Rinta-Hauis....

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

Timba79

Moderaattori
Mode
Ikä
45
Olisinkin ihan mielenkiinnosta kyselly monenko "punttiura" on alkanut sillä rinta-hauis-:david: ohjelmalla???

Itsekin täytyy tunnustaa, että silloin yläaste-amis aikoina tuli tehtyy jopa neljä kertaakin viikossa penkkiä!! Ei oo voini jälkeenpäin kun nauraa...kotona oli penkki ja tanko eikä sillä sitten paljon muuta tehty kun sitä penkkiä ja hauista ja ojentajaa. Enolla oli kisatulos penkissä jossain alle 100 sarjassa...en tiiä tarkemmin...jotain 220 kiloo ja sehän oli silloin suuri esikuva meille!! Hän teki reissuhommia eikä pystynyt meitä kun harvoin neuvomaan, mutta oltiin niin kovia kavereita, että eihän me mitään kuunneltu!!

On tätä jälkeenpäin tullu naurettuu monesti...mutta siitä mulla alko hyvä harrastus...tän ohjelman jälkeen oli n. pari vuotta taukoa...ihan joskus todella epäsäännöllisesti tuli punttia otettuu mutta nyt oon ottanu jotain 2.5 vuotta aika säännöllisesti massapainotteista reeniä ja tasasesti koko kropalle!!

Kertokaapas omia "aloituksianne" ja rehellisesti...moniko on mennyt kunnolla kantapään kautta ja monellako on taasen ollut jot tietoa ennen aloittamista...ois mukava kuulla!!! :kippis1:

Originally posted by timba79
Itsekin täytyy tunnustaa, että silloin yläaste-amis aikoina tuli tehtyy jopa neljä kertaakin viikossa penkkiä!! Ei oo voini jälkeenpäin kun nauraa...

Olen itse tehnyt penkkiä 8 kertaa viikossa, mut se nyt kuuluikin ohjelmaan.

Re: Re: Rinta-Hauis....

Joo joskus 15-17 vuotiaana penkkiä joku 5 kertaa viikossa...:itku:
seurauksena olkapäänivelen löystyminen:curs: eli enää ei hirveesti penkkiä tehä.. ainakaan leveellä otteella. Penkki ainaki osa syy.. Ja ikää nyt 19v. Nuorimmille vaan opiks että ei penkkiä liikaa, että pääsis leijuu kavereille :david:

nuorena poikana tuli reenattua muutama viikko epäsäännöllisesti vain mukavia liikkeitä... Ei se tainnut täysin puhdasta rinta-hauista olla mutta aika lähellä. Kädet oli ainakin niin kipeät ettei fillarointi kotiin ollut helppoa :rolleyes:

Originally posted by Raven
Aika monta treenikertaa:eek: Itse olen ajoittain treenannut kaikkia pääliikkeitä jopa kolmesti viikossa... mutta hommahan riippuu siitä että miten monimutkaisesti treenaa; leveetä- kapeeta- nopeus- kestävyys-voimapenkkiä jne.

Joo...no sullahan on ne tuloksetkin vähän eri luokkaa ja on ollu ilmeisesti jonkinnäkönen ohjelma, ettei niinkun meikäläisellä että neljä kertaa viikossa ja sarjoja yleensä 6-8...että ihme on kun ei olkapää hajonnut...siis reenasin vailla mitään järkeä...kyllähän ne tulokset silloin nousi jostain 60 johonkin 120 kiloon...mut alottelijallahan ne aina nousee...

Re: Re: Re: Rinta-Hauis....

Originally posted by Ämmbee
Aika monta treenikertaa:eek: Itse olen ajoittain treenannut kaikkia pääliikkeitä jopa kolmesti viikossa... mutta hommahan riippuu siitä että miten monimutkaisesti treenaa; leveetä- kapeeta- nopeus- kestävyys-voimapenkkiä jne.

Tulihan niitä, vaihdellen 4-6kertaa viikossa. Eli siis välillä tehtiin penkkiä 2 kertaa päivässä.

Re: Re: Re: Re: Rinta-Hauis....

Tulihan niitä, vaihdellen 4-6kertaa viikossa. Eli siis välillä tehtiin penkkiä 2 kertaa päivässä.

Oliko sulla joku kisa tavotteena vai muutenko vaan mahd. paljon rautaa penkistä??

Mulla oli aika jees alku treenaamiselle. Vehkeet oli kylmässä autotallissa ja salivaatteisiin kuului olennaisena osana talvitakki. 3 x koko kroppa viikossa, eikä yhtään treeniä jäänyt välistä puoleen vuoteen. Penkki oli tietenkin ainoa kehityksen mittari.
Sitten tuli kesätauko 6kk, ja syksyllä treeni jatku samanlaisena. Noita puolenvuoden treenipätkiä tein 3 talvea ja sitten tuli armeijan vuoro-> taukoa 11kk.
Intin jälkeen taas 3 talvea treeniä ja kesät vapaata. (v...taahan se nyt). Nyt 3v. yhteenkyytiin treeniä ja edes jotain järkeä tekemisissä.

Re: Re: Re: Re: Re: Rinta-Hauis....

Oliko sulla joku kisa tavotteena vai muutenko vaan mahd. paljon rautaa penkistä??

Mä nyt olen jo jonkin aikaa kisaillut penkissä. Tuo oli vaan kokeilu, että miten mahtaa tuon tyyppinen ohjelma toimia.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Salilla käynti alkoi joskus 70-luvun lopulla teinipoikana. Ohjelmaan kuului penkki ja hauiskäännöt. Välillä useana päivänä peräkkäin, koska treenillähän lihas kasvaa.....Ja sitä penkkiä veivattiin välillä toista tuntia putkeen.

Sitten jossain vaiheessa vähän selkää, ojentajia ja olkapäitä. Mutta EI jalkoja. Nehän kasvaa itsestään, kun lenkkeilee ja kävelee....

Herääminen karmeaan todellisuuteen tapahtui joskus 80-luvun lopulla, kun näin yhden valokuvan itsestäni. Jossain beachilla otettu ja kuvassa oli jalaton yläkroppa:-) Siis ne koivet olivat, kuin hammastikut ja kannattelivat yläpuolella huojuvia rintaa ja hauista, joihin nyt kaikesta huolimatta oli vähän kertynyt lihaa.

Nyt vuosia myöhemmin ei kroppa ole vieläkään täysin balanssissa, vaikka jalkoihin on todella panostettu. Sitten vielä epäsuotuisat geenit -Mutsi ja faija on molemmat tikkujalkaisia lättäperseitä. Karmeaa...

Kyllähän tota penkkiä tuli joskus vuodenverran veivattua päivittäin, ja vähän sihen päälle aina hauiskääntöjä, ja niskantakaa punnerruksia:david:

Ps. heh, ekaa kertaa käytän david hymiöö.....

Originally posted by Turmelioitsia
Kyllähän tota penkkiä tuli joskus vuodenverran veivattua päivittäin, ja vähän sihen päälle aina hauiskääntöjä, ja niskantakaa punnerruksia:david:

Ps. heh, ekaa kertaa käytän david hymiöö.....

Ekaa kertaa minäkin sitä käytin...sopi kerrankin tilanteeseen.... :thumbs:

Raven: No miltä se kaheksan kertaa viikossa penkkireeni sitten tuntui?? ilmeisesti et ihan natuna reenaillut???

Raven: No miltä se kaheksan kertaa viikossa penkkireeni sitten tuntui?? ilmeisesti et ihan natuna reenaillut???

En sillon mitään ottanut, kun sitä tein. Rankkaa se oli, mutta niin sen pitikin olla. Ei se kuitenkaan koko aikaa ollut 8 kertaa viikossa. Alussa vähän vähemmän ja sieltä noustaan ja sit kohti kisaa aletaan pikku hiljaa pudottelee.

Kerroppa vähän tarkemmin, eli sarja ja toistomääriä...ei sillä että minä sitä alkasin tekemään...saattas olkapäässä tulla tulehdusta taas esille, mutta kiinnostaa kyllä tietää ja voihan sitä varmaan soveltaa muuhunkin kun penkkiin...eikä toi penkki nyt enää ole mikään ykköstavote...vaikka ois sitä tulosta kyllä joskus kiva tosissaan koittaa nostaakin...

Kerroppa vähän tarkemmin, eli sarja ja toistomääriä...ei sillä että minä sitä alkasin tekemään...saattas olkapäässä tulla tulehdusta taas esille, mutta kiinnostaa kyllä tietää ja voihan sitä varmaan soveltaa muuhunkin kun penkkiin...

Ohjelma on venäläinen penkki ja Sheikon tekemä. Sitä itse hieman muuttelin, mutta löytyy lähes vastaava sieltä omilta sivuilta.
Nyt en kyllä muista osoitetta, löytyy varmaan söörtzillä täältä..

Edit: Tuossa: http://www.butenko.org/workout.htm

Löytyy ohjelmat myös voimanostoon.

Karmea startti!

Olin n. 15 vuotias, kun päätin alkaa treenaamaan. Ostin paikalliselle (pienehkö paikka Keski-Pohjanmaalla) salille kuukausikortin. Salia piti todella isokokoinen mies, joka teki mulle samaan hintaan ohjelman. Se oli neljään osaan jaettu ohjelma! Kuvitelkaa, kaveri menee lähes ekaa kertaa eläissään salille, ja heti käteen lyödään kilpakehonrakentajallekin sopiva ohjelma.

Eka viikon jälkeen olin totaalisen paskana, mutta HELVETTI oli vielä edessä. Kun toista kertaa oli jalkapäivä, tein reisien jälkeen kolme liikettä pohkeille, jokaisessa kolme sarjaa ja n. 8-12 toistoa. Pääsin salilta omin jaloin pois, mutta illalla tuli pohkeisiin älyttömiä kramppeja huolellisesta venyttelystä huolimatta. Seuraavana aamuna kun heräsin, ja nousin sängystä, tipuin lattialle ihan 100-0. Jalat eivät kantaneet laisinkaan, ja pohkeet olivat aivan tulessa.

Isä talutti minut autoon ja vei TK:hon. Lääkäri diagnosoi sen muistaakseni tulehdukseksi tai vastaavaa. Kuvitelkaa, jalkatreenien takia kesätöistä kolmen päivän sairasloma. Ekat päivät oli aivan järkyttävät. Kylmää ja kuumaa vuorotellen ja Mobilattia ym. lääkärin ohjeiden mukaan, mutta pohkeet oli koko ajan kuin niihin olis lyöty puuko pystyyn. Kun menin takaisin töihin, pystyin käveleen kerralla n. 10 metriä, jonka jälkeen piti venyttää pohkeita seinää vasten. Viikon päästä pystyin kunnolla käveleen, ja n. kaksi viikkoa meni, että pohkeet palautuivat.

Oli siis meikäläisellä aika kaamea alku voimailu-uralle. Silloin loppui punttaaminen pariksi vuodeksi. Ei sisu kestänyt ottaa riskiä, että kokisin toiste samanlaisen tuskan.

Nyt on kuitenkin traumat voitettu, ja olen treenannut kolme vuottaa säännöllisesti, ja olen kohtuullisessa kunnossa. Myös pohkeet on kunnossa ..:) Nykyään kun ollessani kotipuolessa käymässä, treenaan samalla salilla, mutta en enää sen salin pitäjän ohjeilla. Kun kasvan vielä parikymmentä kiloa, pidän ukolle "puhuttelun" treeniohjelmista!

Niinhän se alkoi, että penkkiä tehtiin se kolme kertaa viikossa. jokaisella reeni kerralla aina aluksi penkki :D
Mutta hauista en tehnyt juuri koskaan, vain selkää. Penkki-selkä pelle... jalat sai reeninsä muualta :rolleyes:

Penkillä elettiin ensimmäiset 2 viikkoa, jonka jälkeen mukaan tuli ylä- ja alatalja. Tein vain liikkeitä mistä pidin. Hassua oli, että tissit kasvoivat valtavasti. Rinta onkin selvästi reisien kanssa nopeiten kehittyvä lihasryhmä. Kuukauden treenin jälkeen tuli kunnon ohjelma. Kannoin aina lappua salilla ja jos en tiennyt miten tehdään joku liike, niin korvasin sen luonnollisesti ylätaljalla.
Nyt ei enää lappua tartte, kun voi keksiä liikkeet salillakin, vaikka perusliikkeet onkin samat.

Kertokaapas omia "aloituksianne" ja rehellisesti...moniko on mennyt kunnolla kantapään kautta ja monellako on taasen ollut jot tietoa ennen aloittamista...ois mukava kuulla!!! :kippis1:

Minä tutustuin pariin kaveriin, joilla onnekseni oli tietoa ja asennetta, esim. jalat olivat tärkeä lihasryhmä ja syötiin kunnolla. Ihka ensimmäinen treeni saattoi hyvinkin olla penkkimaksimikokeilu - en muista enää - mutta kun aloitin kunnolla, treenasin heti jaetulla ohjelmalla kehon läpi viikossa tms.

Kyllä näin jälkeenpäin voi olla erittäin tyytyväinen, että oli kunnon tietolähteitä heti alussa. Ja kavereilla oli vielä sen verran auktoriteettia, että minä uskoin kun sanottiin.

Suositut

Back
Ylös Bottom