Rikosilmoitus + avautumista liikenteestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ei ne keskikaiteet ihan syyttä tule.
Niin no, edelleen olen sitä mieltä, että motoristille on turvallisempaa kiskaista naamalleen kaiteettomalla maantiellä verrattuna kaiteelliseen. Mikäli lippojen seurauksena ajautuu kohti vastustajan kaistaa, kaiteettomalla tiellä saattaa törmätä vastaantulijaan, kun taas kaiteellisessa tiellä törmää varmasti kaiteeseen. Mopoilijalle paras kaide olisi varmaankin yhtenäinen teräskaide, jossa olisi edes teoreettinen mahdollisuus että äkkipysäyksen sijaan liukuu nätisti kaidetta pitkin. Eli kaide mallia Monaco.

Ja muutenkin tällä perisuomalaisella menolla keskikaiteet on aivan hanurista. Kun nykyäänkin ohituskaistojen kohdalla yht' äkkiä löydetäänkin se kaasupoljin, niin ei ne kaiteet ainakaan paranna liikenteen sujuvuutta.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Niin no, edelleen olen sitä mieltä, että motoristille on turvallisempaa kiskaista naamalleen kaiteettomalla maantiellä verrattuna kaiteelliseen. Mikäli lippojen seurauksena ajautuu kohti vastustajan kaistaa, kaiteettomalla tiellä saattaa törmätä vastaantulijaan, kun taas kaiteellisessa tiellä törmää varmasti kaiteeseen. Mopoilijalle paras kaide olisi varmaankin yhtenäinen teräskaide, jossa olisi edes teoreettinen mahdollisuus että äkkipysäyksen sijaan liukuu nätisti kaidetta pitkin. Eli kaide mallia Monaco.

Ja muutenkin tällä perisuomalaisella menolla keskikaiteet on aivan hanurista. Kun nykyäänkin ohituskaistojen kohdalla yht' äkkiä löydetäänkin se kaasupoljin, niin ei ne kaiteet ainakaan paranna liikenteen sujuvuutta.
No sovitaan niin, että kun sä olet käynyt Ruotsissa niin sä olet asiantuntevampi kuin tämä mikälielautakunta joka on varmaan tutkinut tuota liikenneturvallisuutta jonkinverran.

Ja toisaalta vaikka nuo nyt olisikin motoristeille vaarallisia niin eihän niitä silloin saisi laittaa. Motoristeja on niin paljon ja yhden motoristin elämä vastaa ainakin kymmentä autoilijan elämää. Eli tällä laskukaavalla jos pelastetaan yhden motoristin elämä voimme olla hyvillä mielin vaikka kaksi henkilöautollista elämiä meneekin tuollaisessa toiselle kaistalle ajautumisessa.
 
Ei sinun kyllä tarvitsisi kahden rikkeen jälkeen käydä autokoulua uusiksi. Inssi ainoastaan (50e?). Supliikkimiehenä ei tarvitse käydä sitäkään.

Onko autokoulun hinta muka nykyään 2500e???

En jaksanut lukea kaikkea läpi, mutta ainakin autokoulun opettaja pelotteli, että kaksi sakkoa ennen toisen vaiheen korttia, niin kortti lähtee ja mun muistaakseni joutuu vielä käymään kaikki uusiks.
Ajan ABC-kortin, eikä toi 2500€ itseasiassa edes riitä, koska siihen päälle tulee viranomaiskulut sun muut.
 
No sovitaan niin, että kun sä olet käynyt Ruotsissa niin sä olet asiantuntevampi kuin tämä mikälielautakunta joka on varmaan tutkinut tuota liikenneturvallisuutta jonkinverran.

Ja toisaalta vaikka nuo nyt olisikin motoristeille vaarallisia niin eihän niitä silloin saisi laittaa. Motoristeja on niin paljon ja yhden motoristin elämä vastaa ainakin kymmentä autoilijan elämää. Eli tällä laskukaavalla jos pelastetaan yhden motoristin elämä voimme olla hyvillä mielin vaikka kaksi henkilöautollista elämiä meneekin tuollaisessa toiselle kaistalle ajautumisessa.
Jos nyt viitsit pitää provoamiset vähemmällä, hengittää pari kertaa syvään ja lukea mun postaukset uudelleen. Niin huomaat että mä olen koko ajan puhunut siitä, että moottoripyöräilijän kannalta keskikaide on huono juttu. En siis ole ottanut kantaa henkilöautoilijoiden turvallisuuden paranemiseen tahi parantumattomuuteen. Mun mielestä ei vain ole kovin hyvä juttu, että lipat mopolla oikealle kaartuvassa mutkassa tietävät lähes varmaa hengenlähtöä, kun nykyisin on huomattavasti paremmat mahdollisuudet selvitä ambulanssikyydillä vastaavasta tilanteesta.
 
Jos nyt viitsit pitää provoamiset vähemmällä, hengittää pari kertaa syvään ja lukea mun postaukset uudelleen. Niin huomaat että mä olen koko ajan puhunut siitä, että moottoripyöräilijän kannalta keskikaide on huono juttu. En siis ole ottanut kantaa henkilöautoilijoiden turvallisuuden paranemiseen tahi parantumattomuuteen. Mun mielestä ei vain ole kovin hyvä juttu, että lipat mopolla oikealle kaartuvassa mutkassa tietävät lähes varmaa hengenlähtöä, kun nykyisin on huomattavasti paremmat mahdollisuudet selvitä ambulanssikyydillä vastaavasta tilanteesta.
Juu mutta kun liikenteessä ei mennä ainoastaan motoristien ehdoilla.
 
Zone-sarja -42%
Katoin äsken Ghostrider 5:sen. Siinä mentiin motoristin ehdoilla. :D
 
kannattaa huomioida sekin asia että keskikaide estää tarvittaessa u-käännöksen. tilanne jossa ambulanssi on matkalla väärään suuntaan keikan napsahtaessa voi koitua pahimmassa tapauksessa kuolemaksi kun kääntymiskohtaan saattaa olla useiden minuttien matka ja sieltä taas se sama aikamäärä siihen kohtaan jossa ilmoitus tuli + matka kohteeseen. ihan ambulanssimiehen osoittama pointti.

tai kuka on valmis polttamaan kääminsä totaalisesti kun joutuu köröttelemään traktorin/sunnuntaimummon takana ikuisuuden kun keskikaide estää ohittamisen?
 
kannattaa huomioida sekin asia että keskikaide estää tarvittaessa u-käännöksen. tilanne jossa ambulanssi on matkalla väärään suuntaan keikan napsahtaessa voi koitua pahimmassa tapauksessa kuolemaksi kun kääntymiskohtaan saattaa olla useiden minuttien matka ja sieltä taas se sama aikamäärä siihen kohtaan jossa ilmoitus tuli + matka kohteeseen. ihan ambulanssimiehen osoittama pointti.

Tähän jo olenkin vastannut, pelastusajoneuvojen kannalta vaijerikaide on hyvä koska se voidaan pudottaa nopeasti alas. Tietysti hitaampi kuin ilman kaidetta mutta kuinka monta ihmistä säästetään kaiteella verraten siihen että joskus ambulanssi saattaa olla väärällä puolen tietä menossa.. Kun meillä on kaiteet ambulanssien tarvekin tuolla maantiellä vähenee.

tai kuka on valmis polttamaan kääminsä totaalisesti kun joutuu köröttelemään traktorin/sunnuntaimummon takana ikuisuuden kun keskikaide estää ohittamisen?

Harvemmin kaide löytyy yksikaistaiselta tieosuudelta, ja jos kaide tuollaiseen rakennetaan niin kyllä ne ohitusmahdollisuudetkin otetaan huomioon rakennusvaiheessa.

On myös olemassa muitakin keinoja parantaa tieturvallisuutta kuin kaiteet, esim. tulossa on leveät keskiviivat.. puhutaan siis melkein metrin levyisistä keskiviivoista joilla "kavennetaan" teitä ja tällä tavoin saadaan ajonopeuksia putoamaan, eli "vapaaehtoinen" nopeudenpudotus ilman rajoituksia... autoilija hyväksyy tämän paljon paremmin. Täryviivat ovat kovaa vauhtia myös tulossa kaikkialle.
 
Ja miten se liittyy autoihin, että pitäisi olla yhtenäiset kaiteet? Eipä nyt käsitetä tahallaan väärin.
Mitä tarkoitat noilla yhtenäisillä kaiteilla. Johan tuolla aikaisemmin joku luetteli monta syytä näiden vaijereiden puolesta. Kun taas haamuajaja moittii niitä sillä kun ne ovat motoristeille haitallisia. Mun pointti oli vain se, että jos punnitaan hyödyt ja haitat painavat hyödyt enemmän. Eli kokonaisvaltaisesti (suurin osa liikenteestä on autoja) vaijerit ovat turvallisempia kuin teräspalkit, tai se, että kaistojen erottajia ei olisi ollenkaan.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Pitäisikö sitten huonontaa suuremman käyttäjäryhmän turvallisuutta poistamalla kaiteet?
Kaiteita ei tarvitsisi IMO rakentaa lisää. Ei myöskään ottaa pois. Vahinko on jo niissä paikoissa tapahtunut.

Silloin minkään käyttäjäryhmän turvallisuus ei heikene nykyisestä.
 
Kuitenkin ymmärtääkseni kohtaamistilanteissa tapahtuvat kolarit ovat lisääntyneet viimevuosina. Ja motoristit eivät pidä keskikaiteista, koska kaatuessaan he voivat loukata itsensä niihin? Eikö ensinnäkin ajotaidon pitäisi olla sen mukaista että siellä tiellä pysytään pystyssä, sillä kyllähän se muidenkin teiden käyttäjien turvallisuutta vaarantaa jos siellä kaatuillaan.
 
Pitäisikö sitten huonontaa suuremman käyttäjäryhmän turvallisuutta poistamalla kaiteet?

Ei, vaan säilyttää homma nykyisellään, kun noita kaiteita ei vielä juurikaan ole.

Kuitenkin ymmärtääkseni kohtaamistilanteissa tapahtuvat kolarit ovat lisääntyneet viimevuosina. Ja motoristit eivät pidä keskikaiteista, koska kaatuessaan he voivat loukata itsensä niihin? Eikö ensinnäkin ajotaidon pitäisi olla sen mukaista että siellä tiellä pysytään pystyssä, sillä kyllähän se muidenkin teiden käyttäjien turvallisuutta vaarantaa jos siellä kaatuillaan.

Eikö autolla ajaessakin ajotaidon pitäisi olla sellainen, että pysytään omalla kaistalla? Mopolla kaatumiseen ei kuitenkaan välttämättä tarvita kuin hiekkaa mutkassa, niin se on sitten sillä taputeltu.
 
Totta, totta, mutta kuitenkin autoilijoita hieman suurempi määrä, jolloin mukaan mahtuu vanhuksia, sairaita ja rattijuoppoja. Olisi kuitenkin kiva tietää jotain tilastoja kuinka paljon kuolemia, tai edes loukkaantumisia motoristeille on tullut noista keskikaiteista? Lisää vaan kaiteita meikäläisen puolesta, niin paljon noita kohtaamisonnettomuuksia kuitenkin tapahtuu.
 
Eikö autolla ajaessakin ajotaidon pitäisi olla sellainen, että pysytään omalla kaistalla? Mopolla kaatumiseen ei kuitenkaan välttämättä tarvita kuin hiekkaa mutkassa, niin se on sitten sillä taputeltu.
Tai keskiliukaste, kuten viime kesän villitys oli.
 
Kyllähän nuo vaijerikaiteet on niin pertistä kuin olla ja voi.

Ensinnäkin suomen kapeille pääteille asennettuina varmasti hidastavat esim. ambulanssien ja muiden hälytysajoneuvojen etenemistä.

Toiseksi, jos tuollaisella tiellä sattuu sitten mitä tahansa ja auto jää kaistalle - ei siitä pääse ohitse ja kunnon sumaruuhka ja vaaratilanne on valmis.

Kolmanneksi, motoristeille nuo ovat vaarallisia missä tahansa tilanteessa jossa pyörän hallinta menetetään ja mennään nurin.

Neljänneksi vaaratilanteen sattuessa ei ole mahdollista väistää onnettomuutta(jo autokoulussa painotettua "tilaa" ei ole), tämä ei haittaa uudenaikaisilla hyvillä turvavälineillä varustettuja autoja niinkään - vanhat ropposkuskit voidaan sitten kaapia sieltä V70:nen takapäästä.

Rattijuopot voisi nyt koittaa laittaa muilla konsteilla kuriin, kyllä se toyota selvinpäin niiden viivojen välissä pysyy. Tarpeeksi kovat sanktiot ja auton luovutus valtiolle jos ei ensimmäisestä kerrasta vielä juoppohullu opi.

Kaikissa asioissa ei todellakaan kannata ruotsalaisia matkia, laittaisivat nyt rassukat edes nuo isompien pääteiden asfaltit siihen kuntoon ettei paikat putoile hampaista "pikku" töyssyyn ajaessa.
 
Eikö autolla ajaessakin ajotaidon pitäisi olla sellainen, että pysytään omalla kaistalla? Mopolla kaatumiseen ei kuitenkaan välttämättä tarvita kuin hiekkaa mutkassa, niin se on sitten sillä taputeltu.

Onko sitten parempi törmätä kaiteeseen vai vastaantulevaan ajoneuvoon joka voi olla mitä tahansa moottoripyörästä tukkirekkaan? Veikkaan että tukkirekkaan törmätessä tulos on 100% varma, kaiteen kohdalla näin ei ole.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom