Rinnalleveto suhteessa maveen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja daqu
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nyt haen lähinnä motivaatiota maastavedon harjoitteluun, jonka olen aloittanut vasta tänä vuonna.
Palloilupiireissä olen tehnyt aina pelkästään rinnallevetoa ja parhaimmillaan siinä on noussut 110kg raakana. Suhteessa tuohon tulokseen veikkaisin että oma maastavetotulokseni on aivan surkea...ehkä 150kg max.
Tiedustelisinkin teiltä, jotka molempia liikkeitä teette, että millaisia tuloksia nousee rinnalle esimerkiksi 200kg vetotuloksella? Tai yleensäkkin missä suhteessa maastavetotulokseen saatte painot rinnalle asti tuotua? Ja voisitte vielä kertoa, että oletteko alottaneet maastavedolla ja sen jälkeen ottaneet rinnallevedon ohjelmaan vai toisinpäin ja miten nämä liikkeet ovat toisiinsa vaikuttaneet?

Tavoitteenani on siis rinnallevetotuloksen parantaminen, mutta voimaominaisuuksien puutteitten takia uskon että maastavetomaksimia nostamalla ja raakaa voimaa hankkimalla saan rivemaksimitkin nousemaan.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ihan normitulos, jos on rinnallevetoa treenanannut. Suhde voisi olla huonompikin.

Ehkä saattaa tosiaan olla normitulos, mikäli on todella paljon treenaillut rinnallevetoa, eikä koskaan maastavetoa. Kyllä maastaveto on kuitenkin niin paljon saman tyyppinen, mutta helpompi ja lyhyempi liike, että aika reippaasti enemmän siitä saa ylös väkisinkin, jos osaa molempien tekniikoita edes suurinpiirtein. Totta kai aina on erityistapauksia, ja jos vetää maasta täysin samalla tekniikalla kuin rinnalle, niin ero ei varmaan ole huimaava. Mutta esim huippupainonnostajatkin, jotka varmaan mavea eivät juuri koskaan tee, vetävät usein melko reilusti enemmän maasta. Esimerkkinä vaikka kotimaan kova Huhtala, jonka on vetänyt ainakin 305 maasta ja rinnalle 210. Toki suhde on samaa luokkaa kuin ketjun aloittajalla, mutta ero noissa tuloksissa on kuitenkin noin 100 kiloa.

Itse en tunne juuri ketään muita, joilla suhde olisi tuota tasoa, vaikka tunnen paljonkin eri lajien urheilijoita palloilijoista ja yleisurheilujoista voimailijoihin. Sanotaanko, että yleensä tuollainen 110 rrv tietää kyllä lähelle sitä 200 maastavetoa.

Itse tein joskus aiemmin paljonkin mavea, mutta opettelin näin "vanhoilla päivillä" vähän painonnostotyyppistäkin treenä, eli päinvastoin kuin ketjun aloittaja. Mulla suhde on tätä nykyä noin 120-220.

Ja vielä siihen, että toki maastaveto varmasti jossakin määrin voi auttaa rinnallevetoon, mutta enemmän tulos siirtyy yleensä toisin päin. Rinnalleveto kehittää maven irrotusta, joka usein on monelle heikko kohta. Jos olet aloittelija maastavedossa, niin varmastikin mavetulos paranee mavella, mutta ei siihen ehkä ihan hirveästi kannata satsata, jos tavoitteet kuitenkin ovat siellä rinnallevedossa.

190kgx6 maastavedossa remmeillä tiukasti ja 115 kg tuli rinnallevedossa voimatekniikalla(huonolla vaikka harjoitellut paljon). Rinnallevedon kehitystä haitannut kovat jalka ja mave päivät, jotka saavat keskivartalon ja jalat tukkoon. Ei pääse tekniikka kehittyy puhtaaksi kun paikat aina jumissa.
Aloitan kyykky ja mave treenit yleensä räjähtävillä rinnalleveto sarjoilla. Itellä tuntuis kyykkyyn tuovan vähän terävyyttä.

mulla toi suhde on, että rinnalle tulee raakana n. 85kg ja maasta joku 125-30. Ja olen treenannut enemmän maastavetoa. Veikkaisin omaksi syyksi noin huonoon vetoon heikon selän ja huonon tekniikan.

Viimeksi muokattu:
:wtf:

Mulla menee raakana rinnalle ~90kg, tyylipisteitä ei välttämättä tulisi kovin paljoa. Aikoihin en ole mavea tehnyt kuin satunnaisesti keskittyessäni nimenomaan rinnallevedon opetteluun, silti kuukausi sitten mavea pitkästä aikaa kokeillessani otin 170kg kovien kyykkysarjojen perään. Siinä vaiheessa alkoivat sormet pettää ja tekniikka hajota, itse nosto ei muuten ollut edes tiukka. 180-190 tulisi varmasti jos vain näpit pitäisivät. Voisihan tuota joskus remmeillä kokeilla.

Ilmeisesti rivessä on tekniikka edelleen vielä syvemmältä kuin olen itse luullutkaan, vai onko mitään muuta järkevää selitystä että maasta nousee n. tuplat riveen nähden, vaikka treenit ovat pitkään olleet riven puolella?

Mikäs maastaveto tulos se semmonen on, joka on remmeillä vedetty?

Ei se mikään tulos olekaan, mutta kun mavessa se ote on mulla rajoittava tekijä ja rivessä ei, niin ihan periaatetasolla kiinnostaisi liikkeiden maksimien välinen suhde ilman noiden vitun heikkojen näppien vaikutusta. Kai ne otevoimatkin paranisivat jos mavea alkaisi tehdä säännöllisemmin, mutta nyt on tarkoitus keskittyä riveen kunnes se alkaa selvästi ykkösellä ja sitten voi ehkä ottaa maveakin säännöllisemmin mukaan. Pääpointtina, jos rive/mave-suhde on 53% (laskettuna paljain käsin vedetystä tuloksesta :)), niin siitä voinee päätellä että rivessä on vielä reippasti parannusvaraa ihan sillä että opettelee tekniikan paremmin?

Mä näkisin että mave ykkönen joka putoaa sormista kesken noston, ei ole nostettu rauta. Ootsä näitä remmimiehiä vai miten ote on noin heikko?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mä näkisin että mave ykkönen joka putoaa sormista kesken noston, ei ole nostettu rauta. Ootsä näitä remmimiehiä vai miten ote on noin heikko?

No offtopicicsi menee, mutta kyllä se nousi ihan ylös asti ja hetken pysyikin ylhäällä, vaikka vitun tiukkaa teki eikä tarvinnut nähdä untakaan, että olisi perään toista kertaa yrittänyt (siis nimenomaan otteen puolesta). Ote on mulle ollut aina ongelma ja juuri siksi pyrin remmien käyttöä välttämään, mutta silloin kun mavea aktiivisemmin tein ja joissain liikkeissä edelleen tulee muutaman sarjan jälkeen jossain välissä se piste, missä tanko ei enää väkisinkään pysy näpeissä ja siinä vaiheessa otan mieluummin remmit käyttöön ennemmin kuin annan lopputreenin mennä vituiksi siksi, etteivät sormet pidä. Tämä ei ole tarkoitettu miksikään selittelyksi, tiedän aivan hyvin että kyllä ne otevoimatkin saisi nousemaan jos niihin erikseen panostaisi. Puhtaasti omaksi iloksi treenatessa en kuitenkaan näe mitään periaatteellista syytä miksen remmejä joskus käyttäisi jos tarve vaatii.

Tähän mennessä tulleet vastaukset tukee kyllä tosi hyvin omia ajatuksia. Tiesin että mulla on jalkojen perusvoimassa puutteita, mutta rinnallevedossa olen pärjännyt hyvän tekniikan ja räjähtävyyden avulla mua vahvemmillekin kavereille.

Minä siis saan todennäkösesti suuren hyödyn siitä, että teen maastavetoa paljon ja pidän rinnallevedon räjähtävänä tekemällä sitä esim. polvilta ylös. Ne joilla riven ja maven välinen ero on suhteessa suurempi (esim. 1:2) hyötyvät sitten varmasti enemmän räjähtävien liikkeiden tekemisestä (enemmän riveä ja vaikka tempauskin mukaan) ja tekniikan parantamisesta.

Jos nyt ensimmäiseksi tavoitteeksi ottaisi 200kg maven ja kun sen saa niin toivottavasti tulee samantien ennätyslukemat myös rinnallevedossa.

Tee se rive vaan raakana. Polvilta tehdään jos harjoitellaan alle menoa.

Zone-sarja -42%
Kyseessä on eri lajit, jotka eivät kovin paljon korreloi keskenään minun kokemuksen mukaan. Suhdetta on siis aika turha pohtia.

Onhan maastavedossa jo lähtöasentokin täysin erilainen, kun nojaillaan taaksepäin eikä olla tangon päällä. Saatika sitten se seikka, että 80-90% rinnallevedon tehosta generoidaan noston siinä vaiheessa kun mave jo alkaa olemaan ohi.

Jos haluaa parantaa rinnallevetoa ja tanko ei meinaa irrota lattiasta tai tulla hyvässä asennossa polven ohi, kannattaa ehkä enemmänkin tehdä sitä riveä kovilla painoilla siellä ongelma-alueen ympärillä. Paljon irroitustreeniä, työntövetotreeniä ylipainoilla (mutta hyvällä asennolla), pukeiltavetoja ja ennenkaikkea todella kovaa keskikroppatreeniä.

Maksimivoiman nostaminen kyllä parantaa mahdollisuuksia kehittää räjähtävää voimaa, mutta sen maksimivoimatreeninkin tulisi olla lajinomaista.

Maveen erilaiset maven variantit lääkkeeksi, riveen erilaiset riven variantit.

Kyseessä on eri lajit, jotka eivät kovin paljon korreloi keskenään minun kokemuksen mukaan. Suhdetta on siis aika turha pohtia.

Samoilla linjoilla... Itse olen treenannut mavea niin pirusti, mutta riveä en kunnolla ikinä. Maastavedossa maksimi on 260kg (vyö, ei remmejä) ja raaka rivessä hyvänä päivänä 120-130kg.

Samoilla linjoilla... Itse olen treenannut mavea niin pirusti, mutta riveä en kunnolla ikinä. Maastavedossa maksimi on 260kg (vyö, ei remmejä) ja raaka rivessä hyvänä päivänä 120-130kg.

:D Hassua sikäli, koska ite taas vääntäny jonkun verran noita painonnosto liikkeitä, ja suhteellisen vähän mavea. Tulokset silti melko samat ku sulla :D Sanosin että mave ja rinnalleveto auttaa toisiinsa aikas paljon.

zzz... maastaveto remmeillä on ihan veto siinä missä ilman remmejäkin. ellei kisoissa nosta, ihan sama miten ittensä köyttää. ainoa, missä muihin verrataan on kisat. muuten vertailu tapahtuu nostajaan itseensä. peveliuksella asia postaus.

Suositut

Back
Ylös Bottom