Rikosilmoitus + avautumista liikenteestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Autoa täytyy ehkä käyttää, mutta sen ei pitäisi häiriät muiden autonkäyttöä. Vituttaa etenkin aamupäivisin ajella yhtään minnekään kun seniorit lähtevät liikenteeseen. Etenkin talviliukkailla se on täyttä helvettiä kun suoralla tiellä 80-alueella mennään kuutta kymppiä rillit ja karvalakki täristen.

Kotikunnassa ikäihmisille oli ainakin järjestetty jotain taksilippuja millä sitten kävivät kaupassa ja kylillä hillumassa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei liity mitenkään ketjun aloittajan tapauskeen mutta kun nyt hyvin montaa vittuttaa nämä ihmiset jotka ajaa alinopeutta niin lisätäämpä erään korkeassa asemassa olevan poliisin kommentti aiheeseen. "onko niiden ihmisten paikka liikenteessä jotka eivät pysty ajamaan normaalia nopeutta muiden joukossa? EI." Joskus aikoinaan asiaa puitiin jossain radiolähetyksessä ja poliisismies tuomitsi suoraan alinopeuden ja muistutti kuinka paljon välillisesti nämä aiheuttaa onnettomuuksia kun ihmisiltä palaa käämit.

Tuolla samalla kommentilla teilataan myös ylinopeutta ajavat. Voidaan edelleen kysyä onko sellaisten ihmisten paikka liikenteessä jotka eivät pysty ajamaan normaalia nopeutta ja noudattamaan yhteisiä pelisääntöjä?

Vähän offtopiccia, mutta:

Itseäni henk. koht kyllä vituttaa ihan uskomattomasti nuo "cruise päällä 103km/h" ohituskaistalla 100km/h alueella roikkuvat. En liimaudu puskuriin, en heiluttele keskaria tai välkyttele valoja, mutta aivan yhtä vähän nuo muuta liikennettä ja toisia huomioivat kuin ne "valojen välkyttelijät".
.

Mä kyllä näissä tilanteissa välkytän valoja, runnon jostain välistä väkisin ohi jne... on ihan sairasta tehdä ohitus vakionopeudensäädin päällä... eli tilanne se että lähestytään ensin iät ja ajat edellä ajavaa, nopeusero just jotain n. 3 km/h... sit siirrytään ohituskaistalle ja aletaan suorittaa ohitusta kaasuun koskematta. Yleensä tähän syyllistyy jotkut nössöt läskimahaiset insinöörit ja autona on farkkuvolvo.

Ja threadin aloittajalle, oo iloinen ettei sun takana ollut kiukkuinen mieskuski joka olis tullut hakkaamaan sut pääsiäisen kunniaks :) Ja unohda noi poliisifantasiat

Mä kyllä näissä tilanteissa välkytän valoja, runnon jostain välistä väkisin ohi jne... on ihan sairasta tehdä ohitus vakionopeudensäädin päällä... eli tilanne se että lähestytään ensin iät ja ajat edellä ajavaa, nopeusero just jotain n. 3 km/h... sit siirrytään ohituskaistalle ja aletaan suorittaa ohitusta kaasuun koskematta. Yleensä tähän syyllistyy jotkut nössöt läskimahaiset insinöörit ja autona on farkkuvolvo.

Ja threadin aloittajalle, oo iloinen ettei sun takana ollut kiukkuinen mieskuski joka olis tullut hakkaamaan sut pääsiäisen kunniaks :) Ja unohda noi poliisifantasiat

Niin monta on mielipidettä kun on ihmistäkin :HIPHEI:

Vähän offtopiccia, mutta:

Itseäni henk. koht kyllä vituttaa ihan uskomattomasti nuo "cruise päällä 103km/h" ohituskaistalla 100km/h alueella roikkuvat...

Ajan Euroopassa ja USA:ssa henkilöautolla noin 70000 km vuodessa ja täytyy kyllä sanoa, että mikään ei ole yhtä stressaavaa kuin kaaharit.

Itse ajan satsen alueella cruise päällä 105km/h ja Suomessa ilahduttavan moni tekee samoin. Ohittelen rekat pienellä kaasunpainalluksella ja silloin on mukavaa jos takaa ei tule ketään 120km/h.

Haha, meikä olikin liikenteessä justiinsa V70:llä. Ja olen vielä insinöörikin :D Taisikin olla itse Kalju joka meikän takana hikoili ja punoitti.

Itseään voi kyllä lohduttaa sillä, että joko evoluutio korjaa nämä :david: kaljut, tai sitten poliisifantasia realisoituu Mondeon takapenkillä ja kortti lähtee. Ja taas ahistaa.

Onko kaljulla tuulilasi ja konepelti kiveniskemillä? Jos on niin terveisiä täältä. ;)

Terveisin,

Nössö, läskimahainen insinööri

Ajan Euroopassa ja USA:ssa henkilöautolla noin 70000 km vuodessa ja täytyy kyllä sanoa, että mikään ei ole yhtä stressaavaa kuin kaaharit.

Itse ajan satsen alueella cruise päällä 105km/h ja Suomessa ilahduttavan moni tekee samoin. Ohittelen rekat pienellä kaasunpainalluksella ja silloin on mukavaa jos takaa ei tule ketään 120km/h.
Mitä kohtaa et tuossa quattaamassasi minun viestissä ymmärtänyt? Et siis aja "Cruise päällä 103km/h" ohituskaistalla, vaan tajuat painaa vähän sitä kaasua ettei se yhden rekan ohittaminen kestä sitä 10 minuuttia..

Edit: Jos jätetään se yleistys / oletus pois, että "kaahari == takapuskuriin liimautuja", niin mikä siinä lievän ylinopeuden ajamisessa sitten oikein sinua stressaa? Siis jos joku ajaa 100 alueella vajaata 120km/h, muttei kuitenkaan liimaudu puskuriin kiinni, vaikka joku sattuisikin liikenteen tukkona siinä ohituskaistalla pööpöilemään.

Mä yleensä vastaavassa tilanteessa väistän oikeanpuoleiselle kaistalle, mutta vaihdan heti takaisin äskeisen perseessäroikkujan taakse ja alan hiillostaa sitä. Välillä on menty aika kovaakin :hyvä:

Juu siis kyllähän kunnon kosto olisi poikaa.
Voisi itse kukin pari kertaa miettiä, kuka se "lapsellinen kakara" tai liikenteen vaarantaja oikein onkaan. :rolleyes:

Vähän samaan kastiin menee ne (onneksi) harvat autoilijat, keille ohitetuksi tuleminen on niin kova pala, että mieluummin vaikka sitten kuollaan kumpikin kuin päästetään ketään ohi. Muutaman kerran ollut tilanne ihan normi-maantiellä, auto edessä ajanut "mittarinopeutta" eli muutaman kilometrin todellista rajoitusta hitaammin. No, sopivan suoran tullessa vastaan lähden ohi ja sitten on koettu kauhun hetkiä kun ohitettava apina alkaa kanssa kiihdyttämään! Kerran jouduin tuollaisen takia keskeyttämään ohituksen, kun suora alkoi uhkaavasti loppua enkä halunnut sokkona seuraavaan mutkaan siinä rinnalla ajaa. Ja heti kun pääsin takaisin edellä ajavan auton taakse, nopeus tippui jälleen siihen alinopeuden puolelle :curs:

Olen aika rauhallinen luonne, mutta tuollaista idioottia voisi melkein jo oikeasti leipoa turpaan. Joillekin se liikenne tuntuu olevan vaan joku miehuuden näyttämö ja kanssa-autoilijoita pidetään jotenkin uhkana omalla reviirillä. "Minä-minä-minä" ja jos joku uskaltaa jollain tapaa minua liikenteessä loukata, niin sitten mietitään miten voidaan mahdollisimman vaikeaksi tämän autoilevan lajitoverin elämä tehdä... Siellä se pääasiallinen tavoite olisi kumminkin se hengissä selviäminen.

...niin mikä siinä lievän ylinopeuden ajamisessa sitten oikein sinua stressaa?
Se lisää ohituksia ja sitä kautta vaaratilanteita ja lisää haitariliikettä. Ohittaja yleensä tulee takaisin kaistalleen liian lähellä ja pakottaa ohitetun hiljentämään turvavälin aikaansaamiseksi.

Mutta näitä onnettomia ohittajia pahempia ovat jonon ohittajat, jotka lähtevät ohittamaan sen hitaan rekan plus sen takana turvallista ohituspaikkaa odottavat. Ja yleensä ilman vilkkua.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jollekkin 103km/h on matelua, jollekkin 110km/h. Rekan ohi kummallakin nopeudella pääsee ihan sujuvasti (yli 10km/h nopeusero 103km/h vauhdissakin). Mua ei tosiaan kyrsi 103km/h ajelijat (kuulun itse varmaan kategoriaan 110km/h), kunhan nyt poistuvat edestä reilun raon sattuessa kohdalle. Näin myös etelässä lähes poikkeuksetta tehdään. edit: Enkä myöskään hinaa puskurissa kiinni

16vuotiaasta asti on liikenteessä pyöritty ja ei kovin montaa tapausta muista missä joku olisi (mielestäni) kohtuuttoman kauan 4-kaistaisella vasenta kaistaa tukkinut matelemalla. Niin ja noille strobojen ostajille ja muille kotipoliiseille. Pelatkaa vaikka gta:ta himassa kyttänä niin saatte perversionne täytettyä, paikkane ei ole liikenteessä.

Viimeksi muokattu:
Haha, meikä olikin liikenteessä justiinsa V70:llä. Ja olen vielä insinöörikin :D Taisikin olla itse Kalju joka meikän takana hikoili ja punoitti.

Itseään voi kyllä lohduttaa sillä, että joko evoluutio korjaa nämä :david: kaljut, tai sitten poliisifantasia realisoituu Mondeon takapenkillä ja kortti lähtee. Ja taas ahistaa.

Voimakasta.....:) :thumbs:

kyllä liikentees pitäis malttaa pitää mieli rauhallisena ettei tuu vahinkoja... mä oon välillä vähän turhan äksynä liikenteessä ja sit paukkuu välillä sakkoakin jne,,,:)

Kaveri ajoi faijansa kanssa autolla 30km/h alueella 4kymppiä ja takana tuleva vilkutteli valoja ja hinkkas ihan perseessä kiinni. Seuraavissa valoissa takana tuleva pappa nousi autosta selkeästi hihat palaneena ja aikoi tulla neuvomaan isän kädestä kaveriani. Huono säkä papalle, kaverini nousi autosta koko 108 kilon härkämäisellä ruholla ja vihaisella ilmeellä. Huusi papalle että "mikä vittu siellä on vikana"? Pappa vastasi, että "ei mikään" ja meni kiltisti takas autoonsa.... LOL

No näinhän se on.
Lainaa nyt ihmeessä se loppuosakin siitä viestistä, äläkä vaan irrottele täysin eri viesteistä irrallisia lauseita pois asiayhteydestä.

Vähän samaan kastiin menee ne (onneksi) harvat autoilijat, keille ohitetuksi tuleminen on niin kova pala, että mieluummin vaikka sitten kuollaan kumpikin kuin päästetään ketään ohi. Muutaman kerran ollut tilanne ihan normi-maantiellä, auto edessä ajanut "mittarinopeutta" eli muutaman kilometrin todellista rajoitusta hitaammin. No, sopivan suoran tullessa vastaan lähden ohi ja sitten on koettu kauhun hetkiä kun ohitettava apina alkaa kanssa kiihdyttämään! Kerran jouduin tuollaisen takia keskeyttämään ohituksen, kun suora alkoi uhkaavasti loppua enkä halunnut sokkona seuraavaan mutkaan siinä rinnalla ajaa. Ja heti kun pääsin takaisin edellä ajavan auton taakse, nopeus tippui jälleen siihen alinopeuden puolelle :curs:

Olen aika rauhallinen luonne, mutta tuollaista idioottia voisi melkein jo oikeasti leipoa turpaan.

Lainaa nyt ihmeessä se loppuosakin siitä viestistä, äläkä vaan irrottele täysin eri viesteistä irrallisia lauseita pois asiayhteydestä.

No perskeles. Ajattelin, että kun säkin teet niin, niin sitten muutkin saisi toimia samoin. Pahoitteluni. Itse asiassa quottasin paljon enemmän mitä sinä teit.

Oikeasti, netti muistuttaa aika paljon liikennettä. Kaikilla on kahdet säännöt, omat ja sitten ne mitä muiden pitää noudattaa.

Zone-sarja -42%
Mä ajelin eilen suht mutkaisella tiellä ja 80km/h rajoitusalueella tomtomin mukaan 83km/h ku joku muija tyrkkäs mutkassa ohi ja vielä tööttäs kaupanpäälle. Kyrsi.

Mä ajelin eilen suht mutkaisella tiellä ja 80km/h rajoitusalueella tomtomin mukaan 83km/h ku joku muija tyrkkäs mutkassa ohi ja vielä tööttäs kaupanpäälle. Kyrsi.

Evoluutio pitää todennäköisesti huolen asiasta.. harmi vaan että siinä saattaa sivussa mennä myös joku täysin järkevä yksilö.

Heh.

Mutta yhtä asiaa en ole tajunnut: mikä se on cruisemiehiltä poijes, jos motarilla rekkaa ohittaessa pikkuisen kuopaisee kaasua, ripeästi ohittaa ja siirtyy pois väylältä? Ohan tuo nyt tietoista vittuilua muita tielläliikkujia kohtaan, kun tietää että takana tuleva joutuu odottelemaan. Muutenkin se, että ohitukset tehdään ripeästi, helpottaa muiden tielläliikkujien elämää.

En ole itse kummoinen kaahari ja ammattiajolupakin on taskussa, joten välillä on tien päällä ihan työkseenkin tullut oltua, mutta kyllä mulla ainakin on ollut se periaate että jos jollakin kerta on kovasti tarve polkea pää punaisena ohi puolityhjällä motarilla, niin menkööt, ja siirryn esim. rekkaa ohittamasta nopeasti takaisin oikealle laidalle. Jos perässähiihtäjän ajotavat ovat kyseenalaiset, niin kyllä niistä joku työkseen sitä tekevä sakottaa ennen pitkään. Ja ottaen huomioon että jollakin voi olla oikeasti kiire johonkin, niin sitä voi kutsua vaikka huomaavaisuudeksi muita ihmisiä kohtaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom