetta aikaan. Nyt kolmijakoisella treenatessani olen alkanut tehdä Rinnan ja Ojentajat samana päivänä. Olen huomannut, että näin olen alkanut saada ojentajiin kunnon tuntuman.
Esimerkki nykysestä Rinta/Ojentaja päivästä:

Rinta
Vinopenkki 4
Penkki käsipainoilla 3
Vinopenkkifly(taljassa) 3

Ojentaja (aloitan treenin ensimmäisen ojentajaliikkeen superina heti kun ojentajiin ottavat liikkeet rinnalle on tehty)
Dippi 3

Onko positiivisia vai negatiivisia kokemuksia, ja näyttääkö treeniohjelma toimivalta?

Jos toimii niin älä muuta. Mut mun näkökulmasta dipit vois jättää pois ja vaihtaa vaik päätreeniks esim. ranskalaiset (tai joku raaka liike, mis rinta ei joudu koville).

Kokeile ottaa ojentajien pääliikkeeksi kapeapenkki tai/sekä ranskalainen punnerrus tangolla. Noilla kyllä pärjää. :)

Karpaasi85 sanoi:
Kokeile ottaa ojentajien pääliikkeeksi kapeapenkki tai/sekä ranskalainen punnerrus tangolla. Noilla kyllä pärjää. :)

Itse en välttämättä lähtis tekemään kolmea kovaa punnerrusliikettä (vinopena, pena, kapeapena) samana päivänä, tosin mulla ei toimi muutenkaan tämä rinta/ojentaja-systeemi ollenkaan, vaan pitäydyn paljon mielummin ohjelmassa, jossa rinta ja hauis on samana päivänä.

Pitää nyt tähän laittaa kun kerran ojentajat on osana keskustelua...

Parhaan pumpin itse saan ojentajaan (ylivoimaisesti parhaan), kun teen Omskakasin jossain toisessa threadissä selittämän kolmoissupersarjan... tuntuu vieläkin! Vaikka ojentaja treeni oli kaksi päivää sitten... on se niin helmi... elikä:

1. Ranskalaista punnerrusta (paino sellainen että about 10 toistoa tulee).

2. Kun ranskalainen ei enää nouse työnnä rinnalta tanko ylös (eli periaatteessa kapeapena) ja tuo se erittäin hitaalla negatiivisella alas.

3. Siinä vaiheessa kun kädet tärisee liikaa tuohon negatiiviseen teet kapeaa penkkiä kunnes ojentajat räjähtävät... eli parikymmentä toistoa sain itse tykitettyä...

Eli suoraan putkeen nuo edellä mainitut...

Ja jättiläismäinen kiitos Omskakasille kun kertoi tästä menetelmästä... :hyper:
On se vaan niin loistava :D ...
:5:

Megamaster sanoi:
Dippi 3

Tekisin järjestyksessä Dippi, Ojentajapunnerrus, Pushdown

Mitä Billy sanoi on hyvä pointti... koska kahdessa jälkimmäisessä voisi sitten vähentää painoa jos mehut loppuu... ja on se muutenkin niin päin parempi

Billy sanoi:
Tekisin järjestyksessä Dippi, Ojentajapunnerrus, Pushdown

Pushdown siksi ensimmäisenä, koska varmistan sillä ojentajien esiväsytyksen ennen niin sanottuja raskaampia liikkeitä.(olen huomannut jonkun esiväsytys liikkeen olevan itselleni lähes pakollinen hyvän tuntuman saamiseksi ojentajiin)
Dippi viimesenä liikkeenä siksi, että ei tarvitse käyttää niin paljon lisäpainoja, ja sillä saa puristettua hyvin viimeisetkin mehut ojentajista. :david: :whip:

Eli pushdown on esiväsytyksenä... se kuulostaa hyvältä...

Ja dipissä oli siis lisäpainot... se on myös eri asia koska jos oman painon kanssa väännetään on vähän vaikea vähentää painoja kesken treenin :rolleyes:

Megamaster sanoi:
Pushdown siksi ensimmäisenä, koska varmistan sillä ojentajien esiväsytyksen ennen niin sanottuja raskaampia liikkeitä.(olen huomannut jonkun esiväsytys liikkeen olevan itselleni lähes pakollinen hyvän tuntuman saamiseksi ojentajiin)
Dippi viimesenä liikkeenä siksi, että ei tarvitse käyttää niin paljon lisäpainoja, ja sillä saa puristettua hyvin viimeisetkin mehut ojentajista. :david: :whip:

Mutta sahan teet rinta treenin ennen tota? Mun mielesta ainakin saa tosta rinta treenistakin ihan hyvan etukateisvasytyksen ojentajille.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Arc sanoi:
Mutta sahan teet rinta treenin ennen tota? Mun mielesta ainakin saa tosta rinta treenistakin ihan hyvan etukateisvasytyksen ojentajille.

Täysin totta, mutta minulla itselläni ojentajiin tuntaman saaminen on ilman tätä kyseistä "ääriesiväsytys"-tyyliä lähes mahdotonta :curs: .

Onhan se nimittäin mukava kun raskaammat "pääliikkeet" ojentajapunnerrus, ranskalainen, ja/tai dippi aiheuttavat kunnon poltteen ojentajissa, eivätkä vain tunnu epämääräisenä olkapäiden puutumisena(?!?), mikä oli ainoa tunne esim. ranskalaisen jälkeen ennen kuin aloin oikein tunteella esiväsyttelemään.

:david: :whip:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom