Riisikeitin

Liittynyt
11.3.2020
Viestejä
686
Ikä
37
Kaupunki
Mikkeli
En nyt haulla äkkiseltään löytänyt tästä aihetta (tai sitten keskustelut aiheesta olivat jo vuosikymmenen takaa) joten keskustellaan näin.

Riisin käyttö on kovasti räjähtänyt tässä viimeisen parin vuoden aikana ja vaikkei mulle mikään ongelma olekaan sitä kattilassa keittää niin mukavatahan sitä olisi helpottaa elämistään. Noista vaan on lukenut niin monenlaisia arvosteluita ettei ole oikein löytynyt sellaista selkeää suosikkilaitetta jonka hommaisi. Mikään kaikista halvin ei sinällään kiinnosta (vaikka noistakin näkyy olevan ihan ok arvosteluita joistakin malleista), koon puolesta saisi olla sellainen että 2-3 päivän / 4-6 ruoka-annoksen meal prepit saisi sillä tehtyä ja en tykkäisi hirveästi raapia pohjaan jäänyttä, ruskeaksi klimpiksi muuntautunutta riisiä käytön jälkeen.

Mikä laite juuri sinulla on käytössä johon olet tyytyväinen? Vihjaiskaapa niin katsellaan.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Ei tuohon ole mitään muuta vastausta kuin osta kallein. Tai sitten ole fiksu ja osta painekeitin, teet sillä sitten riisit, puurot, kanat, kalat, munat, kasvikset jne

En jaksa enempää hehkuttaa, mutta vajaan parin vuoden ajan omistaneena, paras ostos koko elämäni aikana. Se on ihka oikea life hack.
 
Tässä paras riisiinkeitin, ei pala pohjaan riisit kiinni ja ei nesteitä pihalle
 

Liitteet

  • 4137903B-97A5-4FCD-AAAB-D99FA1CAF8CE.jpeg
    4137903B-97A5-4FCD-AAAB-D99FA1CAF8CE.jpeg
    73,9 KB · Katsottu: 159
Eikös Zojirushit ole riisinkeittimien aatelistoa?
Olen sellaista kuolannut vuosia mutta saituri sisälläni ei anna myöden.
Tässä paras riisiinkeitin, ei pala pohjaan riisit kiinni ja ei nesteitä pihalle
Tuo on ainakin lukemani perusteella äärimmäisen kova hinta-laatusuhteeltaan. Jos muitakin kiinnostaa, niin tässä Verkkokaupan linkki.
 
Toi obh nordica on ainakin minua palvellut nyt toista vuotta. Tosi hyvää matskua, ei pala kii mikään, voi vaa pyyhkästä puhtaaks. Riisipuuroakin tehny
 

Monta vuotta meni noilla isommilla keittimillä mutta tämä on vienyt voiton. Ei maksa juuri mitään, helpoin ikinä pitää puhtaana ja 12 minsassa saa mikrossa ihan samanlaista riisiä mitä kiinalaisessa kannetaan eteen.
 
Ei tuohon ole mitään muuta vastausta kuin osta kallein. Tai sitten ole fiksu ja osta painekeitin, teet sillä sitten riisit, puurot, kanat, kalat, munat, kasvikset jne

En jaksa enempää hehkuttaa, mutta vajaan parin vuoden ajan omistaneena, paras ostos koko elämäni aikana. Se on ihka oikea life hack.
Milläs vesi-riisisuhteella ja ajalla keittelet valkoisen riisin painetoiminnolla? Mulla sama vekotin (crock pot Express) mutta vähällä käytöllä, tarkoitus olis taas lisätä riisin syöntiä ja tuollahan se tulis ilman vahtimista.


Itse aiheeseen, mulla on ihan perus OBH Nordican 20-30€ keitin. Toimii varsin hyvin mutta vähän se toki pintaan kiinni kuivuu, ei sekoittamisen jälkeen huomaa silti syödessä mitään. En tiedä voiko noissa olla isoja eroja, ehkä se korkeintaan kuinka paljon nestettä ne päästää haihtumaan, mikä pitää ottaa huomioon veden määrässä. Lämpimänäpitotoimintoa en koskaan oo juuri käyttänyt, osittain sen takia että riisi ei säily kovin tuoreena.
 
Milläs vesi-riisisuhteella ja ajalla keittelet valkoisen riisin painetoiminnolla? Mulla sama vekotin (crock pot Express) mutta vähällä käytöllä, tarkoitus olis taas lisätä riisin syöntiä ja tuollahan se tulis ilman vahtimista.


Itse aiheeseen, mulla on ihan perus OBH Nordican 20-30€ keitin. Toimii varsin hyvin mutta vähän se toki pintaan kiinni kuivuu, ei sekoittamisen jälkeen huomaa silti syödessä mitään. En tiedä voiko noissa olla isoja eroja, ehkä se korkeintaan kuinka paljon nestettä ne päästää haihtumaan, mikä pitää ottaa huomioon veden määrässä. Lämpimänäpitotoimintoa en koskaan oo juuri käyttänyt, osittain sen takia että riisi ei säily kovin tuoreena.
Siinä on oma asetus 12min riisille ja sillä tulee aivan törkeen hyvää riisiä, ei siis normaalit riisinkeittimet pääse sinnepäinkään. Ja mä olen monessa paikkaa sanonut, etten edes jaksa painottaa miten täydellinen vekotin toi Crock pot on, ei jengi tajua kuitenkaan. Harmi kun en aikaisemmin ostanut. Menee porukalla niin hukkaan loistava vekotin, joka tekee safkan tekemisestä puhdasta ja nopeaa. Mut kuten sanottu, porukka ei vain tajua. Kuten joku sanoi, ihan oikea Life hack toi on.

Vesimäärä riisissä sen verran, että on vajaa sentti siitä riisin pinnasta yli.
 
Siinä on oma asetus 12min riisille ja sillä tulee aivan törkeen hyvää riisiä, ei siis normaalit riisinkeittimet pääse sinnepäinkään. Ja mä olen monessa paikkaa sanonut, etten edes jaksa painottaa miten täydellinen vekotin toi Crock pot on, ei jengi tajua kuitenkaan. Harmi kun en aikaisemmin ostanut. Menee porukalla niin hukkaan loistava vekotin, joka tekee safkan tekemisestä puhdasta ja nopeaa. Mut kuten sanottu, porukka ei vain tajua. Kuten joku sanoi, ihan oikea Life hack toi on.

Vesimäärä riisissä sen verran, että on vajaa sentti siitä riisin pinnasta yli.

Eikö tuo oo samallainen ku instant pot? On alkanut houkutteleen tuo painekeitin kyllä, pitää varmaan ostaa mokoma kun siinä on tuo lämpimänäpito/haudutus toimintokin. Voi illalla puurot tehdä valmiiksi ja aamulla sitten vaan lastata lautaselle.

Minkälaista kanaa sillä tulee? Onko se maku ja koostumus niinkö keitetty?
 
Mulla on YumAsian Bamboo-riisikeitin, jonka hommasin ennen Brexitiä. Ollut kyllä todella tyytyväinen, vaikka yhden päivän riisien keittelyyn onkin hiukan ylimitoitettu. Hintavahan tuo on, varsinkin nykyään, mutta tuolloin Suomesta ei vastaavia saanut. Tuo OBH:n laite voisi kyllä olla hyvä ostos jos ei välttämättä huippulaitetta tarvitse. Edit. Päädyin tuohon Bamboon koska induktio ja GABA-moodi tummalle riisille.
YumAsian sivuilta voi vertailla hiukan heidän valikoimassa olevien keittimien eroja (löytyy ihan taulukko), mutta Zojirushit on pääasiassa pelkkään riisin keittämiseen, noilla kaupan oman merkin laitteilla voi sitten tehdä muutakin.
 
Eikö tuo oo samallainen ku instant pot? On alkanut houkutteleen tuo painekeitin kyllä, pitää varmaan ostaa mokoma kun siinä on tuo lämpimänäpito/haudutus toimintokin. Voi illalla puurot tehdä valmiiksi ja aamulla sitten vaan lastata lautaselle.

Minkälaista kanaa sillä tulee? Onko se maku ja koostumus niinkö keitetty?
Sama asia joo ja kana tulee samanlaiseksi kuin keitettynä, eli rasvaton, mutta toki mä teen ne niin, että vippaan vaan leivinpaperia siihen ritilän päälle ja mausteet messiin kanalle. Kaurapuurohan tolla on aivan naurettavan kermaista, mä pidän puuroa 3min.
 
Siinä on oma asetus 12min riisille ja sillä tulee aivan törkeen hyvää riisiä, ei siis normaalit riisinkeittimet pääse sinnepäinkään. Ja mä olen monessa paikkaa sanonut, etten edes jaksa painottaa miten täydellinen vekotin toi Crock pot on, ei jengi tajua kuitenkaan. Harmi kun en aikaisemmin ostanut. Menee porukalla niin hukkaan loistava vekotin, joka tekee safkan tekemisestä puhdasta ja nopeaa. Mut kuten sanottu, porukka ei vain tajua. Kuten joku sanoi, ihan oikea Life hack toi on.

Vesimäärä riisissä sen verran, että on vajaa sentti siitä riisin pinnasta yli.
Mä oon sillä ”hitaita” puuroja kookosmaitoon ja veteen keitelly enimmäkseen, siihen on kyllä mukavan helppo ja nopea peli kunhan saa keittoajan viilattua kohdilleen. Kasviksia ei kypsennettynä tuu juuri syötyä ja jauhelihat paistaa mieluiten pannulla.

En tiiä ootko tota missään videolla esitelly, mutta ehkä siitä sais aiheen?
 

Monta vuotta meni noilla isommilla keittimillä mutta tämä on vienyt voiton. Ei maksa juuri mitään, helpoin ikinä pitää puhtaana ja 12 minsassa saa mikrossa ihan samanlaista riisiä mitä kiinalaisessa kannetaan eteen.

Tilasin. Jos ei muuta, niin tämä pääsee ainakin reissukäyttöön. Tällä hetkellä on 3. riisikeitin ajossa. Eka kesti yli 10 vuotta, toinen alle vuoden.

Crock pot pitää myös koeponnistaa, viimeistään kun nykyisestä riisikeittimestä loppuu pöhinä. @Mike mikä malli se olikaan? Näkyy olevan ainakin pari erilaista.
 
Viimeksi muokattu:

Monta vuotta meni noilla isommilla keittimillä mutta tämä on vienyt voiton. Ei maksa juuri mitään, helpoin ikinä pitää puhtaana ja 12 minsassa saa mikrossa ihan samanlaista riisiä mitä kiinalaisessa kannetaan eteen.
Tää pitää itekki laittaa tilaukseen
 
Tilasin. Jos ei muuta, niin tämä pääsee ainakin reissukäyttöön. Tällä hetkellä on 3. riisikeitin ajossa. Eka kesti yli 10 vuotta, toinen alle vuoden.

Crock pot pitää myös koeponnistaa, viimeistään kun nykyisestä riisikeittimestä loppuu pöhinä. @Mike mikä malli se olikaan? Näkyy olevan ainakin pari erilaista.
Tuo nimenomaan kulkee reissussa kans vaivattomasti ja sen vuoks itsekin hankin jos ei halua riisikakkulinjalla mennä. Toimii vaan himassakin sen verta vaivattomasti ettei ole viitsinyt enää keitintä sen vuoksi hankkia erikseen. Tommoinen Crock pot varmasti perusteltu ratkaisu kans kun ilmeisesti taikoo sitten jo kaikenlaista muutakin vaivattomasti.
 
Kukaan ei osta enää riisinkeitintä ton Miken hehkutuksen jälkeen. Ite tilaan painekeittimen näillä puheilla.

Crock-Pot Turbo Express MultiCooker haudutuspata CROCKP201026

Toi on vissii se laite?
 
Kukaan ei osta enää riisinkeitintä ton Miken hehkutuksen jälkeen. Ite tilaan painekeittimen näillä puheilla.

Crock-Pot Turbo Express MultiCooker haudutuspata CROCKP201026

Toi on vissii se laite?
Juuri toi, pitäis itekin tohon uudempaan vaihtaa. Ja riisinkeitinmiehet, ette edes tiedä minkälaista se riisi pitää olla. Painekeittimellä tulee samanlaista mitä kalliimmilla riisinkeittimillä.

Mulla on siis tää
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom