Rikosilmoitus + avautumista liikenteestä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mä yleensä vastaavassa tilanteessa väistän oikeanpuoleiselle kaistalle, mutta vaihdan heti takaisin äskeisen perseessäroikkujan taakse ja alan hiillostaa sitä. Välillä on menty aika kovaakin :hyvä:

Vitun lapsellista ja tyhmää, mutta saatana kun jotenkin vaan aina kiehahtaa noissa tilanteissa. Enkä siis ikinä aja ohituskaistalla alinopeutta tai muutenkaan vietä siellä ylimääräistä aikaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Juu siis kyllähän kunnon kosto olisi poikaa. Siksi mä sitä rikosilmoitustakin mietin. Perheen kanssa kun ei viitsi lähteä kisaamaan toisia. Pitäisikin melkein ostaa joku iiiiso paska jenkkiauto ja purkaa sillä patoutumia. Vetää oikein kunnolla puskuri puskuria vasten ja lopuksi työntää toinen tieltä ulos. Rotkoon. Niin että sen toisen auto syttyisi palamaan jo ilmassa ja lopulta räjähtäisi kanjonin pohjalle.

Tai sitten tehdä anonyymi soitto poliisille. Ilmoitus rattijuoposta. Niitä on kuitenkin sen verran liikenteessä, että on oikeasti ihan hyvä sauma että toinen kärähtäisi ratista. Ja saisi naapuritkin juoruttavaa kun toinen haettaisiin kotoa maijalla.

Jos lain mukaan mennään, niin ohittaessakaan ei sais ylittää nopeusrajotusta, mutta on ihan eri asia, kumpi on liikenteen kannalta sujuvampaa;)
Itseäkin ärsyttää suunnattomasti noi puskurissa roikkuvat pellet. Varsinkin näin nuorena kuskina ajaa mielellään sen mittarin mukaan tai karvan verran yli(oikeestihan se mittari näyttää vähän liikaa), kun taas ihmisillä alkaa olemaan sellanen tapa, että ajetaan aina se kymppi ylinopeutta. Ja mun on oikeestaan pakko vetää just eikä melkein rajotusten mukaan, ettei tuu niitä kahta rikettä, josta sitten saakin mennä takas autokouluun ja maksaa sama perkeleen 2500€. Ei noi puskurissaroikkujat sillon haittaa ku kuorma-autolla vetää ku niitä ei välttämättä nää ja sittenhän se on niiden oma moka, jos ajaa liian lähellä:D

Ohimennen pitää tarkentaa, että tässä meikän tilanteessa mittarissa oli muistaakseni 115km/h. Eli alinoeudesta ei ollut kysyms. Ja ohituksetkin menivät ihan normaaliin vauhtiin. Tuo fordisti oli ainoa auto meikän takana.

Ja mun on oikeestaan pakko vetää just eikä melkein rajotusten mukaan, ettei tuu niitä kahta rikettä, josta sitten saakin mennä takas autokouluun ja maksaa sama perkeleen 2500€. Ei noi puskurissaroikkujat sillon haittaa ku kuorma-autolla vetää ku niitä ei välttämättä nää ja sittenhän se on niiden oma moka, jos ajaa liian lähellä:D

Ei sinun kyllä tarvitsisi kahden rikkeen jälkeen käydä autokoulua uusiksi. Inssi ainoastaan (50e?). Supliikkimiehenä ei tarvitse käydä sitäkään.

Onko autokoulun hinta muka nykyään 2500e???

Ajelin tässä Turusta Helsinkiin päin motarilla. 100km/h rajoitus, ja meikällä vauhtia ~105-110km/h. Cruise päällä. Siinä oli letkaa edessä ja lähdin ohittamaan ihan normaalisti. No perseeseen liimautui takaa vanha punainen Mondeo. 2m turvavälillä roikkui perässä ja vilkutteli valoja, oli ilmeisesti tyytymätön kun en heti oitis vetänyt autoani hitaammin ajavaan letkaan. Kun sain ohitukseni tehtyä, veti tämän auton naiskuljettaja meikän ohi ja heilutteli keskaria vielä perään. Ja poistuikin sitten sopivasti seuraavasta Paimion liittymästä pois.

Alkoi vituttamaan.

Kysymys kuuluukin: onko kukaan tehnyt tällaisista valopäistä rikosilmoitusta? Eli täytellyt netissä ilmoituksen esim. liikenteen vaarantamisesta. Rekkari ja omistaja on nyt tiedossa. Ei ehkä maailman suurin rikos ole nyt kyseessä. Mutta vitutus on akuutti, eikä viitsisi itse mennä turpaan vetämään. Siitä kun saisi syytteen.

Turhaa hommaa ilmoituksen tekeminen koska:

-tuollaiset löpinät tutkitaan joskus jos jaksetaan
-näytön saaminen mahdotonta ellei vastapuoli tunnusta
-joudut itse käymään kuulustelussa
-sana vastaan sanaa --> ei tuomiota/sakkoja

Yksi asia mikä itseä liikenteessä raivostuttaa suunnattomasti on vanhemmat jotka eivät laita lapsiaan turvavöihin autossa. Tuollaisia tapauksia näkee melko usein. Kerrankin erään auton etupenkillä seisoi noin 4-5-vuotias poika nojaten kojelautaan. Tuolloin otin auton rekkarin muistiin ja meinasin jo soittaa poliisille, mutta jäi kuitenkin tekemättä.

Jos lain mukaan mennään, niin ohittaessakaan ei sais ylittää nopeusrajotusta, mutta on ihan eri asia, kumpi on liikenteen kannalta sujuvampaa;)

Noiden ohittajien takiahan liikenneruuhkat ovat olemassa. Jos ette ohittelisi jonoa (ja tunkisi sitten takaisin sille oikealle kaistalle jonon edessä jolloin koko jono joutuu hidastamaan, josta liikenneruuhkat yli yksikaistaisilla moottoriteillä johtuvat), kaikille olisi parempi. Mutta minkäs teet kun koko liikenne on täynnä itsekkäitä idiootteja joille auto tarjoaa sopivasti anonymiteetin suojaa.

Itse ainakin ajelen ihan iloisesti sillä vasemmalla kaistalla nopeusrajoituksen mukaan jos oikea kaista on niin tukossa että turvaväliä on mahdoton ottaa (koska joku idiootti tunkee aina siihen turvaväliin). Ihan sama tuleeko siihen perään roikkumaan joku ja "vaatimaan ohitusta", jos ajellaan nopeusrajoituksen mukaan niin tällaista vaatimusta ei ole muilla kuin hälytysajoneuvoilla oikeutta esittää. Ei vittu kiinnosta muiden nopeusmurheet.

Kyllä on Suomen tiet täynnä asennevammaisia kakaroita kun pitää aina päästä kovempaa sillä kotterollaan kuin muut.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse ajelen myös aika usein tuota kyseistä motaria ja kyllä siinä näin talvisinkin hyvällä kelillä ajetaan vasemmalla kaistalla vähintään 110 km/h.

Enpä itse ainakaan kehtaisi körötellä tuota vasenta kaistaa jotain 105 km/h:ssa, köröttelyyn on varattu se oikeanpuoleinen kaista, jota onkin mukava käyttää silloin kun haluaa ajaa kaikessa rauhassa, eikä ole kiire mihinkään.

Onhan tuollainen valojen vilkuttelu ja perseessä ajaminen niin ärsyttävää ettei mikään, mutta täytyy myös joskus katsoa itse peiliin onko oma ajaminen ollut toisia huomioivaa.

Jos itse ajan vasenta kaistaa mittarin mukaan vaikkapa 120km/h ja joku on tulossa vielä ohitse, niin ei se nyt voi ottaa niin paljoa luonnon päälle etteikö voi päästää toista sovinnolla ohitse.

Joustavuutta siis puolin ja toisin.

Tulee mieleen tuosta valojen vilkuttelusta vuosien takaa. Kaveri ajoi autoa ja minä istuin etupenkillä, kun auto simahti liikennevaloihin. Takaa aloitti heti joku urpo valojen vilkuttelun ja torven soittamisen. Kaveri nousi autosta ja huusi että "vitun apina, tule työntämään jos haluat edistää tätä valoista pääsemistä" ja istui takaisin autoon yrittäen vielä käynnistää autoa. Sama valojen vilkuttelu ja torven soittaminen jatkui. Kaveri nousi autosta ja käveli takana olevan auton luokse, koputti ikkunaan ja kun ikkuna aukesi, hän veti sekä vilkkujen että valojen "viikset" irti ja heitti ne oman autonsa takapenkille. Vilkuttelu loppui siihen.

Kysyin vielä että miksi vedit irti myös vilkkujen viiksen, niin kaveri vaan sanoi ettei muistanut kummalta puolelta menee pitkät päälle niin ottipa varmuuden vuoksi molemmat.

Rekisterinumeron sai takana oleva mies ylös ja poliisillehan hän tästä ilmoitti, mutta saivat sovittua asian rahalla.

Toinen toimiva kikka on viskata sininen ja punanen strobo parkkivalojen sisälle :) Joku tulee hiillostamaan, painelee tööttiä, välkyttää valoja jne. Lasket sen ohi ja sieltä heilahtaa keskari. Takasin perään ja diskot päälle. Alkaa monesti kurkkua kuivamaan siellä toisessa autossa. Laitonta mutta kun ajattelee sitä toisen kuskin tunnetta niin on sen arvosta.. Päivällä ei niin kivaa kun moni kuitenkin erottaa sen auton/kuskin siviilipoliiseistakin. En ite harrasta mut kaverit on kertonu... :rolleyes:

Jos itse ajan vasenta kaistaa mittarin mukaan vaikkapa 120km/h ja joku on tulossa vielä ohitse, niin ei se nyt voi ottaa niin paljoa luonnon päälle etteikö voi päästää toista sovinnolla ohitse.

Ongelmahan on siinä, ettei sinne oikealle kaistalle pääse. Siellä on jo jono ja sen pieniin turvaväleihin tunkeminen aiheutaisi jarruttelua ja sitä kautta riskejä. En tiedä miksi ihmiset sitten tykkäävät ajella letkassa. Kai siinä on joku turvallisuuden tunne. On löydetty motarilta sielunkumppani jolla on about sama nopeus, ja sen kanssa sitten mennään peräperää. Appiukko tekee justiinsa tuota. Ajaa 10m päässä eikä ikinä ohita. Hirvittää hieman.

Joustavuus on tietty paikallaan. Mutta se on perseestä, että vaaditaan toisat väkisin rikkomaan lakia - ja tehdään tämä vaarantaen toisen henki. Tai tässä tapauksessa koko perheen. Itse ajelen aina +5-10km/h yli rajoitusten. Mutta jos siinä edessä on joku joka hinailee jopa alle rajoituksien, niin en minä nyt sentään vedä puskuriin kiinni, välkyttele valoja ja heiluta keskaria.

Ihme tsuippareita liikenteessä. Tulee mieleen hassunhauska tapahtuma 10v takaa. Oltiin liikennevaloissa kaverin autolla. Ja siihen taakse tuli sitten ruosteinen korolla wunderbaumeila, karvanopilla, karvarateilla ja kofflippiksillä. No valo vaihtui ja me oltiin hitaita. Jätkät alkoi soittelemaan torvea ja keskaroitsemaan. Kaveri otti ja nousi autosta ulos. Seuraus oli se, että amiskaveri meni paniikkiin ja löi kaasun pohjaan. Ajoi ihan täysiä meidän ohi, risteyksen läpi, seuraavan puolen liikenteenjakajan yli ja siitä sitten perä irtosi ja ojaan kyljelleen. Jesus meitä nauratti, kun sillä vielä siinä korokkeenylityksessä jäi pakoputket ym. siihen :D Ajeltiin rauhassa pois.

Tulee mieleen tuosta valojen vilkuttelusta vuosien takaa. Kaveri ajoi autoa ja minä istuin etupenkillä, kun auto simahti liikennevaloihin. Takaa aloitti heti joku urpo valojen vilkuttelun ja torven soittamisen. Kaveri nousi autosta ja huusi että "vitun apina, tule työntämään jos haluat edistää tätä valoista pääsemistä" ja istui takaisin autoon yrittäen vielä käynnistää autoa. Sama valojen vilkuttelu ja torven soittaminen jatkui. Kaveri nousi autosta ja käveli takana olevan auton luokse, koputti ikkunaan ja kun ikkuna aukesi, hän veti sekä vilkkujen että valojen "viikset" irti ja heitti ne oman autonsa takapenkille. Vilkuttelu loppui siihen.

Kysyin vielä että miksi vedit irti myös vilkkujen viiksen, niin kaveri vaan sanoi ettei muistanut kummalta puolelta menee pitkät päälle niin ottipa varmuuden vuoksi molemmat.

Rekisterinumeron sai takana oleva mies ylös ja poliisillehan hän tästä ilmoitti, mutta saivat sovittua asian rahalla.
Tämmöisessä tilanteessa olen jostain kuullut hauskan toimintaohjeen:

Menee sanomaan takana olevalle autoilijalle, että jos sinä menisit starttaa tuota autoa niin mä voin sillä aikaa pitää tuota sun tööttiä pohjassa.

Näillä keleillä perässäroikkujat häviää kivasti, kun ajaa auton pientareelle ja pöllyttää kaikki kivet ja muun paskan kaverin konepeltiin ja tuulilasiin.

Tänään taas yksi valojen vilkuttelija katosi 100m päähän kun pienehkö määrä pikkukiviä pöllysi tuulilasiin.

:thumbs:

reilua? ei missään nimessä.

Noiden ohittajien takiahan liikenneruuhkat ovat olemassa. Jos ette ohittelisi jonoa (ja tunkisi sitten takaisin sille oikealle kaistalle jonon edessä jolloin koko jono joutuu hidastamaan, josta liikenneruuhkat yli yksikaistaisilla moottoriteillä johtuvat), kaikille olisi parempi.

Mietitään, että kukaan ei ohittele ketään ja kaikki ajaa letkassa sulavasti samaa vauhtia satasen rajotuksella. Mitäs käy pääseekö jengi ajamaan normaalia nopeutta, jos siellä seassa on edes YKS mummo, pappa tms. joka ajaa vaikka kaheksaa kymppiä?

Toi ei vaan toimi. Ymmärtäähän sen että satasen alueella porotellaan kaheksaakymppiä, jos puikoissa on vaikka 80v ihminen joka on viimeksi auton ratissa ollut 15v sitten ja tuntee olonsa epävarmaksi, mutta on jostain syystä "joutunut" auton puikkoihin.

Ongelmahan on siinä, ettei sinne oikealle kaistalle pääse. Siellä on jo jono ja sen pieniin turvaväleihin tunkeminen aiheutaisi jarruttelua ja sitä kautta riskejä

Autoissa on vilkkuvalot. Kun sellasta käyttää niin ne letkassa ajajat näkee, että sille kaistalle ollaan tulossa ja tekee sulle tilaa. Ei ehkä ihan just samantien, mutta omien kokemusten perusteella ei sitä kauaa tarvi vilkuttaa kun sopivan itsevarmasti lähtee sille kaistalle vaihtamaan.

Aiheuttaahan se ehkä pikkusia riskejä, mutta huomattavasti vähemmän ku se että perseessä roikkuva valmiiks hiilenä oleva kiireinen kuski hiiltyy vielä enemmän ku ei pääse ohi.

Liikenteessä on aina riskejä. Ne pitää osata minimoida. 100% turvallista ei millään ajoneuvolla meneminen ole ikinä.

edit:quotet kuntoon..

Ei liity mitenkään ketjun aloittajan tapauskeen mutta kun nyt hyvin montaa vittuttaa nämä ihmiset jotka ajaa alinopeutta niin lisätäämpä erään korkeassa asemassa olevan poliisin kommentti aiheeseen. "onko niiden ihmisten paikka liikenteessä jotka eivät pysty ajamaan normaalia nopeutta muiden joukossa? EI." Joskus aikoinaan asiaa puitiin jossain radiolähetyksessä ja poliisismies tuomitsi suoraan alinopeuden ja muistutti kuinka paljon välillisesti nämä aiheuttaa onnettomuuksia kun ihmisiltä palaa käämit. Raakahan se on kitkeä liikenteenstä kaikki joilla on heiketynyt ajokyky mutta toisaalta eihän lentokonettakaan saa lentää vanhana ja vaivaisena...

Ihan spekuloinniks menee mutta on varmaan ajokortillisia (varsinkin iäkkäämpiä) ihmisiä, joiden ajokyky on heikentynyt, ei huomattavasti mutta kuitenkin, jotka asuu julkisen liikenteen ulottumattomissa eli autoa täytyy käyttää.

Joku sais tietty keksiä toimivan ratkasun tähänkin, millanen se olis?

Suositut

Back
Ylös Bottom