Rikosilmoitus + avautumista liikenteestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mun mielestä olisi parempi että moottoripyöräilijä ei kuolisi kaatuessaan. Ilman kaiteita mahdollista, kaiteiden kanssa vähän niin ja näin.

Mun mielestä on myös parempi jos moottoripyöräilijä ei kuole kaatuessaan. Itse asiassa olisi parempi jos kukaan ei kuolisi liikenteessä, mutta jos valintoja pitää tehdä niin valitsen sitten pienemmän kuolleisuuden suuremman kuolleisuuden sijaan. Tai edes sen että virheen tekijä kuolee virheen seurauksena, ei sivullinen.

Lienee kokonaan toinen asia miten nämä ideat on toteutettavissa järkevästi.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun mielestä on myös parempi jos moottoripyöräilijä ei kuole kaatuessaan. Itse asiassa olisi parempi jos kukaan ei kuolisi liikenteessä, mutta jos valintoja pitää tehdä niin valitsen sitten pienemmän kuolleisuuden suuremman kuolleisuuden sijaan. Tai edes sen että virheen tekijä kuolee virheen seurauksena, ei sivullinen.

Lienee kokonaan toinen asia miten nämä ideat on toteutettavissa järkevästi.
Katsos, täällähän joku ymmärsi myös minun pointtini.

Mutta kuten jo aikaisemmin totesin Suomen liikennekulttuurissa on vikana minä-minä asenne.
"Minä ajan moottoripyörällä joten kaikki moottoripyöräilyä mahdollisesti estävät/vaarantavat tms. kaiteet ym. pitää poistaa, eikä uusia saa kehittää, vaikka niillä voitaisiin vähentää liikennekuolemien määrää. Katsos ei määrää vaan se laatu. (Oletus: motoristit ovat laadukkaampia ihmisiä.)"

Olisi siis ihan oikeasti kiva nähdä jotain tilastoa kuinka paljon motoristeja loukkaantuu noihin keskikaiteisiin. Ei niitä tietenkään joka tielle kokoa matkalta tarvitse, mutta ne ovat kuitenkin hyvissä puolissaan edellä huonoja puolia.

Ei mahdotonta ollenkaan, auto ja MP pysähtyvät noin 100kmh vauhdista noin 40 metrissä... reaktiomatkasta sitten 25m lisää. Aikamoinen mutka saa löytyä 80/100kmh alueelta jos näkyvyyttä ei ole 70 metriä. Ei taida suomenmaasta tuollaista tietä löytyä. Nyppylä olisi teoriassa mahdollinen mutta nekään 80kmh alueella eivät ole lähellekään pystysuoria... eli näkyvyyttä kyllä on käytännössä aina sen verran että ajaessa suurinta sallittua nopeutta ajoneuvo on mahdollista pysäyttää turvallisesti yllättävänkin esteen sattuessa.
Täällä kainuussa ainakin on melko paljon 80kmh sorateitä joiden näkyvyys paikoittain on hyvinkin alle 70m. Tosin eivät ne ole kovin merkittävä osuus kaikista suomen 80-100kmh teistä, mutta kummikin. :rolleyes:

Tuo jälkimmäinen lihavoitu teksti taitaa olla ihan puhdasta mutua?

Täällä kainuussa ainakin on melko paljon 80kmh sorateitä joiden näkyvyys paikoittain on hyvinkin alle 70m. Tosin eivät ne ole kovin merkittävä osuus kaikista suomen 80-100kmh teistä, mutta kummikin. :rolleyes:
Mitä luulet, laitetaanko tollaselle mutkaiselle soratielle keskikaiteita? Niistä tossa jjj84:n viestissäkin pohjimmiltaan oli kyse.

Zone-sarja -42%

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom