rinta+hartiat vai rinta+hauis

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
38
kummin päin kannattaisi tehdä rinta+hartiat vai rinta+hauis, kun kaveri sanoi että ei kannata tehdä rintaa ja hartioita samana päivänä. ja sitten sanoi vielä että pitäisi tehdä esim.rintalihas liikkeet ensiksi ja sen jälkeen hauisliikkeet.

mitä mieltä te olette??

Teet niinku ittelles parhaalta tuntuu. Kokeile vaikka kaikkia noita vaihtoehtoja ja valitse niistä itselles parhaiten soveltuva. Ei kukaan muu voi sulle sanoa mikä just sulle on oikea tapa.

Minä käyttäisin rinta&hauis. Molemmat voi vetää täystehosesti. Rinta&hartiat reenissä molemmat vie paukkuja toisilta mutta oma on päätös, laitas muut päivät esille niin se on helpompi sumplia sillein.

Bloo sanoi:
Minä käyttäisin rinta&hauis. Molemmat voi vetää täystehosesti. Rinta&hartiat reenissä molemmat vie paukkuja toisilta mutta oma on päätös, laitas muut päivät esille niin se on helpompi sumplia sillein.

tällä hetkellä
ma:rinta+hartiat
ti:jalat
ke:lepo
to:hauis+ojentajat
pe:selkä
la:lepo
su:lepo

ajattelin ehkä vaihtaa
ma:rinta+hauis
to:hartiat+ojentajat

Olen tehnyt molempia settejä. Ei pitäisi olla mitään katastrofaalista ongelmaa kummassakaan...

Rintatreeniä on ollut oikeastaan aina seuraamassa olkapäät ja valehtelematta olkapäät ovatkin parhaita lihasryhmiäni, vaikka sarjapainot etukäteisväsytyksen takia jäävätkin ns. normaalia alhaisemmiksi.

Ehdottomasti raskaampi yhdistelmä tuo rinta-olkapäät on kuin rinta-hauis. Itse olen ajatellut lähinnä siitä syystä siirtyväni tuohon jälkimmäiseen kombinaatioon.

ThuNdErBoY sanoi:
tällä hetkellä
ma:rinta+hartiat
to:hauis+ojentajat

ajattelin ehkä vaihtaa
ma:rinta+hauis
to:hartiat+ojentajat

Rinta-hauis olisi mielestäni parempi, koska tuossa toisessa tulee hauispäivän jälkeen heti selkäpäivä, jonka luulisi haittaavan hauiksen palautumista.

Rinta&hauikseen päätysin minäkin ja viikottain vaihtelisin aina ojentajien ja olkapäiden aloitus vuoroa.

Itsellä rinta+olkapäät kombo on toiminut todella hyvin. Aikaisemmin olkapäiden kanssa oli ajoittain palautumisongelmia, koska olkapäät saivat tavallaan kaksi treenikertaa kierron aikana (epäsuora treeni rinnan yhteydessä ja suora treeni varsinaisena olkapääpäivänä). Ongelmat poistuivat siirrettyäni olkapäät rinnan kanssa samalle päivälle. Teen yleensä rinnan ensin, jolloin saan etukäteisväsytyksestä lisää tehoa olkapäätreeniin. Treenipainoja joutuu hiukan tiputtamaan, mutta tuntuma on vastaavasti mahtava.

Luonnollisesti jollakin toisella henkilöllä taas rinta+hauis yhdistelmä toimii paremmin, joten ei ole muuta vaihtoehtoa kuin kokeilla itse ja löytää parempi tapa.

lasikuitujeesus sanoi:
Rinta-hauis olisi mielestäni parempi, koska tuossa toisessa tulee hauispäivän jälkeen heti selkäpäivä, jonka luulisi haittaavan hauiksen palautumista.
Tosin nuo päivät voi laittaa eri järjestykseenkin.

1. Selkä
2. Rinta, olkapäät
(Lepo)
3. Jalat
4. Kädet
(Lepo)
(Lepo)

Jako on hyvä, jos haluaa panostaa käsiin erityisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen testannut mm. Rinta-hauis, Rinta-selkä, Rinta-olkapää sekä Rinta-ojentaja-olkapäät settejä ja ihan ok on toiminu. Toi viimeksi mainittu tosin helvetin rankka, mutta toimii kolmijakosessa suht mallikkaasti..

Itse suosittelisin tuota rinta-hauis jakoa jos haluat panostaa enemmän olkapäihin, jolloin olkapäät tulisi omana päivänä. Voin suositella myös rinta-selkä jakoa samalla perusteella.. Rinta olkapää on taas hyvä jos haluat keskittyä käsiin, jolloin voit treenata hauiksen ja ojentajan samana päivänä ja näinollen käyttää supereita ym. treeneissäsi.

Päätä itse mitä haluat treenilläsi saavuttaa ja kokeile miten jako toimii. Jos tuloksia ei ala tulla ja treenit tuntuu paskalta niin vaihda jakoa.

fish sanoi:
Mikä ihmeen rinta hartiat? Eikös selkä nyt ole selkä ja sillä hyvä? Mitä liikkeitä teette hartioille?

hartiat = olkapäät

pystypunnerrus, olankohautukset, vipunostot juunou

Mun mielestä ehdottomasti rinta ja hauis. Oon tehnyt myös rinnan ja hartiat samassa reenissä ja ei toimi mulla. Hartiat ja ojentajat taas on ihan jees treenata samaan aikaan.

Hyvä jako:

1. Rinta-hauis
2. Jalat
3. Olkapäät-ojentajat
4. Selkä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom